![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Uit de Gazet van Antwerpen: http://forum.politics.be/newthread.p...newthread&f=13
Een groep joodse chassidische studenten tussen 13 en 15 jaar zijn vorige donderdag tijdens een bezoek aan Beringen-Mijn bekogeld geworden met stenen. Dat laat het Forum der joodse organisaties maandag weten. De groep ging voor het weekend op bezoek naar Beringen-Mijn. Toen ze daar aankwamen, zouden ze met stenen bekogeld zijn door jongeren van de stad. Die zouden ook antisemitische leuzen geroepen hebben. De ruiten van het verblijf van de joodse groep werden ingegooid. De politie kwam ter plaatse en stelde een pv op, zo laat het Forum der joodse organisaties weten. Het Forum zegt diep geschokt te zijn en eist drastische maatregelen van de regering. Keer op keer bewijzen deze feiten dat het ingebakken antisemitisme zowel bij autochtone als allochtone "Belgen" diep ingebakken zit. In alle mediakanalen, pers en politiek wordt steevast opnieuw de kant gekozen van het Palestijnse Hamas en Hezbollah krapuul, worden zelfmoordterroristen omschreven als "verzetsstrijders" en keer op keer zijn ze dan verbaasd dat sommige "jongeren" dan inderdaad de daad bij het woord voegen en effectief Joden fysiek beginnen aan te vallen. Het wordt eens tijd dat de regering is duidelijk werk maakt om antisemitisme en antizionisme te bestrijden, dit o.a met duidelijke maatregelen zoals een zero-tolerance en het opnemen van antizionisme in de strafwet als het aanzetten tot haat en antisemitisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Bij mij hebben ze de voorruit van mijnen auto eens ingesmeten, en ik heb toen ook drastische maatregelen van de regering geëist!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Misschien moeten joden toch ook eens leren om zelf wat meer voor hun eigen op te komen.. Ik bedoel, ooit al eens iemand stenen zien werpen naar een Marokkaan ofzo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() De wet van de jungle creeren is dat dan de oplossing?
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Verleden donderdag gebeurd en nu pas bekend geworden. Waarschijnlijk omdat het Joods forum vandaag kabaal maakt. Zou het anders in de doofpot zijn gegaan?
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Ach die allochtonen waren waarschijnlijk vlaams belangers
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik geloof m'n ogen niet! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() De 'jongeren' werden alternatieve maatregelen opgelegd door het Hasselts parket. Wat verstaat men daaronder? Ik hoop 'eens goed in mekaar geklopt worden met de matrak' maar vrees dat het iets zachter zal zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dit verwondert me wel, met de Turken zijn er over het algemeen geen problemen, zij zijn anders dan de Marokkanen. In Beringen zijn er nauwelijks Marokkanen, wel veel Turken.
Trouwens onlangs nog vlakbij de mijn van Beringen een heerlijke kebab gegeten bij een vriendelijke Turk. ![]()
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 4 december 2006 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Was het de ali baba? Zo een nette, vrij grote zaak aan het rood licht? Nu ff on topic, je hebt altijd wel geschift krapuul rondlopen bij iedereen, kan je niets tegen doen he. Maar dat neemt niet weg dat dit echt een regelrechte schande is. Laatst gewijzigd door Kay_ : 4 december 2006 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Zijn Turken Arabische fascisten? Heb ik iets gemist Anti?
![]() Goed dat ze die gasten gevonden hebben trouwens, zelfs al krijgen ze máár een werkstraf. Laatst gewijzigd door Djiezes : 4 december 2006 om 19:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ben ook al bekogeld geweest met stenen, ik heb er zelfs een paar rake teruggesmeten.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() 't is toch waar, Mittie? Denk je dat die alternatieve maatregelen iets uithalen? Buiten de matrak zou ik het kindergeld onmiddellijk annuleren voor de ouders en de daders de schade doen terugbetalen met zwaar labeur. En als kers op de taart een maand 'bootcamp'.
Laatst gewijzigd door longhorn : 4 december 2006 om 20:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementslid
|
![]() neen, en wat heeft een muziekband hiermee te maken? niets
![]() |
#20 |
Banneling
|