![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niet te geloven dat het zoveel tijd heeft geduurd. De Iranzen hebben dus toch niet zo'n vredelievende intenties met hun kerncentrales. Wat een verrassing. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
Tsja, wat zoudt ge zelf doen, met zo
een leger dolgedraaide amerikanen tegen uw deur. Slecht van mij hé. Kweet het... |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar je moet eerst nadenken voor je iets bericht. Toen Iran hieraan begon en de eerste verontrustende (maar ontkende) berichten de wereld werden ingestuurd (1988) was er nog geen sprake van zelfs een eerste Golfoorlog in Irak, laat staan een Amerikaanse aanwezigheid. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gouverneur
|
Terecht dat ze aan een nucleaire wapen werken.
Een zeer efficient afschrikkingsmechanisme is dat. Zie maar naar N-Korea, indien dat land enkel kalasjnikovs en uzi's had, werden ze allang bezet door de "strijdlustige" Amerikanen. Enfin, VS krijgt weer een boks op zijn neus. Het rapport is wel extraam positief uitgekomen voor jawel IRAN. Met dank aan de onafhankelijke IAEA. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Vreemdeling
|
Hoe kunnen de VS nu geloofwaardig verkondigen dat niemand nog kernwapens mag ontwikkelen terwijl ze zelf het meest moderne arsenaal ter hunne beschikking hebben? Herinner ik mij niet dat Bush in het de verdere afbouw van zijn kernwapenarsenaal heeft stopgezet? Daarbij komt dat ze zich nog eens gedragen als rasechte imperialisten. Hun houding stimuleert de verspreiding van kernwapens.
De Bushman zou beter zijn Russische voorbeeld volgen, die wel de intenties heeft voor een gevoelige afbouw van dat vreselijk wapentuig. Trouwens, worden er nog wel kernwapens ontmanteld dezer dagen? Wie bouwt zijn arsenaal nog af? Want het is lang geleden dat ik daar nog iets van heb gehoord... Nu ja, Iran is al langer bezig met zijn kerncentrales dan Bush op de troon zit.
|
|
|
#6 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het rapport bevestigt wat de V.S. reeds jaren beweert, namelijk dat Iran kerncentrales vraagt "voor vredelievende" projecten maar gewoon liegt en als enig objectief heeft het maken van atoombommen. Wanneer de V.S. zoiets beweerde, dan werden ze door de liegende moslimlanden beschuldigd van racisme en desoptisme, en door de idioten in Europa weggewuifd. Tot vandaag dus. Want nu is duidelijk dat de V.S. altijd al gelijk hadden. Alles moet in het werk worden gesteld om te stoppen met leveren van kerntechnologie aan Iran en andere vragende moslimlanden. Het is gewoon te gevaarlijk. Die landen willen kernwapens, wat ze ook zelf vertellen. Inderdaad, met dank aan de onafhankelijke IAEA. Duidelijker kon niet. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Vreemdeling
|
Die kernwapens zijn het veiligste onder Amerikaanse handen.
Doe zo voort Bush.
|
|
|
#8 |
|
Gouverneur
|
Antoon begrijpt het nog steeds niet.
Het is en blijft een kaakslag voor de VS. Waarom? Omdat IAEA de zaak ging doorsluizen naar de VN indien Iran over heel de lijn negatief uit de inspecties etc kwamen. Wat blijkt nu? Iran krijgt goede punten van IAEA, er zijn onderlinge afspraken gemaakt maar hier en daar staat er wat in de kantlijntjes, duidelijk niet genoeg om de zaak niet naar de VN door te rammen. De Amerikanen kunnen nu blijven lullen over Iran haar programma, het zal niks meer uithalen. Iran kan zwaaien met het rapport en zijn inspectieakkoorden met IAEA. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als Iran echt gevaarlijk wordt, dan sta ik liever in Amerikaanse schoenen dan in Iranese ayatolla-botten. Al zwaaien ze nog met twintig rapporten. IAEA heeft in ieder geval bevestigt wat de V.S. reeds lang zegt, namelijk dat de leugens inn Iran even talrijk zijn als de tulbans, en dat de moslimdictaturen op geen enkele manier te vertrouwen zijn met nucleaire technologie. |
|
|
|
|
|
|
#10 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Der moet maar éne zot (en waarom de ayatolla's zelf niet?)aan zo'n atoombom geraken en Israel is geschiedenis, de natte droom van ieder moslim waarschijnlijk, cf.Mustapha |
||
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#15 | ||
|
|
Citaat:
Je kent iraq toch? Je weet toch dat er een oorlog tussen die 2 landen was van 80 tot 88 waar miljoenen gestorven zijn? Een oorlog waar de VS iraq steunde een oorlog die door het westen "besteld" was om het moslim fanatisme in iran te bedwingen? ,... |
||
|
|
|
|
|
#16 | ||||
|
|
Citaat:
Zeg me eens welke problemen er zijn? |
||||
|
|
|
|
|
#17 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu is het Nederlands een ietsje verstaanbaarder, en het wordt duidelijk dat je gewoon de feiten door elkaar haalt. Of anders moet je mij eens uitleggen wat de Sjah van Iran die in 1980 gestorven is in ballingschap te zoeken heeft in de Iran-Irak oorlog van 1980 tot 1988, hoofdzakelijk het werk van de bloedige ayatollahs met als hoofdrolspeler Khomeini. |
|||
|
|
|
|
|
#18 | |
|
|
Citaat:
Het zijn enkele van de vele voorbeelden waarin de VS agressie getoond (of gedaan hebben ) heeft tegen de huidge machthebbers in iran. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Pakistaanse regering is dan ook een kontlikker bij de VS. De Fundamentalisten in dat land houden zich dan ook onledig met aanslagen en andere gelijke soorten gein.En helpen een handje om India verder te pesten, waardoor beide landen naar elkaar staren vanachter een atoombomparaplu.
Wat Iran betreft. Elk land dat een kernreactortje heeft,onderzoek of energie, kan deze gebruiken om Plutonium te maken(gebeurt zowiezo).(de RMBK reaktor-Tjernobil type-was de gulden middenweg tussen plutoniumwinst en civiele energiewinning) Het volume,type en tempo van splijtstofwisselingen van reactor beslist hoeveel plutonium er gewonnen kan worden. Voor België was plutonium tot een tijdje terug "afval". Tot er een slimme kop erop kwam dat je die rotzooi ook kon mengen met Uranium 235, om zo een "verbrandbare" mix te krijgen, de zogenaamde MOX brandstof. Och ja, voor de niet kenners; Plutonium 239 is HET kernwapenmateriaal bij uitstek Oftewel, zolang er een winsituatie(voor Belgische politici dus niet, want hun voorgangers hebben dat anti -verdrag getekend) is door het hebben van een atoomwapen, gaan politici die willen hebben, Eigen zakken eerst is ook in het Arabisch vertaalbaar.
|
|
|
#20 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|