Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2006, 10:06   #1
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard De krantencommentaren: om van te huilen

Iemand de krantencommentaren gehoord deze morgen? Het was, naar mijn mening, stompzinnigheid troef. De meerderheid van onze oh zo onvolprezen journalisten geloofden immers dat de CD&V uit princiepskwestie en ideologie de band met N-VA heeft opgeblazen nadat Dedecker er lid van is geworden. Onafgezien van het feit dat christen-democraten geacht worden waarden als "vergeving" en "een tweede kans geven" hoog in het vaandel zouden moeten dragen, en niemand bij voorbaat zouden mogen uitsluiten, is de allusie dat politieke centrumpartijen meer zouden werken vanuit ideologie dan vanuit platvloerse strategie natuurlijk niet meer van deze tijd. Dit geldt natuurlijk in extenso voor een verzuilde machtspartij als de CD&V.

Het was dan ook enkel De Morgen (jawel) die de vinger op de zere wonde legde: de overstap van Dedecker naar de N-VA is de ideale excuus-truus om het kartel nu al op te blazen, maar in feite is het een kroniek van een aangekondigde scheiding. Binnen de CD&V wil men immers maar al te graag terug de lakens uitdelen op federaal vlak, daarin niet in het minst gepushed door de traditionele zuilen zoals ACW die hun invloed op regeringsbeslissingen de voorbije jaren sterk zagen teruggedrongen. Een radicale Vlaams-nationalistische partij zoals de N-VA zou bij zo'n regering enkel maar voor problemen kunnen zorgen: zowel met Franstaligen als met de Vlaamse SP-A zou het op federaal niveau erg moeilijk zijn om tot communautaire vrede te komen. Het is dus meer dan waarschijnlijk dat het kartel gedoemd was om uiteen te spatten.

Voor de N-VA is dit natuurlijk een goede zaak; kwestie is nu om bovenstaand verhaal zo goed mogelijk te communiceren. Mijn advies zou dan ook zijn om zo gericht mogelijk de Vlaamse liberale kaart te bespelen en aldus (een deel van) de rechterflanken van VLD en CD&V aan te vallen. Indien ze in deze zin de perceptie kunnen bespelen, zie ik het de N-VA nog lang niet zo slecht doen in de komende verkiezingen. Nederland indachtig, wenst de kiezer (stilletjesaan) liever wat radicalere, duidelijke stellingen, dan de grijze potpourri van "het centrum".
Oud 1 december 2006, 10:18   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Iemand de krantencommentaren gehoord deze morgen? Het was, naar mijn mening, stompzinnigheid troef. De meerderheid van onze oh zo onvolprezen journalisten geloofden immers dat de CD&V uit princiepskwestie en ideologie de band met N-VA heeft opgeblazen nadat Dedecker er lid van is geworden. Onafgezien van het feit dat christen-democraten geacht worden waarden als "vergeving" en "een tweede kans geven" hoog in het vaandel zouden moeten dragen, en niemand bij voorbaat zouden mogen uitsluiten, is de allusie dat politieke centrumpartijen meer zouden werken vanuit ideologie dan vanuit platvloerse strategie natuurlijk niet meer van deze tijd. Dit geldt natuurlijk in extenso voor een verzuilde machtspartij als de CD&V.

Het was dan ook enkel De Morgen (jawel) die de vinger op de zere wonde legde: de overstap van Dedecker naar de N-VA is de ideale excuus-truus om het kartel nu al op te blazen, maar in feite is het een kroniek van een aangekondigde scheiding. Binnen de CD&V wil men immers maar al te graag terug de lakens uitdelen op federaal vlak, daarin niet in het minst gepushed door de traditionele zuilen zoals ACW die hun invloed op regeringsbeslissingen de voorbije jaren sterk zagen teruggedrongen. Een radicale Vlaams-nationalistische partij zoals de N-VA zou bij zo'n regering enkel maar voor problemen kunnen zorgen: zowel met Franstaligen als met de Vlaamse SP-A zou het op federaal niveau erg moeilijk zijn om tot communautaire vrede te komen. Het is dus meer dan waarschijnlijk dat het kartel gedoemd was om uiteen te spatten.

Voor de N-VA is dit natuurlijk een goede zaak; kwestie is nu om bovenstaand verhaal zo goed mogelijk te communiceren. Mijn advies zou dan ook zijn om zo gericht mogelijk de Vlaamse liberale kaart te bespelen en aldus (een deel van) de rechterflanken van VLD en CD&V aan te vallen. Indien ze in deze zin de perceptie kunnen bespelen, zie ik het de N-VA nog lang niet zo slecht doen in de komende verkiezingen. Nederland indachtig, wenst de kiezer (stilletjesaan) liever wat radicalere, duidelijke stellingen, dan de grijze potpourri van "het centrum".

Als de NVA slim is kunnen ze dat inderdaad allemaal perfect ombuigen in hun voordeel, ...

Ze moeten nu laten zien dat ze iets betekenen en te zeggen hebben ...

Kick some ass, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 10:23   #3
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik vond de krantencommentaren voor één keer niet slecht. Wat een verschil met dat Vlaams-nationaal gedoe dat we hoorden in april 2005.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 10:32   #4
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ik vond de krantencommentaren voor één keer niet slecht.
Figures...
Oud 1 december 2006, 10:54   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ik vond de krantencommentaren voor één keer niet slecht. Wat een verschil met dat Vlaams-nationaal gedoe dat we hoorden in april 2005.
Vlaams-nationale media die plots stoppen met hun Vlaams-nationaal gedoe. Wat is er meer nodig voor jou om publiekelijk een orgasme te krijgen?
Oud 1 december 2006, 11:08   #6
vulpes
Gouverneur

Standaard

maar er is wel een vlaams-nationalistisch mediacomplot..
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 11:13   #7
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als de NVA slim is kunnen ze dat inderdaad allemaal perfect ombuigen in hun voordeel, ...

Kick some ass, ...
Misschien even wat feiten ?

NVA is uiteindelijk in kartel gegaan uit overlevingsdrang, na een slechte peiling. eerdere kartelpogingen waren mislukt.
NVA scoort nu beter, en denkt mits het nog exta binnenhalen van JMDD er zeker alleen te geraken.
Als je een kartel wil in stand houden, dan stel je je partner NIET voor voldongen feiten, zeker niet met een controversiele figuur als JMDD en zijn aanhangwagentje, waarvan men bij voorbaat wist dat ze ZEKER moeilijk, zoniet onaanvaardbaar zouden zijn, voor de partner, of zeker voor een groot gedeelte van die partner. Het recht op eigen beslissing is nauwelijks een schaamlapje om hun eigen in te dekken.

Dus alle commentaren die hier al te lezen zijn van waarschijnlijk zeer trouwe aanhangers van NVA en JMDD zijn alleen maar pogingen om de zaken om te draaien.

Uitspraken in de zin van "ze zouden ons toch laten vallen hebben" en "cd&v wil terug de belgische kaart trekken" en "ze zaten te wachten op een kans om" en ....... zijn pogingen met weinig bewijs erbij, om de andere de zwarte piet toe te schuiven. Wat vergoeilijken van iets dat wel eens een stommiteit van de partijtop zou kunnen zijn.
Wat zeg je van mensen die dit allemaal wisten, en toch zo een sttot uithalen ?
We weten meer bij de volgende verkiezingen, en ik ben benieuwd.

Laatst gewijzigd door spherelike : 1 december 2006 om 11:20.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 11:18   #8
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Misschien was Dedecker wel het excuus waar CD&V én NVA op zaten te wachten om het kartel op te zeggen.

Inderdaad; CD&V kan hinder ondervinden van NVA, maar omgekeerd geldt dat NVA mét Dedecker misschien zelfstandig over de kiesdrempel kan raken.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 11:44   #9
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
NVA is uiteindelijk in kartel gegaan uit overlevingsdrang, na een slechte peiling. eerdere kartelpogingen waren mislukt.
Om in een kartel te gaan heb je natuurlijk ook een partner nodig, die evenzeer bereid moet zijn om zijn standpunten aan te passen tot een gemeenschappelijke visie. Feit is dus dat op een bepaald moment, de CD&V ook baat zag in zulke formule.

Citaat:
NVA scoort nu beter, en denkt mits het nog exta binnenhalen van JMDD er zeker alleen te geraken.
? U zegt dus dat het de N-VA is die het kartel heeft opgeblazen? Wou u zich niet houden aan de feiten?

Citaat:
Als je een kartel wil in stand houden, dan stel je je partner NIET voor voldongen feiten, zeker niet met een controversiele figuur als JMDD en zijn aanhangwagentje, waarvan men bij voorbaat wist dat ze ZEKER moeilijk, zoniet onaanvaardbaar zouden zijn, voor de partner, of zeker voor een groot gedeelte van die partner. Het recht op eigen beslissing is nauwelijks een schaamlapje om hun eigen in te dekken.
Het is vooral een schaamlapje als een lidmaatschap van één persoon voldoende is om de ganse politieke structuur van een kartel op te blazen. Het klopt ook niet met de door u zo geroemde feiten dat men "bij voorbaat" wist dat dit moeilijk zou zijn. Meer nog, het door een perslek gecreëerde vacuum omtrend het lidmaatschap van JMDD werd door bepaalde vertegenwoordigers van machtige drukkingsgroepen binnen de CD&V aangegrepen om heel duidelijk de puntjes op de i te zetten wat betreft de toekomst en de te volgen politiek van deze partij. Of hebt u Jan Renders niet gehoord op Radio1 gistermorgen misschien?

Citaat:
Dus alle commentaren die hier al te lezen zijn van waarschijnlijk zeer trouwe aanhangers van NVA en JMDD zijn alleen maar pogingen om de zaken om te draaien.
Shoot the fucking piano player. I don't like his tunes.

Citaat:
Uitspraken in de zin van "ze zouden ons toch laten vallen hebben" en "cd&v wil terug de belgische kaart trekken" en "ze zaten te wachten op een kans om" en ....... zijn pogingen met weinig bewijs erbij, om de andere de zwarte piet toe te schuiven.
Ik vermoed dat u de politiek nog niet lang volgt. Het bewijs volgt wel, wees daar maar gerust van.
Oud 1 december 2006, 11:57   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Misschien was Dedecker wel het excuus waar CD&V én NVA op zaten te wachten om het kartel op te zeggen.

Inderdaad; CD&V kan hinder ondervinden van NVA, maar omgekeerd geldt dat NVA mét Dedecker misschien zelfstandig over de kiesdrempel kan raken.
Het eerste klopt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.

Het tweede is veel minder waarschijnlijk. Heel wat Vlaams-nationalisten konden De Decker best pruimen... als tegensspartelende VLD-er.
Oud 1 december 2006, 11:59   #11
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Om in een kartel te gaan heb je natuurlijk ook een partner nodig, die evenzeer bereid moet zijn om zijn standpunten aan te passen tot een gemeenschappelijke visie. Feit is dus dat op een bepaald moment, de CD&V ook baat zag in zulke formule.

Uiteraard, ik zei enkel dat NVA pas toestemde onder druk van een slechte peiling.

? U zegt dus dat het de N-VA is die het kartel heeft opgeblazen? Wou u zich niet houden aan de feiten?

Dat zeg ik niet, ik zeg wel dat ze het "gezocht" hebben.

Het is vooral een schaamlapje als een lidmaatschap van één persoon voldoende is om de ganse politieke structuur van een kartel op te blazen. Het klopt ook niet met de door u zo geroemde feiten dat men "bij voorbaat" wist dat dit moeilijk zou zijn. Meer nog, het door een perslek gecreëerde vacuum omtrend het lidmaatschap van JMDD werd door bepaalde vertegenwoordigers van machtige drukkingsgroepen binnen de CD&V aangegrepen om heel duidelijk de puntjes op de i te zetten wat betreft de toekomst en de te volgen politiek van deze partij. Of hebt u Jan Renders niet gehoord op Radio1 gistermorgen misschien?

U moet wat meer lezen. CD&V kon leven met het "lidmaatschap" maar wou niet met JMDD op één lijst. NVA wou hier niet op ingaan. Het minimaliseren tot "lidmaatschap" getuigd niet echt van eerlijke argumentatie.
Als je een beetje de politiek volgt, dan weet je zeker dat JMDD persona non grata was bij een aantal CD&V politici, die uitspraken ter zake gedaan hebben, en ook bij het ACW in hun reacties op uitspraken en publicaties van JMDD. Het was gisteren niet de eerste keerd dat ik reactie van Jan rendeers over JMDD gehoord of gelezen heb. Flauw excuus dat ze van niets wisten, waarom dan de geheimdoenerij en het voldongen feit tov de kartelpartner ?

Ik heb een hekel aan mensen die onvoorwaardelijk achter iets of iemand staan, en daarvan alles vergoeilijken

Ik vermoed dat u de politiek nog niet lang volgt. Het bewijs volgt wel, wees daar maar gerust van.
Jaja, "ge moest het eens allemaal weten" = "ik weet het eigenlijk niet"
En voor uw wetenschap, ik volg de politiek nog maar 35 jaar, waarvan de laatste 15 van wat dichter. Ik probeer wel met beide ogen en oren te volgen, en niet alleen met het linkse of het rechtse.

Laatst gewijzigd door spherelike : 1 december 2006 om 12:01.
Oud 1 december 2006, 12:27   #12
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Best wel lastig, quotes within quotes.

Citaat:
U moet wat meer lezen. CD&V kon leven met het "lidmaatschap" maar wou niet met JMDD op één lijst. NVA wou hier niet op ingaan. Het minimaliseren tot "lidmaatschap" getuigd niet echt van eerlijke argumentatie.

Is het dan een eerlijk argument als je zogezegd kunt leven met (een bekend) iemands lidmaatschap, maar dat je alles opblaast van zodra dat lid zich kandidaat stelt voor een functie?

Citaat:
Als je een beetje de politiek volgt, dan weet je zeker dat JMDD persona non grata was bij een aantal CD&V politici, die uitspraken ter zake gedaan hebben, en ook bij het ACW in hun reacties op uitspraken en publicaties van JMDD. Het was gisteren niet de eerste keerd dat ik reactie van Jan rendeers over JMDD gehoord of gelezen heb. Flauw excuus dat ze van niets wisten, waarom dan de geheimdoenerij en het voldongen feit tov de kartelpartner ?
Het ACW is ook tegen Vlaams nationalisme, maar dat heeft CD&V niet verhinderd om in kartel te gaan met N-VA. Als het van het ACW afhing, dan was zo'n kartel dus ook "bij voorbaat" gedoemd om te mislukken.

Citaat:
Citaat:
Ik heb een hekel aan mensen die onvoorwaardelijk achter iets of iemand staan, en daarvan alles vergoeilijken
U begrijpt het niet hé. Ik zal het daarom in het Nederlands zeggen: het is laf, vals en dom om argumenten ad hominem te gebruiken in een discussie. Indien u geen andere tegenwerpingen hebt, dan dat ik of andere personen wel "onvoorwaardelijk achter N-VA en JMDD moeten staan" om deze discussie te voeren, dan bent u gewoonweg zielig. U weet niets van mij. Ik pretendeer ook niets van u te weten. Of wilt u misschien in het niveau vervallen dat ik u nu op mijn beurt ga beschuldigen van een "onvoorwaardelijk CD&V adept te zijn"?

Citaat:
Jaja, "ge moest het eens allemaal weten" = "ik weet het eigenlijk niet"
En voor uw wetenschap, ik volg de politiek nog maar 35 jaar, waarvan de laatste 15 van wat dichter. Ik probeer wel met beide ogen en oren te volgen, en niet alleen met het linkse of het rechtse.
Als u de politiek al 35 jaar volgt, dan vind ik het zeer raar dat u bij hoog en bij laag niet wilt aannemen dat de strategieën voor de regeringsvorming in 2007 nog niet vastliggen. Ik zou ook nog kunnen zeggen dat ik mezelf niet echt (als overtuigend) "rechts" of "links" zou typeren, maar aangezien u bij voorbaat al aanneemt dat ik "onvoorwaardelijk" achter dit of dat zou staan, zijn dat waarschijnlijk parels voor de zwijnen.
Oud 1 december 2006, 12:39   #13
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Uit principe ????

Het is gewoon naar de toekomst kijken. Zonder NVA zal CD&V weer gewoon de lakei worden van de franstaligen. Dat de SP.a en VLD staan te juichen heeft maar 1 reden. Nu hebben ze alle 3 hetzelfde programma naar de kiezer toe (kruipen voor de franstalige partijen) en hebben ze geen concurrentie van elkaar.

Vlaanderen zal alweer de rekening mogen betalen.

Laatst gewijzigd door Geertje : 1 december 2006 om 12:39.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 13:07   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zonder NVA zal CD&V weer gewoon de lakei worden van de franstaligen.
De CD&V is nooit iets anders geweest dan een Belgische lakei, wat impliceert dat ze eveneens de waterdragers van de Franstaligen waren en zijn.
Vergeet intussen niet dat, wie kartels smeedt met belgicistische partijen, onvermijdelijk medewaterdrager wordt van het Belgisch regime.

Hoeveel meer bewijzen heb je nodig voor de franskiljonse tseverij dan die deze die de CD&V vandaag levert?

Geef toch gewoon toe dat de N-VA zich heeft laten belummelen door 'Vlaamse' Leterme.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 december 2006 om 13:11.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 13:12   #15
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Best wel lastig, quotes within quotes.

Is het dan een eerlijk argument als je zogezegd kunt leven met (een bekend) iemands lidmaatschap, maar dat je alles opblaast van zodra dat lid zich kandidaat stelt voor een functie?

Het ACW is ook tegen Vlaams nationalisme, maar dat heeft CD&V niet verhinderd om in kartel te gaan met N-VA. Als het van het ACW afhing, dan was zo'n kartel dus ook "bij voorbaat" gedoemd om te mislukken.

U begrijpt het niet hé. Ik zal het daarom in het Nederlands zeggen: het is laf, vals en dom om argumenten ad hominem te gebruiken in een discussie. Indien u geen andere tegenwerpingen hebt, dan dat ik of andere personen wel "onvoorwaardelijk achter N-VA en JMDD moeten staan" om deze discussie te voeren, dan bent u gewoonweg zielig. U weet niets van mij. Ik pretendeer ook niets van u te weten. Of wilt u misschien in het niveau vervallen dat ik u nu op mijn beurt ga beschuldigen van een "onvoorwaardelijk CD&V adept te zijn"?

Als u de politiek al 35 jaar volgt, dan vind ik het zeer raar dat u bij hoog en bij laag niet wilt aannemen dat de strategieën voor de regeringsvorming in 2007 nog niet vastliggen. Ik zou ook nog kunnen zeggen dat ik mezelf niet echt (als overtuigend) "rechts" of "links" zou typeren, maar aangezien u bij voorbaat al aanneemt dat ik "onvoorwaardelijk" achter dit of dat zou staan, zijn dat waarschijnlijk parels voor de zwijnen.
Dom van mij, de mening van een gewoon lid van de NVA krijgt uiteraard evenveel aandacht als een kandidaat senator. Mijn buurvrouw, lid van de NVA wordt ook tijdens de campagne dagelijks geInterviewd en kan ook ongehinderd haar hoogst persoonlijke mening kwijt in debatten, voor een nationaal publiek.
Hoe durf ik een onderscheid maken, foei.

Is ACW tegen nationalisme ? Ik zou het niet weten, ik heb als lid nog nooit propaganda gezien voor het in stand houden van Belgie, of het verdrukken van vlaamse waarden.
Wat ik wel weet, is dat ze voor het boud zijn van solidariteit tussen mensen, individuen zoal u en ik, die voorspoed en tegenslag kunnen kennen. Dat in tegenstelling tot vlaams nationalisten die gemakkelijkheidhalve "de walen" zien en de transferts willen afschaffen, door splitsing van een aantal herverdelingsmechanismen, zonder zich die individuele waal aan te trekken die het dan met (nog) minder zal moeten stellen. Als u vlaams nationalisme hiermee gelijkstelt, wordt ik een fiere en overtuigde belgicist, zich schamend over zijn collectief egoïstisch eigen volk.
Wat het kartel betreft, heeft het blijkbaar niet van het ACW afgehangen dat het er gekomen is, dus klopt mijn stelling des te meer dat de NVA het nu "gezocht" heeft, en ook de niet ACW-ers uitgedaagd heeft met geniepig solowerk binnen het kartel.

Laat mij dus maar zielig zijn, terwijl ik met beide ogen en oren de diverse feiten en argumenten hoor en zie, en de verdraaingen van de "volgelingen" weerleg.

Net omdat ik het volg weet ik dat dergelijke strategien bestaan op de meest diverse plaatsen, en nauwelijks enige realiteitswaarde hebben. Als NVA toch zo goe wist wat cd&v van plan was, waarom dan dergelijke stoot ? waarom een dergelijk cadeau ?
Bovendien kan de minst aanleiding de kaarten zo door elkaar schudden dat er van de hele strategie niets meer overblijft. En met die wetenschap weet ik ook dat de echte strategen wel meerdere pistes gelijktijdig volgen, en pas kiezen als het echt moet. Een echte strateeg, zou NVA dus pas laten vallen bij de regeringsvorming als blijkt dat ze een belemmering zijn. Tot dan zou een echte strateeg de numerieke voordlen van het kartel uitbuiten.

knor knor knor
Oud 1 december 2006, 13:27   #16
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Leve België
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 13:48   #17
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Kick some ass, ...
Ik zou alvast beginnen met uit de vlaamse regering (Bourgeois) te gaan.
Dat schept duidelijkheid, anders geeft dat een air "mijn postje behouden".
Dan hoeft NV-a zich ook niet in te houden in allerlei publieke discussies.
Duidelijk is ook dat CD&V-parlementsleden niets te zeggen hebben: één ordewoord van het ACW volstaat opdat Greta D'Hondt uit haar krammen schiet.
We zijn wééral vertrokken voor 4 jaar : Marshallplan bis, sociale fraude, fiscale fraude , financiën blijft bij Reynders, Flahaut, Onckelinckx, transfers, BHV, Elio ("we moooeeeten voorziieeechtig zijn "), ACW, ABVV, krakkemikkige begrotingen, modelstaat,justitie, senaat blijft bestaan, prins Laurent, Freya, PS-maffia, Francorchamps.....dat belooft .

Ik onthield vooral: De Wever, JMDD en vóóral Bouckaert hun "GEZOND VERSTAND".....wat spijtig, maar niet anders.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 1 december 2006 om 13:49.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 13:48   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Leve België
Zonder uitroeptekens kom je niet erg overtuigend over, Patriot!.

Of je veel reden hebt om een zucht van verlichting te slaken nu de CD&V zich van een Vlaamse lastverkoper heeft ontdaan, betwijfel ik.
Intussen versterkt de N-VA niet langer een belgicistische tjevenpartij. Nu ze nog uit de Vlaamse regering winkelen en alles wat binnenskamers werd gehouden door de zwijgplicht die Leterme het Vlaams parlement oplegde kan voor aardig wat leven in de partijpolitieke brouwerij, en voor verschuivingen van stemmen bij de volgende verkiezingen, zorgen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 december 2006 om 13:49.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 13:54   #19
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Leve België
Is uw Ardennenoffensief gestart?

Laatst gewijzigd door Tantist : 1 december 2006 om 13:54.
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 13:56   #20
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Uitspraken in de zin van "ze zouden ons toch laten vallen hebben" en "cd&v wil terug de belgische kaart trekken" en "ze zaten te wachten op een kans om" en ....... zijn pogingen met weinig bewijs erbij, om de andere de zwarte piet toe te schuiven.
Waar was jij het laatste jaar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be