![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Wie is de grote verliezer? | |||
N-VA |
![]() ![]() ![]() |
23 | 54,76% |
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
19 | 45,24% |
Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,52% |
VLD, SP.A, PS,... |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
VLD alleen. Ze verliezen wat overbleef van hun rechtse vleugel. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 21,43% |
Iets anders. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,38% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als N-VA'er ben ik zeer tevreden dat we van de CD&V af zijn. Nooit ben ik voorstander geweest van dat 'Vlaams' Kartel. Het ging zelfs zover dat ik misschien VB had gestemd als het kartel was doorgegaan.
De vraag is nu echter: Wie is de grote verliezer? 1. N-VA N-VA zal zonder de CD&V de kiesdrempel niet halen, en een nieuwe woestijn moeten doortrekken. 2. CD&V De CD&V is niet langer de grootste partij, en verliest aan geloofwaardigheid. 3. Vlaams Belang De misnoegde N-VA'ers die na de vorming van het Vlaams Kartel naar het VB trokken, keren nu misschien terug. Heeft dit een impact op het resultaat van het VB? 4. Het etablissement (VLD, SP.A, PS,...) De N-VA kan zich opnieuw ten volle profileren als radicaal separatistisch en Vlaams-Nationalistisch. Door de come-back (zo die er komt) van de tweede Vlaamsgezinde partij komt de heerschappij van het etablissement in gevaar. 5. De VLD Met het vertrek van de laatste resten van hun rechtervleugel, verliezen ze hun laatste rechtse en/of liberale kiezers, en duikelen zo nog maar eens naar beneden.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 30 november 2006 om 21:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is voor een misnoegde N-VA'er geen enkele reden om met de komst van DD naar de N-VA terug te keren. Ook heeft de N-VA zelf iedere geloofwaardigheid verloren door haar stoute verklaringen voor de Vlaamse verkiezingen weer in te slikken en er erna zedig over te zwijgen. Woordbreuk wordt niet zo gauw vergeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() CD&V wint juist aan geloofwaardigheid door zo snel en kordaat te breken met een partij die iemand binnenhaalt die zo'n verschillend mens-en maatschappijbeeld heeft. CD&V zal het ongetwijfeld moeilijker krijgen om paars te breken maar ze steken tenminste niet hun broek af voor de NVA en daar kan ik alleen maar respect voor hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() In feite wint iedereen bij dit kartel.
N-VA heeft eindelijk een kopstuk van formaat. Met alle respect voor kwaliteitspolitici als Bart De Wever, Geert Bourgeois, Frieda Brepoels en Danny Pieters, maar ze hebben (dank u De Decker) de uitstraling van een badkamerinterieur. Met Boudewijn Bouckaert erbij (ja, die poedel kwam mee met JM) hebben ze nog een wandelende denktank erbij, naast Matthias Storme (al vraag ik me af of die nog bij N-VA zit). CD&V kan weer de CVP worden en dat Vlaamse dat haar onnatuurlijk zat kan weer afgeschud worden. Leterme zal wel eens goed bewijzen dat hij niet dangereux is. En CD&V is toch al de grootste partij die niet in een cordon zit, dus in principe was het kartel niet meer nodig. VLD heeft nog een waterkansje om VRHFSTDT te redden als premier. De gevreesde liberale scheurpartij komt er niet en als Coveliers slim is, komt hij ook bij N-VA, minstens in kartel. Daar heeft hij meer macht dan bij het Vlaams Belang als 'onderhond', opdat hij ook geen vijver op moet zoeken... SP.H: aangezien VLD in de running blijft, verhoogt SP.H haar kansen met een tweede gesprekspartner. Vlaams Belang: het Vlaemsche Verraedt van den Valschen nationalisten met den hoer van den CD&B is gedaan. Jan Hyoens zal alleszins wat minder onzin kunnen insinueren. Wat ik wel hoop is dat N-VA evolueert tot een rechts-liberale partij en zich als dusdanig profileert.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() tis makkelijker te stellen wie de grote winnaar is : de PS
dan de VLD (die de opdracht Vandelanotte-Di Rupo uitvoerde bij het buitenzwieren van Dedecker) , voert nu ook de CD&V op voorhand een sellectie uit voor de PS ... uiteraard worden zij die lastig kunnen zijn bij onderhandelingen alvast geweerd. trouwens zo weerde de PS eerder ook al Vandenbroecke ... VLD, SP-a en CD&V zijn PS collabo's !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Besef wel dat de N-VA in het 'Vlaams' kartel evenzeer een PS-collabo was.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 december 2006 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar een man als Dedecker staat vooral voor een samenleving van ieder-voor-zich en is bovendien een rabiaat tegenstander van alles wat naar een middenveld ruikt. Vooral dat laatste is een breekpunt voor de CD&V, de partij bij uitstek die diep verankerd is in dat middenveld. Bovendien moet je wel gek zijn om met een los kanon als Dedecker in kartel te gaan. Die man is totaal onbetrouwbaar.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Kom nu, niet naïef zijn, ultra-liberalisme is per definitie een tegenstander van het middenveld en bewijs me maar eens dat Dedecker geen ultra-liberaal is.
![]() |
#13 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Toch wel een interessante materie, daar ik vermoed dat deze breuk op veel vlakken invloed zal hebben, op het een uiteraard meer als op het ander. Hoe zullen andere partijen reageren op deze breuk? NV-A zal waarschijnlijk wel de kiesdrempel halen, dat betwijfel ik niet. CD&V zal misschien moeite hebben om de grootste partij te blijven zonder NV-A. We zullen zien in het voorjaar 2007. Het beloven (weeral) spannende verkiezingen te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mijn weten stelt u dat DD een ultraliberaal is. Waaruit moge dit dan wel blijken? Geef eens wat van zijn concrete standpunten daarover!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Ik zie met vreugde dat de grootste verdedigers van het kartel vandaag de eerste zijn om de scheiding toe te juichen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Ik denk niet dat Van Maerlant ooit voor dat kartel is geweest.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grootste verliezer zal volgens mij de NV-A zelf zijn. Hoewel ik ze in staat zie om een (klein) aantal zetels te behalen, worden ze een micro-partij met evenweinig invloed als Groen!
Terwijl ze via het kartel wel degelijk in de volgende federale regering hadden kunnen zitten, waar ze hun Vlaams programma veel sterker hadden kunnen doordrukken dan wanneer ze in de oppositie zullen zitten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN