![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() In 2004 was er de grote ramp met de tsunami.
230.000 doden. Over heeeeeeeel de wereld werd het recordbedrag van 10 miljard euro bijeen gehaald om de getroffen regio te steunen. Dit is exact hetzelfde bedrag dat Vlaanderen jaarlijks aan walonie moet geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik maak liever deze vergelijking : elk jaar geeft heel de VSA (dat is 300 miljoen man) samen tussen vijf en zes miljard Euro aan bemande ruimtevaart. Dat is minder dan wat zes miljoen Vlamingen betalen per jaar.
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met dat verschil dat die transfers toch nog goed zijn voor een handvol corrupte PS'ers, terwijl ruimtevaart gewoon weggesmeten geld is.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Tja, ik ben nogal scienceminded maar ik ga je niet proberen overtuigen van het nut van die projecten... omdat ik zelf niet zo ben. Het International Space Station kost handenvol geld en nu gaat de NASA er misschien er gewoon zelfs uit stappen. Hun shuttleprogramma dat al loopt sinds 1981 gaan ze ook afbouwen. Dat alles ging een voorbereiding zijn om naar Mars te gaan maar nu geven ze eindelijk toe dat daarvoor capsules zoals bij de maanlandingen zullen gebruikt worden. Conclusie : dertig jaar tijd-en geldverspilling.
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Smijt uw teflon pannen, satteliet tv, gps en google earth maar eens snel buiten anders ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is gigantisch veel ervaring opgedaan ivm bemande ruimtevaart die nodig is eer je aan een marsmissie kan beginnen. Ook bouwt men steeds meer noodzakelijke technologie op, en dat kan in allerhande dingen zitten (betere zonnepanelen, betere controle software....). Men gaat niemand naar Mars schieten voor een missie van een 2tal jaar zonder langdurige ruimteverblijven te hebben getest in een relatief veilige omgeving. Laatst gewijzigd door Tavek : 27 december 2006 om 07:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Oost-Duitsers krijgen drie keer meer per jaar van de West-Duitsers. Daar zijn nochtans geen separatisten. Limburg krijgt ook veel geld. Daar maalt u niet om. De Zuid-Belgen kopen Noord-Belgische producten en gaan er op vakantie (aan de zee). Dat doen de Indonesiërs niet. U vergelijkt dus appelen met peren waarschijnlijk omdat u zelf wel inziet dat het Vlaams-nationalisme geen kat meer boeit. We zijn uw leugens en verdraaiingen allen beu. Een geluk dat jullie nog de VRT hebben. 't Zou anders rap gedaan zijn met uw racistisch clubje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Nope. Wat daar stond een resultaatsverbintenis tegenover. Een uitgewerkt plan, met doelstellingen, hoe te verwezenlijken, controlemiddelen, en te behalen resultaten. En die zijn al zichtbaar. Als nu hetzelfde voor Wallonië zou opgesteld zijn, had geen enkele vlaming problemen met al dat geld dat naar daar vloeit. Maar heeft u daar weet van?
En off topic. Ik begin me wel zorgen te maken. U haalt keer op keer Limburg aan als vergelijking met Wallonië. Maar u weet toch dat de rendabele mijnen aldaar gesloten moesten worden als compensatie voor de niet-rendabele mijnen in WalloniË. UW België ten top... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
subsidies aan minder welvarende regio's zijn ook niet FOUT solidariteit met wallonië is ook niet FOUT maar zoals de zaken er nu voorstaan is het wel degelijk fout, ik ben geen egoistische egotripper die alle transfers wil afschaffen (want dan zou uw argument wel steek houden), ik wil dat dat geld dan ook degelijk wordt gebruikt om het waalse volk er terug bovenop te helpen, en niet om in de diepe zakken van corrupte politici te zien verdwijnen. Of course, ik gebruik hier een veralgemening, en of course: dat is een karikatuur. Maar wat géen karikatuur is, is dat van structurele verbetering er geen sprake is. Waar blijft het resultaat van dat geld verdomme? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwartberg is in 1966 gesloten, unitaristje!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is een goeie zaak voor een bevriende naburige natie. Voorts hebben wij daar als Vlamingen niet veel mee te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Als er onder het unitarisme 1 provincie was die achtergesteld werd, dan is het Limburg. Het geld en de bijbehorende eisen zijn afkomstig van de Vlaamse regering
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Wat een zever: het reconversieprogramma voor Limburg is een uitvinding van de eerste regeringen Martens toen die bevoegdheid nog niet was gesplitst (dat gebeurde in 1988).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gooi de corrupte politici, geproduceerd door ons (contra)federaal systeem, dus eindelijk eens buiten. Blijkbaar zijn de Walen daar zelf al mee begonnen, kijk maar naar Namen bv. Mooi zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De moderne mijn van Zwartberg was rendabel. Dus, ja, de mijn is gesloten omwille van uw unitarisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De horror als ze dat ook nog eens gaan opsplitsen.... |
|
![]() |
![]() |