![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Is alleen maar toe te juichen. N-VA zal nu zelf kunnen meten hoeveel ze waard zijn!
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De nv-a is eindelijk van de tsjeven af! Er is eens te meer gebleken dat een vakbond, de linkse belgicistische acv, de lakens uitdeelt in een politieke partij. Nu nog het cordon opdoeken en er is ruimte voor een echt Vlaams Kartel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat een goed nieuws vandaag. nu zijn de flaminganten echt een bedreigde onderdiersoort geworden ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() toont mij de weg en ik zal U volgen.
Ik ben een beetje sarcastisch, maar mijn dag kan niet meer stuk. Beter een kleinere partij als ééntje die zijn standpunten moet inbinden vanwege de grote broer!
Laatst gewijzigd door Miguelito : 30 november 2006 om 18:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan hier alleen maar blij mee zijn. Eindelijk van die tsjeven verlost!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Dedecker, de redder van België !
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() N-VA is een degelijke partij die goed werkt.
Ze doen dan ook wat ze zeggen..... Ze draaien niet elke 5 minuten hun mening en partijrichting. Daarvoor verdienen ze beloond te worden..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() En ze volgen nog steeds dezelfde lijn....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Maar werden er toen niet voor beloond(en ik betwijfel sterkt of dat in 2007 anders zal zijn).
![]()
![]() |
#12 |
Burger
|
![]() Gaan ze nu van cd&v verlost zijn ook in praktijk "tegen het cordon" toepassen?
Moet Bourgeois zijn postje nu terug inleveren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Kartel CD&V - N-VA opgeblazen
donderdag 30 november 2006 ![]() (Belga) CD&V en N-VA gaan volgend jaar niet samen naar de federale verkiezingen. Reden is de overstap van Jean-Marie Dedecker naar de N-VA. CD&V ziet het niet zitten om met Dedecker op één lijst te staan en liet dit weten aan de N-VA. Daarop zou de N-VA het kartel hebben opgeblazen, zeggen mensen bij CD&V. Nadat de intrede van Dedecker bij de N-VA donderdagmorgen officieel was voorgesteld, kwam het politiek bestuur van CD&V bijeen. Officieel luidde de verklaring dat CD&V "meer duidelijkheid" vroeg van de N-VA. Concreet betekent dit dat de CD&V wel een kartel met N-VA wil, maar niet met Dedecker op één lijst wil staan. Qua inhoud en stijl is hij onaanvaardbaar voor CD&V, klinkt het. Die boodschap is ook overgemaakt aan de N-VA. Volgens bronnen bij CD&V heeft N-VA daarop beslist alleen naar de kiezer te trekken. Bij N-VA was voorlopig niemand bereikbaar voor commentaar. (HOA) Ik weet wel dat dit al op andere draden wordt besproken, maar het leek me aangewezen om de discussie te bundelen onder de juiste titel. Wat denken de forumgangers, kost dit stemmen aan de NVA of levert dit hen stemmen op? Hoe zal JMDD en Bouckaert zich kunnen aanpassen aan de NVA-standpunten? Zal het Vb-Vlott-kartel hierdoor stemmen verliezen? Blijft CD&V ook zonder de NVA de grootste partij, dankzij het Leterme-effect?
![]() |
#14 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik, als N-VA'er, ben blij dat we van de CD&V af zijn en ik ben niet de enige militant
![]()
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() Ben benieuwd welke partij nu de grootste van Vlaanderen gaat worden, nu de tsjeven hun jokers verliezen.
Helden en getal zijn woorden die niet paren. Leeuwen lopen in geen benden.Veel kan zo weinig zijn.Macht van getal is zo vaak waan van macht.... Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed, en één kan dan een leger zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() - maakt dat geen einde van de NVA-isering van CD&V (als die er al was), ik bedoel: trok dit kartel mensen zoals Leterme niet iets meer naar de Vlaamse zijde? - Dedecker mag dan stemmenkanon zijn, als ik ons kiessysteem goed begrijp kunnen enkel West-Vlamingen in 2007 stemmen op hem. NVA behaalde 200.000 stemmen in 2003 maar behaalde in meerdere Vlaamse provincies iets tussen 4 en 5%, waardoor ze nu maar een zetel hebben in de Kamer. Kortom : zal dit een stem op de N-VA in 2007 geen weggegooide stem maken?? ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Respect voor Leterme, een man van princiepes.
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Als liberaal moest hij 't afbollen
en wist eerst niet waarheen te hollen. Naveel gezever laat Bart De Wever hem nu opnieuw zijn spierballen rollen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Op vlaams niveau gaat de samenwerking aldus cdv wel gewoon verder, immers gemaakte afspraken en zo, de nva kan proberen nu op vlaams niveau de samenwerking op te zeggen, helaas zou dit haar de naam geven van onbetrouwbaar aan haar gegeven woord enzovoorts. Op vlaams niveau heeft cdv voordeel bij samenwerking met nva , op federaal niveau niet daar de nva federale regeringsdeelname voor de cdv bemoeilijkt zou hebben , cdv wil wel de baten maar niet de kosten van dat kartel en zet het dus nu (door dedecker zogezegd) niet verder om zelf bespreekbaar genoeg te kunnen blijven voor de ps. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Lokaal Raadslid
|
![]() dat betekent toch dat het VB de grootste partij word?
|
![]() |
![]() |