![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Werkloze voetballers krijgen vanaf nu een hogere werkloosheidsuitkering. zo een 1000 Euro per maand nu ipv 700 tot 800 euro. Andere werklozen en mensen die het echt nodig hebben blijven in de kou staan. Schandelijk is dit.
Proefvoetballers verdienen in hun carriére voldoende om een mooi spaarcentje aan te leggen. Doch wanneer deze werkloss worden en klagen dat ze niet genoeg krijgen geeft men zomaar ineens meer werkloosheidsuitkering. Andere werklozen zoals laaggeschoolden met een gezin blijven wel in de kou staan en moeten het maar doen met amper 700 euro per maand. Profvoetballers moeten maar zien dat ze in de loop van hun carriére een deftig spaarpotje aanleggen, als hen iets overkomt waardoor men werkloos word ze daar kunnen op teren en zich bijscholen zoals iedereen die een nieuwe job zoekt en geen diploma heeft. Wanneer deze voetballers een hogere uitkering krijgen moeten laaggeschoolde werklozen dit ook krijgen. Gelijke rechten en uitkeringen voor iedereen. Punt.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat de werkloosheidsuitkering voor iedereen afhankelijk was van het voordien verdiende loon?
(ben daar niet van op de hoogte: ik heb nooit gedopt). Laatst gewijzigd door circe : 13 december 2006 om 19:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat geen diskriminatie is, dan weet ik het ook niet meer.
Maar ja, dat vind ik ook van ontslagvergoedingen: den ene geen kloten en den andere 6 mio bef. En dan gun ik die gasten van vw-vorst dat meer (na hun 25 jaar dienst) dan ne manager die er na enkele maanden uitstapt. En de "overheid" doet daar leuk aan mee: dien Hollander die de Limburgse mijnen sloot, meneer de senator-baas-van-de-machinisten Schoeppe ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als een ex profvoetballer klaagd dat die te weinig krijgt geeft men die zomaar wat meer. Oh ja ocharme die jongen die verdiende wel ettelijke duizenden (minimaal 20.000 euro per maand) euro's per maand zonder premies per wedstrijd en per gescoord doelpunt. Deze kunnen genoeg een spaarpotje aanleggen voor tijden van nood. Maar moeten niet afkomen dat ze te weinig hebben als ze werkloos worden. Die gasten moeten maar één keer klagen en krijgen direct meer uitkering. laat een gewone werkloze dat eens doen. Die lachen ze vierkant uit en sturen deze wandelen en zullen hem sanctioneren en minder geven omdat die een grote mond heeft opgezet. België is een kutland aan het worden waar rijken al maar rijker worden en armen al maar armer. Wij gaan terug naar toestanden van voor de eerste wereldoorlog. Met enorme verschillen tussen rijk en arm. Geen wonder dat al maar meer Belgische jongeren het land verlaten op zoek naar meer geluk en een beter leven.
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het es het iéjn of het es het aander hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Meer personeel betekend meer jobs. Meer jobs betekend een beter economische toestand door de welvaard van de werkende mens. Maar ook woekerwinsten die bedrijven nu reeds maken moeten beter verdeeld worden en beter herbesteed aan beter werkomstandigheden en meer personeel. Mensen moeten al maar soepeler worden en meer uren prseteren tegen een loon dat daar nauwelijks aan voldoet of nauwelijks gaat stijgen. Hogere nettolonen en minder loonlasten zouden een stuk kunnen bijdragen tot een beter economie en levensomstandigheden in ons land. Al maar meer jongeren trekken naar het buitenland op zoek naar het geluk en een beter leven zonder dat gestresserde gedoe in ons domme landje.
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() ![]() Idd... ![]() ![]() Onlangs nog gelezen dat de pensioenen van onze ambtenaren bijna tweemaal zo hoog zijn dan die van een "'normale' mens... en dat men de pensioenen van de 'niet-vastbenoemde' (Vlaamse) ambtenaren... gaat gelijkstellen... Maar daar is geen enkele sos die daarover klaagt... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 13 december 2006 om 21:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Als enigzins betrokkene vind ik dat heel goed, die pensioenregeling voor werknemers van de Vlaamse gemeenschap.
Heeeel goed zelfs voor de mensen die reeds tijdens hun loopbaan gul betaald worden. "IK" ga in dat potje niet roeren, hoe zou je zelf zijn? ![]() En de sossen zwijgen in alle talen. Waarom zou ik dan lawaai maken? Herrie die voor niets nodig is, medunkt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Duidelijk iets voor het CGKR. Anderzijds, met de klimaatopwarming vallt dat in de kou staan nogal mee. Je moet ook niet meer uitwijken naar het Zuiden... Laatst gewijzigd door eno2 : 14 december 2006 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zou zeggen: schaf alle werkloosheidsuitkeringen af, maar dat zal ook wel weer niet goed zijn zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Burgemeester
|
![]() werkloze voetballers in belgie, man dan moete slecht zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder ben ik helemaal eens met uw stelling.
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
én waarbij ze zoveel uren gemeenschapsdienst zouden mogen verrichten als ze zelf willen (of kunnen), én waarbij ze op de koop toe naast hun gemeenschapsdienstinkomen ook nog eens onbeperkt zouden mogen bijverdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Men kan niet gaan kijken of iemand al dan niet voldoende heeft gepresteerd in zijn leven om een leefloon of uitkering te genieten. Dit zou pas leiden tot armoede. Wil men de kloof nog groter maken tussen rijk en arm in de maatschappij, net als voor de Eerste Wereldoorlog, dan moet men verder doen zoals men bezig is.
|
![]() |
![]() |