![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Beste vrienden,
Ik las vorige week dit schokkend bericht: In het Franstalige weekblad Ciné-Télé-Revue verschijnt een artikel waarin vier agenten zeggen dat sommige bewoners in het gesloten centrum worden mishandeld. De vier agenten getuigen anoniem in het weekblad. Ze zeggen dat er geen specifieke structuur of medische hulp voorzien is voor illegalen met psychische problemen zoals bijvoorbeeld schizofrenie. Deze mensen zouden soms naakt worden opgesloten -soms zelfs enkele weken lang- zonder de mogelijkheid om naar het toilet te gaan of zich regelmatig te wassen. De agenten maken in Ciné-Télé-Revue gewag van twee tot drie dergelijke gevallen per week. http://www.gva.be/vindzoek/archief/A...&check=archief Na vragen in het parlement heeft minister Dewael de Dienst Vreemdelingenzaken om een onderzoek gevraagd. Ik heb er even de conversatie in het parlement op nagekeken en was niet alleen geschokt door de details van het verhaal, maar eveneens door de botte antwoorden van onze minister. http://rapidshare.com/files/4320854/06_Questions_Vottem.txt.html Psychiatrische patienten kunnen wettelijk niet eens gedeporteerd worden. Volgens een van de vraagstellers is eenzame opsluiting langer dan 72 uur enkel mogelijk als Dewael zelfs zijn goedkeuring daarvoor geeft. Dus ofwel liegt Dewael dat hij zwart ziet voor het parlement, ofwel wordt hij door zijn diensten in de zak gezet. Elk van de twee al reden genoeg genoeg om buiten te vliegen, denk ik. Graag uw reactie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Amai, het enige bericht op dit blad zonder antwoord. Stink ik of wat?
Ik had toch reactie verwacht, al was het maar in de trant van: Citaat:
Laatst gewijzigd door discuz : 22 november 2006 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() deportatiekamp
![]() Weet je eigenlijk wel wat een kamp of een deportatie is. Sommige begrippen worden te gemakkelijk gebruikt.
Laatst gewijzigd door garfield : 22 november 2006 om 14:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik geloof dat er nog meer landen in dit bedje ziek zijn. Gisterenavond in de finale van de Nederlandse verkiezingsstrijd kwamen door Balkenende de "Normen en waarden" ter sprake. Ook toen maakte iemand de bemerking dat men als Nederlandse overheid eens zelf aan deze Normen en Waarden moest gaan werken nl. door te stoppen met onschuldige kinderen van school te halen en in gevangenissen op te sluiten & idem dito zwakzinnige en psychiatrische en medische hulpbehoevenden illegalen..
België is reeds veroordeelt geweest tot een schadevegoeding van ruim 35.000 Euro aan een minderjarige die men uit de transitzone plukte op haar begeleide reis naar Canada en maandenlang in een gevangenis stopte. Het rapport over wat er nu aan de hand is ivm zulke flagrante schendingen van de mensenrechten zie ik met interesse tegemoet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Ik sta daar niet van versteld... het gaat over vreemdelingen die door Belgen mishandeld worden he... ik had het al zeker een week op de radio gehoord maar ja... er zullen er wel zijn die in hun vuistje lachten toen ze dit hoorden of tenminste het vermelden niet waard vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat verwachten wij eigenlijk?
Een 'gesloten' centrum, en dus een 'afgesloten' en bijgevolg 'verboden' terrein voor 'onbevoegden', dat is toch om problemen vragen? 'Geheimhouding' is een kwalijke zaak in �*lle domeinen die het loutere privébestaan van het individu overstijgen. Gelukkig zijn er telkens weer mensen die er niet in slagen zich bij wantoestanden neer te leggen en dus 'klokkenluider' gaan spelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor nogal veel mensen betekent 'illegaal' dan ook 'geen mens', eigenlijk is het gebruik van het woord 'illegaal' mee een manier om dit mogelijk te maken. Onschuldigen criminaliseren en zelfs ontmenselijken, verbazend is dit 'nieuw's dan ook niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, spijtig genoeg blijken 'we' steeds weer in dezelfde vallen te trappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En moeten ze omwille van die afwijzing op zo'n manier behandeld worden? Of mogen we dat niet vragen? Laatst gewijzigd door djimi : 22 november 2006 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Hier illegaal verblijven is een misdaad die op een passende, autoritaire wijze dient te worden vervolgt. Ook het verbergen van illegalen op zolder, in de kelder, enz. moet op een passende wijze worden bestraft, onder meer door verbeurdverklaring van panden waar illegalen worden verborgen. Het spreekt voor zich dat illegalen zonder dralen moeten worden uitgewezen. Als ons land daardoor een 'slechte' naam zou krijgen bij potentiële asielmisbruikers dan zou dat alleen maar toe te juichen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() spast
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken een aantal Iraanse vluchtelingen, en dat zijn alle hoogbeschaafde personen, die ik niet als minder dan een dier behandeld wil zien. En ook Irakezen die het geweld in hun land ontvluchten mogen wat mij betreft gerust geholpen worden, als het niet anders kan zelfs door hen een verblijfsvergunning te geven. En zo zijn er nog, wees maar gerust. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
niet-Westerse asielzoekers heen kunnen sturen, zodat wij er tenminste vanaf zijn. Een dergelijke internationale transitzone zou dan kunnen uitgroeien tot een verdraagzame, harmonische multiculturele samenleving met allemaal multicultureel ingestelde mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als uw en mijn Aarde straks nog een beetje meer gaat opwarmen, en Nederland, London, Bangladesh, Dublin, Tokyo, Hamburg, Peking, Oostende, New York, Sint-Petersburg, New Orleans, Bordeaux, de Nijldelta, ..., ..., ..., onder water staan, zal er voor dat soort volk immers maar weinig plaats meer zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als mijn belastinggeld niet langer besteed wordt aan het onderhoud van snelwegen, subsidies voor multinationals van het kaliber Volkswagen of Swissair, dotaties aan politieke partijen die toch alleen maar het eigen belang voor ogen houden en dergelijke wil ik gerust een beetje meer betalen voor de opvang van vluchtelingen, zelfs al hou ik nu reeds niet zo heel erg veel over van het karige loon dat het onderwijzend personeel in dit land toegeschoven krijgt. Laatst gewijzigd door djimi : 22 november 2006 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Die mensen kunnen trouwens ook werken ERLICH, ze mogen alleen niet. Zonder winst-eerst zouden we bijv. blij kunnen zijn met meer handen, betekent gemiddeld minder werk per persoon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() - djimi
Citaat:
toegang om de gesloten centra te bezoeken. Amnesty België bevestigt dit en zegt dat de NGO's een beurtrol hebben om alle centra regelmatig te bezoeken. Hoe dikwijls dat is, dat weet ik niet. Zie dit rapport voor gedetailleerd cijfermateriaal over de centra http://www.vluchtelingenwerk.be/pdf/...TEN_CENTRA.pdf Maar parlementsleden, goddank op enkele uitzonderingen na, die zien ze daar niet veel. Iedere verkozene die het woord mensenrechten in z'n verkiezingsmanefesto heeft staan zou daar toch een uurtje per maand de tijd voor moeten vinden. Dat zou extreme vormen van misbruik, waarvan sprake in het artikel van Ciné-Télé-Revue, toch moeten vermoeilijken? Laatst gewijzigd door discuz : 22 november 2006 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |