![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() 20.000 werklozen verliezen uitkering
![]() De Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA) heeft dit jaar meer dan 20.000 werklozen gestraft door hun uitkering tijdelijk op te schorten. Een stijging van 11% in vergelijking met vorig jaar. En een record. ”Het gaat om een harde kern werkonwilligen die moeilijk op de arbeidsmarkt te plaatsen zijn,” zegt directeur-generaal Theo Schollen. Werklozen kunnen hun uitkering verliezen als ze een baan of een opleiding weigeren of niet ingaan op een uitnodiging van de dienst voor arbeidsbemiddeling. De groep van werkonwilligen wordt ieder jaar groter, en de uitkering wordt ook langer ingetrokken. Nu al moet één geschorste werkloze op de acht het langer dan een jaar rooien zonder uitkering. Zo’n 63% van de schorsingen is uitgesproken in Vlaanderen, 27% in Wallonië en 10% in Brussel. Premier Guy Verhofstadt stelde afgelopen weekend in zijn vierde burgermanifest voor om langdurig werklozen gemeenschapsdienst te laten uitvoeren, met behoud van hun uitkering. ------------------------------------------- wordt de groep 'werkonwilligen' groter of worden de criteria om 'werkwillig' te zijn strenger? wat met mensen met cvs, depressie, chronische pijn? zomaar op straat gegooid zonder bestaansmiddelen. men bekrimpt en bespaart altijd ten koste van de zwakkeren, terwijl de rijken rijker worden... harde wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik las zonet dat de meeste geschorsten aan zwartwerk doen of op andermans kosten leven...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De correcte titel van dit onderwerp is dus: "20.000 werklozen verliezen tijdelijk uitkering omdat ze aan de voorwaarden om er één te krijgen niet voldoen". Dank u.
Citaat:
Citaat:
Een hemel zonder badkamer binnenshuis, zonder weekenduitstapjes naar de zee, zonder rechtstelsel, met een gemeenschappelijke wc voor de gehele wijk, tyfus en tbc alom, zonder leuke geneesmiddeltjes, ... Toén had je eens moeten beginnen klagen over cvs, depressie of chronische pijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het mag benadrukt worden dat het om een TIJDELIJKE schorsing ging,en dan nog volgend op een soms jarenlange "gemoedelijke" observatie ....(ik verneem zelfs dat er mensen bij zijn die scholings-aanbiedingen weigeren
![]() We zullen dit meer zien,en ik juich dit toe.....In een omgeving waar er wel degelijk werk is moeten mensen gepusched worden om deel te nemen..ofwel helemaal af te haken en de kassas voor de werkloosheidsuitkering niet meer gebruiken om HUN problemen te bekostigen.... Men moet geen "goeie" vriendjes worden met de patrons(dat ben ik slechts kort geweest,een mens LEERt in zijn leven),maar men moet geen verhaaltjes verzinnen om dan maar te profiteren van andere mensen.... "economische migratie" is feitelijk onwettelijk,maar is ook in Belgie al bezig. En ik heb er geen verklaring voor want er IS werk...in ALLE opleidingsniveaus! Met hun systeem van "dienstenchecques" is de overheid al serieus uit de kast gekomen voor de laaggeschoolden,de rest moeten de burgers zelf doen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Zelf doen? Ik denk dat dealen en pikken wel een optie zijn. Als ze willen dat mensen hun plan trekken, moeten ze er de gevolgen maar van dragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit vat de maatregel perfect samen. Tegenover dergelijke personen is het compleet geoorloofd wat strenger op te treden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Tja deze maatregelen komen een volle 10 jaar te laat hé... er zullen sowieso meer armen komen.. dat wil zeggen mensen die wegens werkweigering / weigering tot opleiding, niet meer op steun van de VDAB zullen kunnen rekenen , hierdoor worden ze bij de RVA geschrapt voor max een jaar dacht ik.. en zijn ze dus verplicht om naar het OCMW te gaan.. als nu de VDAB en de RVA nu ook die mensen hun namen nu ook eens zouden doorgeven aan het OCMW kan dat kanaal ook dicht gegooid worden. En zal een weigeraar zich sowieso wel 2 keer bedenken.. een "non" betekend dan dat je een jaar straatstenen kan eten !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() En als nu de VDAB nog eens vlugger de werkzoekende werkgevers met de werkvragende werklozen in verbinding zou (willen/kunnne) brengen, dan zou men nog haast gaan geloven in een normaal goed bestuurd land te leven...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat terwijl er in Vlaanderen maar half zoveel werklozen zijn dan in Brussel en zelfs minder dan de helft van Wallonië.... Vreemd voor een federale materie. Niet dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
cvs wordt niet eens erkend als ziekte; medicijnen worden niet eens terugbetaald. Laat staan dat mensen die aan cvs leiden een invaliditeitsuitkering krijgen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, bij de twee mensen met cvs die ik ken toch.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zijn er veel bouwvakkers wiens rug kapot is die te horen krijgen dat ze dan maar moeten gaan werken als bediende of magazijnier. Ze kennen dan vaak niets van pc's en mogen geen gewichten meer tillen, maar kunnen volgens het riziv wel deze jobs nog uitoefenen. Zo ken ik iemand van 54 jaar die van de VDAB een scholing moet gaan volgen als bediende terwijl die mens heel zijn leven bandwerker is geweest in een drukkerij. Hij heeft nu last van stoflongen, maar word niet erkent als invalide want hij kan nog voor meer dan 1/3 werken volgens het riziv. Maar zo zijn er ook mensen die het stellen met een vervangingsinkomen omdat ze voor hun invalide kind zorgen en er nergens een plaats is waar ze met dat kind naar toe kunnen als ze zijn gaan werken. Ook zij zijn dus verplicht om een jobaanbieding of herscholing te weigeren, niet omdat ze niet willen werken of zich niet willen herscholen, maar omdat zij anders hun invalide kind aan de kapstok moeten hangen de tijd dat ze niet thuis zijn. Maar ook veel mensen die werkloos worden en steeds weer opnieuw te horen krijgen dat ze niet voldoen voor de jobs die aangeboden worden, raken in een depi. Het is soms echt om de moed bij te verliezen. Veel bedrijven doen vaak zelfs nog niet de moeite om te antwoorden op solicitatie's en de werkloze moet wel kunnen bewijzen dat hij/zij zich inspant om werk te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Er is echt veel miserie... zelfs in ons rijk landje...
Spijtig dat egoïstische nietsnutten het draagvlak voor solidariteit steeds maar kleiner maken... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Lombas
Citaat:
Waarschijnlijk heb je zelf nergens last van? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij ontkent dat mensen met cvs op een deel van loon vallen? Probeer eens. De twee gevallen die ik ken, spreken het tegen.
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet zelfs niet wat cvs is (hoe zou ik er dan recht op hebben?). Een of ander syndroom dat het begrijpen van afkortingen verhindert????? Laatst gewijzigd door eno2 : 18 december 2006 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
"20 000 werklozen veroordeelt tot doodstraf" Uit deze link blijkt dat een groot gedeelte van de geschorsten immers zelfs niet op een leefloon terug ( kan ) vallen. Enkele duizenden mensen die in ons land ronddolen zonder enig inkomen, én zonder het recht om te ondernemen deze mensen bevinden zich hoe dan in een staat van wettige zelfverdediging tegen de staat zelf
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 december 2006 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In een staat van wettige zelfvedediging tegen de staat??? Staat tegen staat dus.... Als dat maar goed gaat... Laatst gewijzigd door eno2 : 18 december 2006 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]() en ja van dergelijke kristalnachtneigingen van een premier daar kunnen natuurlijk alleen maar vodden van komen he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 december 2006 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Chronisch VermoeidheidsSyndroom.
![]() |