![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Ze gaan eindelijk optreden.Als ik zie in een reklaamblad ELITE wat daar instaat die werk vragen van allerlei nationaliteiten die zich aanbieden.
En mischien nog illegaal ook?Moeten ze toch geen moeite doen.pak de reklaambladen en ja misschien vinden ze dan nog van alles.Als ik zie in Antwerpen alleen hoeveel wagens met een plaat PL en nog andere dan moet ge weer niet ver zoeken.Die verzieken hier de arbeid voor ernstige mensen.En kom nu niet af met die van ons willen dat niet doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ze niet werken zegt men over allochtonen: ze profiteren van onze sociale zekerheid
Als ze wél werken zegt men over allochtonen: ze pakken de jobs af van onze werknemers. Wat een onzin, alsof er een vast aantal jobs is, dat onafhankelijk van het aantal mensen in een land opgevuld kan zijn, en dat daarna iedereen werkloos is. Men zou beter een groot deel van het zwartwerk legaliseren, en dan de legale vorm promoten. Dát zou welvaart brengen!
![]() |
#3 |
Burgemeester
|
![]() Alle zwartwerk legaliseren?Dan hebben we ook geen sociale verzekering meer,pensioenen enz.
Als ge niks beter weet dan is het voor mij gedaan. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Ik kan prutske zijn redenering wel volgen.
Bij zwartwerk betaald de werkgever geen werkgeversbijdrage, geen sociale heffingen, en nog een hele boel andere dingen niet aan de staat. Meestal verdien je bij zwartwerk toch vrij goed aangezien de arbeider minder moet betalen aan de staat. Als iedereen meer wilt verdienen (iedereen dus), dan zullen ze in dit circuit stappen. Dus minder geld voor de sociale zekerheid. Wanneer men zwartwerk zou legaliseren, dan zouden er allerlei heffingen komen op dit werk en zou het hetzelfde zijn van gewoon werk. Legaal zwartwerk bestaat gewoon niet. Punt uit.
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() "Legaal zwartwerk bestaat gewoon niet. Punt uit."
Toch wel, binnenkort komt er eens eerst vorm van legaal zwartwerk : de dienstenchèques. Bedoeling is ongeveer 25.000 zwarte poetsvrouwen te 'witten' in de hoop dat ze na zes maand in het legaal arbeidscircuit terecht komen. De geïnteresseerde werkgever betaalt de zwartwerker 8 €/uur, de overheid past een bedrag bij én financiert de sociale lasten zelf ... met het belastinggeld van u en ik. ![]() De geïnteresseerde werkgever mag deze kost daarna van zijn belastingen aftrekken : 1 uur gewitte poetsvrouw kost hem uiteindelijk 4€/uur, terwijl het de overheid een veelvoud kost. Uiteindelijk financiert de overheid het loon (sociale lasten inclusief) van 25.000 nieuwkomers op arbeidsmarkt die in het begin van hun witte carrière een sociaal statuut zullen krijgen, terwijl ze geen belasting zullen betalen. Dat is volgens mij een vorm van legaal zwartwerk met * (ster) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom zou ik van een foute stelling "er is geen werk genoeg" vertrekken?
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() "Waarom zou ik van een foute stelling "er is geen werk genoeg" vertrekken?"
Misschien omdat er nu al 400.000 werkzoekenden zijn. Of hebben die zich bij de RVA ingeschrven voor de lol? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een land met 16% van zijn bevolking aan den dop heeft geen werk!. De nepstatuten, brug, en andere pensioenen zijn er simpel gekomen om deze WERKLOZEN, niet in de statistieken te brengen. Ook de 45 + Worden zo uit de statistieken gehaald. Dus die 16%, vergeet het. Het is veel meer. Wanneer er werk genoeg is zullen de cijfers zo wie zo dalen. Er was hier een werkgever op dit forum die beweerde dat er veel universitairen bij hem soliciteerden naar een baan van ongeschoolde arbeider. Hij kon die mensen niet aan werk helpen. Denkt U dat een Universitair een jobke van monteur ambieerd als er werk genoeg is. Denk even na man. En laat de stomme regering prietpraat voor wat het is. Hetzelfde met langer werken voor het pensioen. Omdat er te veel nood is aan werkkrachten ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Boer Bavo Schreef:
Natuurlijk voor de profiteur die zijn gras heeft laten snijden is dit de goedkope zaak. Maar met dit systeem onderhoud U mischien iemand die van een sociale uitkering leeft en zo bijklust en een riant inkomen verdient. Natuurlijk niet voor Uwen halve euro, zoals U voorsteld. Wanneer men zo verder denkt, en iedereen werkt in het zwart, dan gaan we de goede kant op. Alle sociaal zwakkeren vallen dan uit de boot. Gehandicapten, ziekelijken, enz. Prachtige oplossing. Eigen ik eerst zeker. U bent wel een fanatiek tegenstrever van het Blok. Maar het is wel eigen ik eerst bij U. De RVA heeft als taak de ingeschrevene werkzoekenden aan een volwaardige job te helpen. Waarom slegen deze mensen daar niet in? Zijn zij onbekwaam? Of hebben ze geen werk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben niet tegen extra steun voor zieken en gehandicapten. Maar ik vind dat iedereen die twee gezonde handen heeft en nu een uitkering krijgt gerust moet kunnen bijklussen om meer te verdienen. De uitkering kan dan wat lager, en dus sparen we geld uit voor de pensioenen, de zieken en de gepensionneerden.
Dát is het systeem van de dienstencheques, dát is het systeem van een basisinkomen. Deze vorm van zwartwerk is gewoon werk, en daar profiteert iedereen van. De mensen die werk geven én de mensen die werken. Ik begrijp niet wat je ertegen kan hebben. PS: ik denk niet "eigen volk eerst", maar ik denk ook niet "lui volk eerst"
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als er geen vraag naar zwartwerkers is, is er ook geen aanbod van zwartwerkers, zo simpel is dat.
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote="boer_bavo"]Ik ben niet tegen extra steun voor zieken en gehandicapten.
Dát is het systeem van de dienstencheques, dát is het systeem van een basisinkomen. Deze vorm van zwartwerk is gewoon werk, en daar profiteert iedereen van. De mensen die werk geven én de mensen die werken. Ik begrijp niet wat je ertegen kan hebben. En hoe gaat U weten of die uitkeringsgerechtigde bijklust of niet? En hoe gaat U bepalen wiens uitkering naar beneden gaat of niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij krijgt gewoon een uitkering, en mag bijklussen. Er moet niks bepaald worden. Klust hij bij: prima voor hem, doet hij het niet, dan is het zijn eigen probleem.
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gezien er bij een deel van de werklozen ook al luiheid is om werk te zoeken kan eventueel zelfs werk aangeboden worden.
![]() |