![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Welke indeling vindt u het beste? | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
7 | 35,00% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,00% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 20,00% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,00% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 20,00% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,00% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Welke indeling verkiest u?
1. ![]() __________________________________________________ ___________ 2. ![]() __________________________________________________ ______________ 3. ![]() __________________________________________________ _______________ 4. ![]() __________________________________________________ _________________ 5. ![]() __________________________________________________ ______________ 6. ![]() __________________________________________________ ____________ 7. ![]()
![]() |
#2 |
|
![]() Geen enkele. Zolang er franstalig gebied bij hoort, lost dat NIETS op voor de verfransingsproblematiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
![]() Dus Brussel mag er ook niet bij? Allez, even serieus. Als het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden had blijven bestaan, dan was dé taal in het Zuiden het Nederlands geweest en niet het Frans zoals nu en toen. Afgezien daarvan: als we niet met een minderheid kunnen leven, zijn we niet goed bezig. Dus dat is heel Vlaams, van Maerlant: in die Verenigde Nederlanden zijn we met 22 miljoen Nederlandstaligen tegenover 4 miljoen Franstaligen. En toch heb jij schrik van verfransing?
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Kom hier wonen, en ge zult evenveel schrik hebben van de verfransing. De enige oplossing zou een doorgedreven vernederlandsing van Brussel zijn (zie Gent).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
En zwijg me van die nonsens van "kom hier wonen". Ik ben een Vlaams-Brabander van origine en in het collectieve geheugen van de familie komen de verfransing van Brussel en Edingen ook voor. Allez, zeg me na: "de Franstaligen zijn niet het probleem, het probleem is België."
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Alle opties met 1 Limburg zijn voor mij ok !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() 1 en 4
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ik zie kiever deze indeling
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Degene die gebaseerd is op de huidige provincie-indeling om te beginnen.
Later kan eventueel een herindeling plaatsvinden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Ik ben voor een hereniging van de Nederlanden, inclusief Wallonië als ze dit willen, maar laten we serieus blijven, Die kaartjes met die stukken Frankrijk zijn niet realistisch. Het graafschap Vlaanderen is die gebieden kwijt sinds meer dan 400 jaar of langer, en ik zie ons niet echt met onze goedendags ten strijde trekken om Lille/Rijsel te heroveren.
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Halle ligt niet in de Vlaamse Rand. En toch is er daar ook verfransing.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Het enige Franstalige gebied dat ik erbij zou willen is Brussel en dan nog zie ik dat niet zo goed zitten!
Citaat:
![]() Wat ik zou voorstellen is eventueel Brussel dumpen, en we bouwen massaal scholen voor Vlamingen rond Brussel. De faciliteiten beperken we strikt tot mensen met de "Vlaamse" nationaliteit. Natuurlijk gaan de Walen onze mensen in Brussel wegpesten maar... die gaan zich verspreiden in die gemeenten waar Franstaligen een probleem beginnen te worden en zo misschien zelfs weer de overhand halen. En dan kijken we hoe lang het duurt eer ze in financiële problemen zitten, en kunnen we misschien zelf es eisen stellen.
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Who cares, de mensen die in die gebieden wonen gaan echt niet 'gelukkiger' of 'welvarender' worden omdat de kaart van het gebied waarin ze ergens wonen verandert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Toch wel, als Wallonië geen geld meer ontvangt omdat Vlaanderen onafhankelijk is dit ten voordele van mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is een gebied toch bepalend voor de welvaart... Dat is trouwens ook de reden waarom Frankrijk al eeuwen lang gepoogd heeft Vlaanderen met geweld in te lijven... ![]()
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Het BRP wordt natuurlijk volledig verdeeld over iedereen? Het is niet omdat hier meer werk is door een florendere economie, dat allen het er beter door hebben. Als enkel economie telt, dan moet ge (neo-)liberaal worden. Grenzen verleggen lost alleszins niets (of toch zeer weinig) op aan winst- en machtsspelletjes, armoede, andere maatschappijproblemen, ...
|
![]() |
![]() |