![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() De verkiezingen zijn in aantocht en de campagnes komen op gang. Als het aan Avanti (en Vivant) ligt zal directe democratie een belangrijk thema worden. Maar hoe breng je directe democratie aan bij de bevolking? Heeft iemand van jullie ideeën hoe je mensen daar 'warm' voor kriijgt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met weinig succes. 't is een controversieel onderwerp en vele particraten blijven (uit eigenbelang) ontkennen dat hier op democratisch vlak nog heel wat werk aan de winkel is. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet het maar.
Zelfs mét steun van de bevolking zal het BROV er in dit land nooit komen.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees bij de forumsessies: Frank Vandenbrouck is PRO! Hij verschuilt sich achter het niet vinden van een meerderheid. Ik repliceerde dat de VLD er tot in de hoogste regionen óók voor is, en dat er dus wel een meerderheid voor bestaat. Eens kijken hoe hij er zich uitdraait. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Internet lijkt op het eerste zicht geen goede keuze omdat een brede laag van de oudere bevolking daar niet in meespeelt.
Maar gezien directe democratie in het beste geval een doel op termijn is, en de jongere bevoling voor school, werk, enz... minstens een PC-tje heeft, kunnen we toch maar best proberen onze aandacht hierop toe te spitsen. Concrete ideetjes heb ik nog niet.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De geïnteresseerde 40-er van een twintigtal jaar terug die toen lekker tekeer ging op AT's, XT's, VIC's, 2-en 3-86'sis nu een vaak pensioengerechtigde freak die probleemloos het net op en af surft met een toen onmogelijk nattedroombevolkende 3GHz met tientallen GiGs hardeschijfruimte. Menige bomma wordt tot oeverloos internet-koffieklets verleid door chattende kleinkinderen. Het marktsegment van de 'ouderen' wordt o.a. door telenet duchtig bewerkt. Ik denk dat die niche stilaan ingevuld wordt.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
O.K. Stel we zijn zover! Hoe sluit je uit dat er dubbel gestemd wordt, passwoorden bekent raken enz?
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans als ik bedenk hoe het thuisbankieren via een digipass werkt....... Een gebruikersnummer, een geheim codenummer om een 'rekenmachientje' in gang te zetten, dat genereert dan een code die slechts eventjes geldig blijft,.......... Het lijkt me quasi onkraakbaar. Maar ik moet echt het antwoord schuldig blijven, wegens geen informaticakennis noch weet van beveiligingen. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Knuppel heeft gelijk: directe democratie komt er nooit in België, omdat deze staat een artificiële staat is, van wie het voorstbestaan door zijn elite belangrijker wordt geacht dan de rule of law. Neem maar eens een kijkje op: http://c2d.unige.ch/int/entity.php?entit=17&lang= Citaat:
![]() |