![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() OldBoy wrote:
> Denk je nu echt dat het met de SP beter wordt? Ja. Dat weet ik zelfs zeker. > Nou ja, iedereen in de WW, oplopende staatsschuld. Waanbeelden van een lui en verbitterd mens. Naar de schuld van de US of A gekeken lately? Zo raar: Hun staatsschuld is dermate hoog, als we jouw stelling naar de USA extrapoleren zou dat impliceren dat men daar om moet komen in WW-ers. Is niet het geval. Dat eeuwige sjoemelen met de feiten kennen we nu wel, Oldboy. De beroepsgeschikte bevolking in NL, zeg maar 16 tot 67 jaar, is ruim 10 miljoen mensen groot. Voor hen zijn *maximaal* 7,4 miljoen te vervullen (betaalde) werkplekken beschikbaar (dat aantal is dalende, o.a. door outsourcing, arbeids-migratie, technologische ontwikkeling, vereenvoudiging, computers, robots e.a.). Dat houdt dus in dat je sowieso *te allen tijde* 2,6 miljoen mensen GEEN betaalde baan *kunt* bieden. Stel dat er van die 2,6 miljoen (waar geen betaald werk voor IS) ongeveer een half miljoen ècht arbeidsongeschikt is, dan hou je 2 miljoen over. (Ronden we het af ten gunste van de (betaalde) werkgelegenheid.) Dat zijn dus 2 miljoen mensen waar geen werk voor te verzinnen is, zelfs niet als je ze dwingt te gaan 'werken'. Schijnbaar ben jij, of is de VVD in staat ineens 2 miljoen (geschikte) luchtbakkersbanen te scheppen. Nog meer management, nog meer bureaucraten, nog meer achterlijk genak over een arbeidsethos. Nog meer leugens over 'meer uren werken' en 'meer geld verdienen' en 'om de economie te laten groeien'. Werk verdelen is er niet bij met al die asocialen. Als de staatsschuld werkelijk dreigend zou zijn, dan was men wel wat harder bezig corruptie en fraude aan de top tegen te gaan. Zien we niet gebeuren. Integendeel; Men zuigt de armen armer en vloeit het geld af naar de rijken. Dat de rijken bang zijn dat zij een fractie van hun rijkdommen zullen moeten delen met anderen? Duh! Maar om die angst dan om te zetten in die eeuwige slappe smoezen jegens de SP en 'links', we trappen er niet meer in. Genoeg geweest met die onzinpraatjes van je. http://www.janmarijnissen.nl/verkiezingen-2006/ |
![]() |
#2 |
|
![]() On Sun, 19 Nov 2006 02:56:05 +0100, Insignificantie <@your.service>
wrote: >OldBoy wrote: > >> Denk je nu echt dat het met de SP beter wordt? > >Ja. Dat weet ik zelfs zeker. Ah, spreek ik met Jomanda? |
![]() |
#3 |
|
![]() "Hans" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sun, 19 Nov 2006 02:56:05 +0100, Insignificantie <@your.service> > wrote: > >>OldBoy wrote: >> >>> Denk je nu echt dat het met de SP beter wordt? >> >>Ja. Dat weet ik zelfs zeker. > > Ah, spreek ik met Jomanda? Geef nu eens een inhoudelijk antwoord? |
![]() |
#4 |
|
![]() "Insignificantie" <@your.service> wrote in message
news:[email protected]... > OldBoy wrote: > >> Denk je nu echt dat het met de SP beter wordt? > > Ja. Dat weet ik zelfs zeker. Ik weet zeker dat dat niet zo is. Communisten hebben als zij de macht kregen tot nu toe altijd de economie geruïneerd. De idolen van Marijnissen: Mao Lenin Castro. tel uit je verlies.. > >> Nou ja, iedereen in de WW, oplopende staatsschuld. > > Waanbeelden van een lui en verbitterd mens. > Naar de schuld van de US of A gekeken lately? Zo raar: > Hun staatsschuld is dermate hoog, als we jouw stelling > naar de USA extrapoleren zou dat impliceren dat men daar > om moet komen in WW-ers. Is niet het geval. Onzin, Amerika vergelijken met Nederland kan niet. Dat zou alleen kunnen onder de voorwaarde "alle overige omstandigheden gelijk blijvend" Bovendien heeft het oplopen van de staatsschuld natuurlijk zijn effect pas over lagere tijd. > > Dat eeuwige sjoemelen met de feiten kennen we nu wel, Dat klopt. Van links kennen we niet anders. In de USSR hadden ze zelfs een geheel andere Wereldgeschiedenis in de schoolboeken. Hier in Nederland werd angstvallig vermeden om statistieken over allochtonen te maken, en als het gebeurde dan werden die schaamteloos gemanipuleerd. > Oldboy. > De beroepsgeschikte bevolking in NL, zeg maar 16 tot 67 jaar, > is ruim 10 miljoen mensen groot. Voor hen zijn *maximaal* > 7,4 miljoen te vervullen (betaalde) werkplekken beschikbaar > (dat aantal is dalende, o.a. door outsourcing, arbeids-migratie, Juist juist juist. Waarom denk je dat ondernemers de arbeid in het buitenland laten doen? Doordat in Nederland door belasting en sociale voorzieningen (premies) die arbeid niet meer te betalen is en het bedrijf zijn concurrentiepositie in de wereld verliest. Problemen die Maorijnissen wel even zal verveelvoudigen. > technologische ontwikkeling, vereenvoudiging, computers, robots e.a.). > > Dat houdt dus in dat je sowieso *te allen tijde* 2,6 miljoen > mensen GEEN betaalde baan *kunt* bieden. Valt wel wat meer over te zeggen. Zo lukt het mij niet om zwart mijn huis te laten schilderen. Wit lukt dat wel maar dan moet ik minstens 5 maanden wachten en dan komen de heren op de afgesproken datum gewoon niet opdagen. Verder is het mogelijk om als kleine zelfstandige te beginnen. In sommige gevallen heb je daar startkapitaal voor nodig, maar soms ook niet. Stel dat er van die > 2,6 miljoen (waar geen betaald werk voor IS) ongeveer een half > miljoen ècht arbeidsongeschikt is, dan hou je 2 miljoen over. > (Ronden we het af ten gunste van de (betaalde) werkgelegenheid.) > > Dat zijn dus 2 miljoen mensen waar geen werk voor te verzinnen is, zelfs > niet als je ze dwingt te gaan 'werken'. Beste knul, zolang hier de Polen en masse werk kunnen "vinden" moet dat voor een inwoner ook mogelijk zijn. Daar heb je echter wel een rechtse partij voor nodig want er moet dan een gunstiger ondernemersklimaat geschapen worden. Alle problemen die jij noemt zullen onder een SP snel onoverkomelijk worden wat een kapitaalvlucht veroorzaakt gevold door een economische neergang. Voorbeelden te over. > Schijnbaar ben jij, of is de VVD > in staat ineens 2 miljoen (geschikte) luchtbakkersbanen te scheppen. > Nog meer management, nog meer bureaucraten, Bureaucraten is typisch een linkse aangelegenheid. Hoe linkser, hoe meer ambtenaren. In de USSR was iedereen ambtenaar. > nog meer achterlijk genak > over een arbeidsethos. Nog meer leugens over 'meer uren werken' > en 'meer geld verdienen' en 'om de economie te laten groeien'. > Werk verdelen is er niet bij met al die asocialen. > > Als de staatsschuld werkelijk dreigend zou zijn, dan was men wel > wat harder bezig corruptie en fraude aan de top tegen te gaan. Hahaha, corruptie aan de top? Die is het grootst in communistische dictatuurtjes > Zien we niet gebeuren. Integendeel; Men zuigt de armen armer en > vloeit het geld af naar de rijken. Het zaad der jaloezie dat de linkse leugenaars zo graag zaaien. Het is gewoon de grootst mogelijke onzin. Er vloeit natuurlijk helemaal geen geld van armen naar rijken. Andersom met bakken. Ik houd van mijn inkomen minder dan 20% over en er vloeit echt geen geld van armen in mijn beurs. > Dat de rijken bang zijn dat > zij een fractie van hun rijkdommen zullen moeten delen met anderen? Nee slimpie, Opgeleide mensen weten dat de economie cruciaal is voor het welzijn van het volk. Communisten vernietigen met hun sinterklaas spielerei die economie. Dan zitten alle mensen, inclusief die zogenaamde "armen" van jou onder ieder bedenkbaar minimum. > Duh! Maar om die angst dan om te zetten in die eeuwige slappe > smoezen jegens de SP en 'links', we trappen er niet meer in. > Genoeg geweest met die onzinpraatjes van je. Moet je zeker niet doen. Ik bekijk als het ooit zover mocht komen hier de catastrofe wel van een veilige economische afstand. |
![]() |
#5 |
|
![]() Jip wrote:
> "Insignificantie" <@your.service> wrote in message > news:[email protected]... > > OldBoy wrote: > > > >> Denk je nu echt dat het met de SP beter wordt? > > > > Ja. Dat weet ik zelfs zeker. > > Ik weet zeker dat dat niet zo is. Ik weet zeker dat dat wel zo zal zijn. En wat de SP wil is niet met communisten te vergelijken. Wie dat de wereld in heeft geholpen is gek, er erg dom. |
![]() |
#6 |
|
![]() On Sun, 19 Nov 2006 09:43:20 +0100, "Ikke" <[email protected]>
wrote: > >"Hans" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Sun, 19 Nov 2006 02:56:05 +0100, Insignificantie <@your.service> >> wrote: >> >>>OldBoy wrote: >>> >>>> Denk je nu echt dat het met de SP beter wordt? >>> >>>Ja. Dat weet ik zelfs zeker. >> >> Ah, spreek ik met Jomanda? > >Geef nu eens een inhoudelijk antwoord? > Dat wás een inhoudelijk antwoord. Je kunt zoiets niet zeker weten. |
![]() |
#7 |
|
![]() Hans wrote:
> >Geef nu eens een inhoudelijk antwoord? > > > Dat wás een inhoudelijk antwoord. > Je kunt zoiets niet zeker weten. Natuurlijk wel. De vraag was "Denk je nu echt dat het met de SP beter wordt?" en mijn antwoord was dat ik dat zelfs zeker weet. Niet zo zeuren om niks. |
![]() |
#8 |
|
![]() * Insignificantie <>:
> Ik weet zeker dat dat wel zo zal zijn. En wat de SP wil > is niet met communisten te vergelijken. Wie dat de wereld in > heeft geholpen is gek, er erg dom. Zelf ooit wel eens salaris ontvangen Insignificantie? En nee, ik bedoel niet dat maandelijkse bedrag dat op je giro wordt bijgeschreven. Dat noemen wij uitkering. Salaris krijg je, als je 5 dagen per week je handen of hersenen laat wapperen voor iemand, en als hij jouw werk OK vindt krijg je salaris. Ken je die term "salaris"? -- Burg in Thailand [1966-03-18] Met stip op 1 binnen in de Infantielen Top 40: Jan Marijnissen: http://www.xs4all.nl/~burgie/ Met rss-feed. SuSE Linux 9.3 (i586) [2.6.11.4-21.14-default quite stable] |
![]() |
#9 |
|
![]() Burg wrote:
> Zelf ooit wel eens salaris ontvangen Insignificantie? Meer dan jij, als ik zo even grof mag schatten. Geen wonder, daar in Thailand verdien je niet zo veel. Je bent gewoon weer uit je argumenten, dus grijp je naar de persoonlijke aanval. Zielepoot. |
![]() |
#10 |
|
![]() "Burg" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]. .. >* Insignificantie <>: > >> Ik weet zeker dat dat wel zo zal zijn. En wat de SP wil >> is niet met communisten te vergelijken. Wie dat de wereld in >> heeft geholpen is gek, er erg dom. > > Zelf ooit wel eens salaris ontvangen Insignificantie? En nee, ik bedoel > niet > dat maandelijkse bedrag dat op je giro wordt bijgeschreven. Dat noemen wij > uitkering. Salaris krijg je, als je 5 dagen per week je handen of hersenen > laat wapperen voor iemand, en als hij jouw werk OK vindt krijg je salaris. > Ken je die term "salaris"? Ken je de term emigreren? Ik denk het wel, veel plezier in je nieuwe vaderland en wat doe je daar precies voor werk? |
![]() |
#11 |
|
![]() * Insignificantie <>:
> Meer dan jij, als ik zo even grof mag schatten. Geen wonder, > daar in Thailand verdien je niet zo veel. Nou Ok, voor de draad ermee dan, lefgozer! Veel belangrijker is daarentegen: hoeveel hou je aan het eind van de maand over? <het_salaris_per maand_van_Isignificantie> </het_salaris_per maand_van_Isignificantie> En hoeveel houdt onze ziel over per maand? 30 euro? 300 euro? -- Burg in Thailand [1966-03-18] Met stip op 1 binnen in de Infantielen Top 40: Jan Marijnissen: http://www.xs4all.nl/~burgie/ Met rss-feed. SuSE Linux 9.3 (i586) [2.6.11.4-21.14-default quite stable] |