![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En dan kunnen we eindelijk eens de communautaire zever achter ons laten en met de serieuze zaken beginnen.
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Héél juist! Die NVA-idioten zijn niet geschikt om zich met serieuze, nationale politiek in te laten. Gedaan met communautaire zever!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als alle mensen die de communautaire zever beu waren, lid zouden zijn van BUB hadden we meer leden dan alle andere partijen samen, manneke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bent u tegenstander van de democratie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan Renders van het ACW (linkervleugel vd CD&V) is ook al niet gelukkig met de toetreding van de ultra rechtse liberaal Dedecker tot de kartelpartij NVa. Het beloven nog leuke momenten te worden
![]() ![]() Commentaar van Renders : "Ik aanvaard dit niet gelaten" De N-VA vormt een kartel met CD&V en binnen CD&V is er ook een belangrijke linkervleugel: de christelijke arbeidersbeweging. ![]() ACW-voorzitter Jan Renders (foto) reageert erg geschrokken op de toetreding van de rechtse liberaal Dedecker tot de N-VA. "Ik aanvaard dat niet gelaten", zegt Renders. "Natuurlijk heb ik me als voorzitter van een sociale beweging niet te bemoeien met wat partijen doen", zegt Renders. "Maar er zijn wel heel wat ACW-mensen actief en geëngageerd in CD&V en ik ben ervan overtuigd dat zij het niet zullen zien zitten om met iemand als Dedecker samen te werken in een kartel." Dedeckers extreem-liberale en rechtse standpunten staan volgens Renders haaks op het sociale gedachtengoed van het ACW.
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als alle mensen die Belgique beu waren dit ook eens politiek mochten uiten in een referendum bestond jouw land misschien niet eens meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zou slechts het geval zijn als België opnieuw een unitaire staat wordt met provinciale decentralisatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt: als de Vlamingen niets meer te zeggen zouden hebben en jaknikken en voor de rest zwijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Pff, u vergeet dat de vlamingen dan eindelijk van hun meerderheid gebruik kunnen maken.
![]() |
![]() |
#16 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]()
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 30 november 2006 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag is of de andere vleugel - buiten het ACW - dat wel zal willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() En 't blijft maar barsten:
Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() de macht is in de neus van de CD&V geslagen en de N-VA laat eventjes de tanden zien. Conclusie: het kartel begint te wankelen. Wacht tot de onderhandelingen beginnen n�* de verkiezingen.
Nu, als de CD&V nu zijn afspraken breekt in de gemeenteraden zal het niet de beste dag zijn voor de N-VA. En dat het in Oostende als eerste is, hoeft niet te verbazen. Als ik me niet vergis verloren die hun kans op een zetel voor het Vlaams Parlement door het kartel. Oude zeren blijven spelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |