![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De laatste tijd komen de goede betrekkingen tussen Europa en Amerika steeds meer op de helling te staan. Dat is een verontrustende evolutie.
Europa in het algemeen en ons land in het bijzonder, hebben nochthans veel aan Amerika te danken. Amerika heeft Europa indertijd bevrijd van het nazisme en het fascisme. Na de tweede wereldoorlog zorgde Amerika er met het Marchelplan voor dat Europa er economisch snel weer bovenop kwam. In ons land zijn vele Amerikaanse bedrijven gevestigd die voor heel wat werkgelegenheid en welvaart zorgen. Ook de haven van Antwerpen wordt door Amerika gebruikt als een belangrijke doorvoerhaven. Verder biedt de aanwezigheid van het NAVO-hoofdkwartier ons heel wat economische voordelen. Ons land heeft dan ook alle belang bij optimale betrekkingen met Amerika. De NAVO staat garant voor de internationale veiligheid van de Westerse landen. Ons land dient dan ook een loyale bondgenoot te blijven. De nefaste genocidewet moet helemaal worden afgeschaft. Het is niet de taak van ons land om het geweten te spelen van de ganse wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() De relatie Amerika vs Europa moet er minstens één zijn van partnerschap Dit is op dit ogenblik zeker het geval niet. Amerika streeft enkel haar eigen belangen na en Europa is slechts een strategisch componentje in haar masterplan. We kunnen ze het haar niet verwijten natuurlijk , Europa is een "pushover". Ze is zo gemakkelijk onder controle te houden en te manipuleren , te verwijfd om haar eigen defensie te organizeren en te kinderlijk afhankelijk van haar welvaartsstaatjes.
De NAVO akkoorden zijn voor niets meer nodig. Ze werken in tegendeel tegen de ontplooiing van een Europese defensie macht, tegen Europese souverainiteit en moet dus verdwijnen. Toekomstige akkoorden tussen de VS en de EU moeten op andere termen gebaseerd zijn en geen instrument van Amerika zijn om haar vuile was te helpen proper maken. Smijt de NAVO dus buiten, stuur de Amerikaanse troepen op ons grondgebied terug naar huis met een "thank you" note , steun het Frans-Duits voorstel voor een Europese Defensiemacht en steun de Europese Federatie. Ik ben niet anti-amerikaans , ik ben pro-Europees. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch even reageren op dit:
Citaat:
Partnerschap met het Amerikaanse volk: graag. Partnerschap met de amerikaanse elite: nee!
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Het is niet overdreven om te zeggen dat Bush jr en zijn gevolg grotendeels verantwoordelijk zijn voor de slabakkende betrekkingen tussen Europa en de VS. Ik vind Bush een gevaar voor de wereldvrede (alsof die er zou zijn, maar snapt u mijn punt?)
Dat de VS een EU leger een bedreiging voor de NAVO vindt is al helemaal belachelijk. De EU heeft er alle belang bij de VS als vriend te houden (ook op militair vlak, dus ook met een EU leger nog steeds een NAVO) maar moet wel haar eigen defensie kunnen regelen. Maar ja, de VS ziet niet graag een gelijkwaardige partner naar voren treden, zij willen stevig de touwtjes in handen houden. Dat zien we ook duidelijk in Irak. Ze vragen de internationale gemeenschap om hulp maar daar ook iets tegenoverstellen? Ho maar. Ik sluit me bij max aan: niet direct anti-Amerikaans, maar vooral pro-Europees !!
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik volg het voorbeeld van mijn twee voorgangers. Niet anti-Amerikaans, maar wel Pro-Europees. Laat Europea even sterk worden als Amerika en een goede partner worden.
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() En ik zeg anti- amerika(aanse elite) en pro europa.En hopen dat europa niet zo verdorven wordt als amerika als ze dat al niet is
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() W&V, ge moet niet altijd dezelfde dingen opnieuw posten
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=4257 En bij het kopieren ben je vergeten de zin over de genocidewet weg te doen. Die is ondertussen al afgeschaft.
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(VS, Engeland, Canada, etc. ). Bovendien was het niet het Marchelplan maar het Marshallplan. Just is Just hé. Bovendien zijn we na de militaire bezetting door 'den duits', veroverd door het economisch imperialsime van 'den amerikaan'. Die mannen hebben elke dollar die ze voor het Marshallplan hebben uitgegeven x-voudig terugverdiend. Goed geinvesteerd dus, een beetje zoals indertijd de Belgen in Congo. 8) Nu de arme europeaantjes zich een beetje serieus beginnen organiseren en voor hun eigen opkomen voelt de amerikaanse elite het natuurlijk kriebelen en hun machtspositie verschrompelen. Zouden ze een dezer maanden ook para's sturen om hier orde op zaken te stellen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Dubbel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En nog liever iets minder VS bedrijven dan een schoothondje zoals het VK te zijn. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Als je dus in de NAVO blijft zou je buiten de gewone reguliere legers nog een 2e EU leger moeten oprichten je zou dus 2 maal dezelde kosten doen, onbetaalbaar dus. Het is of een NAVO leger of een deftig EU leger, beide kan niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Je schijnt te vergeten dat europa in die tijd kapotgeschoten was het geld diende om dat herop te bouwen, oost europa stond misschien wat achter maar dat was alles. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() Europa is helemaal niet klaar voor zich militair te verdedigen hoor ...
Vergeet niet, wij zijn evengoed vijanden van alle moslimfundamentalisten, want wij zij ook kapitalisten en westerlingen ... Maar amerika is daar het "boegbeeld" van , dus die pakken ze eerst. Wie denkte dat als ooit amerika zou vallen (heel fictief, maar kom) de volgende zou zijn ?? wij ... pakt nu , die beginnen vliegtuigen in den boeretoren te crashen ?? kunnen wij ons verdedigen ? ? we kunnen ons amper wreken .... Nee trouwens , de moslim - Westerlingen ( deze dan Europa alleen) die mannen winnen for sure zijn gewoon me veel meer |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Diegenen die nu het hardst staan te roepen, zouden het hardst staan roepen wanneer er hier een aansalg zou gepleegd worden. Het is een fiet dat Amerika overreageert en het is een feit dat Europa niet voldoende reageert, het slaapt nog |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zonder dat we het beseffen zijn we schatplichtig aan de bilderbergers via Bush en consoorten die op het derde niveau staan in de hierarchie van dat clubje. |
|
![]() |
![]() |