Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2006, 02:59   #1
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard Amerika op zen best...

Bron : http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6189442.stm

Mayor 'disturbed' by NY shooting

New York's mayor said he is "deeply disturbed" by the shooting of an unarmed black man by police but said he would support the city's police chief.

After talks with Police Commissioner Ray Kelly, Michael Bloomberg pledged a thorough investigation, saying it was unacceptable that 50 shots were fired.

Sean Bell, 23, was killed on Saturday when officers opened fire as he left a strip club on the eve of his wedding.

It is alleged police began firing after his car hit an unmarked police vehicle.

Two of Mr Bell's friends, who were travelling in the car, were also injured.

Joseph Guzman was hit by at least 11 bullets and is in a critical condition. Trent Benefield was hit three times and is in a stable condition.

No weapons were found on the three men or in their car, nor have any charges been made.

Five officers have been placed on administrative duties during an inquiry into the shooting outside the Kalua Club, at the end of Mr Bell's stag night celebrations.

'Fill in the blanks'

Following the talks with the city's police chief and community leaders, Mr Bloomberg said: "I can tell you that it is to me unacceptable or inexplicable how you can have 50-odd shots fired, but that is up to the investigation to find out what really happened."

Mr Bloomberg said he was not going to speculate or "fill in the blanks" but would make information public as soon as he had it.

Reverend Al Sharpton, a prominent civil rights activist, called it a "very candid, a very blunt meeting".

He said the message to the mayor was: "This city must show moral outrage that 50 shots were fired on three unarmed men."

The talks at City Hall come a day after several hundred people held a rally for Mr Bell, during which protesters called for Commissioner Kelly's resignation.

New York police have faced criticism over other shootings of unarmed black men in recent years.

According to Commissioner Kelly, the club was under surveillance because of its long history of weapons complaints, drug-dealing and prostitution.

He said an undercover officer at the club had reported that the men were in a group involved in a dispute with another person outside the club.

The officer had reportedly called his colleagues saying he feared a gun would be produced.

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 28 november 2006 om 03:00.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 03:08   #2
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Bovendien werd er een agent ook nog eens aangereden.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 03:33   #3
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Hier een Nederlandstalige versie:

Citaat:
De politie in New York heeft een 23-jarige man doodgeschoten die later op de dag zou trouwen. De politie schoot zaterdag in de vroege ochtend op de man en twee vrienden, toen die een stripteasetent verlieten. Het trio had daar een vrijgezellenfeestje gehouden. Bij het vertrek botsten ze met hun wagen tegen een anonieme politiewagen van de NYPD. Een agent opende daarop het vuur en raakte de aanstaande bruidegom met een dodelijk schot. De twee vrienden van het slachtoffer raakten gewond. De agenten getuigden dat ze zich bedreigd voelden en een aanval vermoedden met een vuurwapen. De club waar de mannen buitenkwamen, staat bekend om zijn illegale wapenhandel, vandaar de schaduwoperatie. Burgerrechtenorganisaties hebben niettemin het incident gehekeld.
Ofte tot wat voor situaties een politiestaat kan leiden.
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 05:00   #4
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Hier een Nederlandstalige versie:

Ofte tot wat voor situaties een politiestaat kan leiden.
Politiestaat? Verklaar u nader zodat ik nog op tijd mijn biezen kan pakken en vlug kan vluchten naar het LUIlekkerland Belgie voraleer ze me hier in een werkkamp opsluiten...
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 05:26   #5
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Benieuwd naar illwill zijn waterdichte mening hierover. Niet dat ik verrast zal zijn ofzo, maar toch...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 05:43   #6
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Niet dat ik verrast ben van de mening van de politiek correcte gangsters.

Zij zullen zoals gewoonlijk beweren dat het racisme is.

Wel spijtig dat 2 van die agenten zwarten waren, want hoe ga je dit linken met racisme?
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 09:35   #7
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Benieuwd naar illwill zijn waterdichte mening hierover. Niet dat ik verrast zal zijn ofzo, maar toch...
Mijn mening is nogtans heel simpel. De criminelen behoren in de gevangenis, zonder pardon. Velen denken waarschijnlijk weer dat het om een rasistische actie gaat terwijl 2 van de 4 agenten zwart waren.
Punt is dat dus de criminelen achter slot en grendel moeten komen en indien de agenten geen reden hadden om te schieten waren zij het. Natuurlijk geven velen de agenten weer de schuld terwijl ze er opnieuw niet bij waren.
Zulke incidenten zijn in het verleden meermaals gebeurt. Ik kan me herinneren dat een groepje agenten een zwarte man hardhandig oppakten, natuurlijk weer een geroep en getier over rasisme ed., wat bleek achteraf...dat deze beste man een agent door te willen vluchten opzettelijk heeft doodgereden. Als je verwacht dat men je dan nog vraagt om je handen op de rug te doen...tja sorry maar... Toen dit nieuws naar buiten kwam werd het oppeens weer heel erg stil. Niemand heeft toen nog een reactie gegeven in de vorm van "tja we hebben te snel gereageerd terwijl we alle fieten niet hadden om een oordeel te vellen"
Ook nu, wacht alle feiten af voor er weer geschoten word.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 09:55   #8
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Een mens zou haast geloven dat dit voorval in China zou gebeurd zijn...
U weet wel... mensen doden om organen te verkopen
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 10:54   #9
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Het gaat helemaal niet over rascisme, maar wel over het feit dat er weer is onnodige doden en gewonden zijn gevallen door schietgrage agenten.
Meer dan 50 schoten ... worden die agenten eig wel opgeleid ?
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 11:12   #10
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Een mens zou haast geloven dat dit voorval in China zou gebeurd zijn...
U weet wel... mensen doden om organen te verkopen
Geen amerikaan bij betrokken? Sssstt, niet belangrijk dan en niet erg.
Oud 28 november 2006, 11:15   #11
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

kweenie wat er precies is gebeurd.. t'is nogal van horen zeggen en lezen in berichtjes.. het enige dat raar is, is als een agant zelfs aangereden wordt dat ie dan nog steeds 11 kogels in één persoon en 8 in een andere kan pompen... als hij daarvoor tijd had was ie imo niet in gevaar
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 11:20   #12
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
Het gaat helemaal niet over rascisme, maar wel over het feit dat er weer is onnodige doden en gewonden zijn gevallen door schietgrage agenten.
Meer dan 50 schoten ... worden die agenten eig wel opgeleid ?
Hoe weet jij dat het gewoon simpelweg om schietgrage agenten ging die wat wilden knallen?
De hoeveelheid schoten doen er niet toe. Als een wagen op verschillende agenten probeert in te rijden en na 1 schot stopt de wagen niet...tja dan blijf je gewoon schieten natuurlijk, heeft het 50 schoten nodig...is er een regel dat vanaf 10 kogels en het gevaar is niet geweken men zowiezo niet meer mag schieten misschien?
Voor je weer algemeen heel het systeem en zijn agenten begint af te schieten wacht voor 1 keer de feiten af. Je was er niet bij dus je hebt geen flauw idee wat er gebeurt is.
Oud 28 november 2006, 11:24   #13
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Er is nog iets anders heel apart aan deze zaak: Er wordt steeds gesproken over "burgerrechtenorganisaties" die aan het protesteren zijn, terwijl ze de hele tijd "Black Power" aan het roepen waren. Zouden ze ook zo genoemd worden als het blanken waren en ze "White Power" riepen?
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 12:02   #14
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Hoe weet jij dat het gewoon simpelweg om schietgrage agenten ging die wat wilden knallen?
De hoeveelheid schoten doen er niet toe. Als een wagen op verschillende agenten probeert in te rijden en na 1 schot stopt de wagen niet...tja dan blijf je gewoon schieten natuurlijk, heeft het 50 schoten nodig...is er een regel dat vanaf 10 kogels en het gevaar is niet geweken men zowiezo niet meer mag schieten misschien?
Voor je weer algemeen heel het systeem en zijn agenten begint af te schieten wacht voor 1 keer de feiten af. Je was er niet bij dus je hebt geen flauw idee wat er gebeurt is.
Lees eerst wat er bekend is en kom daarna wa tamtam maken.

- 1 agent die er twee magazijnen doorjaagt en 1 agent die er één volledig magazijn doorjaagt. Samen goed voor 42 kogels
- In totaal werden er 50 patronen afgeschoten, nog niet de helft raakte de auto. De andere kogels raakten andere auto's, huizen en een raam van een treinstation, waarbij 2 veiligheidsagenten van het station gewond raakten.
Conclusie: Hersenloos schieten van tenminste 2 agenten

Vergelijk dat dan eens met dit geval:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF21072006_015
Oud 28 november 2006, 12:18   #15
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees eerst wat er bekend is en kom daarna wa tamtam maken.

- 1 agent die er twee magazijnen doorjaagt en 1 agent die er één volledig magazijn doorjaagt. Samen goed voor 42 kogels
- In totaal werden er 50 patronen afgeschoten, nog niet de helft raakte de auto. De andere kogels raakten andere auto's, huizen en een raam van een treinstation, waarbij 2 veiligheidsagenten van het station gewond raakten.
Conclusie: Hersenloos schieten van tenminste 2 agenten

Vergelijk dat dan eens met dit geval:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF21072006_015
Wacht jij totdat alles bekent is ok, en kom dan tamtam maken!

Tuurlijk, gewoonweg hersenloos knallen, tuurlijk dat moet het geweest zijn. Je maakt conclusies zoveel je wil kerel, ik wacht tot alles duidelijk word.

Was jij 1 van de personen die voor een proces was voor saddam? En nu de agenten al maar meteen veroordelen tot hersenloze knallers? Waarom? Tzijn amerikanen zekers.

Wat nut heeft het vergelijken van 2 verschillende voorvallen?

Laatst gewijzigd door illwill : 28 november 2006 om 12:21.
Oud 28 november 2006, 14:19   #16
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wacht jij totdat alles bekent is ok, en kom dan tamtam maken!

Tuurlijk, gewoonweg hersenloos knallen, tuurlijk dat moet het geweest zijn. Je maakt conclusies zoveel je wil kerel, ik wacht tot alles duidelijk word.

Was jij 1 van de personen die voor een proces was voor saddam? En nu de agenten al maar meteen veroordelen tot hersenloze knallers? Waarom? Tzijn amerikanen zekers.

Wat nut heeft het vergelijken van 2 verschillende voorvallen?
Het is gemakkelijk om u te verstoppen achter een zinnetje zoals "ik wacht tot alles duidelijk wordt"
However, ik daag u uit om mij is een situatie te beschrijven waar het verantwoord is voor een agent om 2 laders leeg te schieten op een voertuig terwijl er 5 agenten op de scene zijn.
Ergens heb ik een zwaar vermoeden dat jij nog nooit een vuurwapen in je handen hebt gehad.
Oud 28 november 2006, 16:06   #17
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is gemakkelijk om u te verstoppen achter een zinnetje zoals "ik wacht tot alles duidelijk wordt"
However, ik daag u uit om mij is een situatie te beschrijven waar het verantwoord is voor een agent om 2 laders leeg te schieten op een voertuig terwijl er 5 agenten op de scene zijn.
Ergens heb ik een zwaar vermoeden dat jij nog nooit een vuurwapen in je handen hebt gehad.
Heeft niets met gemakelijk te maken, je moet ALLE FEITEN hebben mijn beste om zomaar beschuldigingen te maken ok. Als je dit al niet begrijpt tja dan zijn we uitgepraat. Wat is er zo moeilijk om iemand zomaar te beschuldigen? Kan ik ook, maar blijkbaar is het dan achteraf bij verkeerde beschuldigingen HEEEEEEL moeilijk om je ongelijk toe te geven, is het niet?

Ik heb deze scene net al voorgelegt. Als je niet heel mijn post leest...dan zijn we dus ook uitgepraat.

Jij hebt een zwaar vermoeden dat ik nog nooit een vuurwapen in mijn handen heb gehad...euhm heeft niets maar dan ook niets met deze zaak te maken en ten 2de (wat wel ter zake doet) volgens mij ben jij nog nooit in een situatie terechtgekomen waarin iemand je met een amerikaanse slee wil platrijden. Wel?
Oud 28 november 2006, 16:42   #18
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Heeft niets met gemakelijk te maken, je moet ALLE FEITEN hebben mijn beste om zomaar beschuldigingen te maken ok. Als je dit al niet begrijpt tja dan zijn we uitgepraat. Wat is er zo moeilijk om iemand zomaar te beschuldigen? Kan ik ook, maar blijkbaar is het dan achteraf bij verkeerde beschuldigingen HEEEEEEL moeilijk om je ongelijk toe te geven, is het niet?

Ik heb deze scene net al voorgelegt. Als je niet heel mijn post leest...dan zijn we dus ook uitgepraat.

Jij hebt een zwaar vermoeden dat ik nog nooit een vuurwapen in mijn handen heb gehad...euhm heeft niets maar dan ook niets met deze zaak te maken en ten 2de (wat wel ter zake doet) volgens mij ben jij nog nooit in een situatie terechtgekomen waarin iemand je met een amerikaanse slee wil platrijden. Wel?
fantaseer er dan maar is op los, ik wil een situatie weten waar een agent op een verantwoordelijke manier zich minimum 20 secs bezighoud met lood in een wagen te pompen. Of dat athans probeert.
Oud 28 november 2006, 17:05   #19
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
fantaseer er dan maar is op los, ik wil een situatie weten waar een agent op een verantwoordelijke manier zich minimum 20 secs bezighoud met lood in een wagen te pompen. Of dat athans probeert.
Voor de 2de maal, kijk enkele postings terug, daar geef ik u een scenario.

Voor de 2de maal, ben je ooit in een toestand geweest waarbij iemand je met een auto plat wil rijden?
Oud 28 november 2006, 17:07   #20
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vreemd, verkeerde topic plots

Laatst gewijzigd door illwill : 28 november 2006 om 17:09.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be