![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Reeds jaren sleept dit drama aan zonder dat er iets tegen gedaan wordt.
http://web.amnesty.org/library/index/engafr540762004 Sudan??Darfur: Rape as a weapon of war: sexual violence and its consequences "I was sleeping when the attack on Disa started. I was taken away by the attackers, they were all in uniforms. They took dozens of other girls and made us walk for three hours. During the day we were beaten and they were telling us: "You, the black women, we will exterminate you, you have no god." At night we were raped several times. The Arabs(1) guarded us with arms and we were not given food for three days."1. Introduction In March 2004, Darfur, western Sudan, was described by the then United Nations (UN) Humanitarian Coordinator in Sudan, Mukesh Kapila, as the world's greatest humanitarian crisis". (2) 1. Introduction In March 2004, Darfur, western Sudan, was described by the then United Nations (UN) Humanitarian Coordinator in Sudan, Mukesh Kapila, as the world's greatest humanitarian crisis". … (1) The term Arabs is used here to indicate people predominantly from nomadic groups, who speak Arabic as first language. (2) "This is ethnic cleansing, this is the world’s greatest humanitarian crisis, and I don’t know why the world isn’t doing more about it", Mukesh Kapila, quoted in Mass rape atrocity in Sudan, BBC, 19 March 2004
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Typisch, maar dus niet alleen arabieren of moslims doen dat.
Ook de Serviers gebruikten dit 'wapen'. Het is allicht al eeuwen in gebruik.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Over de Serviërs, die in hun verweer tegen de mohammedaanse ideologie hun verwerpelijke tactieken gebruikten, overweeg ik een separate topic te openen. Kan nog enige tijd duren. Ik moet eerst mijn literatuur nog doornemen.
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() http://peacejournalism.com/ReadArtic...rticleID=12674
Sudan: International Court Close to filing Darfur war crimes charges United Nations -- The prosecutor for the International Criminal Court (ICC) told the Security Council December 15 that he has enough evidence of "willful killings, massive rapes and pillaging of entire cities" to charge a number of individuals with war crimes in the Darfur region of Sudan by February 2007. http://www.nydailynews.com/front/sto...p-404575c.html Horrific trip into Chad's massacre Since 2003, more than 200,000 people have been killed and another 2 million forced from their homes in Darfur, an area in western Sudan that is over two-thirds the size of Texas. With the backing of the Sudanese government, Arab militias known as the Janjaweed have subjected black Africans to a systematic campaign of rape, murder and displacement.
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 17 december 2006 om 19:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Basy probeer eens alles wat je post in één bundel te gooien.
Je hebt hier onnoemellijk veel threads over Sudan opgericht ed. Gooi het allemaal samen, makkelijker om te lezen en overzichtelijker. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Deze topic is een test om te zien of er zoveel reacties op de systematische verkrachtingen zullen komen als op die andere topic in een andere rubriek waarin men het heeft over Westerse kinderverkrachter in de Filippijnen. Ik heb stellig de indruk dat de verontwaardiging van de forumgangers nogal selectief is. 1 verkrachting (?) in de Filippijnen krijgt honderd maal meer aandacht dan de verkrachting van duizenden vrouwen in Soedan. 1 dode in Palestina krijgt duizend keer meer aandacht dan 200.000 doden in Soedan, etc.
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik krijg meer het gevoel dat je dit doet om moslims in een slecht daglicht te stellen. Moest dit drama gebeuren in een andere context met daders van een andere godsdienst durf ik te zeggen dat u er weinig mee inzat. U post hier volop topics over landen waarin moslims geweld plegen. Maar weet er eigenlijk bitter weinig over. Als ik zoals in de topic over Thailand dieper op de situatie wil ingaan bent u weg of quote u de Koran even. En dan moeten wij ervan uitgaan dat u echt om Sudan geeft? Laatst gewijzigd door Kay_ : 18 december 2006 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het hele boekje is trouwens maar een bloederige bedoening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Wat Thailand betreft was je laatste post: Citaat:
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 18 december 2006 om 22:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat maal je om Darfoer? Er zijn in een straal van 100 meter rondom u meer dan genoeg problemen die opgelost moeten worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Die ga ik inkaderen, Flippend Rund.
![]() |
#13 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen/Belgie is het, hoe peteuterig sommige gasten ook doen, nog altijd het land van melk en honing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het allerlaatste was overigens een verkeerde quote aan die post. Verder heb ik het ook gehad over de moslims in en rond Bangkok, de mensen die uit het Zuiden vertekken,.... Je was er gewoon niet te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat er ook een kleinere gevarenkern bestaat in en rond Bangkok heb ik meegekregen. Ook daar kan ik weinig tegen inbrengen of aan toevoegen. In een van mijn eerdere berichten had ik reeds aangegeven dat zelfs de opperbevelhebber van de Thaise strijdkrachten die onlangs een coup pleegde een moslim is.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De westerse media maakt er nummer 1 van, maar of zij dat werkelijk zijn is wel een andere vraag hoor. In heel Afrika worden kinderen ontvoerd en opgeleid tot moordmachines. Meisjes worden als slavinnen en sexslavinnen gebruikt zonder ook maar 1 recht. In Latijns-Amerika zijn moorden en verkrachtingen een morm binnen de samenleving geworden en doet men er niets aan. In de westerse wereld zijn verkrachtingen in bepaalde streken een normaal gevaar voor de betreders geworden, wie er klacht gaat tegen indienen loopt gevaar zelf beschuldigd te worden van uitlokking. Darfur is een zaak die hier nog gekend is, maar de zelfde zaken gebeuren bijna overal ter wereld en vaak is er zelfs geen media te vinden. Er zijn streken waar het heel normaal is dat iedere vrouw gewoon door iedere man word verkracht. Er zijn zijn streken waar een vrouw pas haar mond mag open doen als ze een groepsverkrachting heeft ondergaan en dan mag ze enkel nog maar iets zeggen binnen de vrouwengroep. Persoonlijk ben ik zelfs voor mijn job al in streken en samenlevingen geweest, waar het aanbieden van een vrouw tot de gastvrijheidsnormen hoort. En geloof het maar dit was geen Moslimgemeenschap, maar een Christelijke samenleving. Het werd daar zelfs als een belediging aanzien, wanneer je weigerde een vrouw uit te kiezen en als zwakte als je twee nachten na elkaar dezelfde vrouw koos. Een vrouw die weigerde met een man te slapen, mocht zich aan een zware straf verwachten en kon zelfs de doodstraf krijgen wegens het beledingen van haar heer en meester. Maar als ik de threads hier overloop, is er in de westerse wereld blijkbaar enkel geweten wat er in het midden Oosten en de direct omliggende moslimlanden gebeurd. Maar wat er in sommige leefgemeenschappen en Christelijke regio's gebeurd, blijkt vaak een groot geheim te zijn voor het Westen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Aangezien de man die echt verantwoordelijk is voor de coup Thaksin zelf is. |
|||