Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2007, 21:28   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard Italië, Europa en niet-Angelsaksische wereld veroordelen moord op Saddam Hussein

Italië gaat als niet-permanent lid van de VN-Veiligheidsraad zijn zetel gebruiken voor een campagne tegen de doodstraf, op VN niveau.

Alle partijen van over het hele politieke spectrum in Italië hebben volmondig de laffe moord op Saddam Hussein veroordeeld: zowel extreem links als extreem rechts, als alle spelers daartussenin.

De rest van de wereld, met uitzondering van de primitieve, kolonialistische, brutale Angelsaksische naties, hebben de moord eveneens met de sterkste woorden veroordeeld. De veroordeling is unaniem en mondiaal.

Citaat:

Italy urges global execution ban

Italy will campaign at the United Nations for a global ban on the death penalty, Prime Minister Romano Prodi has said.

The leader of the current centre-left coalition has said no crime can justify one person killing another.

Politicians from both the left and right have been expressing disgust at the execution of former Iraqi leader Saddam Hussein.

Italy took one of the 10 non-permanent Security Council seats this week.

The Italian ambassador to the UN has already called on the General Assembly to re-examine a document presented for debate last month.

Outcry
Italy presented proposals for a moratorium on the death penalty at the UN assembly in 1994 and again in 1995.

Last July the Italian parliament approved a cross-party motion urging the government to table yet another moratorium proposal but this came to nothing because of disagreement among Italy's EU partners.

Former Prime Minister Silvio Berlusconi has been among the politicians expressing disgust at the hanging of Saddam Hussein, calling it a political and historic error.

The outcry has also been reflected by almost universal condemnation in the Italian press of the press leaks and videos of the hanging.

The semi-official Vatican daily, L'Osservatore Romano, said the transformation of the final moments of Saddam Hussein's life into a public spectacle was a violation of a fundamental human right.

The Iraqi government has said that Italy has no right to criticise Saddam Hussein's execution when, at the end of World War II, the fascist dictator, Benito Mussolini, was killed by partisans and left hanging by his feet in a Milan square to the derision of crowds.

Mussolini's granddaughter, Alessandra, a right-wing MP, joined in the argument, saying she found the killing of Saddam Hussein disgusting and shameful.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6226687.stm

Laatst gewijzigd door C2C : 3 januari 2007 om 21:32.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 21:37   #2
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

ook Cuba met "president" Castro
Oud 3 januari 2007, 21:43   #3
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De rest van de wereld, met uitzondering van de primitieve, kolonialistische, brutale Angelsaksische naties, hebben de moord eveneens met de sterkste woorden veroordeeld. De veroordeling is unaniem en mondiaal.
Natuurlijk wie dit niet doet is ten dode opgeschreven! Iedereen die zich in de politiek een beetje serieus neemt is radicaal tegen de veroordeling, omdat de 'simpele' bevolking de dingen toch niet begrijpt! De bevolking is massaal tegen de veroordeling en natuurlijk kopiëren de politici de mening van het volk!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 3 januari 2007 om 21:44.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 22:08   #4
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Als ze hem niet meteen omgebracht hadden was er misschien ook nog gerechtigheid gekomen voor de koerdse bevolking en wie weet hoeveel meer nabestaanden.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 08:49   #5
Jozef Ostyn

Standaard

Indien de Italianen ernstig waren zouden ze dus het debat in de VN-Veiligheidsraad openen met alleereerst een veroordeling te eisen van China, het land dat de meeste executies uitvoert. Wedden dat dit NIET gebeurt?
Illustreert dat dit alles pure hypocrisie is.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 21:48   #6
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Indien de Italianen ernstig waren zouden ze dus het debat in de VN-Veiligheidsraad openen met alleereerst een veroordeling te eisen van China, het land dat de meeste executies uitvoert. Wedden dat dit NIET gebeurt?
Illustreert dat dit alles pure hypocrisie is.
Wanneer Italië in de Veiligheidsraad pleit voor de afschaffing van de doodstraf tout court, dan houdt dat ook de afschaffing van de doodstraf in China in. Dat spreekt.

Waarom focus je zo op China en niet op bijvoorbeeld de VS?

Laatst gewijzigd door C2C : 4 januari 2007 om 21:49.
Oud 4 januari 2007, 21:59   #7
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Wanneer Italië in de Veiligheidsraad pleit voor de afschaffing van de doodstraf tout court, dan houdt dat ook de afschaffing van de doodstraf in China in. Dat spreekt.

Waarom focus je zo op China en niet op bijvoorbeeld de VS?
Omdat in China de doodstraf regelmatig wordt uitgevoerd terwijl dat in de VS maar soms gebeurt ten spijt van de vele anti-amerikanen!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 4 januari 2007, 22:10   #8
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Omdat in China de doodstraf regelmatig wordt uitgevoerd terwijl dat in de VS maar soms gebeurt ten spijt van de vele anti-amerikanen!
Tegen de doodstraf zijn heeft niks met kwantiteit te maken. Het gaat om een kwalitatief onderscheid. De kritiek op de VS moet daarom even sterk zijn als die op China als op om het even welk ander land dat de doodstraf nog toepast.
Oud 4 januari 2007, 22:38   #9
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Tegen de doodstraf zijn heeft niks met kwantiteit te maken. Het gaat om een kwalitatief onderscheid. De kritiek op de VS moet daarom even sterk zijn als die op China als op om het even welk ander land dat de doodstraf nog toepast.
Oké dus 1 burger doden is even erg als 1 miljoen burgers doden??? Ik vind dat een beetje heel vreemd denken!

Oud 4 januari 2007, 22:54   #10
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oké dus 1 burger doden is even erg als 1 miljoen burgers doden??? Ik vind dat een beetje heel vreemd denken!
Van waar eigenlijk deze obsessie om de doodstraf in China erger te vinden dan de doodstraf in Saudi Arabië of de Verenigde Staten. In alle gevallen gaat het om het doden van mensen.

Zo'n obsessieve, eenzijdige kijk op de zaak kan alleen doen vermoeden dat u eigenlijk voorstander bent van de doodstraf. Ik zal het u dus duidelijk vragen: bent u voorstander van de doodstraf. Ja of nee?

Laatst gewijzigd door C2C : 4 januari 2007 om 22:56.
Oud 4 januari 2007, 23:54   #11
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van waar eigenlijk deze obsessie om de doodstraf in China erger te vinden dan de doodstraf in Saudi Arabië of de Verenigde Staten. In alle gevallen gaat het om het doden van mensen.

Zo'n obsessieve, eenzijdige kijk op de zaak kan alleen doen vermoeden dat u eigenlijk voorstander bent van de doodstraf. Ik zal het u dus duidelijk vragen: bent u voorstander van de doodstraf. Ja of nee?
Ik vind wel dat het heel veel uitmaakt wie voor wat de doodstraf krijgt. Een massamoordenaar die talloze levens heeft doodgemaakt moet zelf indien er goed bewijs is van schuld ook geexecuteerd worden. Het recht op leven van een massamoordenaar mag op geen enkele manier primeren boven zijn slachtoffers. Saddam Hoessein heeft de doodstraf absoluut verdiend.

Maar in China wordt de doodstraf bijna als een standaard straf gebruikt doordat daar jaarlijks ca. 3500 mensen geexecuteerd worden. En daar wordt het ook gebruikt voor mildere overtredingen zoals fraude, ook in moslimlanden wordt de doodstraf gebruikt tegen homoseksuelen ( o.a. in Iran, Saoedi-Arabie, Soedan.., ) of tegen moslims die zich bekeren naar een ander geloof. Op die manier wordt de doodstraf toegepast terwijl het tegen de rechten van de mens is.

Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 4 januari 2007 om 23:54.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 23:57   #12
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:

Ik ben er niet expliciet tegen wat niet wil zeggen dat ik ervoor ben! Ik vergelijk de doodstraf niet met een wereldoorlog zoals u en enkele anderen wel doen! Maar u ontwijkt mijn vraag! U zegt dat kwantiteit niet belangrijk is, maar ik heb toch liever dat een aanslag 5 doden oplevert dan 50000 doden, u misschien niet???
En ik heb nooit de doodstraf van de vs goedgekeurd ik wijs u er alleen op dat er nog andere landen zijn die in veel grotere mate de doodstraf uitvoeren! Maar u als super anti-amerika weigert natuurlijk omdit in te zien en beschuldigd alleen maar de States en niet de landen die de doodstraf op veel regelmatigere basis uitvoeren dan de Amerikanen! Maar u ziet dat niet door dat u verblind bent door haat tegen alles wat maar min of meer met Amerika te maken heeft!

Oud 5 januari 2007, 00:17   #13
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Ik ben hier just nikske super anti tegen voor ofwa tegen niemand.

Ik ben tegen de doodstraf. Ik ben dus niet voor de doodstraf. Zo werkt dat nu eenmaal in dit debat. Je bent voor, of je bent tegen. Als je zoals jij zegt, "ik ben tegen, maar..." dan ben je dus problematisch bezig.

Nogmaals, je bent voor of tegen de doodstraf. Zo zwart-wit is dat.
Oud 5 januari 2007, 00:38   #14
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:

Ik ben tegen de doodstraf. Ik ben dus niet voor de doodstraf. Zo werkt dat nu eenmaal in dit debat. Je bent voor, of je bent tegen. Als je zoals jij zegt, "ik ben tegen, maar..." dan ben je dus problematisch bezig.

Nu negeer je voor de tweede keer mijn vraag! Vind jij dat er geen groot verschil is tussen duizenden doden of enkele!
En op uw vraag te beantwoorden, ik ben voor de doodstraf als het mensen zijn die massamoorden hebben gepleegd of misdaden tegen de menselijkheid met vele doden als gevolg!

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 5 januari 2007 om 00:38.
Oud 5 januari 2007, 00:40   #15
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu negeer je voor de tweede keer mijn vraag! Vind jij dat er geen groot verschil is tussen duizenden doden of enkele!
En op uw vraag te beantwoorden, ik ben voor de doodstraf als het mensen zijn die massamoorden hebben gepleegd of misdaden tegen de menselijkheid met vele doden als gevolg!
In dat geval mocht Bush gerust naast Saddam hebben gehangen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 00:40   #16
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Ik ben voor.

Voor sommige misdaden zou er automatisch de doodstraf moeten gegeven worden. (natuurlijk indien men schuldig is)

Na 3 keer een zware misdaad begaan te hebben zou men ook de doodstraf moeten geven.

Veel goedkoper dan dat krapuul in leven te houden met centen van de belastingbetaler en de slachtoffers.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 00:53   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zo zwart wit is het helemaal niet.
Men kan nu eenmaal voor de doodstraf zijn maar dan onder heel strikte voorwaarden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 00:57   #18
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zo zwart wit is het helemaal niet.
Men kan nu eenmaal voor de doodstraf zijn maar dan onder heel strikte voorwaarden.
Ja heel goed gezien maar c2c wil dat niet inzien en kan ook geen deftige antwoorden geven!

Oud 5 januari 2007, 01:02   #19
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Ik ben voor.
Veel goedkoper dan dat krapuul in leven te houden met centen van de belastingbetaler en de slachtoffers.

Ik heb gehoord/gelezen dat mensen die ter dood veroordeeld worden in amerika uiteindelijk meer kosten dan mensen die levenslang gevangen zitten.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 01:05   #20
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum Bekijk bericht
Ik heb gehoord/gelezen dat mensen die ter dood veroordeeld worden in amerika uiteindelijk meer kosten dan mensen die levenslang gevangen zitten.

In Amerika is het nu eenmaal de gewoonte om de grootste, de beste, de duurste,.... te hebben.

Een executie moet niet duur zijn. Een dokter, een paar gevangenisbewaarders, een deurwaarder en een beul hun kosten en een strop.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be