![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel Harry Potter-boeken heb je tot nu toe gelezen? | |||
0 |
![]() ![]() ![]() |
32 | 65,31% |
1 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,08% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,12% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,20% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,16% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() :-d
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() 0, en ben ook niet van plan er te lezen. Geef mij maar deftige fantasy zoals Raymond E. Feist.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 25 juli 2007 om 14:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Heb je een film gezien?
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Lovecraft. \o/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Ik ben helemaal zuiver op de graat : nog geen enkel boek gelezen, en nog geen enkele film gezien.
![]()
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() oké back naar k&k: ![]() ![]() ![]() ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() Hoe kan je nu oordelen over die boeken als je er nog nooit een gelezen hebt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Die zin klopt niet echt? Probeer het gewoon nog een keer.
![]() |
#11 |
Burger
|
![]() De eerste 6 boeken heb ik elk al minstens 4 keer gelezen(zowel het Engels origineel als de Nederlandse vertaling). De laatste nieuwe heb ik al 2 keer gelezen.
Voor ik er een gelezen had, dacht ik ook dat het domme kinderboekjes waren, maar eenmaal ik de eerste toch eens geprobeerd had, was ik niet meer te stoppen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Drie, alledrie in het engels. Toen ben ik gestopt omdat het iedere keer achterlijker werd. Geef mij maar Eddings.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 25 juli 2007 om 15:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vier,en ik schaam me ervoor. Die boeken waren, achteraf bezien, een verspilling van tijd en bovendien hondsslecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() David 'altijd compleet achterlijke bad guys' Eddings heb ik gelezen tot ik 13 was, denk ik...
Raymond E. Feist vond ik persoonlijk wel beter. Net ietsje minder kinderlijk (hoewel nu ook niet de meest volwassen fantasy). De laatste fantasy die ik las was die van Steven Erikson. Epic, really. En Harry Potter is zo slecht nog niet... ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Het zijn en blijven kinderboeken.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() Eddings is, hoewel hij Amerikaan is, zéker geen slechte fantasyschrijver. The Belgariad, the Tamuli en the Elenium zijn uiteraard zijn beste boeken. Wat probeer je in feite te zeggen over de slechten? In ELK fantasyboek (op Tolkiens meesterwerk na) zijn de vijanden krak hetzelfde.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Staatssecretaris
|
![]() Doe mij maar de donkere toren serie van S. King:
De Scherpschutter Het teken van drie Het verloren rijk Tovenaarsglas Wolfven van de Calla Een lied van Susannah De donkere toren De Donkere Toren-cyclus is Kings eigen moderne versie van de queeste naar de graal en het verbindende element van zijn oeuvre. Waarschijnlijk is het van al zijn werk ook datgene waarom het meeste te doen is geweest. Stephen King schrijft al sinds 1970 aan De Donkere Toren! Het kostte hem bijna twaalf jaar om boek 1 te schrijven. Het begon allemaal met een gedicht. King las "Childe Roland to the Dark Tower Came" uit 1855 van Robert Browning, voor een project in zijn tweede jaar aan de Universiteit van Maine in Orono. In maart, het jaar waarin hij afstudeerde, 3 jaar later, begon hij aan de eerste aflevering van de serie, De Scherpschutter. Hij bleef eraan werken, howel hij in die tijd ook sommige van zijn populairste werken schreef, zoals Bezeten Stad, De Shining en De Beproeving. Uiteindelijk is het allemaal één geheel en zijn er veel boeken met elkaar verbonden. Na zijn bijna dodelijke ongeluk in 1999, richtte King zijn volledige aandacht op deze lange saga en produceerde hij snel achtereen drie grote delen. Het zevende en laatste deel, De Donkere Toren, zal zijn gretige lezers ruimschoots kunnen bevredigen. Het is een fascinerende, voortdurend verrassende roman, een verhaal vol magie, een passende bekroning van een uniek Amerikaans epos. http://www.stephenking.nl/darktower/algemeen.htm
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En bij Erikson is het interessante juist dat de grens tussen goed en slecht, vriend en vijand niet zo makkelijk valt te trekken. That's why he is king. En omdat hij Canadees is, natuurlijk ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() En zo komen we dan uiteindelijk bij de fantasy/sf schrijver die al de rest achter zich laat:
Jack Vance. Werkelijk onbeschrijfbaar de werelden en culturen en avonturen die Vance tot leven brengt. Dit terzijde uiteraard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Gelezen tot en met Tovenaarsglas. Ze zijn inderdaad niet slecht.
|
![]() |
![]() |