![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() En Marijnissen in de oppositie, waar ie zo goed in is, lijkt een logische en
werkbare oplossing van de schuifpuzzel. Geurt zie ik niet zo snel aanschuiven bij de twee grootste partijen. De CU kan een lastpak zijn tijdens de formatie, omdat ze net als D'66 een paar jaar geleden, haar eisen kan stellen als partij die noodzakelijk is voor een meerderheidskabinet. Als dat eenmaal geregeld is, kan ze echter wel dienen als smeermiddel voor PvdA en CDA, om met name de sociale kanten van beide partijen te bundelen. We krijgen de komende jaren dus te maken met een paar irritante christelijke plannetjes en maatregeltjes, maar daar tegenover staat een redelijk consistent sociaal beleid. Ach, het had slechter gekund. ================== -- "A hard man is good to find." (Mae West) |
![]() |
#2 |
|
![]() Franneke in <[email protected]> :
> En Marijnissen in de oppositie, waar ie zo goed in is, lijkt een logische > en werkbare oplossing van de schuifpuzzel. De Mogelijkheid CDA+PvdA+SP is ook niet onmogelijk. Groet, Peter -- mailto ![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() "Peter Terpstra" <[email protected]> schreef in bericht news:1512623.xgDxGzkP4S@K6... > Franneke in <[email protected]> : > > >> En Marijnissen in de oppositie, waar ie zo goed in is, lijkt een logische >> en werkbare oplossing van de schuifpuzzel. > > De Mogelijkheid CDA+PvdA+SP is ook niet onmogelijk. Jaaaaaaahaaaa, CDA - SP en VVD ook niet, enz enz |
![]() |
#4 |
|
![]() Peter Terpstra tikte:
> Franneke in <[email protected]> : > > >> En Marijnissen in de oppositie, waar ie zo goed in is, lijkt een >> logische en werkbare oplossing van de schuifpuzzel. > > De Mogelijkheid CDA+PvdA+SP is ook niet onmogelijk. Op zich niet, maar ik denk dat met name Balk's buikspreker, dhr. Verhagen, dat niet ziet zitten. Niet geheel onterecht zal hij vrezen dat zijn partij zich met die combinatie te weinig kan profileren. Daarnaast wil het me maar niet lukken om me Balk en Marijnissen als directe collega's voor te stellen. =================== -- "For there is nothing either good or bad, but thinking makes it so." (Shakespeare) |
![]() |
#5 |
|
![]() Warrior in <[email protected]> :
> Jaaaaaaahaaaa, CDA - SP en VVD ook niet, enz enz Dat wel. De combinatie die ik noemde werd net in het debat met de partijen besproken. Groet, Peter -- mailto ![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Peter Terpstra tikte: > >> Franneke in <[email protected]> : >> >> >>> En Marijnissen in de oppositie, waar ie zo goed in is, lijkt een >>> logische en werkbare oplossing van de schuifpuzzel. >> >> De Mogelijkheid CDA+PvdA+SP is ook niet onmogelijk. > > Op zich niet, maar ik denk dat met name Balk's buikspreker, dhr. Verhagen, > dat niet ziet zitten. Niet geheel onterecht zal hij vrezen dat zijn partij > zich met die combinatie te weinig kan profileren. > Daarnaast wil het me maar niet lukken om me Balk en Marijnissen als > directe > collega's voor te stellen. Misschien zou dat helemaal niet zo slecht zijn |
![]() |
#7 |
|
> Warrior in <[email protected]> : > > >> Jaaaaaaahaaaa, CDA - SP en VVD ook niet, enz enz > > Dat wel. > De combinatie die ik noemde werd net in het debat met de partijen > besproken. De informateur zal waarschijnlijk voor de vorm beginnen met de combinatie CDA+PvdA+SP. Maar dat wordt dus niks. ================= -- "Bos is een genie." (René Peters in nl.politiek) |
![]() |
#8 |
|
![]() "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Peter Terpstra tikte: > >> Franneke in <[email protected]> : >> >> >>> En Marijnissen in de oppositie, waar ie zo goed in is, lijkt een >>> logische en werkbare oplossing van de schuifpuzzel. >> >> De Mogelijkheid CDA+PvdA+SP is ook niet onmogelijk. > > Op zich niet, maar ik denk dat met name Balk's buikspreker, dhr. > Verhagen, > dat niet ziet zitten. Niet geheel onterecht zal hij vrezen dat zijn > partij > zich met die combinatie te weinig kan profileren. > Daarnaast wil het me maar niet lukken om me Balk en Marijnissen als > directe > collega's voor te stellen. In dit geval valt de CDA helemaal in het niet, ondanks de premierfunctie die het beleid nog moet verdedigen ook. Doen ze dus maar niet. |
![]() |
#9 |
|
![]() Warrior tikte:
> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Peter Terpstra tikte: >> >>> Franneke in <[email protected]> : >>> >>> >>>> En Marijnissen in de oppositie, waar ie zo goed in is, lijkt een >>>> logische en werkbare oplossing van de schuifpuzzel. >>> >>> De Mogelijkheid CDA+PvdA+SP is ook niet onmogelijk. >> >> Op zich niet, maar ik denk dat met name Balk's buikspreker, dhr. >> Verhagen, dat niet ziet zitten. Niet geheel onterecht zal hij vrezen >> dat zijn partij zich met die combinatie te weinig kan profileren. >> Daarnaast wil het me maar niet lukken om me Balk en Marijnissen als >> directe >> collega's voor te stellen. > > Misschien zou dat helemaal niet zo slecht zijn Sorry; het wil me maar niet lukken. SP-stemmers mogen daar misschien blij mee zijn. Regeringsverantwoordelijkheid maakt meer kapot dan je lief is. ================= -- "Bezat was diefsteel." - M. Proudhon |
![]() |
#10 |
|
![]() "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Peter Terpstra tikte: >> Warrior in <[email protected]> : >> >> >>> Jaaaaaaahaaaa, CDA - SP en VVD ook niet, enz enz >> >> Dat wel. >> De combinatie die ik noemde werd net in het debat met de partijen >> besproken. > > De informateur zal waarschijnlijk voor de vorm beginnen met de combinatie > CDA+PvdA+SP. > Maar dat wordt dus niks. Ik hoopte een beetje op CDA - SP - CU...maar dat kan ook niet...met de partij vd dieren misschien..maar dat denk ik niet |
![]() |
#11 |
|
![]() Franneke in <[email protected]> :
> Op zich niet, maar ik denk dat met name Balk's buikspreker, dhr. Verhagen, > dat niet ziet zitten. Niet geheel onterecht zal hij vrezen dat zijn partij > zich met die combinatie te weinig kan profileren. > Daarnaast wil het me maar niet lukken om me Balk en Marijnissen als > directe collega's voor te stellen. Het werd net tijdens het debat besproken en werd niet direct door Balkenende of Marijnissen afgwezen, het was een voorstel van Wouter. Groet, Peter -- mailto ![]() |
![]() |
#12 |
|
> Franneke in <[email protected]> : > > >> Op zich niet, maar ik denk dat met name Balk's buikspreker, dhr. >> Verhagen, dat niet ziet zitten. Niet geheel onterecht zal hij vrezen >> dat zijn partij zich met die combinatie te weinig kan profileren. >> Daarnaast wil het me maar niet lukken om me Balk en Marijnissen als >> directe collega's voor te stellen. > > Het werd net tijdens het debat besproken en werd niet direct door > Balkenende of Marijnissen afgwezen, het was een voorstel van Wouter. Maar dat is politieke etiquette. De SP *is* de 3e partij geworden, dus zal je eerst moeten kijken of je met hen zaken kan doen. Die kans lijkt me echter klein. CDA hoeft als grootste partij bij de onderhandelingen weinig concessies te doen. De SP echter wel, en dat zullen er zo veel zijn dat ze voortijdig afhaken. Ik hoop dat ik me vergis, maar ik zie het niet gebeuren. ============== -- "Iek mache das mensen die denken dat zij krank zijn, weder denken dat zij gesund zijn." Dr. Weisskopf |
![]() |
#13 |
|
![]() Franneke wrote:
> Peter Terpstra tikte: >> Warrior in <[email protected]> : >> >>> Jaaaaaaahaaaa, CDA - SP en VVD ook niet, enz enz >> >> Dat wel. >> De combinatie die ik noemde werd net in het debat met de partijen >> besproken. > > De informateur zal waarschijnlijk voor de vorm beginnen met de combinatie > CDA+PvdA+SP. > Maar dat wordt dus niks. Moeten we hier in nl.politiek ook niet onmiddelijk aan nieuwe coalitiebesprekingen beginnen? Laten we (voor de vorm) om mee te beginnen niets uitsluiten! B55 met Goodcowboy plus Palmakh moet als eerste onderzocht worden. De Hieke/Franneke/Eva variant ligt ook voor de hand natuurlijk... (J) |
![]() |
#14 |
|
![]() "Warrior" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Peter Terpstra" <[email protected]> schreef in bericht > news:1512623.xgDxGzkP4S@K6... >> Franneke in <[email protected]> : >> >> >>> En Marijnissen in de oppositie, waar ie zo goed in is, lijkt een >>> logische >>> en werkbare oplossing van de schuifpuzzel. >> >> De Mogelijkheid CDA+PvdA+SP is ook niet onmogelijk. > > Jaaaaaaahaaaa, CDA - SP en VVD ook niet, enz enz rekentechnisch niet misschien maar in de praktijk ? vvd en sp ? wahaha dan heb je niet veel politiek inzicht dan kan je wilders nog eerder op de kansel zetten en de bijbel voor laten lezen denk ik groeten dolphin |
![]() |
#15 |
|
![]() On Thu, 23 Nov 2006 00:13:04 +0100, "Franneke" <[email protected]> wrote:
>De CU kan een lastpak zijn tijdens de formatie, omdat ze net als D'66 een >paar jaar geleden, haar eisen kan stellen als partij die noodzakelijk is >voor een meerderheidskabinet. Vergis u allen niet, vlak GL niet uit, die dames (voornamelijk) willen best inschikkelijk op de politieke ladder een regering in denk ik. Wilders is de grote winnaar, 0 -> 9 ik had max. 4 verwacht, 6 na het google bericht (hij was de meest gezochte lijsttrekker) maar dat tikte ik nooit hier. SP verbaasde mij ook, niet verdubbeld maar bijna 3 x zo veel zetels !! (uitgaande van 9 toen) -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |
![]() |
#16 |
|
![]() "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Warrior tikte: > >> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> Peter Terpstra tikte: >>> >>>> Franneke in <[email protected]> : >>>> >>>> >>>>> En Marijnissen in de oppositie, waar ie zo goed in is, lijkt een >>>>> logische en werkbare oplossing van de schuifpuzzel. >>>> >>>> De Mogelijkheid CDA+PvdA+SP is ook niet onmogelijk. >>> >>> Op zich niet, maar ik denk dat met name Balk's buikspreker, dhr. >>> Verhagen, dat niet ziet zitten. Niet geheel onterecht zal hij vrezen >>> dat zijn partij zich met die combinatie te weinig kan profileren. >>> Daarnaast wil het me maar niet lukken om me Balk en Marijnissen als >>> directe >>> collega's voor te stellen. >> >> Misschien zou dat helemaal niet zo slecht zijn > > Sorry; het wil me maar niet lukken. > SP-stemmers mogen daar misschien blij mee zijn. > Regeringsverantwoordelijkheid maakt meer kapot dan je lief is. Ja, maar aan de zijlijn blijven schreeuwen zonder zelf de verantwoordelijkheid te willen, wordt op den duur ook ongeloofwaardig.. Aan de andere kant....als het niet lukt met de SP, op wie moeten de linkse stemmers dan nog stemmen? |
![]() |
#17 |
|
![]() "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Peter Terpstra tikte: > >> Franneke in <[email protected]> : >> >> >>> En Marijnissen in de oppositie, waar ie zo goed in is, lijkt een >>> logische en werkbare oplossing van de schuifpuzzel. >> >> De Mogelijkheid CDA+PvdA+SP is ook niet onmogelijk. > > Op zich niet, maar ik denk dat met name Balk's buikspreker, dhr. Verhagen, > dat niet ziet zitten. Niet geheel onterecht zal hij vrezen dat zijn partij > zich met die combinatie te weinig kan profileren. > Daarnaast wil het me maar niet lukken om me Balk en Marijnissen als > directe > collega's voor te stellen. Volgens Rosenmuller kunnen Balkenende en Marijnissen op het persoonlijke vlak beter met elkaar opschieten dan Marijnissen en Bos. > "For there is nothing either good or bad, > but thinking makes it so." > (Shakespeare) > > |
![]() |
#18 |
|
![]() "Peter Terpstra" <[email protected]> schreef in bericht news:5132042.OpSDnaBEfK@K6... > Franneke in <[email protected]> : > > >> Op zich niet, maar ik denk dat met name Balk's buikspreker, dhr. >> Verhagen, >> dat niet ziet zitten. Niet geheel onterecht zal hij vrezen dat zijn >> partij >> zich met die combinatie te weinig kan profileren. >> Daarnaast wil het me maar niet lukken om me Balk en Marijnissen als >> directe collega's voor te stellen. > > Het werd net tijdens het debat besproken en werd niet direct door > Balkenende > of Marijnissen afgwezen, het was een voorstel van Wouter. Mwoah...dat is niet wat Wouter zei... Wouter vindt dat Balkenende niet om de SP heen kon...dat is toch wat anders.. Zelf wil hij niet zo graag met het cda....of eigenlijk niet met Balkenende. Hij zei het gisteren nog....ik ga niet onder Balkenende meedoen... Fijn toch...de pvda kan volgens mij heel goed zonder Bos...ik denk zelfs veel beter |
![]() |
#19 |
|
![]() "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Peter Terpstra tikte: > >> Franneke in <[email protected]> : >> >> >>> Op zich niet, maar ik denk dat met name Balk's buikspreker, dhr. >>> Verhagen, dat niet ziet zitten. Niet geheel onterecht zal hij vrezen >>> dat zijn partij zich met die combinatie te weinig kan profileren. >>> Daarnaast wil het me maar niet lukken om me Balk en Marijnissen als >>> directe collega's voor te stellen. >> >> Het werd net tijdens het debat besproken en werd niet direct door >> Balkenende of Marijnissen afgwezen, het was een voorstel van Wouter. > > Maar dat is politieke etiquette. De SP *is* de 3e partij geworden, dus zal > je eerst moeten kijken of je met hen zaken kan doen. > Die kans lijkt me echter klein. CDA hoeft als grootste partij bij de > onderhandelingen weinig concessies te doen. De SP echter wel, en dat > zullen > er zo veel zijn dat ze voortijdig afhaken. > Ik hoop dat ik me vergis, maar ik zie het niet gebeuren. Ik denk dat het cda ook wel inziet, dat het niet kan doorgaan op de manier waarop ze bezig waren met de vvd. Nu het wat beter schijnt te gaan, kunnen ze wat meer water bij de wijn doen...dus je weet het maar nooit Elke formatie wordt moeilijk |
![]() |
#20 |
|
![]() Op Thu, 23 Nov 2006 00:13:04 +0100 kwam uit het klavier van Franneke
onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > En Marijnissen in de oppositie, waar ie zo goed in is, lijkt een logische en > werkbare oplossing van de schuifpuzzel. Geurt zie ik niet zo snel > aanschuiven bij de twee grootste partijen. > De CU kan een lastpak zijn tijdens de formatie, omdat ze net als D'66 een > paar jaar geleden, haar eisen kan stellen als partij die noodzakelijk is > voor een meerderheidskabinet. > > Als dat eenmaal geregeld is, kan ze echter wel dienen als smeermiddel voor > PvdA en CDA, om met name de sociale kanten van beide partijen te bundelen. > > We krijgen de komende jaren dus te maken met een paar irritante christelijke > plannetjes en maatregeltjes, maar daar tegenover staat een redelijk > consistent sociaal beleid. > Ach, het had slechter gekund. Dus jij hebt geen problemen met een verbod op abortus en het beperken van het huwelijk voor heterostellen? Ik ben bang dat de PvdA nog zou zwichten gezien het feit dat een groot deel van hun achterban (8 zetels?) bestaat uit conservatieve gelovigen. > >================== -- ,,De enige partij die vanavond gewonnen heeft is de partij die niet vertegenwoordigd is: die van de anarchisten.'' (Minister Zalm op de verkiezingsavond) NH. http://www.nholtz.dds.nl |