Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 29 augustus 2002, 15:02   #1
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Kevin Devos's schermafbeelding

Standaard

Ik moet hier constant maar herhalen dat CD&V een nieuwe partij is en dat ze totaal niet te vergelijken valt met de CVP!
Alleen die 'C' is er in gebleven en ook het feit dat we kiezen voor een centrumpositie, maar we hebben heel andere standpunten dan vroeger.

Met alle respect, maar er zal hier op dit forum niemand beter weten dan de CD&V leden zelf dat wat ik zeg waar is!
Een VLD'er, NVA'er, VLBL'er, ... kan nooit volledig weten waar onze partij vernieuwd is omdat het hen ten eerste al niet intereseerd en ten tweede er te veel partijen zijn om je in allemaal te verdiepen!
Ons verwijten dat we conservatief zijn is voor mij de meest arrogante en ondoordachte reactie die ik mij kan voorstellen!
Oud 29 augustus 2002, 15:47   #2
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kadé
Ik moet hier constant maar herhalen dat CD&V een nieuwe partij is en dat ze totaal niet te vergelijken valt met de CVP!
Alleen die 'C' is er in gebleven en ook het feit dat we kiezen voor een centrumpositie, maar we hebben heel andere standpunten dan vroeger.

Met alle respect, maar er zal hier op dit forum niemand beter weten dan de CD&V leden zelf dat wat ik zeg waar is!
Een VLD'er, NVA'er, VLBL'er, ... kan nooit volledig weten waar onze partij vernieuwd is omdat het hen ten eerste al niet intereseerd en ten tweede er te veel partijen zijn om je in allemaal te verdiepen!
Ons verwijten dat we conservatief zijn is voor mij de meest arrogante en ondoordachte reactie die ik mij kan voorstellen!
Zie discussie C"D&"V, kan niet alles honderd keer schrijven, steekt mij tegen mijn beste partijgenoot

Thomas
Thomas Hx is offline  
Oud 29 augustus 2002, 21:52   #3
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas
Zie discussie C"D&"V, kan niet alles honderd keer schrijven, steekt mij tegen mijn beste partijgenoot

Thomas
Waarde Thomas,
Heb je de titel van jouw partijgenoot zijn topic niet goed gelezen?
Ik citeer hem even, let vooral op het gedeelte dat ik in het vet en rood schrijf:

CD&V is geen CVP, [size=6]einde discussie[/size]

Is partijtucht voor jou dan een ijdel woord, Thomas?
Zelfs een onafhankelijke, partijloze ziel als ik, zou het niet aandurven Kadé's oekaze te wederstreven................
Supe®Staaf is offline  
Oud 29 augustus 2002, 21:57   #4
datri
Gouverneur

Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

ppfff, waarom een nieuwe topic hierover openen????
en dan nog één waarover niet gediscussieerd mag worden!
Oud 29 augustus 2002, 23:13   #5
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

ik heb het bij het rechte eind! Discussie gesloten!

Zo, was dat gemakkelijk zeg. Wat zitten die parlementariërs daar te zagen dat oppositievoeren niet gemakkelijk is. 2 korte snedige zinnetjes en mijn gelijk is aangetoond. Oké, volgende!
Oud 30 augustus 2002, 09:54   #6
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:

Thomas
Waarde Thomas,
Ik citeer hem even, let vooral op het gedeelte dat ik in het vet en rood schrijf:

Zelfs een onafhankelijke, partijloze ziel als ik, zou het niet aandurven Kadé's oekaze te wederstreven................
Dit is ook het einde van de discussie: u hebt feiten en meningen, leer deze van mekaar onderscheiden! Over meningen kunt u discussieren maar over feiten dat is tamelijk onzinnig ( vond geen beter woord ) !

Thomas
Thomas Hx is offline  
Oud 30 augustus 2002, 15:11   #7
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Thomas
Waarde Thomas,

Dit is ook het einde van de discussie: u hebt feiten en meningen, leer deze van mekaar onderscheiden! Over meningen kunt u discussieren maar over feiten dat is tamelijk onzinnig ( vond geen beter woord ) !

Thomas
Dan stel ik alsnog voor om de discussie te sluiten met een quote uit Superstaafs®' bestiarium:

[size=6]CVP en CD&V
Oude wijn in nieuwe zakken
[/size]

Argumenten? Niet nodig naar analogie met de initiële posting.
Kadé beargumenteert zijn verkiezingsaffiche van hierboven ook niet, dus vermoed ik dat je er kunt mee leven.
Einde discussie
Supe®Staaf is offline  
Oud 30 augustus 2002, 16:54   #8
Vanelderen David
Burger

Vanelderen David's schermafbeelding

Standaard

CD&V of CVP, oude wijn in nieuwe flessen 8)
Vanelderen David is offline  
Oud 30 augustus 2002, 16:56   #9
Vanelderen David
Burger

Vanelderen David's schermafbeelding

Standaard

oeps Ik zie net dat ik in herhaling val. Sorry Superstaaf !
Vanelderen David is offline  
Oud 30 augustus 2002, 19:34   #10
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanelderen David
Ego te absolvo!
Blij dat ik eens niet alleen sta met mijn mening.
Supe®Staaf is offline  
Oud 30 augustus 2002, 20:41   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanelderen David
Ego te absolvo!
Blij dat ik eens niet alleen sta met mijn mening.
Ik doe ook mee!!!

Onlangs zag ik het Stefaan De Clerck op tv uitleggen. Jongens toch! Wat een oud vat! En daar zou een primeurwijntje inzitten? Moeilijk om te geloven hoor!
Knuppel is offline  
Oud 30 augustus 2002, 23:46   #12
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Onlangs zag ik het Stefaan De Clerck op tv uitleggen. Jongens toch! Wat een oud vat! En daar zou een primeurwijntje inzitten? Moeilijk om te geloven hoor!

Wel Stefaan vind ik nu eens geen verkeerde politicus. Dan heb ik het nu enkel over zijn rol als voorzitter. Hij kan een eenheid makkelijk uitdrukken en overmaken aan de kleine man. Een nederige opstelling die hem overigens siert. Jammer van zijn partij-engagement
Oud 31 augustus 2002, 15:24   #13
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Wel Stefaan vind ik nu eens geen verkeerde politicus. Dan heb ik het nu enkel over zijn rol als voorzitter. Hij kan een eenheid makkelijk uitdrukken en overmaken aan de kleine man. Een nederige opstelling die hem overigens siert. Jammer van zijn partij-engagement
Zou hij naar de n-va moeten overlopen?
oude wijn in nieuwe zakken, dit kunnen we ook zeggen van de voorganger van de vld, de voorganger van de sp, de voorganger van n-va, voorganger van vlaams blok enz.

Allemaal oude wijn in nieuwe zakken

Thomas
Thomas Hx is offline  
Oud 31 augustus 2002, 15:29   #14
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Ben ik nu zooo onwetend of wat? Waar doel je op, beste Thomas? Ik begrijp geen snars van je laatste posting!
Oud 31 augustus 2002, 15:30   #15
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Ben ik nu zooo onwetend of wat? Waar doel je op, beste Thomas? Ik begrijp geen snars van je laatste posting!
nog eens herlezen pieter-jan, ik plaats hier op politics omenduur honderd keer hetzelfde berichtje !

Thomas
Thomas Hx is offline  
Oud 6 september 2002, 16:26   #16
Leo Delcroix
Burger

Standaard

Ik vrees dat jullie het nog niet helemaal door hebben...
De mensen die enigszins volgen wat er binnen CD&V gebeurt en ook iet of wat op de hoogte zijn van de nieuwe inhoudelijke lijn (degene die hierover een schampere opmerking durft maken laat ik door Sinte Pieter himself vervloeken; wij Tsjeven hebben nog een directe lijn met hierboven ), zal niet komen aandragen met het "oude wijn, nieuwe zakken-gezwans".
Wat wel waar is, is dat CD&V nog wat last heeft van oude zakken. Het is moeilijk een nieuwe en frisse boodschap te verkopen als die in de parlementen vertaald moet worden door de oude garde. Daaarom is het wachten tot aan de verkiezingen alvorens de vernieuwing ook naar buiten toe ten volle zal kunnen zichtbaar zijn.
Leo Delcroix is offline  
Oud 7 september 2002, 19:48   #17
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Kevin Devos's schermafbeelding

Standaard

Vernieuwing heeft z'n tijd nodig. Toen de VLD opgericht werd hadden ze zelfs het zelfde programma als de PVV. Vandaag staat de VLD symbool voor vernieuwing van de Belgische politiek.

Trouwens Pieterjan, u moet mij eens komen vertellen waar NVA verschilt van VU?
Oud 7 september 2002, 20:29   #18
Stefanie
Minister-President

Standaard

VLD symbool van vernieuwing? Voor mij is dat de partij met al die overlopers. Het enige wat hun interesseert is hun zetel bij de volgende verkiezingen en hun ministersposten. De Gucht zegt het zelf: die overlopers zijn welkom omdat hij van de VLD de grootste partij van Vlaanderen wilt maken. Hij zegt het dus zelf. En dan die vijfde VLD minister in de Vlaamse regering. De VLD had in '99 helemaal niet genoeg stemmen om vijf ministers te hebben.
Stefanie is offline  
Oud 7 september 2002, 20:31   #19
Stefanie
Minister-President

Standaard

Kadé, ik denk dat de NVA rechtser is dan VU-ID21. Die partij was min over meer links-liberaal, en daar merk ik bij de NVA niks van.
Stefanie is offline  
Oud 7 september 2002, 21:05   #20
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Kadé, ik denk dat de NVA rechtser is dan VU-ID21. Die partij was min over meer links-liberaal, en daar merk ik bij de NVA niks van.
Stefanie ik wil even opmerken dat Kadé niet VU-ID21 heeft gezegd, maar VU! id21 is links liberaal en dat weten we, eigenlijk komt het erop neer dat id21 met een paar vu mannen van de "echte vu" gesplitst is, dus eigenlijk is er geen verschil!

Thomas
Thomas Hx is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be