![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de as van het kwaad de VS uit het slop helpen in Irak? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
4 | 57,14% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 42,86% |
Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Moet de as van het kwaad de VS uit het slop helpen in Irak?
De onderhandelingen met Iran en Syrië zijn begonnen. Weliswaar niet door Bush, want die heeft de deur dichtgegooid. Maar de regering van Irak mag door het sleutelgat kijken naar de redders... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt, moet iedereen iets doen die iets kan doen om de irakezen uit de slop te helpen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Nee ik bedoel of Bush niet beter zijn kazak draait en nog wat meer crows eet, en hulp gaat vragen aan de totnogtoe door hem gediaboliseerde as van het kwaad, om te helpen de gevolgen van zijn stupiditeiten in het Midden Oosten een beetje te milderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens velen heeft Bush toch wat hij wil...alle olie die hij ooit gewenst had, dus waarom zou hij hulp moeten hebben? Bush woont nog steeds in zijn villa. De enigste die hulp nodig hebben zijn de arme irakezen die elke dag vermoord worden door een bende barbaren die een hoop auto's teveel hebben blijkbaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ja natuurlijk heeft Bush alles wat hij maar zou willen, en hij heeft geen reden om hulp te vragen. Hoe slechter het Irak gaat hoe beter voor Bush. De lieve Amerikanen
![]() wat Bush zal doen is stevig het gaspedaal induwen, dus zeker geen hulp vragen aan 'de as van het kwaad', zoveel is zeker! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Volgens bronnen uit inlichtingsdiensten heeft de door Iran gesponsorde Hezbollah al een paar duizend strijders uit het Mahdi-leger van Al-Sadr opgeleid. Waarom moet dat krapuul weer strijders opleiden en geen onderwijzers, metselaars, verplegers, enz....? Van die kant moet er dus geen vreedzame oplossing verwacht worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 30 november 2006 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat bedoelde ik nu net. Daarom dat ik het zei.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 30 november 2006 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar één ding is duidelijk: als men een regionale grootmacht doet ineenstorten, dan ontstaat er een machtsvacuüm. De buurlanden van deze ex-regionale grootmacht zullen trachten om meer invloed te verwerven. Dit geldt in deze situatie voor Iran, Syriê, maar vooral voor Saudi-Arabië. Dit laatste land wordt nooit genoemd door de VS als verantwoordeljke voor het geweld, en dit terwijl uit ICG-rapporten blijkt dat de Saudi's extremistische wahhabitisch-soennitische milities steunen en dat een groot deel van de buitenlandse jihadi's de Saudische nationaliteit hebben.
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() In een omgeving waarin de mohammedaanse ideologie domineert kent men slechts 1 oplossing voor elk probleem, en dat is Mohammed's voorbeeld, namelijk terreur en geweld.
De VS waren zo naief van te denken dat de Irakeze bevolking zou juichen bij het verdrijven van hun tiran, maar had buiten de waard gerekend. In plaats van op een constructieve manier de ontwikkeling in gang te zetten, trachten zij het land zo snel mogelijk naar de verdoemenis te helpen. In onderstaand artikel vergelijkt de oorlogsjournaliste Oriana Fallaci democratie met chocolade, iets wat mensen die geloven in Mohammed's ideologie niet w�*llen. Oriana FALLACI, De Kracht van de Rede, Uitgeverij Bert Bakker, Amsterdam, 2005, ISBN 90 351 2753 6 p. 76 Dat de droom om Westminster Abbey te verwoesten ook dwaasheid was, begreep ik daarentegen pas in het voorjaar van 2003, toen in The London Times het artikel werd gepubliceerd waarin ik van leer trok tegen het anti-Amerikanisme van de Europeanen, en waarin ik tegelijkertijd mijn twijfels uitte of we er wel goed aan deden de strijd aan te binden met Saddam Hoessein. We voeren deze oorlog om Irak te bevrijden, zeiden Bush en Blair. We voeren deze oorlog om Irak vrijheid en democratie te brengen, zoals we, in de tijd van Hitler en Mussolini, ook Europa en daarna Japan vrijheid en democratie gebracht hebben. Halverwege mijn artikel wierp ik echter tegen: jullie vergissen je. Ik zou de Irakezen in hun sop laten gaar koken. Vrijheid en democratie zijn immers niet een paar chocoladerepen, die je uitdeelt aan mensen die geen chocolade kennen en ook niet willen kennen, die geen chocolade eten en ook niet willen eten. In Europa was de operatie succesvol, omdat de chocoladerepen een lekkernij waren die we in Europa goed kenden, een erfgoed dat we hadden opgebouwd en dat we waren kwijtgeraakt, maar dat we graag weer terug wilden. In Japan was de operatie succesvol omdat Japan, ondanks de sterke band met het autoritarisme, al in de tweede helft van de negentiende eeuw de weg naar vooruitgang was ingeslagen. Japan was klaar de chocoladerepen tot zich te nemen. Om te begrijpen wat ze inhielden en om ze tot zich te nemen. Beste vrienden, vrijheid en democratie moet je ook w�*llen. En om vrijheid en democratie te willen, moet je ook weten wat deze begrippen inhouden en waaruit ze zijn opgebouwd. In 95 procent van de gevallen wijzen moslims vrijheid en democratie af, niet alleen omdat ze niet weten wat ze zich erbij moeten voorstellen, maar ook omdat ze het, als je het ze uitlegt, niet begrijpen. Het zijn begrippen die te veel in strijd zijn met de begrippen waarop het theocratische totalitarisme gebaseerd is. Ze staan te ver af van de islamitische ideologie. Volgens die ideologie is het God die beveelt en niet de mens, is het God die over het lot van de mens beslist, en niet de mens zelf. Een God die geen ruimte laat om te kiezen, om na te denken, om te redeneren. Een God die de mens ook niet ziet als zijn zoon, maar als ondergeschikte, als slaaf. ...
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is nu al zover dat Maliki niet met Bush mag dineren van "zijn " regering... Laatst gewijzigd door eno2 : 1 december 2006 om 18:24. |
|
![]() |
![]() |