![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb er wakker van gelegen deze nacht.
En mij de vraag gesteld waar gaan we naartoe ? Wat is de uiteindelijke bedoeling van dit alles ? Vooreerst mijn tegendraadse gedachte wat kan gebeuren. Het hof van beroep veroordeelt de 3 vzw's niet wegens racisme : het Vlaams Blok zal triomferen en voor eens en voor altijd vrijgesproken zijn. Als het hof van beroep de 3 vzw's wel veroordeelt zal de naam Vlaams Blok hoogstwaarschijnlijk verdwijnen maar zou (zo zeggen ze toch zelf) er 's anderendaags een nieuwe partij ontstaan met een andere naam. Wat zal het resultaat zijn ? In elk geval dat het Vlaams Blok door de modale Vlaming ofwel als overwinnaar ofwel als vervolgde zal worden beschouwd en dat zijn twee dingen die in Vlaanderen stemmen opleveren. Wat zal echter het gevaarlijkste zijn aan zulke veroordeling ? Men zal ons dingen verzwijgen. Men zal zo weinig mogelijk op papier zetten. Men zal met andere woorden met geheime agenda's werken. Roepen de mensen van de AEL tijdens een betoging : Hamas, hamas, alle Joden aan het gas. PRIMA. FANTASTISCH. Dat is klaar en duidelijk. Het is racistisch maar het is ook duidelijk. Ik heb liever dat ze het heel hard roepen en laten weten wat ze met de Joden van plan zijn dan dat ze het niet zouden zeggen en heel stilletjes zouden voorbereiden. Nu zullen ze het in de toekomst voor zich houden en in alle stilte werken aan geheime agenda's. Misschien worden we op een dag wakker in een land dat we zo niet bedoeld hadden. De keuze is dan ook, voor mij toch, niet of het vlaams Blok racistisch is of niet. De keuze is voor mij vooral zijn we democraten of niet ? Geloven we in de kracht van de democratie of niet ? Als je geen democraat bent en niet in de kracht van de democratie gelooft : verbiedt dan alle partijen die U niet aanstaan, maar kom dan niet zeggen dat je democraat bent. Ik geloof in de open democratie waar alle gedachten, zelfs de gedachten waar ik van huiver, openlijk kunnen gezegd en geschreven worden. De democratie vernietigt zich zelf slechts heel zelden. Ik geloof er in dat de democratie zichzelf zal redden zonder dat we andere meningen moeten verbieden, hoe vreselijk ze ook zijn. Daarom laat het Vlaams Blok zeggen dat ze vreemdelingen willen terugsturen. Liever dat ze het openlijk zeggen dan dat ze niets zeggen, de meerderheid halen en dan plotseling iedereen wegsturen. Daarom laat het AEL zeggen dat ze de Joden willen vergassen. Liever dat ze het openlijk zeggen dan dat ze niets zeggen, een meerderheid halen (ok licht ongeloofwaardig maar stel dat de pvda plots aanslaat bij onze linkse medemens) en dan plotseling klaar staan met een nieuw soort gaskamer. Nu vrees ik dat men zal zwijgen maar in stilte zijn geheime agenda's zal schrijven. Ik vrees dan het ontwaken. Is het dat waar we naar toe gaan en wat we willen. Ik heb ook speciaal de AEL en het Vlaams Blok genomen als voorbeelden, omdat dit de twee partijen zijn waarvan de tegenstanders zeggen dat ze moet verboden worden. Voor mij mogen ze alletwee blijven bestaan en mogen ze gerust zeggen en schrijven wat ze willen. Zonder angst voor processsen. Ik geloof in de gewone burger die verstandig genoeg is om zijn mening te vormen. Leve de vrije, open democratie waar U en ik zijn vrije mening kan geven over alles en nog wat. Voila het moest mij toch even van mijn tegendraadse hart.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De VLD en de SP.a zeggen dat het Blok rasistisch is omdat ze de criminele vreemdelingen willen terugsturen. Maar de paarse regering STUURT ZE NU REEDS terug. En wel met kussentjes en al. Dus democraat. Neen huichelaars zijn het. Ze doen alles in het geniep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Ik wil niet leven in een land dat politieke partijen verbiedt of zijn werking bemoeilijkt. De regels moeten voor iedereen dezelfde zijn. Ongeacht de standpunten die ze innemen.
Het komt alleen de burger toe om zich uit te spreken wie wel en wie niet mag deelnemen aan verkiezingen. Het komt alleen de burger toe de verschillende programmapunten te beoordelen. Dat is volgens mij de essentie van democratie. Als je daaraan raakt dan raak je de democratie in zijn wezen. Sorry, daarvoor hebben we te hard moeten vechten om dat, om partijpolitiek opportunistische redenen, weg te gooien. Ik zal mij verzetten tegen het in gang zetten van een machine die misschien niet te stoppen is en ons naar de dictatuur brengt. En moest de vervolgde partij AEL heten zou ik hier juist hetzelfde schrijven.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wel Tegendradigaard, als jij tegendraads bent, dan ben ik het ook. En samen met ons duizenden mensen.
Ik ga 200% akkoord met wat je zegt. Laat iedereen DUIDELIJK voor zijn mening uitkomen, hoe verwerpelijk ze ook mogen zijn. Ik geloof ook in het "gezond verstand" van de burger, meer nog dan in het verstand van de politici die ons momenteel vertegenwoordigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Vandaag verbieden ze het Vlaams Blok, morgen vinden ze een stok om de AEL te slaan, overmorgen de NVA, de dag daarna nog iemand anders enzo voort. Nie met mij mannekens.
Me alle chinezen, maar nie met den dezen. Sorry maar ik kan bij het verbieden van politieke partijen enkel de link leggen naar vreselijke regimes zoals er zijn geweest in het verleden ten tijde van Nazi-duitsland en ten tijde van de USSR. En dan zeg ik : NEEN BEDANKT. Geft mijn portie maar aan den hond als ik dat moet slikken.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegendradigaard is bij deze mijn nieuwe held.
100% akkoord!!!!!!!!
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe is het toch mogelijk dat enkele partijbonzen zonder enige tegenwerking de parlementaire democratie naar de verdoemenis kunnen werken?!!! ![]() ![]() ![]() Ik voel me in ieder geval niet meer geroepen om dit wangedrocht verder te verdedigen. Vanaf heden zoek ik mijn heil in het BROV. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Moest uw partij Tegendraads echt bestaan, ik zou eindelijk weten op wie ik bij de volgende verkiezingen moest stemmen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() la belgique est morte... vive "l'état PS "
![]() ![]() leve de vlaamse republiek dan maar ![]() de "parti PS" is losgebroken als een briesende stier het stemrecht voor migranten er door gejaagd, minder gevangenen en niet meer gevangenissen, nu de partijfinanciering van het VLAAMS Blok droogleggen... wat is het volgende ? ![]() Verbod op de Vlaamse Leeuw, Vlaamse liedjes en Vlaamse cultuur ? ![]() ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Misschien moet ik mijn partij toch maar eens openstellen voor andere mensen. Maar dat is het probleem juist. Andere mensen andere meningen en in mijn tegendraadsheid wil ik juist op alle gebied tegendraads kunnen blijven.
Laat me, laat me mijn eigen gang maar gaan laat me, laat me ik heb het altijd zo gedaan... citaatje dat ik zo vrij ben van te lenen uit een liedje van een nu oude en versleten Nederlandstalige zanger. 't is altijd een beetje mijn motief geweest.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het grotendeels eens met uw tegendraadse gedachten, en ik denk eigenlijk niet dat ze zo tegendraads zijn, ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Wat betreft het afnemen van de subsidies van niet democratische partijen en de aanpassing dat niet naar het verleden zal gezin worden.
Ik noem dat BULLSHIT en GROTE ZEVER. Ik zeg NEEN, NEEN en nog eens NEEN. Of het Vlaams Blok nu tevreden is of niet, dat zal mij worst wezen. Als het Vlaams Blok tevreden is of niet dat is hun zaak. IK ben niet tevreden. IK vind zulk voorstel het begin van het einde van de democratie. Eerdekens zei dat zijn voorstel niet het Vlaams Blok viseerde. Bon dat wil zeggen dat hij iemand anders viseert. Dat wil zeggen dat hij een andere partij zijn geld wil afnemen. Zoals ik al eerder gezegd heb : geen enkele partij mag op een of andere manier geviseerd worden. Ik blijf dus radikaal tegen dit voorstel. Ik zal zelfs meer zeggen. Volgens mij moet elke partij die dit voorstel goedkeurt zelf de dotatie worden afgenomen volgens hun eigen voorstel. Aangezien ondemocratische partijen hun dotatie verliezen en aangezien de partijen die zulks ondemocratisch voorstel goedkeuren zich zelf ondemocratisch maken, moeten ze consequent zijn en moet dus hun dotaties worden afgenomen. Hun voorstel is duidelijk een rem op de democratie en de VRIJE MENINGSUITING. Vrije meningsuiting die staat in de UVRM. Dus ze overtreden al dadelijk hun eigen wet. shit 'k zijn op dreef. Val 't op dat ik nogal radikaal tegen ben ? Hoe zit het met de toepassing van die wet ? Wie gaat die wet controleren ? En vooral hoe kan men klacht neerleggen ? We zouden tegen die partijen klacht moeten neerleggen wegens het niet naleven van de vrije meningsuiting beschreven in de UVRM. Dat zal hun leren verdomme. Men sleutelt NIET aan de democratie naar eigen goeddunken en in eigen voordeel. Daar is de democratie mij te kostbaar voor.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er moet inderdaad, dringend iets gedaan worden tegen die zelfbenoemde democraten.
Ik vond den dikken van vilvoorde al dictatoriale trekjes vertonen, maar Di Pupo is nog van een ander caliber, die is grad zot geworden, ! Als hij wat dictatorke wilt spelen in de borinage van mij mag hij , maar nie over vlaanderen, die vent moet gestopt worden, net zoasl Schijnheilige Sinter Steve Stevaert, dat is dubbele SS hé, ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Is toch iets anders dan een KNALGELE bokshandschoen ! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Is het teveel gevraagd om op dit forum niet te beginnen zeveren over het Vlaams Blok zelf. Het gaat mij om het algemeen principe.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Schepen
|
![]() beste tegendrader,
in grote lijnen met je eens. Er is echter één grote MAAR !!! Namelijk dat de Tweede Wereldoorlog (d.w.z. de opkomst en het triomf van de NSDAP in Duitsland en de Facisten in italië en Japan - later in Spanje en Portugal...) aantoont dat er grenzen zijn aan de (open) democratie. Democratie is bijgevolg niet absoluut; wie van de democratie gebruik wil maken om haar af te schaffen, moet inderdaad bestreden worden.. Duitsland heeft dat toen niet gedaan; Italië evenmin.. en zodra de nazi's en facisten aan de macht kwamen, hebben ze democratie direct afgeschaft... Je moet als samenleving bovendien een wereldbeeld en mensbeeld (maatschappijmodel) hebben. De Universele Verklaringen van de Rechten van de Mens zijn ons maatschappijmodel (utopisch misschien, maar toch een duidelijk richtdoel...). Wie dit model niet anavaardt of hem wil vernietigen, ja, die moet in onze democratie verboden worden. Dat is de consequentie (en zelfbescherming)... de actuele democraten maken uiteraard een andere fout: ze zien de ondemocratische krachten enkel aan extreemrechtse zijd een vergeten dus de islamitische antidemocraten en de uiterst linkse antidemocraten (sinds 1983 sta ik op de zwarte lijst van het BLok èn van de PvdA.. voor deze laatsten mag ik na de revolutie met mijn handen de steenkool uit de heropende mijnen krabben, dixit verschillende leden in 1984.. lol !). Kortom, indien de democratische partijen NU zowel het VLAAMS BLOK, de PvdA en de AEL verbiden, zou iedereen tenminste begrijpen waar het om gaat: de democratie verdedigen.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() We leven nu eenmaal in een particratische dictatuur vermomd als democratische parlementaire monarchie.
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(ooit al een wetsvoorstel gezien van rechts om het geld van links aan banden te leggen, ... ? ik niet, integendeel zelf, ze mochten hun agusta miljoenen gewoon houden, en het laatste gefoefel in antwerpen, (een bouwval verkopen met 20 000 000 fr winst) is ook al geen probleem om nog maar te zwijgen van de Waalse Doodsescaders die hun eigen politiekers laten afknallen, ... wree democratie hebben wij hier, werkelijk, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |