Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2006, 14:03   #1
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard Duitse Neo-Nazi's in geldnood

Hopelijk waait deze positieve wind over naar hier.

Duitse neonazi's in geldnood

De Duitse neonazistische partij NPD verkeert in grote financiële problemen. Dat meldt het weekblad Der Spiegel in de editie die maandag uitkomt. De NPD moet bijna 900.000 euro aan de autoriteiten terugbetalen wegens financiële onregelmatigheden.

De partij heeft als gevolg van de financiële misère al "verscheidene medewerkers" gedwongen de laan moeten uitsturen, zegt NPD-penningmeester Erwin Kemna in Der Spiegel. De extreemrechtse partij zit niet in het nationaal parlement, maar zit wel in de volksvertegenwoordiging van twee deelstaten.
(bron : HLN)

Laatst gewijzigd door Pietje : 19 november 2006 om 14:04.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 15:19   #2
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter

GaRnaaLBeeR's schermafbeelding

Standaard

Op zich wel leuk om te horen, maar vraag mij af of dit wel effect zal hebben op de verdere evolutie van dat marginaal groepje. Dat de organisatie problemen heeft betekent niet altijd dat de ideologie de zelfste lijn volgt.
GaRnaaLBeeR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 15:52   #3
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Bij ons kan men daar snel voor zorgen, alleen zijn alle politiekers daar te laf voor.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 19 november 2006 om 15:52.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 15:54   #4
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

ook niet te vroeg victorie kraaien.

Uit De Morgen paar dagen terug:

Citaat:
...
Daarnaast beschikt de NPD onmiskenbaar nog over mecenassen uit de privésector. Anders is het niet te verklaren dat zij deze zomer in Delmenhorst (bij het Noord-Duitse Bremen) het Hotel am Stadtpark voor 3,4 miljoen euro wist te kopen. In 2004 had de partij al het hotel Heisenhof in Dörverden (eveneens bij Bremen) gekocht voor een bedrag dat geheim gehouden werd. Die transacties gingen telkens via de schatrijke en 'volksnationale' advocaat Jürgen Rieger.
Rieger is baas van de Londense postbusfirma Wilhelm-Tietjen-Stiftung. De hoofdactiviteit is het beheren van erfenissen en schenkingen van oud-nazi's. De firma wendt haar gelden aan ter promotie van de rechts-extremistische zaak. Als bedankje is de Hamburgse advocaat onlangs opgenomen in het nationale partijbestuur van de NPD. En in geval van hoge nood blijft er voor de NPD nog altijd Gerhard Frey, die zou kunnen bijspringen.
Ook Frey is advocaat en multimiljonair (uit München). Hij is de uitgever van de fascistische en racistische krant Nationalzeitung. Ook hij heeft fortuin gemaakt via een postorderbedrijf dat naziprullaria verkoopt.
Frey is voorzitter van de DVU (Deutsche Volksunion), eveneens een neonazipartij, die met de NPD heeft afgesproken niet voor elkaars voeten te lopen. Op de vraag of Frey de NPD financieel zou bijspringen indien nodig, zei hij alleen: "Dat zal ik wel onder vier ogen met de NPD-voorzitter bespreken."
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 16:07   #5
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter

GaRnaaLBeeR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Bij ons kan men daar snel voor zorgen, alleen zijn alle politiekers daar te laf voor.
Ik heb nooit begrepen waarom. Zo'n marginaal hoopje, hoe kun je daar nu bang voor zijn. Dat er nog steeds nazi partijen (mogen)zijn en dan nog wel uitgerekend in Duitsland is evenmin verstaanbaar.
GaRnaaLBeeR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 17:08   #6
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij zoudt eigenlijk welk passen bij een dergelijk totalitair groepje. Leg eens uit hoe men bij ons daar snel kan voor zorgen?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 17:10   #7
StevenNr1

Standaard

VB subsidies...
Oud 19 november 2006, 17:48   #8
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VB subsidies...
Zou het geen geweldig idee zijn voor de linkerzijde om hun politieke tegenstanders politiek en niet via de rechtspraak uit te schakelen ? Kwestie van de geloofwaardigheid te behouden...
Oud 19 november 2006, 18:07   #9
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Zou het geen geweldig idee zijn voor de linkerzijde om hun politieke tegenstanders politiek en niet via de rechtspraak uit te schakelen ? Kwestie van de geloofwaardigheid te behouden...
Of denkt men nu echt dat alle VB'ers na het verbieden van de partij ineens SP-A gaan stemmen of zo?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 18:53   #10
StevenNr1

Standaard

Ik hoop dat ze dan allemaal blanco stemmen of niet komen
Oud 19 november 2006, 20:02   #11
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat ze dan allemaal blanco stemmen of niet komen
Dan organiseren we een geldinzameling voor het VB. Ik denk dat er daar meer zal opgehaald worden dan bij elke 11.11.11-aktie.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 03:06   #12
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Nu ja ik denk dat verbieden inderdaad geen haalbare oplossing is, dan richt er gewoon iemand anders een nieuwe partij op. Op politicsinfo zitten er veel van die NPD aanhangers, ik verschiet van wat men er toelaat en dat sommige Vb'ers eigenlijk verdoken neo nazi's bleken te zijn. Soit een blik naar een echte skin film zoals romper stomper (te downloaden via internet) toont aan dat een rechtse skinhead idd een zeldzaam marginaal fenomeen is.
Ik denk dat je als Vlaming meer schrik moet hebben van migranten dan van skinheads eerlijk gezegd.
Hoe dan ook denk ik dat ik gezien mijn huidskleur en afkomst niet al te veel schrik moet hebben van die mannen, tenminste als ik mijn geschiedenislessen goed ken bij eventuele ondervraging...
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be