![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Paus Benedictus XVI nodigde op een lezing in Regensburg de moslims uit tot een dialoog gebaseerd op de premisse dat jihad onredelijk is en tegen de natuur van God.
Hij zei onder meer dat de christelijke leer gebaseerd is op de rede en contrasteert met hen die geloven dat de verspreiding van hun leer door het zwaard. http://www.newsmax.com/archives/ic/2...426.shtml?s=ic Tuesday, Sept. 12, 2006 12:28 a.m. EDT Pope: Islamic 'Holy War' Against God's Nature Pope Benedict XVI invited Muslims on Tuesday to join a dialogue of cultures based on the premise that the concept of an Islamic "holy war" is unreasonable and against God's nature. In a major lecture at Regensburg University, where he taught theology between 1969 to 1977, Benedict said Christianity is tightly linked to reason and contrasted this view with those who believe in spreading their faith by the sword. The 79-year-old Pontiff avoided making a direct criticism of Islam, packaging his comments in a highly complex academic lecture with references ranging from ancient Jewish and Greek thinking to Protestant theology and modern atheism. In his lecture, the Pope quoted, among others, the 14th century Byzantine emperor Manuel II Paleologos who wrote that Mohammad had brought things "only evil and inhuman, such as his command to spread by the sword the faith he preached." The Pope, who used the terms "jihad" and "holy war" in his lecture, added in his own words: "Violence is incompatible with the nature of God and the nature of the soul". |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Paus Benedictus XVI wilt maar een beetje aandacht van de mensen trekken om hun ogen dicht te doen zodat ze niet meer kunnen zien dat VS, Britanië, Italië enzo .. moslimlanden zijn aan het veroeveren o.a Irak, Afghanistan .. etc en niet andersom ..
En wat hij over ' jihad ' heeft gezegd, is onduidelijk en ik kan zien dat hij de koran (als een boek beschouwt) en in het itliaans of grieks heeft gelezen .. heeft hem eigenlijk iets gezegd over nieuwe kruistochten?? nee, want hij durft de waarheid niet te zeggen .. Soory mijnheer .. Mijnheer Paus Benedictus XVI , wie ben jij ?? en wat stel jij voor en over welke 'Christianity is tightly linked to reason' heb je het over ?? Mijnheer Paus Benedictus XVI , ga maar lekker de geschiedenis leren: Citaat:
Italië >> Libië Frankrijk >> Marokko, Algerije, Tunisië GB >> Egype, Shem .. etc en tot de dag van vadaag blijft dezelfde scenario zich herhalen!! kun jij dat maar doen ?? ![]() De europeanen moeten blijn zijn dat ze niet meer afhankelijk van jou kerk zijn, anders hadden ze nooit € kunnen breiken en/of deze waardevolle technolgische en wetenschappelijke vooruitgang ... Mijnheer Paus Benedictus XVI, waarom weiger jij een open dialoog met de moslim geleerden ?? waarom heb je hun uitnodiging om te debatteren geweigerd?? heb jij een antwoord voor mij Mijnheer Paus Benedictus XVI ?? Mijnheer Paus Benedictus XVI, ga maar geschiedenis lezen en denk na .. want ik denk niet dat je verstand hebt om na te denken zolang jij in een God gelooft die uit drie personen bestaat !! Mijnheer Paus Benedictus XVI, bedankt .. en bedankt .. een mooie glimlach in het gezicht van de zionisten die Jezus (vrede zij met hem) helemaal niet erkennen, terwijl wij -de moslims- Jezus (vzmh) als een grote profeet zien en geen verschil maken tussen hem (vzmh) en de profeet Muhammed (vzmh) .. Bedankt .. "Violence is incompatible with the nature of God and the nature of the soul". Ik zou jij adviseren om een beetje naar de map van deze wereld te kijken, maar ik twijfel of jij ogen hebt waarmee je kunt zien, en een hart waarmee jij kunt begrijpen om te zien wie het geweld steunt, en wie achter de moslim-extrimisten zit .. Maar goed .. accepteer maar de uitnodiging van de moslim-geleerde uit Pakistan om een dialoog uit te voeren .. niet op 'jihad' gebaseerd noch op 'kruistochten' maar op dit vers uit de Koran: { Zeg: "O, mensen van het Boek, komt tot één woord, waarin wij met elkander overeenstemmen: dat wij niemand dan De God aanbidden en dat wij niets met Hem vereenzelvigen en dat sommigen onzer geen anderen tot goden nemen , buiten De God." Maar, als zij zich afwenden, zegt dan: "Getuigt, dat wij zich onderwerpen aan de wil van de enige God.} Mensen van het Boek: zijn Joden en Christenen. één woord: afspraak niets met hem vereenzelvigen: geen ander god, of zoon of .. dat sommigen onzer geen anderen tot goden nemen: zoals een Paus of Kerk .. dat wij zich onderwerpen aan de wil van de enige God: dat wij moslims zijn. En al-ssalam o aleikoem (dit is onze groet = peace be with you) We know who you are .. Quran told us about you and your similars: {Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien gij ze wilt begrijpen.} Yahya Zakarya België / Antwerpen 14/09/2006 00:04 Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 14 september 2006 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mijnheer Paus Benedictus XVI, waar zit de logica in drie is één, wat jij drie-eenheid noemt ?? !!
Mijnheer Paus Benedictus XVI, heb jij nooit jou nieuwe testament gelezen ?? ga maar naar Mattheüs 10:34 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 14 september 2006 om 23:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Te oordelen naar het onder het mom van reacties gebrachte geraaskal moet het hard zijn van met de realiteit geconfronteerd te worden.
Inderdaad overheerst de rede in de christelijke wereld, en het zwaard in de mohammedaanse wereld. Dat zijn feitelijke vaststellingen waar men niet omheen kan. Tenzij men lijdt onder cognitieve dissociatie. Manuel II Paleologos wist zeer goed over wat hij het had, en de man leefde in de 14de eeuw: Mohammed heeft alleen kwade en onmenselijke dingen gebracht, zoals zijn bevel zijn leer te verspreiden met het zwaard. Dat zwaard, dat bloedvergieten, moord, doodslag, verkrachtingen, veroveringen, onderwerpingen, vormen een bloedrode draad door de ganse geschiedenis van de "islam". Onderwerp u, of sterf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Sinds wanneer nemen we de paus ernstig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Ik neem zelfs geen enkele godsdienst ernstig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Sinds jij Ayatollahs ernstig neemt.
Moslims verbolgen over uitspraken paus vr 15/09/06 - De islamwereld is verbolgen over uitspraken over de profeet Mohammed die paus Benedictus XVI heeft gedaan tijdens zijn bezoek aan Duitsland. ![]() Eergisteren bracht paus Benedictus XVI een bezoek aan de universiteit van Regensburg in Beieren. Daar hield hij een toespraak over de historische en filosofische verschillen tussen de islam en de katholieke kerk en de relatie tussen geweld en geloof. Paus Benedictus XVI citeerde daarbij de 14-eeuwse Byzantijnse keizer Manuel II Paleologos. "Hij zei: Toon me welke nieuwe dingen de profeet Mohammed heeft gebracht, en je zal alleen slechte en onmenselijke dingen vinden, zoals zijn gebod om het geloof met het zwaard te verspreiden." De paus benadrukte dat het niet om zijn woorden ging en voegde eraan toe dat "geweld niet past bij de natuur van God en van de ziel". "Benedictus XVI moet zich verontschuldigen" De moslimgemeenschap reageert boos op de uitspraken van de paus. De paus begrijpt de islam niet, zeggen geestelijke en wereldlijke leiders uit de islamitische wereld. ![]() Ze dreigen ermee de dialoog tussen de katholieke kerk en de islam op te blazen. De Kerk, zeggen ze, heeft hen wat verdraagzaamheid betreft, geen lessen te leren. Het Pakistaanse parlement heeft zich over de zaak gebogen en eist dat de paus zijn woorden terugneemt. Ook vanuit India komen er verontwaardigde reacties. "De taal van de paus lijkt op die van zijn 12e-eeuwse tegenhanger die overging tot kruistochten", klinkt het. In Turkije wordt geëist dat de paus zich verontschuldigt voor zijn uitspraken. In november brengt Benedictus XVI een bezoek aan Turkije. "Paus wilde moslims niet beledigen" Het Vaticaan heeft intussen al gereageerd op de commotie en zegt dat het niet de bedoeling was om moslims te beledigen. "De paus wil respect en dialoog ten opzichte van andere godsdiensten en culturen, en daar hoort de islam uiteraard bij." |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor die ene keer dat een paus volgens mij eens iets zinnigs zegt, valt het weeral op hoe lichtgeraakt het onderwerp van zijn redevoering is.
Heeft hij kritiek gehad op een cartoon waarbij Jezus op zijn kruis hangt te geeuwen boven het bed van een bejaard koppel? Deze tekening is bekroond geweest en hier en daar zal er misschien wel eens een conservatief gefronst hebben, maar daar blijft het dan ook bij. Wat was de reactie na de publicatie van Deense cartoons met Mohammed? Juist: moord en brand in de letterlijke zin. Een profeet die graag op deze manier geërd wordt, roept bij mij vragen op. In de Gaza strook hebben oververhitte volgelingen van de profeet van moord en brand al hun woede op een Grieks-orthodoxe kerk botgevierd. Als er 1 religie is die gebrek heeft aan zelfrelativering in de hoogste graad, dan is het toch wel de islam. Van mij staat het iedereen vrij om te geloven wat hij wil, maar ik denk dat het christendom inderdaad de juiste religie is om kritiek te geven op bekeren met het zwaard, gezien hun eigen verleden heeft uitgewezen dat het geen nut heeft. Uiteindelijk is hun invloed, kruistochten en inquisitie ten spijt ook getaand. Daarom vraag ik me af of de reacties van de moslimwereld niet meer over deze religie zegt, dan de toespraak van paus Benedictus XVI. Laatst gewijzigd door Boadicea : 15 september 2006 om 15:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jezus heeft trouwens Petrus uitdrukkelijk verboden om hem met een zwaard te verdedigen als hij werd aangehouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() "Tuez les tous, Dieu reconnaitra les siens" (origineel latijn:"Caedite eos. Novit enim Dominus qui sunt eius") Historische woorden uitgesproken door Arnaud Amalric, legaat van de paus en abt van Citeaux, bij het beleg van Béziers in 1209, in het kader van de kruistocht tegen de katharen (ze werden lange tijd ten onrechte toegeschreven aan Simon de Montfort, bij dezelfde gelegenheid)... De troepen wisten uiteraard net wie kathaar was en wie niet, dus hakte de legaat van de paus die moeilijke knoop door voor hen. Spreken we ook over de H. Dominicus en de door hem geïnspireerde Inquisitie van Torquemada? NB: de Inquisitie werd nooit afgeschaft, veranderde enkel haar naam en U mag tweemaal raden wie het hoofd was van de Congregatie voor de Geloofsleer tot voor kort. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 15 september 2006 om 17:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Die verstonden Mattheüs 10:34 wél: Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Laatst gewijzigd door filosoof : 15 september 2006 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 15 september 2006 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Terloops: de Spaanse inquisitie wordt doorgaans bloederiger voorgesteld dan ze is. Tussen 1560 en 1700 zouden er naar schatting zo'n 3.000 mensen ter dood veroordeeld geworden zijn. Niet leuk natuurlijk, maar het is soms nuttig van de dingen tot hun normale proporties te brengen. Waar het hem voornamelijk om gaat is dat de christelijke leer op "rede" gebaseerd is en uitdrukkelijk geweld schuwt (wat niet wegneemt dat sommige mensen die christelijke regels niet volgen), terwijl de mohammedaanse leer uitdrukkelijk geweld voorschrijft. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Ben je nu kwaadwillerig, trollerig, of gewoon onweterig?
Laatst gewijzigd door Basy Lys : 15 september 2006 om 17:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Ik vind het niet verstandig van Benedictus, dat hij in zijn rede te weinig onderscheid heeft gemaakt tussen de woorden van die 14e eeuwse Byzantijnse keizer en zijn eigen woorden. Uit de tekst kan ik moeilijk opmaken of Benedictus exact zo over de islam denkt als Manuel II Palaeologos, dan wel of hij er een ietwat andere mening op nahoudt.
Als de paus van leer trekt tegen het met geweld verspreiden van een geloof, dan sta ik vierkant achter hem. Toch vind ik het een blunder van hem, dat hij in deze kwestie weinig onderscheid lijkt te maken tussen moslims die de islam inderdaad met geweld willen verspreiden, en moslims die elke reden tot en vorm van geweld afwijzen. En dat laatstgenoemden zich dan op hun ziel getrapt weten, daar kan ik perfect inkomen. Zij hebben dan m.i. ook het volste recht om met alle beschaafde middelen tegen 's paus uitspraak te protesteren. Het plegen van aanslagen op kerkgebouwen is geen beschaafd middel tot protest. Het via diplomatieke weg druk uitoefenen ter nuancering van 's paus uitspraak is dat wél. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door alberto : 15 september 2006 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
-Wat betreft de evolutie en cijfers van de Inquisitie: Uit "page noire du christianisme" http://www.christianisme.ch/christianisme.htm Citaat:
1.000.000 met de toen véél beperktere bevolking dan nù zegt wel iets over de maatschappelijke impact van die slachting... ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 15 september 2006 om 19:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Dan hoeven we ons niet al te ongerust te maken. Er lopen op deze aardkloot meer dan een miljard moslims rond, en ook de cartoons met Mohammed hebben Wereldoorlog III niet uitgelokt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De titel van de pagina die je aanhaalt zegt voldoende over de strekking: "La page noire du christianisme / 2'000 ans de crimes, terreur, répression". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nu luidt mijn vraag of blanke Amerikanen vandaag nog schuld dragen voor die genocide. En néén, dit is wel degelijk het topic over de uitspraken van Benedictus XVI, ik heb me niet van draad vergist. |
|
![]() |
![]() |