Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2003, 07:22   #1
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

03/12 Stijgend aantal visa voor gezinshereniging
De dienst Vreemdelingenzaken heeft in 2002 aan 7.466 buitenlanders visa toegekend in het kader van gezinshereniging. Dat is nagenoeg een verdubbeling in vergelijking met de 3.977 in 1999.
In de periode 1995-98 schommelde het aantal tussen 2.807 (1995) en 6.603 (1998). Dat blijkt uit het antwoord van minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (VLD) op een schriftelijke vraag van Yves Buysse (Vlaams Blok).
In de periode 1995-2002 werden 40.009 visa toegekend voor gezinshereniging. Het gaat om 17.331 gezinsleden van onderdanen uit de Europese Economische Ruimte (EER). De overigen waren vooral afkomstig van Marokko (13.557), Turkije (8.998) en China (1.690). In 1.687 gevallen ging het om gezinsleden van studenten die niet afkomstig waren uit de EER.

In het kader van gezinshereniging mag een vreemdeling die over een verblijfsvergunning beschikt, zijn kinderen en echtgenoot (of echtgenote) naar België laten overkomen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 22:01   #2
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
In het kader van gezinshereniging mag een vreemdeling die over een verblijfsvergunning beschikt, zijn kinderen en echtgenoot (of echtgenote) naar België laten overkomen.
Een schande is dat. Als ze hier willen komen profiteren doen ze dat maar alleen, omwille van de gezelligheid en de hormonen heel de santekraam van ginder naar hier laten overkomen is al te gek.
Mijnheer Ali maakt bij Fatima in Marokko een 8 tal kleine mannen. Mijnheer Ali gaat daarop naar Belgenland, laat uit het gebergte een maagdelijke bruid komen en maakt daar hier nog 8 jongen bij. t Loopt fout tussen het koppel, en dus laat Ali zijn ouwe Fatima overkomen met al haar koters en de bomma en de bompa erbij kunnen die lekker naar het OCMW, én fortuinen aan kindergeld opstrijken.
Wij zijn GEK, GEK dat we dat allemaal toelaten. Als ze willen kweken moeten ze dat maar in de woestijn doen.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 23:01   #3
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Blokkers, denk eens na, als jullie de kans zouden krijgen om naar een land te gaan waar je dik kunt profiteren omdat één van je familieleden daar woont, zou je dat dan niet doen? Mijn punt is dus dat je op het beleid moet reklameren, en niet op de vreemdelingen zelf. Ik heb ook altijd gezegd dat gezinsverenigingen het werkelijke pijnpunt van onze migratiepolitiek zijn, en dat ze die beter zeer drastisch zouden afremmen ipv Afghanen terug te sturen die wel degelijk onze hulp zouden kunnen gebruiken
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 23:03   #4
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Blokkers, denk eens na, als jullie de kans zouden krijgen om naar een land te gaan waar je dik kunt profiteren omdat één van je familieleden daar woont, zou je dat dan niet doen? Mijn punt is dus dat je op het beleid moet reklameren, en niet op de vreemdelingen zelf. Ik heb ook altijd gezegd dat gezinsverenigingen het werkelijke pijnpunt van onze migratiepolitiek zijn, en dat ze die beter zeer drastisch zouden afremmen ipv Afghanen terug te sturen die wel degelijk onze hulp zouden kunnen gebruiken
Het was onder de regering Tindemans in 1974 dat die fameuze gezinshereniging geïnstitutionaliseerd werd.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 23:05   #5
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Er is al een discussie aan de gang over dit onderwerp:
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=7812

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 23:07   #6
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het was onder de regering Tindemans in 1974 dat die fameuze gezinshereniging geïnstitutionaliseerd werd.
Ja, EN DAN? Wil dat zeggen dat ik daarom voor gezinsverenigingen moet zijn? Ik veronderstel dat u bovendien ook wel weet dat in 1974 de migrantenproblemen nog niet echt dezelfde proportie hadden als de dag van vandaag
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 23:16   #7
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Ja, EN DAN? Wil dat zeggen dat ik daarom voor gezinsverenigingen moet zijn? Ik veronderstel dat u bovendien ook wel weet dat in 1974 de migrantenproblemen nog niet echt dezelfde proportie hadden als de dag van vandaag
Men heeft toen in volle crisisperiode en met een exploderende werkloosheid wel MOEDWILLIG de problemen gecreëerd waar we nu mee opgescheept zitten.

Hartelijk bedankt CVP&CDVD!!! We'll never forget!
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 23:38   #8
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
sorry maar ik had deze al gepost om 7u22
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 4 december 2003, 23:39   #9
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
sorry maar ik had deze al gepost om 7u22
Oeps ja, sorry !

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 23:43   #10
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

geen probleem, kan gebeuren ! now worries mate ! we zitten op dezelfde golflengte
Oud 4 december 2003, 23:47   #11
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

het is een uit de hand gelopen situatie waar we financieel aan ten onder gaan !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be