![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vivant kiest voor kartel VLD-Vivant
De partij Vivant heeft zaterdag op een ledencongres met overweldigende meerderheid van 85,4 pct (105 tegen 17) beslist om niet als zelfstandige partij aan de verkiezingen van juni 2004 deel te nemen. De partij kiest voor een kartel met de VLD, die garanties bood voor strijdplaatsen op de lijsten en ermee instemde om als VLD-Vivant op de stembrief te prijken, zo verklaarde partijvoorzitter Roland Duchatelet. Vivant is links-liberaal en heeft daarom aansluiting bij zowel VLD als sp.a. Dat de keuze uiteindelijk op de VLD viel, heeft mede te maken met de belofte dat Vivant mee op de stembrief kan. Bij sp.a-Spirit zou dit onder de huidige wetgeving niet kunnen. Vivant profileert zich immers als een afzonderlijke partij. Zij heeft een post-materialistische maatschappijvisie waarvoor de huidige meerderheidspartijen nog niet rijp zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit kartel lijkt me in het licht van Vivants huidige direct-democratische aspiraties en Verhofstadts vroegere voorkeur voor referenda, de minst erge van een aantal kwalen zoals:
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Prima.
Dan moet ik al niet nadenken op welke van beide ik zal stemmen.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtige zaak
![]() Hiermee is de BUB de ENIGE Nationale Partij in het Belgische Vaderland! Belgen, stemt massaal BUB! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() en de PVDA dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
da zijn de fascisten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de SP-a is men voor een verdeling van de arbeid volgens raciale criteria. Om dit te bewerkstelligen is een rassentelling noodzakelijk, en bovendien het vastleggen welke hoeveelheid 'allochtoon bloed' je in je aderen hebt om ingedeeld te kunnen worden bij deze of gene soort. Als dat geen puur racisme en discriminatie is, dan weet ik het niet. Veel socialer ware het om recht op inkomen en arbeid voor iedereen te bepleiten zonder discriminatie daaromtrent te bepleiten volgens ras, afkomst of land van herkomst.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb daarjuist nog een interview gehoord met Roland Duchatelet. Hij zei dat ze niet in kartel gingen met de SPA-Spirit omdat Spirit daar nu al bij zat.
Maar onmiddelijk daarna zei hij dat het programma van Vivant dichter aanleunde bij de VLD, dan bij de SPA.
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amper een dag na de affaire coveliers krijgt de VLD een nieuwe lading 'links'-liberale yuppies binnen. Mijn innige deelnemingen aan de 'rechter'vleugel binnen de VLD. Verzuur in vrede zou ik zeggen.
![]() Ik vind het wel zeer vreemd dat een grote partij als de VLD er mee instemt om met een mini-partijtje als Vivant in zee te gaan. Een partij waarvan niemand op straat weet waarvoor het staat en die maar één man heeft die een beetje bekendheid geniet (in de 'betere' kringen.) Spirit kon tenminste nog een electorale emo-bom meebrengen in het kartel maar nu moeten ze het bij de VLD doen met iemand die zijn parij verkocht heeft aan de meest biedende en die god-nog-aan-toe overwoog om een kartel te vormen met SP-a-Spirit. Ik hoor ze al verzuren daar in Antwerpen. Vivant is weliswaar goed voor 1% van de stemmen maar in de politiek is 1+1 niet noodzakelijk 2. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Euhm. Ik denk dat mijn Franstalige kameraden het daar niet mee eens zijn. Al vermoed ik niet dat ze overlopen van vaderlandslievende gevoeldens. Enfin ik ben het zeker. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() duchatelet heeft het geld om zich in te kopen bij de VLD en dat past altijd in het kraam van politici
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nja maar het lijkt me tactisch geen verstandige zet van het triumveraat bij de VLD en er lopen wellicht nog andere liberalen rond met poen, niet? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |