![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
|
![]() "Hashish? Gezondheid!
4.500 pakjes hebben ze al uitgedeeld. Nog 5.500 te gaan. In elk pakje zitten 50 kartonnetjes die als jointfilter worden gebruikt. De filters werden door de creatieve jongens van Prego -de jongerenafdeling van Spirit- bedrukt met 10 verschillende slogans. In biologische inkt, want het is de bedoeling dat de filters ook daadwerkelijk gebruikt worden ... Slogans zoals daar zijn: "Hashish? Gezondheid!" Alstublieft! Voorzitter Stijn Coppejans, zelf een fervent 'blower' en voorstander van de legalisatie, voegt er aan toe dat zij de jongeren niet oproepen om cannabis te gebruiken. "Maar, wij vinden dat je over marihuana niet hypocriet moet doen". Jawel. Over hypocrisie gesproken. Recente medische studies hebben onomstotelijk bewezen dat cannabis helemaal niet zo onschuldig of ongevaarlijk is als altijd wordt beweerd. De huidige samenstelling van de joint is zo sterk gewijzigd dat er niet meer van 'softdrugs' kan gesproken worden. "Hashish? Gezondheid!" Vergeet het maar! Als die slogan geen staaltje is van hypocrisie. De Vlaams Blok-jongeren nemen verontwaardigd afstand van de actie van Prego. Wat Stijn Coppejans ook moge beweren, het gaat hier wel degelijk om het minimaliseren van de medische en maatschappelijke gevolgen van druggebruik en het aansporen van kwetsbare jongeren om te experimenteren met cannabis. Dat is niet alleen misdadig maar ook strafbaar. www.vlaamsblok.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Tegenwoordig zijn ze voor niks beschaamd meer.
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Gouverneur
Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dus eigenlijk zet Spirit aan tot illegale handelingen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ben jij er ook één? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarnaast hoef je geen alcoholicus te zijn om probleemgedrag te vertonen bij dronkenshap: Vrouwen lastigvallen Mensen in het ziekenhuis kloppen Burengerucht veroorzaken door op straat te gaan roepen of zingen Plassen tegen voordeuren, kerken of andere. Zich ontlasten in voortuinen Overgeven op straat Ruiten ingooien Spiegels van auto's trappen Bij vriesweer op straat in slaap vallen, in een plas van kots Partner bedriegen Op de meest onmogelijke plaatsen beginnen te kotsen Promiscue gedrag vertonen Glazen laten vallen, vanalles omver lopen pijnlijk vallen Ruzie beginnen te maken En dan heb ik nog niets gezegd over het verkeer. Ik ben in heel mijn leven nog niemand gezien die als hij stoned is dit gedrag plots gaat vertonen (en geloof me, ik heb al veel stonede mensen gezien). Ik heb dit al wel verschillende malen bij dronken mensen (geen alcoholiekers) gezien. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ah, ik ken zoveel cannabisgebruikers die nu ze naar de dertig gaan alleen nog maar een pintje drinken.
Een minderheid houdt het nog vol in combinatie met een gereguleerd leven. De meerderheid komt toch tot het besef dat die cannabis-toestanden degenererend werkt voor lichaam en geest. Ik vind het gewoon walgelijk van een politieke partij om het softdrug-gebruik acceptabel bij de jeugd te maken alsof we nog geen problemen genoeg hebben met alcohol en medicijnen. Men moet eerst de jeugd leren conform en conservatief te leven. Op latere leeftheid is het hun eigen keus. Maar zo de kat bij de melk zetten is ronduit walgelijk en SICK.
![]() |
#14 |
Burger
|
![]() ik heb zo 50 boekskes gekregen
ma ze zijn al op ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik daag je uit om 1 Nederlandstalige referentie op het net te vinden die beweert dat bij het gebruik van cannabis meer van dat gedrag zoals ik eerder opsomde gaat vertonen. Eentje is genoeg. Veel succes, want ik ben zeker dat je vooral gaat ontdekken dat je van cannabis rustig wordt. Jij hebt duidelijk nog nooit een joint van dichtbij gezien, en je dokter heeft je gewoon bang zitten maken. Hij kan jou beter correcte info geven. Ik zou zeggen, probeer het eens, je gaat echt achterover vallen hoe weinig je er van voelt in vergelijking met alcohol. De meeste mensen worden rustig als ze blowen. Als jij mensen hebt gezien die stoned de gedragingen vertonen, hebben ze erbij zitten zuipen, zijn het mensen die als ze nuchter zijn ook die gedragingen vertonen, of waren ze gewoon niet stoned. Ik denk eigenlijk dat je ofwel dit zit te verzinnen, ofwel gewoon de overdreven angstverhalen van ouders e.d. gelooft. [/url] |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Alcohol is sociaal aanvaard en is niet strafbaar volgens de wet. Alles wat meer als 3gr is, is spijtig genoeg strafbaar. Ik smoor zelf ook maar ik trek me van al die heisa geen ballen aan. Ik smoor binnen en stoor niemand ermee.
![]() |
![]() |
#19 | ||||||||
Schepen
|
![]() Citaat:
- de cannabinisten verdedigen het (hun) drugkeuze en zeggen dat het geen kwaad kan, maar de andere drugs (inclusief alcohol) wèl - de alcoholconsumenten doen hetzelfde allen lijden aan hetzelfde syndroom: 'eigen drug eerst' de waarheid is anders: ALLE drugs kunnen uiteenlopende effecten hebben, dat hangt af van de interactie tussen product, persoon en omgeving (context). Bepaalde personen in bepaalde situaties zullen dan ook na cannabisgebruik erg agressief (of stoutmoedig) worden; anderen vallen in slaap of zullen thuis lekker wegtrippen.. Een kleine fractie van ALLE cannabisgebruikers (ongeveer 10 %) zal zijn gebruik niet onder controle kunnen houden en NA VERLOOP VAN TIJD verslaafd raken(je raakt nooit zomaar verslaafd, dat vergt toch heel wat maanden van intensief MISbruik): d.w.z. het gaat niet langer om een druggebruiker omdat de drug de persoon gebruikt! Bepaalde personen in bepaalde situaties zullen na alcoholgebruik erg agressief worden (of stoutmoedig tafeldansen..); anderen vallen in slaap (of come! lol!) of zullen gezellig thuis zitten dagdromen of wat dan ook Een kleine fractie van ALLE alcoholgebruikers (ongeveer 10 %) zal zijn gebruik niet onder controle kunnen houden en NA VERLOOP VAN TIJD verslaafd raken(je raakt nooit zomaar verslaafd, dat vergt toch heel wat maanden van intensief MISbruik): d.w.z. het gaat niet langer om een druggebruiker omdat de drug de persoon gebruikt! vervang cannabis of alcoholk doro om het even welke andere drug en je krijgt hetzelfde verhaal ALLE drugs (en menselijke gedragingen in het algemeen) kunnen tot verslaving leiden; alle drugs kunne positief of negatief aangewend worden... En ja, sommige personen zullen, omwille van ondrliggende karaktertrekken of psychosen of neurosen, flink doortrappen na het nuttigen van welbepaalde drugs (is voor iedereen verschillend).. Wie dus stelt dat ZIJN drug perfect ongevaarlijk is, dwaalt! Wie omgekeerd zegt dat een bepaalde drug zwaar verslavend en uitsluitend negatief is, dwaalt echter ook! Alle drugs hebben hun eigen manieren van veilig gebruik. AL het voorgaande is dan ook een argument om de productie, de verkoop en het gebruik van alle drugs GOED te reglementeren en te zorgen voor een wettelijke markt, een beschermde productie met kwaliteitscontrole (en controle van de samenstelling), een goede informatieverspreiding over veilig gebruik en bepaalde beperkingen op het gebruik (bijvoorbeeld in het verkeer, op school, wezrkvloer en in openbare plaatsen). 'Herlegalisatie' van alle drugs is dan ook selchts één onderdeel van een werkelijk, fatsoenlijk en menselijk drugbeleid ! Wie drugs promoot zonder nuances, is dan ook verkeerd bezig want geeft slechte informatie (desionformatie) ! Wie een bepaalde drug afkeurt doet net hetzelfd e(de gebruikers krijgen immers verkeerde of geen informatie en dat is ook nefast voor een deel onder hen !) MAAR, al deze
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|||||||||
![]() |
![]() |