![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Is het een goede of slechte zaak dat er mensen zijn die terug de oude Germaanse of Keltische religie beleven?
Hier de site van het Vlaams Heidens Front : www.heathenfront.org/vhf . Persoonlijk vond ik het zeer grappig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Erwin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ieder z'n meug.
Godsdienst, Wiet, alcohol, sigaretten, luxe, geld, macht, kennis etc.. één hoopje ellende. take a pick en profileer uzelf. Een mens blijkt het nodig te hebben dus waarom niet? Voor mij een rondje estheticisme! ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb meer affiniteit met Wicca en oud-Keltische riten maar ik kan de filosofie van deze Odalisten wel begrijpen. We leven momenteel in een stukje samenleving waarin mensen naar een alternatieve zingeving zoeken maar waar we toch nog beïnvloed worden door het consumentisme: godsdienst op bestelling, kies zelf uit welke ingrediënten je wilt hebben. Onvrede met de geïnstitutionaliseerde godsdiensten doet mensen twijfelen en zoeken.
Zolang je er niemand mee kwaad doet is het wat mij betreft best. Leef zo goed mogelijk volgens je principes, laat een betere wereld achter... ik heb een paar mooi citaten gevonden op het internet waar ik het perfect mee eens kan zijn: It is wonderful how much time good people spend fighting the devil. If they would only expend the same amount of energy loving their fellow men, the devil would die in his own tracks of ennui. --Helen Keller Ancient Egyptians believed that upon death they would be asked two questions and their answers would determine whether they could continue their journey in the afterlife. The first question was, "Did you bring joy?" The second was, "Did you find joy?" --Leo Buscaglia " Poets say science takes away from the beauty of the stars - mere globs of gas atoms. I too can see the stars on a desert night, and feel them. But do I see less or more? The vastness of the heavens stretches my imagination - stuck on this carousel my little eye can catch one - million - year - old light. A vast pattern - of which I am a part... What is the pattern, or the meaning, or the why? It does not do harm to the mystery to know a little about it. For far more marvelous is the truth than any artists of the past imagined it. Why do the poets of the present not speak of it? What men are poets who can speak of Jupiter if he were a man, but if he is an immense spinning sphere of methane and ammonia must be silent? " --- Footnote in The Feynman Lectures on Physics To give pleasure to a single heart by a single act is better than a thousand heads bowing in prayer. -Mahatma Gandhi (1869-1948) "I will not wish thee riches nor the glow of greatness, but that wherever thou go some weary heart shall gladden at thy smile, or shadowed life know sunshine for awhile. And so thy path shall be a track of light, like Angel's footsteps passing through the night." -- (words on a churchwall in Upwaltham, England) When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, faith is knowing one of two things will happen: There will be something solid to stand on, or you will be taught how to fly. -- Barbara J. Winter My atheism, like that of Spinoza, is true piety towards the universe and denies only gods fashioned by men in their own image, to be servants of their human interests. -- George Santayana (1863-1952) We find the most terrible form of atheism, not in the militant and passionate struggle against the idea of God himself, but in the practical atheism of everyday living, in indifference and torpor. We often encounter these forms of atheism among those who are formally Christians. -- Nicolai A. Berdyaev (1874-1948) The mouth of a perfectly happy man is filled with beer. -- Egyptian saying (2200 BC) All Bibles are man-made. -- Thomas Alva Edison (1847-1931) Look at everything as though you were seeing it either for the first or last time. Then your time on earth will be filled with glory. -- Betty Smith If the dead can come back to this earth and flint unseen around those they loved, I shall always be near you; in the gladdest days and in the darkest nights... always, always, and if there be a soft breeze upon your cheek, it shall be my breath, as the cool air fans your throbbing temple, it shall be my spirit passing by. If the essence of my being has caused a smile to have appeared upon your face or a touch of joy within your heart.Then in living - I have made my mark. -- Thomas L. Odem, Jr Every day people are straying away from the church, and going back to God. --Lenny Bruce Ever wonder why god-centered religions make a woman responsible for messing up the world? We have just enough religion to make us hate, but not enough to make us love one another. -- Jonathan Swift. Why don't satanic warlocks ever appear on televison to exhort unbelievers to donate money to fight God? Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year. "In life, there are only two things to worry about, either you are well, or you are sick. If you are well, there is nothing to worry about, but if you are sick, you have two things to worry about; either you will live, or you will die. If you live, there is nothing to worry about, if you die, you have two things to worry about; either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about, but if you go to hell, you'll be so busy shaking hands with your friends, you won't have time to worry!"
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() De Germanen waren verslagen door Atilla de Hun en zijn legers. De Germanen werden later opgenomen in het leger van Atilla de Hun.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het al positief dat een Vlaams-nationalist hiermee kan lachen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het valt te bezien of 'heidens', 'keltisch' en 'germaans' ook gelijk staat aan 'extreem rechts'. Ik vindt persoonlijk de keltische en germaanse mythen interessant (alhoewel ik geen new age of heidens aanhanger ben). Er zijn een aantal extreem rechtse organisaties die heidendom verbinden aan hun 'white power' ideologie, maar dat zegt op zich niets over dat heidendom.
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad Pelgrim!
Het is niet omdat A.Dolfke misbruik heeft gemaakt van die mythen en ideologiën of tekens, dat iemand die zich daarvoor interesseert zich op dezelfde manier als A.Dolfke zou wensen te gedragen. Ik heb me een tijd geleden eens verdiept in de Keltische historiek. Wat me vooral is bijgebleven is dat deze cultuur verschillende malen is weggedrukt. Omdat men vb. veronderstelde dat de Keltische cultuur werd gevoed door invloeden uit de Griekse en Etruskische wereld en omdat het meestal alledaagse voorwerpen waren, werd deze cultuur lange tijd als een randverschijnsel van de klassieke kunst beschouwd. QUOTE: Vergeleken bij de erfenis van de grote beschavingen uit het Middellandse-Zeegebied lijkt deze Keltische nalatenschap misschien primitief: een grove plattelandscultuur met weinig oorspronkelijke elementen. Deze negatieve benadering is in feite terug te voeren op de Griekse en Romeinse schrijvers op wie we ons moeten verlaten omdat de Kelten zelf geen historische traditie op schrift hebben gesteld. Het beeld dat deze schrijvers schetsen is gebaseerd op de weerzin van de Grieks-Romeinse cultuur tegen het ongeordende Europa van de "barbaren". De overvloed aan Griekse en Romeinse bouwwerken en het ontbreken van vergelijkbare resten uit de Keltische cultuur heeft deze tegenstelling nog meer in de hand gewerkt: men had de neiging om elk oudheidkundig onderzoek in een waardensysteem te plaatsen dat volledig uitging van het klassieke model. De belangrijke vorderingen die zich de laatste tijd in de Keltische archeologie hebben voorgedaan zijn te danken aan het grote aantal vondsten en aan de verbetering van de onderzoeksmethoden. Van even groot belang is de groeiende en waardevolle samenwerking met de "hulpwetenschappen" zoals bv. de antropologie. Een aantal traditionele opvattingen zijn hierdoor aan het wankelen gebracht. Het beeld van de Keltische wereld dat zich langzaam begint te vormen is nog altijd zeer fragmentarisch, maar wel veel breder dan de traditionele visie. Tot nu toe werden de Kelten bijna uitsluitend geprezen om het feit dat ze de verworvenheden van de Romeinse cultuur die hen was opgedrongen zo snel hadden overgenomen. Het wordt echter steeds duidelijker dat de onderwerping van de Kelten door de Romeinen niet tot snelle, dramatische veranderingen heeft geleid. Niet alleen bleef het al bestaande sociaal-economisch systeem bijna ongewijzigd in stand, maar het blijkt ook dat vele belangrijke culturele facetten van de westelijke Romeinse provincies – zoals heiligdommen, stadscentra e.a. – reeds lang vòòr de Romeinse overheersing bestonden. De Keltische wereld was een oude wereld die al vanaf het eerste begin een eigen karakter had, ongetwijfeld dankzij de erfenis van een Keltische afsplitsing die zich aan de westelijke kusten van Europa tot een oorspronkelijke en hoogstaande beschaving had ontwikkeld. Het romantische 19de-eeuwse beeld waarin verband wordt gelegd tussen druïden en megalieten is weliswaar op een misverstand gebaseerd, maar symboliseert toch ongewild de vermenging die in een zeer ver verleden moet hebben plaatsgehad tussen Keltisch sprekende immigranten en de afstammelingen van de oorspronkelijke beschavingen uit de neolithische periode en het bronstijdperk. UNQUOTE
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Net zoals het etnopluralisme is het onze taak om ons volk te behoeden tegen het vernietigende multiculturalisme. Dat kunnen we doen door trouw te zweren aan het volks nationalisme; militant heidendom en met de hulp van alle aanwezige middelen die de voorwaarden scheppen voor de herinvoering van het zelfbestemmingsrecht der volkeren. Voor ons Vlaamse volk en al onze Germaanse bloedbroeders.
![]() |
![]() |
#12 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() In een dorp in Frankrijk worden ALLE kinderen nog steeds met grote moedervlekken op hun heupen geboren. Net zoals bij bepaalde Mongoolse stammen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Als de Russen al hoge jukbeenderen hebben, dan is dat door Djengis Khan he. Iets te recent voor jou ofzo? Vlaamse groeten Erwin |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Dat bedoel ik nu...
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kan mij echt GEEN BAL schelen wie er hogere jukbeenderen heeft en waarom. Het gaat hier over kelten en germanen en de heroplving daarvan.
Boer Bavo, zoals ik al zei: dat extremistische groeperingen zich beroepen op oude heidense tradities zecht evenmin over die tradities dan de inquisitie iets zegt over het oorspronkelijke christendom.
![]() |
![]() |
#20 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |