![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over twintig jaar zal meer dan de helft van de volwassenen in de grote steden in Nederland van niet-westerse oorsprong zijn. Kan een vrouw dan nog met blote benen over straat of zal de boerka overheersen?
door Ebru Umar Gaat onze tolerantie zover dat wij daadwerkelijk bereid zijn onszelf uit te leveren aan die jongeren die nu opgroeien met een wereldbeeld dat mijlenver van ons af staat? Als kinderloze dertiger hoef ik me alleen maar over mijn eigen toekomst zorgen te maken. In het jaar 2023 ben ik 53. Jong genoeg om ook dan nog met blote benen over straat te willen. De vraag is echter of mijn medestadsbewoners de tolerantie zullen kunnen opbrengen. Het gros denkt dat vrouwen ondergeschikt zijn aan mannen en meent dat vrouwen zich zouden moeten bedekken. Aangestaard Ik woon sinds 1998 in Amsterdam Bos en Lommer, en er voltrekt zich hier een vreemde paradox. De enorme statige herenhuizen worden voor veel geld opgeknapt en bewoond door jonge dertigers met sportwagens. Tegelijkertijd verschijnen de eerste boerka's op straat. Sinds drie maanden lopen er vrouwen over straat die de wereld vanachter een oogspleetje bekijken. Bemoeizuchtig en bezorgd als ik ben over mijn eigen oude dag, besluit ik vrouwen, die een beperkt blikveld hebben door de tent die zij dragen, eens aan te spreken. Op straat. Ik tref twee vrouwen, beiden van Egyptische afkomst. De een is oud en spreekt vloeiend Engels, de ander is jong en redt zich in het Nederlands. Beide dames worden op straat nagekeken, aangestaard, maar niemand zegt er wat van of spreekt ze aan. Ook ik moet mijn schroom overwinnen. Verwrongen wereldbeeld De jonge Egyptische vrouw is heel vriendelijk. Op straat draagt ze een gezichtssluier, maar op school waar ze Nederlands leert, niet. Waarom wel op straat? Omdat ze dat wil. Het voelt beter, terwijl haar man haar er niet toe dwingt. Ze draagt die gezichtssluier voor zichzelf, omdat ze moslim is. Maar niet alle moslims lopen er zo bij als zij, waarom niet, is zij een betere moslim, wil ik weten. Nee, maar zij beleeft het moslimschap zo. Ik ben benieuwd of ze van plan is om in Nederland te blijven. Woont ze over twintig jaar nog hier? Ja, is het antwoord. En loopt u er dan ook nog zo bij? Jazeker. Maar mevrouw, ik neem aan dat u eenzaam bent, uw verborgen uiterlijk nodigt mensen niet uit om met u te praten, en dat terwijl u op mij vriendelijk overkomt. Hoe wilt u integreren? Ze integreert met haar Nederlandse buren. Zonder gezichtssluier. Dat dan weer wel. ![]() "Uw verborgen uiterlijk nodigt mensen niet uit om met u te praten, terwijl u op mij vriendelijk overkomt. Hoe wilt u integreren?" Ik loop vast. Ze heeft vier kinderen bij zich. Zij zitten op een islamitische school. De kinderen vinden dat prima, zij vindt het beter. Beter, waarom? Helaas is haar Nederlands te gebrekkig om hier dieper op in te gaan. De laatste vraag dan: gelooft ze werkelijk dat mannen belangrijker zijn dan vrouwen? Dat vrouwen ondergeschikt zijn aan mannen? Ja, mannen zijn net iets belangrijker dan vrouwen. Nog een paradox. Een waanzinnig vriendelijke vrouw, maar met een totaal verwrongen wereldbeeld volgens onze Nederlandse maatstaven. Moet je haar groeten als je haar op straat ziet? Als je haar per ongeluk mocht herkennen onder de boerka? Vier kindjes heeft ze. Vier kindjes, die van huis uit het verwrongen wereldbeeld meekrijgen en dit ook nog eens bevestigd zien op school. Hoe moeten die kindertjes over twintig jaar functioneren in onze maatschappij? Of is het de bedoeling van onze politici dat wij hun wereldbeeld tolereren onder het mom van respect en wij ons uiteindelijk aanpassen? Het antwoord laat zich natuurlijk raden, maar ik wil er niet aan denken. Geheel bedekt De volgende boerka die ik spreek is radicaal. De dame komt uit Egypte, is 38 jaar woont 18 jaar in Nederland, heeft zes kinderen en spreekt geen woord Nederlands. Wel vloeiend Engels. Driemaal hoera voor onze verzorgingsstaat: zes keer kinderbijslag en kraamzorg, maar geen Nederlands spreken. Ook deze dame staat me te woord, zij het wat feller. Ze gelooft in Allah, en kleedt zich "als de vrouw van Mohammed". Haar leven is gericht op het hiernamaals. Door in dit leven te lijden, of vroom te leven, komt ze in het paradijs. Hoe meer mensen haar minachten en mijden, hoe meer Allah haar zal belonen in het hiernamaals. En daar draait het om. En als ik haar vraag waarom ze naar de nonsens die door mannen gepredikt wordt luistert, en zelfs vreest, zegt ze me dat ik ***a stupid question*** stel. Het is nu eenmaal zo. En ik denk misschien dat het niet zo is, maar weet ik wat er gebeurt als ik sterf? Nou? Nee. Ik weet niet wat er gebeurt als ik sterf. Ik zeg haar dat ik in een wormenkoekje verander: ***The bugs wil eat me for dinner.*** Ik glimlach er maar vriendelijk bij, ik heb nog wel wat vragen. Ze heeft zes kinderen, zijn die ook gesluierd? Haar dochters wel ja, maar zonder gezichtssluier. Ze doen het goed op school. Maar zij is geheel bedekt omdat ze niet wil dat mannen haar zien. Soms heeft ze zelfs nog een gaasje voor haar ogen. Hoe langer ik met haar praat, hoe radicaler ze wordt. Ik kijk naar haar. Wie zegt me dat onder die zwarte boerka geen wapens zijn verscholen? Wat is dit voor onzin die wij hier tolereren? Kledingvrijheid Omdat Sinterklaas de wijk inkomt, is er politie op de been. Ik stap op de jonge agenten af: "Vraagje: denken jullie niet dat een boerka onder een Algemene Plaatselijke Verordening valt omdat het voor een vermomming kan doorgaan?" Zo. Dat is een moeilijke vraag. Een van de jonge gasten grijnst en ik zie hem denken: "die vraag heeft al tot interne discussies geleid, het zou 'ns goed onderzocht moeten worden." De heren verwijzen me naar hun baas, die moet dat wel weten. En mocht ik hem niet treffen, moet ik vanavond maar even op het wijkbureau langskomen, dan zoeken ze het voor me op. Vriendelijke gasten, maar een kwartier later tref ik de baas. Die mij eigenlijk niet te woord mag staan, maar wat is mijn vraag exact? "Is een boerka eigenlijk geen vermomming? Zouden we het niet moeten verbieden?" De baas glimlacht. Het is duidelijk dat hier intern over gesproken wordt maar niet in het openbaar. "We kennen in Nederland vrijheid van godsdienst, en daar hoort kledingvrijheid bij." "Maar meneer, stel je nou voor, je kunt er van alles onder verstoppen. U kunt ook met een boerka over straat, met uw wapens. Ik weet niet of u gewapend bent, maar het zou veel erger kunnen. Als je kwaad wilt, kan dat dus ook." "Het is bij ons niet aan de orde." "Wanneer is iets aan de orde dan? Moet er eerst iets gebeuren eer het aan de orde is?" "Iets is aan de orde als het heeft plaatsgevonden. Maar je moet gewoon even naar www.politie.nl gaan, en dan de woordvoerder bellen. Die kunnen je een formeel antwoord op je vraag geven." Ik weet voldoende. Ik ga een fijne oude dag tegemoet met formele woordvoerders. U gaat ook een fijne oude dag tegemoet. Gelooft u het? Uw politici wel. Inshallah. Ebru Umar ----------------------- Gelukkig dat er ondertussen al een aantal Hafid Bouazza's en Ebruutje Umars rondlopen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar worden dan thans die burkas gedragen? Ik moet mijn eerste burka nog zien, ik heb anders al véél allochtone vrouwen gezien... [size=5]Wapens eronder verstoppen? [/size] Daar gaat de aanzetting tot paranoïa toch de grenzen te buiten!! Waar las je dat allochtone vrouwen gewapende misdaden bedrijven? Het gros van Van nietwesterse oorsprong binnen 20 jaar, idd, maar daarom allemaal islamiet? vergeet je die 75 mio Polen die binnenkort de EU binnenwandelen?? De Hongaren, de Roemenen, die Bulgaren, die Letlanders, Litouwers en Estlanders??? D�*�*r ook heb je Citaat:
Ik ben juist terug uit een islamietisch land, en heb daar nog maar eens naar de vrouwen gekeken.. ![]() Hoofddoekjes zijn zeldzaam, je moet echt zoeken om er één in het straatbeeld te zien!! Stop toch met die continue haatschrijverij en die clichés, Circe: het kleineert jezelf.... Jij hebt één ongelukkige ervaring gehad met een islamiet? Best mogelijk, maar dat had evengoed met een Westvlaming kunnen zijn... gewoon slechte inschatting van een individu .... Citaat:
Dat zet je op hetzelfde peil als een idioot van Hamas of een andere fundamentalistische vereniging... [size=6]Néé, bedankt!![/size] |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() dubbel gepost KNIP
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn eerste Boerka heb ik trouwens voor het eerst in Oxfordstreet in Londen gezien. Twee tegelijk trouwens. Was dat schrikken. 2 gitzwarte spoken die daar plots voor je neus staan in een drukke winkelstraat. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geloof dat je het verschil tussen de boerka, die afgaans is en een lang kleed met sluier gewoon niet [size=6]wil[/size] kennen.... van kwade wil gesproken... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geloof dat je het verschil tussen de boerka, die afghaans is en een lang kleed met sluier gewoon niet [size=6]wil[/size] kennen.... van kwade wil gesproken... 2 gitzwarte spoken die daar plots voor je neus staan in een drukke winkelstraat: Heb jij dan nooit moederoverste en zustereconome tegengekomen????? Ik wel... Maar zonder verschieten ![]() Misschien verchiet jij gewoon vlug... ![]() Maar d�*t is iets anders natuurlijk zeker? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Filosoof, van kwade wil gesproken !
Zou u zich beter niet imam noemen? Dat een imam voor de burka pleit als vrouwonderdrukkende religieuse tool, dat is deel van zijn missie : de geest verdommen met religieus gezwets, en het mannelijk islamitisch klienteel brainwashen dat ze er goed aandoen hun vrouwen onder vodden te verbergen omdat ze er niet in zullen slagen hun sexualiteit onder controle houden bij de aanblik van een niet-gesluierde vrouw. En de vrouw aanpraten dat ze haar kansen op het hiernamaals verkleint als ze haar aangezicht en lichaam niet verbergt. In een geciviliseerd en seculier land zou men dergelijke tekens van achterlijkheid en barbaarsheid bij wet moeten verbieden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is het wel FDW. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
2°Omdat het helaas niet de besten zijn die emigreren: onze industrie vroeg geen mensen met een diploma, iedereen of gelijk wie was goed genoeg voor hen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
en 4) uw subjectieve beleving in één islamitisch land (wellicht Turkije ??? of Tnuesië ??) kan u moeilijk veralgemenen naar alle islamieten en zeker niet naar de islam zoals door d eKoran voorgeschreven.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er wordt hier steeds veralgemeend, uitgaande van Afghanistan, Iran of Saudi Arabië, en d�*t wordt dan verweten aan marokkanen, Tunesiërs en Turken hier: is d�*t correct?? Maar ja, "correct" is een vies woord geworden in de mond van Pim Fortuyn... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Filo my dear,
waar ben je exact geweest? Even vreesde ik dat je naar Istanbul getrokken waart..... Maar om je te laten inzien hoe ongelooflijke oogkleppen je wel ophebt: er zijn ontzettend veel mensen die jaarlijks naar Turkije, Egypte of Marokko trekken op verlof, daarin ben je echt geen voorloper meer! Het gaat je ongelooflijk tegenvallen, maar zelf ben ik gedurende een jaar of vijf telkens naar Turkije getrokken en tweemaal naar Egypte (waar ik buiten de tempels ook - raar maar waar - met échte Egyptenaren ben opgetrokken! Daar verschiet ge van hé! Ebru Umar is een Nederlandse van Turkse origine. Zelfs niet in Nederland geboren, maar wèl geïntegreerd. Spijtig voor U maar zulke mensen best�*�*n dus! Voor mij legt Ebru dikwijls de vinger op de wonde! Iets dat ik als witte inboorling zelfs niet mag doen, omdat ik dan door mensen als Filo die het allemaal beter weten, onmiddellijk in het kamp van de "zwarten" gedrukt wordt. Sorry, maar ik ben van NA de oorlog hoor! Niet zoveel jaren erna, maar toch: ern�*. En nu zijn we 2003 en hebben we inderdaad een probleem. In de landen waar jij het over hebt ziet het straatbeeld er inderdaad westerser uit dan hier in Belgie! M�*g ik daar geen probleem mee hebben dan? Moet ik naar istanbul of cassablanca gaan verhuizen om me THUIS te voelen? Ben je al eens een kijkje gaan nemen op die maghrebijnse forums trouwens? De moeders van die meisjes droegen helemaal geen hoofddoek toen ze hier aankwamen. In Turkije is het trouwens VERBODEN om een hoofddoek te dragen in scholen en openbare functies. Algerije en Tunesië hetzelfde. En JIJ gaat het hier dan maar liefdevol omarmen? Een van mijn turkse vriendinnen op verlof vertelde me "ja, mijn moeder droeg zo'n hoofddoek, maar tegenwoordig dragen we dat allang niet meer hoor"..... En nee, het is niet "onze" schuld, of de schuld van het Vlaams Blok! In Nederland héb je geen Vlaams Blok toch? En allang voor het LPF waren ze daar de uitdaging al aangegaan! Het is JOUW schuld! de schuld van de knuffelaars die zich nog liever zelf op de grond gooien met hun gat in de lucht of zelf een tafellaken opzetten zoals Mieke Vogels, in plaats van van die mensen te eisen dat ze zich na drie generaties wel eens mogen aanpassen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Als ik hier in België toeristengroepen ontvang en ze op zeven dagen tijd het volgende laat zien (via een bus èn met een tolk en voor het overge bepaal ik wanneer gestopt wordt) 1) Het Zwin en Doel 2) De industriële ruïnes in Henegouwen 3) Een onbewond deel van de Ardennen 4) Borgerhout by night 5) de buurt rond het Noordstation in Brussel: oevrdag en daarna (langs de ander ricxhting bijvoorbeeld) by night, inclusief de jacqmainlaan en Koning Albert II-laan 6) De Brusselse Kanaalzone 7) De Luikse voorsteden Dan gaan die toeristen huiswaarts en zeggen: België is een ongelofelijk leeg, vuil, verkrot land, vol islamitische straten en winkels, hoerenbuurten en jongerenbendes.. Niet te doen !! Zo kan je dus alles manipuleren! en het gebeurt dus ook (i.e. de mooie kanten worden getoond!)
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja als men in het buitenland wat meer de schaduwzijden van België zou belichten zouden al heel wat minder migranten zich geroepen voelen om hier hun geluk te beproeven denk ik.
Als ik zo eens te tv programma’s bekijk krijg ik steeds de indruk dat het leven in België één groot feest is. Dat kan dan zo wel zijn voor de happy few maar voor de meeste onder ons is de werkelijkheid toch iets minder rooskleurig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() http://www.alhediya.com/burqa1.html PS : Op de foto hierboven zie je de ogen nog wél, er zijn dus ook modellen waarbij je die niet meer ziet. Zulke wezens roepen bij mij dezelfde reflex op als die ik ervaar bij het zien van spinnen, ratten en ander griezelig ongedierte. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ik ben ook van NA de oorlog!! ![]() Ebru Umar, is dat niet de nieuwste vlag waar Nieuw Rechts NL mee zwaait? Citaat:
Jaren onverdraagzaamheid en weigering van wat een normaal mens als politek correct beschouwt en zwartblokhetze, jaren Pim Fortuyn en Leefbaar Nederland: D�*t is er gebeurd, jaren geroep van mensen als jij, waardoor die migranten niet aanvaard worden en maar één oplossing zien: terugplooien op zichzelve, op de waarden van vroeger, van de vader en de imam, ipv zich te integreren, want elders worden ze hier niet aanvaard hier!!D�*t is er gebeurd!! En nu d�*t gebeurd is door jullie toedoen, roepen jullie "zie je wel, ze zijn achter, we hadden gelijk!!" Hoe rijm je deze twee zinnen: 1) Citaat:
in 1) schrijf je dat de moeders aangepast waren, in 2) schrijf je dat de dochters het niet meer zijn, door de schuld van degenen die geen aanpassing eisten... Walgelijk! ![]() Conclusie, onder jullie haatcampagne hebben ze zich van die aanpassing afgekeerd.... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||||||
Banneling
|
![]() [quote="filosoof"]
Citaat:
ik kan je verzekeren dat ik steeds als individuele reiziger op eigen kosten naar die landen ging, nooit in groep met rondleiding en manipulatie, maar dat ik al jaren daar zélf naartoe ga en enkel vliegtuig en hotelboeking laat organizeren door derden: ik kom ter plaatse, reis zelf rond, kijk zelf kritisch rond, spreek zelf met de mensen, alléén of met mijn vrouw. Méér nog: in mijn ganse leven heb ik steeds georganizeerde reizen geweigerd, omdat ik ook wel wéét dat men dan maar één kant van het land te zien en te spreken krijgt. Daarom dat ik nooit achter het ijzeren gordijn heb willen reizen!! (en feitelijk heb ik daar nu wel spijt van)... |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of moet ik veronderstellen dat je denkt dat IK het club méditerranee typetje ben dat halfnaakt drie weken niet uit het kampement kom of zo? Citaat:
Ebru Umar is columniste. Citaat:
Pim Fortuyn was origineel van het CDA en pas nadat men in Nederland begon in te zien dat het knuffelbeleid van de PVDA totaal geen enkele positieve invloed had, is men daar van koers veranderd. In Nederland h�*d men gewoon geen vlaams blok equivalent waar men de hete aardappel van het migrantenbeleid naar kon doorschuiven. Maakt niet weg dat de toestand daar nog erger is dan hier. Citaat:
[quote] Citaat:
Dat is toch wel uitzonderlijk dan! Citaat:
1. moeders deden moeite om zich aan te passen 2. de filosoofjes zeiden: hoeft niet hoor! 3. de dochter zetten sjaaltjes op zoals hun overgrootmoeders! Lekker interessant en vooral: lekker apart, want ze moéten dat verloederde westen niet! Enkel goed om centjes te gaan halen! Citaat:
Flinke geredeneerd Filo!
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar men vond het nodig om steeds vers bloed te blijven importeren waardoor de noodzaak om te integreren wegviel en ze inderdaad gingen samenklitten en op zichzelf terugplooiden. Het VB is daar niet de oorzaak van maar het gevolg. Nederland had helemaal geen VB maar toch zien we daar hetzelfde in nog grotere mate gebeuren. Vandaar het succes van Pim Fortuyn. De onvrede bij de Nederlanders was er maar ze zochten een leider die aan de problemen wilde verhelpen. |
||
![]() |
![]() |