Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2006, 14:13   #1
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Natuur- en milieubescherming eindelijk populair?

Naar aanleiding van dit artikel...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Nieuwsblad
Vlaming wordt groener

Guidone-effect op ledenaantal natuurverenigingen

Het ledenaantal van Natuurpunt, de grootste Vlaamse natuurvereniging, piekt. De boodschap van de Vlaamse huisvrouw Margaretha Guidone, dat we de aarde voor onze kinderen en kleinkinderen moeten redden, heeft haar effect niet gemist.

Natuurpunt bleef jaren op 50.000 leden steken. Sinds 2002 is het aantal inschrijvingen jaar na jaar met negen procent - en dit jaar al met ruim tien procent - gestegen, zodat voor het eerst de kaap van 65.000 aangesloten gezinnen werd bereikt. Dat is des te opmerkelijker, omdat heel wat andere sociale bewegingen in deze tijden van toenemende individualisering juist minder succes kennen.

,,Steeds meer Vlamingen zijn echt bekommerd om hun leefomgeving'', verklaart Luk Daniels van Natuurpunt het succes van de natuurverenigingen.,,Dat is lang niet meer het monopolie van geitenwollensokkers. De media besteden steeds meer aandacht aan het leefmilieu en schudden de mensen wakker."

De afgelopen week liepen er nog heel wat inschrijvingen bij Natuurpunt binnen. ,,De informatie in de pers over de klimaatconferentie in Nairobi, de film van Al Gore en het enthousiasme van de Vlaamse huisvrouw Margaretha Guidone hebben ons zeker geen slecht gedaan'', beseft Daniels. ,,Zelf stimuleren wij onze leden ook om in hun eigen buurt de handen uit de mouwen te steken. Dat is dezelfde boodschap als in de film van Al Gore: wacht niet tot de politici in gang schieten. Doe er zelf iets aan."

Natuurpunt is blij met de groei. ,,Maar we zijn nog mijlenver van Nederland verwijderd, waar de grote natuurverenigingen ruim één miljoen leden tellen'', zegt Daniels. Natuurpunt bereikt vooral hooggeschoolden met kinderen.

Annemie Eeckhout - 19/11/2006
...vroeg ik mij af: is natuur- en milieubescherming nu eindelijk populair aan het worden in Vlaanderen?

Ik heb mij altijd afgevraagd waarom in een land als Vlaanderen, met zo'n hoge bevolkingsdichtheid en een door een slecht ruimtelijk ordeningsbeleid nogal vol landschap, zo weinig mensen lid zijn van een natuur- en milieuorganisatie. Je zou zeggen dat men met weinig natuur en open landschap over wel de waarde van zulke zaken gaat inzien.

De schaarsheid van natuur wordt in Nederland altijd als de belangrijkste reden genoemd van de grote aanhang voor natuur- en milieubeschermers. Waar in het artikel al aan gerefereerd wordt: de Nederlandse tegenhanger van Natuurpunt, Natuurmonumenten (officieel: Vereniging tot Behoud van Natuurmonumenten in Nederland), heeft bijna 900.000 leden. En daar komen nog eens bijna 300.000 leden van de provinciale landschappen bij. Elke provincie in NL heeft nl. nog een eigen natuurbeschermingsorganisatie, die ook weer gebieden beheert. Het verschil wordt nog duidelijker bij de internationale organisaties: Greenpeace heeft in Nederland 580.000 donateurs, in België 110.000; het Wereld Natuur Fonds (WWF) heeft in Nederland 900.000 donateurs, in België 65.000.

Ik weet niet hoe het komt, maar die verschillen zijn wel enorm. Ik hoop dat de trend die nu gesignaleerd wordt, zich doorzet en de gemiddelde Vlaming wat meer oog krijgt voor het behoud van zijn eigen natuur en landschap. En ook voor de internationale natuur- en milieuproblemen trouwens.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 14:54   #2
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In Nederland heerst nu eenmaal een groter zelfbewust zijn en een grotere solidaritiet dan in Vlaanderen.
Vele Vlamingen denken dat zij zelf toch niets kunnen veranderen en laten dus de boel maar waaien, zolang zij er maar geen hinder van ondervinden.

In tegenstelling tot de Nederlanders is de Vlaming een jakniker en als de grote mensen zeggen dat het niet anders kan, dan zal de Vlaming zonder nadenken deze idééën volgen en zelfs verdedingen.
Wie zijn mond hier in Vlaanderen durft open te doen tegen de groten, word door hun jaknikers uitgelachen en belachelijk gemaak.

Dat er nu plots na de film van Al Gore een groot aantal mensen zich wel lid maken van milieuverenigingen en wel durven opstaan tegen de gevestigde waarden, is enkel en alleen het gevolg van een grote die hen heeft vertelt dat er toch wel iets goed fout moet zitten.

Als die zelfde film was gemaakt geweest door een politicus van hier, wel dan had vlaanderen hem gewoon uitgelachen en gezegt dat hij zijn verkiezingscampanie wel erg groot aanpakte.

Vlaanderen is dus hypocriet en durft geen eigen mening vormen.

Dat is ook de reden waarom de argumenten van de voorstanders van kernenergie en fossiele brandstoffen zo makkelijk zijn te weerleggen, zij praten hier in Vlaanderen enkel het groot-kapitaal na.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 15:56   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ach.....ik ken "natuurpunt" vooral als die vereniging die onze provinciale domeinen volzet met van die bordjes......"gevoelig plekje"

Gelukkig doen de arbeiders van de groendienst van de provincie ondertussen het echte werk...

En de "typische" leden wonen uiteraard in een apart staande woning op een van die "schaamverkavelingen" met zeker 2 wagens per gezin want er schijnen aanzienlijke transportproblemen te zijn ontstaan...(tiens tiens hoe komt dat toch)

Het zijn ook van die mensen die "in de natuur" komen in groepen van zeker 30 met begeleiding,zo rond 9 uur smorgens,om dan naar Canadese ganzen en Aalscholvers te staan gapen,ik weet niet of hen dan uitgelegd wordt dat geen van beide vogels hier eigenlijk thuishoort

Ondertussen wandelt en vist kelt rustig verder ,ziet hij ijsvogels,eekhoorns....verrast hij zelfs een bosuil door er plots naast te gaan staan(voor beiden een grote verrassing )

en GEEN lid van "natuurpunt" !
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 16:06   #4
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ondertussen wandelt en vist kelt rustig verder ,ziet hij ijsvogels,eekhoorns....verrast hij zelfs een bosuil door er plots naast te gaan staan(voor beiden een grote verrassing )
Die bosuil heb gij toch ook niet gezien tijdens de uren dat de natuurvrienden er bezig ware met hun wekelijkse rondwandelingen.

Persoonlijk zou ik zelfs een paar van de leden weleens voor mijn auto zijn wielen willen krijgen. Sorry, niet gezien. Ik was juist naar die vogel in die boom aan het kijken. Krijg dat ook van hen als antwoord op het ogenblik dat ik hen er op wijs dat ze voorbij een bord zijn gegaan waar duidelijk opstaat dat ze geen planten of bloemen mogen plukken en toch met een bosje bosbloemen in hun handen rondlopen.
Oud 19 november 2006, 16:15   #5
Dimitri

Standaard

Wel vreemd dat de houding tegenover natuurbeschermingsorganisaties zo negatief is. Mij interesseert het eerlijk gezegd totaal niet wat voor mensen er lid zijn van deze organisaties, als ze maar hun werk goed doen. Dat betekent: natuur- en landschapsgebieden aankopen, beheren en evt. herinrichten of ontwikkelen. Ik dacht toch dat Natuurpunt ook zelf gebieden aankoopt en beheert, niet?

Hier in Duitsland merk je duidelijk het verschil in benadering met Nederland. Er is evenveel natuur, maar in Duitsland wordt er nog op een traditionele manier beheert, voor bosbouw en jacht, terwijl de nadruk in Nederland volledig verschoven is naar recreatie en natuurontwikkeling. Op zo'n moment mis je een organisatie als Natuurmonumenten. Niet dat je niet heerlijk kunt wandelen of fietsen hier, maar de omslag in het beheersbeleid naar recreatie als prioriteit moet hier duidelijk nog gemaakt worden.

Overigens heeft de natuur- en milieubeweging, met in totaal ruim 3 miljoen leden in Nederland, ook een belangrijke stem in het maatschappelijk debat met de verschillende overheden over natuur- en milieukwesties. Een organisatie als Natuurpunt zou die rol met een wat grotere achterban ook kunnen spelen.
Oud 19 november 2006, 16:32   #6
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
ach.....ik ken "natuurpunt" vooral als die vereniging die onze provinciale domeinen volzet met van die bordjes......"gevoelig plekje"

Gelukkig doen de arbeiders van de groendienst van de provincie ondertussen het echte werk...

En de "typische" leden wonen uiteraard in een apart staande woning op een van die "schaamverkavelingen" met zeker 2 wagens per gezin want er schijnen aanzienlijke transportproblemen te zijn ontstaan...(tiens tiens hoe komt dat toch)

Het zijn ook van die mensen die "in de natuur" komen in groepen van zeker 30 met begeleiding,zo rond 9 uur smorgens,om dan naar Canadese ganzen en Aalscholvers te staan gapen,ik weet niet of hen dan uitgelegd wordt dat geen van beide vogels hier eigenlijk thuishoort

Ik ga anders regelmatig met hetzelfde natuurpunt werken in natuurgebieden: poelen onderhouden, knotwilgen knotten, rietschorren maaien, heide plaggen,...

Uw aanval op natuurpunt is nogal gratuit, zeker als je bedenkt dat je niet eens lid bent en hun werking aldus niet kent.
Oud 19 november 2006, 18:04   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Ik ga anders regelmatig met hetzelfde natuurpunt werken in natuurgebieden: poelen onderhouden, knotwilgen knotten, rietschorren maaien, heide plaggen,...

Uw aanval op natuurpunt is nogal gratuit, zeker als je bedenkt dat je niet eens lid bent en hun werking aldus niet kent.
Ach...aanval....doordat Natuurpunt eigenlijk met subsidies werkt in officiele domeinen,ben ik dus mede-betaler.

Ik vrees alleen maar dat de schaarse groene zones (ik spreek over West-Vlaanderen) teveel gaan "verkneuterd" en "gereglementeerd" worden door er,buiten de instanties weer van die verenigingen in los te laten......

Ik bemerk nu al "concurrentie",IN de domeinen notabene,tussen verkeersborden,natuurpuntborden,wandelborden,fiets borden ,infoborden,en allerlei "natuurvriendelijke observatieconstructies",zelfs hengelenconstructies (stel je voor) ..het gaat allemaal een beetje te ver vind ik...

Onze Vlaamse bouw- en tuinierwoede gaat verder,ook in de domeinen....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 18:43   #8
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Tja, daar moet ik je gelijk in geven.
De reden daarvoor is dat er te weinig natuur over is, er is simpelweg geen plaats meer in de beperkte domeinen voor lassez-faire als je het laatste restje biodiversiteit wil behouden. Dit is uiteraard niet de schuld van natuurpunt, eerder van het jarenlange gebrek aan beleid voor ruimtelijke ordening.
Waarom men vasthoudt aan die biodiversiteit ? Enerzijds beschouwen veel ecologisten het als een plicht, andere soorten hebben ook recht op leven. Anderzijds dragen alle soorten bij tot stabiele ecosystemen, en kunnen sommige van hun eigenschappen nog nuttig blijken (bv het gebruik van sluipwespen in de fruitteelt), een soort van spaarpot dus.
Oud 19 november 2006, 19:53   #9
PAJOT
Banneling

Standaard

Ach wat ... aalscholvers ... baarzen, velden en nog wat restjes groen ... Straks jagen we op de linksen !

Dat is tenminste groot wild, met wat vlees aan. Het bloed is de beste mest door de natuur aangeboden ...
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 00:58   #10
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard

Vlaanderen is een inhaalbeweging aan het doen t.o.z van de rest van Europa. De reden waarom de media meer aandacht schenkt aan milieu is omdat de politici verplicht geworden zijn om er eindelijk ook eens aandacht aan te schenken. De E.U heeft België op het matje geroepen omdat ze bijv. vonden dat open riolen zoals de schelde en andere waterlopen niet meer van deze tijd zijn en dat het 5 voor 12 was wat betreft de toestand van ons milieu in het algemeen
De merendeel van de vlamingen zou liever een Vlaanderen zien wat voor honderd procent bedekt is met beton, want dat is gemakkelijk te onderhouden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht

...vroeg ik mij af: is natuur- en milieubescherming nu eindelijk populair aan het worden in Vlaanderen?

Ik heb mij altijd afgevraagd waarom in een land als Vlaanderen, met zo'n hoge bevolkingsdichtheid en een door een slecht ruimtelijk ordeningsbeleid nogal vol landschap, zo weinig mensen lid zijn van een natuur- en milieuorganisatie. Je zou zeggen dat men met weinig natuur en open landschap over wel de waarde van zulke zaken gaat inzien.

De schaarsheid van natuur wordt in Nederland altijd als de belangrijkste reden genoemd van de grote aanhang voor natuur- en milieubeschermers. Waar in het artikel al aan gerefereerd wordt: de Nederlandse tegenhanger van Natuurpunt, Natuurmonumenten (officieel: Vereniging tot Behoud van Natuurmonumenten in Nederland), heeft bijna 900.000 leden. En daar komen nog eens bijna 300.000 leden van de provinciale landschappen bij. Elke provincie in NL heeft nl. nog een eigen natuurbeschermingsorganisatie, die ook weer gebieden beheert. Het verschil wordt nog duidelijker bij de internationale organisaties: Greenpeace heeft in Nederland 580.000 donateurs, in België 110.000; het Wereld Natuur Fonds (WWF) heeft in Nederland 900.000 donateurs, in België 65.000.

Ik weet niet hoe het komt, maar die verschillen zijn wel enorm. Ik hoop dat de trend die nu gesignaleerd wordt, zich doorzet en de gemiddelde Vlaming wat meer oog krijgt voor het behoud van zijn eigen natuur en landschap. En ook voor de internationale natuur- en milieuproblemen trouwens.
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 01:22   #11
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik ben lid van Natuurpunt en bezit niets van al wat jij allemaal fantaseert.
Jij probeert leden van een natuurvereniging die het goed bedoelen door het slijk halen door enkele details aan te halen die totaal niets ter zake doen. Er wordt een voorbeeld gegeven van een natuurbeweging en het enige wat jij doet is daar op in gaan, maar over het eigenlijke onderwerp geen woord. Je kent misschien toevallig iemand (maar waarschijnlijk totaal niemend) die lid is van natuurpunt die een eigen apart staande woning met zeker 2 wagens per gezin. Als dat de reden is dat er file probleem is. Je doet net alsof die met twee auto's tegelijk rond rijden. Twee verdieners hebben meestal ook twee auto's nodig om op hun werk te kunnen geraken. Had het van de milieubewegingen afghangen vroeger dan werd er toen werk gemaakt van ruimtelijke ordening waardoor een deel mensen niet verplicht zouden zijn om met de auto naar hun werk te rijden. Maar de middeleeuwse boerenmentaliteit heeft er toen voor gezorgd dat er van een degelijk milieubeleid geen sprake is geweest.
Wandelingen organiseren is één van die activiteiten van Natuurpunt. Wel erg goedkoop van u om een vereniging belachelijk te proberen maken op basis van veronderstellingen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Laatst gewijzigd door pekka_123 : 20 november 2006 om 01:23.
Oud 20 november 2006, 01:25   #12
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Wat u doet is mensen aanzetten tot geweld op mensen die anders denken dan u zelf.
U bent bijgevolg op de verkeerde site beland. Op BBET.be kunnen ze u wel verder helpen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Ach wat ... aalscholvers ... baarzen, velden en nog wat restjes groen ... Straks jagen we op de linksen !

Dat is tenminste groot wild, met wat vlees aan. Het bloed is de beste mest door de natuur aangeboden ...

Laatst gewijzigd door pekka_123 : 20 november 2006 om 01:28.
Oud 20 november 2006, 08:20   #13
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Ik ben lid van Natuurpunt en bezit niets van al wat jij allemaal fantaseert.
Jij probeert leden van een natuurvereniging die het goed bedoelen door het slijk halen door enkele details aan te halen die totaal niets ter zake doen.
Tijdens de broedperiode in bossen, vennen en moeren gaan wandelen met een groep mensen, is volgens mij toch wel een klein detail dat veel schade aan het broedsel kan veroorzaken.
Er wordt een voorbeeld gegeven van een natuurbeweging en het enige wat jij doet is daar op in gaan, maar over het eigenlijke onderwerp geen woord.
Heb reeds meerdere malen hier op het forum aangetoond dat veel van de mensen die uit naam van de natuur en het milieu spreken, beter hun mond eens zouden houden en eerst eens goed moeten nadenken voor ze iets zeggen. Ze veroorzaken vaker meer kwaad dan goed.
Je kent misschien toevallig iemand (maar waarschijnlijk totaal niemend) die lid is van natuurpunt die een eigen apart staande woning met zeker 2 wagens per gezin.
Zij 4 gezinnen uit mijn directe omgeving voldoende.
Mijn buren zijn lid en hebben per persoon van het gezin een auto en wonen in een vrij staande woning.
Als dat de reden is dat er file probleem is. Je doet net alsof die met twee auto's tegelijk rond rijden. Twee verdieners hebben meestal ook twee auto's nodig om op hun werk te kunnen geraken.
Files worden niet veroorzaakt door twee auto's, maar zij dragen wel bij tot de milieuvervuiling.
Had het van de milieubewegingen afghangen vroeger dan werd er toen werk gemaakt van ruimtelijke ordening waardoor een deel mensen niet verplicht zouden zijn om met de auto naar hun werk te rijden.
Onzin, de milieubewegingen kunnen niet bepalen waar bedrijven zich moeten vestigen, dat zullen de bedrijven wel zelf bepalen.
Weer een van de zaken waarover de milieubewegingen beter hun mond houden. Er moet een beter openbaar vervoer komen, omdat de mensen met bus, tram en trein op de industrieterreinen zouden geraken.
Nu rijd het openbaar vervoer enkel naar de handelscentra
Maar de middeleeuwse boerenmentaliteit heeft er toen voor gezorgd dat er van een degelijk milieubeleid geen sprake is geweest.
Weer een bewijs dat de milieubewegingen gewoon niet weten waarover ze spreken, het is de industriementaliteit die het milieu kapot maakt.
Als men nog zou werken volgens de middeleeuwse boerenmentaliteit dat zouden er geen problemen zijn met het milieu.
Wandelingen organiseren is één van die activiteiten van Natuurpunt. Wel erg goedkoop van u om een vereniging belachelijk te proberen maken op basis van veronderstellingen.
Zouden veel echte milieu bezorden blij zijn mochten de verenigingen als natuurpunt zich eindelijk eens beperken tot het organiseren van wandelingen. En dan lieft nog ondertoezicht.

Ik kan je verzekeren dat ik die verenigingen niet hoef belachelijk te maken, ze doen dat zelf wel.
Oud 20 november 2006, 09:17   #14
araneus
Gouverneur

Standaard

De werking van Natuurpunt zou toch eens mogen doorgelicht worden. Ze krijgen (terecht) subsidies voor het beheer van hun natuurreservaten. Heel veel van deze subsidies verdwijnen echter voor de centrale werking van centrale administratie in Mechelen. Ze hadden misschien dit geld nodig voor een nogal megalomaan loft-kantoor in Mechelen. Ik zou ook wel eens details willen zien over hun aan- en verkoopbeleid van gronden.

Ik heb meerdere keren samengezeten met mensen van Natuurpunt. De standpunten die in sommige lokale afdelingen worden verkondigd wijzen duidelijk op een gebrek aan kennis. Zo sprak ik ooit iemand die tegen een overstromingsgebied was in de winterbedding van een rivier. Hij deed dit omdat er in die zone planten voorkwamen die niet tegen overstroming tegen kunnen ! Andere (landbouw) gebieden zag hij dan veel beter zitten als overstromingsgebieden, behalve één, net daar waar een paar Natuurpunters woonden natuurlijk.

Zelf ben ik geen lid van Natuurpunt en ik zal het ook nooit worden. Een lokale afdeling die wel goed werkt kan wel op mijn steun rekenen, helaas ken ik er zo maar weinig.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 10:16   #15
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
De werking van Natuurpunt zou toch eens mogen doorgelicht worden. Ze krijgen (terecht) subsidies voor het beheer van hun natuurreservaten. Heel veel van deze subsidies verdwijnen echter voor de centrale werking van centrale administratie in Mechelen. Ze hadden misschien dit geld nodig voor een nogal megalomaan loft-kantoor in Mechelen. Ik zou ook wel eens details willen zien over hun aan- en verkoopbeleid van gronden.

Ik heb meerdere keren samengezeten met mensen van Natuurpunt. De standpunten die in sommige lokale afdelingen worden verkondigd wijzen duidelijk op een gebrek aan kennis. Zo sprak ik ooit iemand die tegen een overstromingsgebied was in de winterbedding van een rivier. Hij deed dit omdat er in die zone planten voorkwamen die niet tegen overstroming tegen kunnen ! Andere (landbouw) gebieden zag hij dan veel beter zitten als overstromingsgebieden, behalve één, net daar waar een paar Natuurpunters woonden natuurlijk.

Zelf ben ik geen lid van Natuurpunt en ik zal het ook nooit worden. Een lokale afdeling die wel goed werkt kan wel op mijn steun rekenen, helaas ken ik er zo maar weinig.
Je kan de boekhouding van een VZW steeds gaan inzien op de handelsrechtbank.
En je kan zelfs vrij aan een VZW vragen om die bij hen zelf in te zien, weinig mensen maken hier echter gebruik van.
Oud 20 november 2006, 10:21   #16
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het Wereld Natuur Fonds (WWF) heeft in Nederland 900.000 donateurs, in België 65.000.
Het WWF waar in de tijd Prins Bernhard voorzitter van was? Terwijl hij tevens afgevaardigd bestuurder was bij SHELL de grootste vervuiler van de Noordzee?
Of greenpeace die schoenen verkocht met zolen van PVC de meest giftige plastic?
Neen dank U
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 10:41   #17
araneus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je kan de boekhouding van een VZW steeds gaan inzien op de handelsrechtbank.
En je kan zelfs vrij aan een VZW vragen om die bij hen zelf in te zien, weinig mensen maken hier echter gebruik van.
Ik heb weet van een aantal mistoestanden bij Natuurpunt, dus ik hoef die boekhouding al niet meer in te zien. Bovendien heb ik weinig zin met het opperhoofd van Natuurpunt tegen het lijf te lopen.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 11:03   #18
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Hopelijk word ik dan ook wat meer populair, als dieren- en natuurvriend.
Maar ja, mensen, daar heb ik het zo niet voor...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 13:46   #19
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Het WWF waar in de tijd Prins Bernhard voorzitter van was? Terwijl hij tevens afgevaardigd bestuurder was bij SHELL de grootste vervuiler van de Noordzee?
Of greenpeace die schoenen verkocht met zolen van PVC de meest giftige plastic?
Neen dank U
Wie een hond wil slaan vindt licht een stok...

Hele organisaties die al decennialang intensief werk maken van natuur- en milieubescherming, afrekenen op één persoon of op een kleinigheid: bespottelijk.
Oud 20 november 2006, 13:51   #20
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie een hond wil slaan vindt licht een stok...

Hele organisaties die al decennialang intensief werk maken van natuur- en milieubescherming, afrekenen op één persoon of op een kleinigheid: bespottelijk.
Nee, we moeten onze ogen sluiten voor alle onfrisse praktijken van die organisties omdat ze voor een "goed" doel werken.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be