Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2003, 22:32   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Op 11 november herdenken wij de overwinning van België en de andere Geallieerde mogendheden op de gewelddadige dictaturen die tijdens de twee Wereldoorlogen ons Vaderland bedreigden. Deze overwinning kon enkel worden behaald door de inzet en opoffering van vele duizenden Belgische soldaten en Verzetsstrijders die, zonder angst en zonder op te geven, bleven doorvechten ook al leek alles verloren...
De B.U.B. wil niet dat de verdienste van deze buitengewoon moedige mensen zo maar vergeten wordt. Integendeel, wij vinden dat deze mensen, die zich zo belangeloos en met doodsverachting inzetten voor ons land, en het welzijn van al zijn inwoners, een prachtig voorbeeld zijn waaraan wij ons kunnen spiegelen!
Daarom biedt de B.U.B. alle Oudstrijders en Verzetsstrijders van de twee Grote Oorlogen een gratis lidmaatschap aan, uit respect voor wat zij voor ons gedaan hebben.
Mogen deze heldhaftige patriotten voor altijd een voorbeeld zijn voor de Belgische jeugd!

www.belgischeunie.be
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2003, 23:07   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hahahahahahahahahha!
Wat een beloning zeg!
Zo geraken jullie nog ooit aan de 600 leden die jullie beweren te hebben.

Op 11 julie wordt er ook Sint Maarten gevierd in een deel van Vlaanderen.
D�*t zal ik met plezier meevieren en daar heb ik geen waardeloze BUB-lidkaart voor nodig
Oud 9 november 2003, 23:14   #3
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Misschien ook een gratis lidmaatschap van de NVA voor de 'repressieslachtoffers'

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2003, 23:22   #4
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Hahahahahahahahahha!
Wat een beloning zeg!
Zo geraken jullie nog ooit aan de 600 leden die jullie beweren te hebben.

Op 11 julie wordt er ook Sint Maarten gevierd in een deel van Vlaanderen.
D�*t zal ik met plezier meevieren en daar heb ik geen waardeloze BUB-lidkaart voor nodig
Sint-Maarten? Ik dacht dat deze actie te maken had met carnaval. Op 11 november wordt toch altijd prins carnaval gekozen?

GO BUB!
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2003, 09:45   #5
Rudysfonduehuisje
Provinciaal Gedeputeerde

Rudysfonduehuisje's schermafbeelding

Standaard

Vraag is hoe die oudstrijders en verzetslieden te weten zullen komen dat ze gratis lid van de BUB kunnen worden? Slechts weinigen zullen het medium internet gebruiken...
Rudysfonduehuisje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2003, 09:49   #6
Rudysfonduehuisje
Provinciaal Gedeputeerde

Rudysfonduehuisje's schermafbeelding

Standaard

... of gaat de BUB advertenties plaatsen in de Belgische kranten?

TIP van de dag: een advertentie in hun ledenblaadjes zal waarschijnlijk goedkoper zijn.
Rudysfonduehuisje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2003, 09:56   #7
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudysfonduehuisje
... of gaat de BUB advertenties plaatsen in de Belgische kranten?

TIP van de dag: een advertentie in hun ledenblaadjes zal waarschijnlijk goedkoper zijn.

In de eerste wereldoorlog waren de strijders aan de Ijzer vooral flaminganten dus daar moet je niet op rekenen

Vlaamse groeten aan de dappere strijders die de Ijzer verdedigden

Erwin
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2003, 10:39   #8
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Misschien ook een gratis lidmaatschap van de NVA voor de 'repressieslachtoffers'
De collaborateurs zijn al lid.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2003, 11:49   #9
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het ten zeerste ongepast om over deze dag van vrede dergelijke grapjes te maken.
Als straf krijgen jullie deze keer van mijn hand géén glorierijke beschrijving van de feestelijkheden!

En, Knuppel, Sinte-Maarten komt alleen voor brave Belgische kindjes.
Wie stout is gaat de zak in van Zwarte Piet en krijgt van de roe (ook een knuppel!)
Oud 10 november 2003, 11:53   #10
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Ik vind het ten zeerste ongepast om over deze dag van vrede dergelijke grapjes te maken.
Als straf krijgen jullie deze keer van mijn hand géén glorierijke beschrijving van de feestelijkheden!
Feestelijkheden? Bij een herdenking?

Citaat:
En, Knuppel, Sinte-Maarten komt alleen voor brave Belgische kindjes. Wie stout is gaat de zak in van Zwarte Piet en krijgt van de roe (ook een knuppel!)
Ik denk dat de lampionnenoptocht dit jaar het huisje van Superstaaf stilletjes voorbij loopt. 8)
Oud 10 november 2003, 12:33   #11
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Ik denk dat de lampionnenoptocht dit jaar het huisje van Superstaaf stilletjes voorbij loopt. 8)
Euh Dimitri, in Aalst, de woonplaats van Superstaaf heeft 11 november exact dezelfde betekenis als 6 december elders: Sint Maarten en Zwarte Piet brengen via de schoorsteen speelgoed en lekkers voor de kinderkes die braaf geweest zijn.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2003, 12:48   #12
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
Euh Dimitri, in Aalst, de woonplaats van Superstaaf heeft 11 november exact dezelfde betekenis als 6 december elders: Sint Maarten en Zwarte Piet brengen via de schoorsteen speelgoed en lekkers voor de kinderkes die braaf geweest zijn.
Cultuurbarbaren! Wat heeft Sint-Maarten nou met Zwarte Piet te maken?!

Vieren ze dan eigenlijk nog wel Sinterklaas? (Dat wordt in Nederland trouwens op de avond van 5 december en niet op 6 december gevierd!)
Oud 10 november 2003, 13:07   #13
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelieve er nota van te nemen, dat de Goedheilige Man, St.-Maarten ofte Sint-Martinus, patroonheilige van De Keizerlijke Stede Tot Aalst, een stuk authentieker is dan zijn afkooksel, Sinterklaas, dewelke geforceerd figureert in apocriefe geschiedenisboekjes als één of andere duistere prelaat van Smyrna
Martinus is terug te vinden op de conscriptielijsten van het Romeinse leger als honderdman, centurion, enfin, soortement officier.
De geschiedenis verhaalt hoe hij een bedelaar onderdak verschaftte, door hem de helft van zijn grote, rode, dikke officiersmantel te schenken.

Deze gulle gift wordt herdacht door in onze contreien Sinte-Maarten de kindertjes te laten verwennen via de schoorsteen........
Citaat:
Vieren ze dan eigenlijk nog wel Sinterklaas? (Dat wordt in Nederland trouwens op de avond van 5 december en niet op 6 december gevierd!)
Nope.
Wij Aalstenaars laten dit commerciële gedrocht samen met de Kerstman stoïcijns aan ons voorbijgaan.
En zelfs SinteMaarten moet niet rekenen op valsche onderdanigheid om hem iets af te bedelen. GEtuige daarvan dit liedje:

SintjeMerten op ne stok
Wiej nie geiven, wie ni geiven?
SintjeMerten op ne stok
Wiej nie geiven, ropt a op
Oud 10 november 2003, 13:10   #14
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam

In Aalst wordt er geen Sinterklaas gevierd.

In de rest van het land lijkt het Sint-Maarten-feest wel wat op het lampionnetjesgebruik. Daar komt sinterklaas in de nacht van 5 op 6 december.

Sint-Maarten en Zwarte Piet op 11 november heeft wel wat: zo is er geen concurrentie tussen een late Sint en een vroege kerstman
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2003, 13:18   #15
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Oud 10 november 2003, 13:34   #16
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jajaja!
Het herdenkingsgedeelte omvat alleen al in Brussel het aanwakkeren van de Eeuwige Vlam door onze Vorst. Eveneens groet hij de onbekende soldaat, ontvangt diens ouders op het paleis, en worden er door talrijke autoriteiten, kransen aan het monument gelegd, terwijl sfeervolle intieme muziek weerklinkt.
Omdat jullie zo onrespectueus zijn: dit jaar geen verslag.

In Aalst komt SinteMaarten en....... is er jaarmarkt.
Niet alleen staan alle marktpleinen vol zoals 's zaterdags, maar ook nog eens alle aanpalende straten. De goedheiligman strooit kniknakskes, Piet jaagt de kinderen den daver op het lijf, en mijn vrouw maakt hutsepot, terwijl ik me aan de talloze druppelkramen het deksel van de kop lazer.

Een meer dan fijne dag.........
Oud 10 november 2003, 14:44   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Superstaaf schreef:

Citaat:
En, Knuppel, Sinte-Maarten komt alleen voor brave Belgische kindjes.
Wie stout is gaat de zak in van Zwarte Piet en krijgt van de roe (ook een knuppel!)
Racist
Oud 10 november 2003, 14:50   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Jajaja!
Het herdenkingsgedeelte omvat alleen al in Brussel het aanwakkeren van de Eeuwige Vlam door onze Vorst. Eveneens groet hij de onbekende soldaat, ontvangt diens ouders op het paleis, en worden er door talrijke autoriteiten, kransen aan het monument gelegd, terwijl sfeervolle intieme muziek weerklinkt.
Omdat jullie zo onrespectueus zijn: dit jaar geen verslag.

In Aalst komt SinteMaarten en....... is er jaarmarkt.
Niet alleen staan alle marktpleinen vol zoals 's zaterdags, maar ook nog eens alle aanpalende straten. De goedheiligman strooit kniknakskes, Piet jaagt de kinderen den daver op het lijf, en mijn vrouw maakt hutsepot, terwijl ik me aan de talloze druppelkramen het deksel van de kop lazer.

Een meer dan fijne dag.........
Van iemand die zich het deksel van de kop lazert verwachten we niet eens een respectvol verslag over het eerste gedeelte van zijn dagbesteding.
Lazer dus maar rustig verder aan die druppelkramen.
Oud 10 november 2003, 17:36   #19
Dimitri

Standaard

Citaat:
Gelieve er nota van te nemen, dat de Goedheilige Man, St.-Maarten ofte Sint-Martinus, patroonheilige van De Keizerlijke Stede Tot Aalst, een stuk authentieker is dan zijn afkooksel, Sinterklaas, dewelke geforceerd figureert in apocriefe geschiedenisboekjes als één of andere duistere prelaat van Smyrna
Martinus is terug te vinden op de conscriptielijsten van het Romeinse leger als honderdman, centurion, enfin, soortement officier.
De geschiedenis verhaalt hoe hij een bedelaar onderdak verschaftte, door hem de helft van zijn grote, rode, dikke officiersmantel te schenken.

Deze gulle gift wordt herdacht door in onze contreien Sinte-Maarten de kindertjes te laten verwennen via de schoorsteen........
De antecedenten van de heer Maarten zijn mij sinds de godsdienstlessen op de (openbare) basisschool bekend. Wat Zwarte Piet er dan bij komt doen, is mij echter nog steeds niet duidelijk. Volgens mij is dat toch echt een vermenging van Sint-Maarten en Sinterklaas.
Ook het geven van cadeautjes aan kinderen lijkt me niet passen bij Sint-Maarten, die juist een arme hielp.

Overigens is de goede man ook patroon van Utrecht en Groningen, maar daar worden Sint-Maarten en Sinterklaas gevierd zoals elders. Overigens is het vandaag een officiële feestdag op het Caribische eiland Sint-Maarten, Sint-Maartensdag. Daar wordt mede de vreedzame coëxistentie tussen de Nederlanders en de Fransen op het eiland (sinds 1648) gevierd.
Oud 10 november 2003, 17:50   #20
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Eveneens groet hij de onbekende soldaat, ontvangt diens ouders op het paleis

Grapjas.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be