![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Schandalig hoge ontslagpremies bij VW-Vorst!
Dit is een slag in het gezicht voor alle ontslagen werknemers van de toeleveringsbedrijven van VW-vorst. Maar ook voor alle werknemers die dagelijks ontslagen worden in dit land. VW heeft steeds om solidariteit gevraagd. Gaan zij nu ook solidair zijn? Stort alle ontslagpremies vanaf heden in een sociaal fonds en verdeel het eerlijk onder elkeen die in dit land ontslagen word. Want elke dag opnieuw krijgen mensen overal ten lande te maken met zulke sociale drama's. Alleen worden zij niet plots miljonair. Geen haan die hier naar kraait. Wat maakt VW-arbeiders zoveel méér dan andere werknemers?
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() yep, en er zijn erbij die tevoren al eens bij Renault en Sabena langs de kassa hebben mogen passeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Stel je voor ![]() Arrogantie ten top!
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() Wie betaald die premies ? VW zelf ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoorde u niet toen de vorige topman van Volkswagen 10 miljoen EURO kreeg als ontslagvergoeding. Wat maakt Volkswagen patroons zoveel méér dan andere patroons? Ik hoorde u ook niet wanneer de arbeidscondities en lonen bij de toeleveranciers veel slechter waren. Dat is al decennia het geval. Tellen die mensen pas mee als ze ontslagen worden, als nuttig instrument om andere werknemers aan te vallen. De positie van de vakbonden en werknemers is niet in alle sectoren/ondernemingen even sterk met alle gevolgen vandien voor de lonen en arbeidsvoorwaarden die verschillen van sector tot sector en onderneming tot onderneming. Stelt u voor om alle arbeidsvoorwaarden en lonen naar beneden te brengen tot het niveau van een ongeschoolde arbeidster in de schoonmaakindustrie? Help je daarmee de mensen die in die zwakkere sectoren ondernemingen werkzaam zijn? Ik dacht het niet. Laten we dan nadenken hoe we de positie van mensen in zwakkere sectoren zoals de toeleveranciers kunnen verbeteren in plaats van mensen aan te vallen die hun baan zullen verliezen. Trouwens interims krijgen ook een ontslagvergoeding van Volkswagen hoewel ze in theorie geen arbeidscontract hebben van Volkswagen. Solidariteit stopt dus helemaal niet tot mensen met een contract van Volkswagen maar het is nu eenmaal een feit dat onderneming a en onderneming b twee verschillende ondernemingen zijn. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 10 december 2006 om 02:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Die ontslagen werknemers hebben m.i. de hoge premies dubbel en dik verdiend.
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 10 december 2006 om 02:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Ik vind dit ook schandalig... en de media heeft hier aan meegewerkt met hun dramatisering van iets wat eigenlijk de normaalste zaak ter wereld is.
men kan niet de totale vrije markt blijven prediken en dan verwonderd zijn over delocalisatie...Of de vermindering van uitstoot blijven prediken en dan verbaast zijn dat er(terecht) minder wagens gekocht worden. 1/2 jaar loon zou het max moeten zijn dat ze krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() En wie koopt die VW's en wie heeft die subsidies betaald om VW telkens te redden?
Hopelijk worden die ontslagpremies zwaar belast zodat de belastingbetaler nog wat kan recuperen van zijn lieve centjes ipv sommige elite-arbeiders plots miljonair te maken.
Als je maar politiek correct denkt... ![]() Laatst gewijzigd door xmordan : 10 december 2006 om 02:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk VW zelf, maar de staat zal natuurlijk ook zijn groot deel wel op eisen.
Maar bij een ding stel ik mij wel vragen en dat is: men krijgt die premie enkel als men zelf het bedrijf vrijwillig verlaat, ze moeten zelf hun ontslag geven dus. Maar in de praktijk is het wel zo dat iemand die zelf zijn ontslag geeft geen of tijdelijk geen recht heeft op stempelgeld. Iemand een idee hoe dat hier gaat? Laatst gewijzigd door daiwa : 10 december 2006 om 02:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() het feit dat VW zo wordt uitgeperst zal hen en andere werkgevers in de toekomst (nog maar eens) extra doen nadenken alvorens jobs te creeren in de modelstaat.
En dan maar janken dat er geen werk is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is compleet naast de kwestie. Ik volg u wel hoor. Het is allemaal de schuld van het personeel, vakbonden en de "consument". De grote aandeelhouders en topmanagers die de laatste decennia miljarden hebben verdient in Vorst zijn de échte slachtoffers van heel die affaire. Ik denk dat dit wel voor iedereen met een beetje goede wil duidelijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed. De hielen likken van de bazen is in sommige delen van de Vlaamse Beweging blijkbaar een traditie die in ere moet worden gehouden ook al slaan de argumenten om dit te verdedigen nergens op. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 10 december 2006 om 02:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Face it...als er geen voldoende afname is voor Volkswagen dan moet de productie naar beneden. Snappie. Of gaat u de kosten op zich nemen om ze naar de maan te schieten? Dus als u zelf een bijdrage wil leveren zou ik zeggen: kopen maar die kever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Burgemeester
|
![]() Eén ding hebben we toch geleerd. Hoe meer men staakt en moeilijk doet, hoe meer men krijgt. VW-arbeiders hebben in het verleden heel weinig toegevingen gedaan en hebben weinig of geen loonverlies geleden.
Men weet dus wat te doen als het wat moeilijker gaat op het werk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van mij mogen ze evenveel hebben. De vraag is hoe dat af te dwingen? Beter om daarover te discussiëren dan te klagen en zagen en niets te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat een gigantische leegte zeg. Twee mails die u niet aanstaan en ge begint al te bleiten...Hou het toch maar inhoudelijk of ga slapen. Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 december 2006 om 02:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En, hebben ze daartegen gestaakt, onze armoezaaiers in Vorst? Of raakte het hun koude kleren (en premie) niet. Heb ik u horen janken hiertegen? O zo solidair die rooie kameraden. Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 december 2006 om 02:21. |
|
![]() |
![]() |