![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hopelijk waait deze positieve wind over naar hier.
Duitse neonazi's in geldnood De Duitse neonazistische partij NPD verkeert in grote financiële problemen. Dat meldt het weekblad Der Spiegel in de editie die maandag uitkomt. De NPD moet bijna 900.000 euro aan de autoriteiten terugbetalen wegens financiële onregelmatigheden. De partij heeft als gevolg van de financiële misère al "verscheidene medewerkers" gedwongen de laan moeten uitsturen, zegt NPD-penningmeester Erwin Kemna in Der Spiegel. De extreemrechtse partij zit niet in het nationaal parlement, maar zit wel in de volksvertegenwoordiging van twee deelstaten. (bron : HLN)
Laatst gewijzigd door Pietje : 19 november 2006 om 14:04. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Op zich wel leuk om te horen, maar vraag mij af of dit wel effect zal hebben op de verdere evolutie van dat marginaal groepje. Dat de organisatie problemen heeft betekent niet altijd dat de ideologie de zelfste lijn volgt.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Bij ons kan men daar snel voor zorgen, alleen zijn alle politiekers daar te laf voor.
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 19 november 2006 om 15:52. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Staatssecretaris
|
ook niet te vroeg victorie kraaien.
Uit De Morgen paar dagen terug: Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik heb nooit begrepen waarom. Zo'n marginaal hoopje, hoe kun je daar nu bang voor zijn. Dat er nog steeds nazi partijen (mogen)zijn en dan nog wel uitgerekend in Duitsland is evenmin verstaanbaar.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
VB subsidies...
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Zou het geen geweldig idee zijn voor de linkerzijde om hun politieke tegenstanders politiek en niet via de rechtspraak uit te schakelen ? Kwestie van de geloofwaardigheid te behouden...
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Of denkt men nu echt dat alle VB'ers na het verbieden van de partij ineens SP-A gaan stemmen of zo?
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Ik hoop dat ze dan allemaal blanco stemmen of niet komen
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Banneling
|
Nu ja ik denk dat verbieden inderdaad geen haalbare oplossing is, dan richt er gewoon iemand anders een nieuwe partij op. Op politicsinfo zitten er veel van die NPD aanhangers, ik verschiet van wat men er toelaat en dat sommige Vb'ers eigenlijk verdoken neo nazi's bleken te zijn. Soit een blik naar een echte skin film zoals romper stomper (te downloaden via internet) toont aan dat een rechtse skinhead idd een zeldzaam marginaal fenomeen is.
Ik denk dat je als Vlaming meer schrik moet hebben van migranten dan van skinheads eerlijk gezegd. Hoe dan ook denk ik dat ik gezien mijn huidskleur en afkomst niet al te veel schrik moet hebben van die mannen, tenminste als ik mijn geschiedenislessen goed ken bij eventuele ondervraging... |
|
|
|