Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2003, 14:02   #1
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Het Vlaams Blok wil de Arabisch Europese Liga (AEL) van Dyab Abou Jahjah laten ontbinden. Kopstuk Filip Dewinter dient daarom klacht in bij het gerecht op basis van de wet op de privé-milities. Die zegt dat elke organisatie die geweld gebruikt of politie of leger wil vervangen, verboden is. Het Vlaams Blok zegt dat de AEL zo'n organisatie is en staaft die bewering met een rapport van de politiediensten.

De AEL kwam de laatste jaren vaak in beeld bij problemen met migrantenjongeren. Toen vorig jaar islamleraar Mohammed Achrak in Borgerhout werd neergeschoten, ontstonden er rellen met allochtone jongeren. De AEL werd daarbij meermaals met de vinger gewezen omdat ze jongeren zou opgehitst hebben. Voorman Abou Jahjah werd toen zelfs een tijdje aangehouden.

Het Vlaams Blok meent dat de AEL een privé-militie is: onder meer de eigen veiligheidsdienst, de burgerpatrouilles en het feit dat de AEL mee aan de basis van de rellen in Borgerhout en andere zou liggen, zijn daar volgens het Vlaams Blok de aanwijzingen voor. Opvallend is dat Filip Dewinter zich in zijn klacht baseert op een politierapport dat hij in handen kreeg.

"Ik neem aan dat het parket op de hoogte is van dit rapport en nu het publiek is gemaakt, zal men hopelijk niet meer geneigd zijn om dit zomaar onder tafel te vegen", zegt Filip Dewinter. "De overheden moeten optreden, men heeft dat in het verleden met andere organisaties wel gedaan, en ik kan het weten", aldus Dewinter.

Informatiebron: http://www.gazetvanantwerpen.be
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 14:09   #2
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

De AEL als prive militie mag voor mijn part verboden worden.
De AEL als politieke partij volgens mij niet.
Den AEL mag voor mijn part zoveel kandidaten op ne lijst zetten bij verkiezingen en die mogen de zotste dingen voorstellen. Dat laat mij koud. Ze mogen echter niet als prive militie optreden of politionele taken doen. Dat moet verboden worden via de wet op de prive milities.

Maar geen verbod van het AEL als politieke partij.
Daar ben ik, en samen met mij mijn hele eenmanspartij, unaniem in.

voila dan zet ik het hier ook nog eens.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 14:11   #3
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

De samenwerking met Mijnheer Van Nespen verloopt naar wens moderator(identieke topic op exact hetzelfde uur 14.02u).
U heeft duidelijk een probleem.
Oud 27 november 2003, 14:13   #4
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Spijtig genoeg zal de klacht weeral niks worden.
Men gaat redeneren dat het een rascistische klacht is, en aangezien ze van het Blok komt, gaat men ze gewoon seponeren.

Spijtig, want ze hebben wel GROOT GELIJK!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 14:16   #5
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Den AEL mag voor mijn part zoveel kandidaten op ne lijst zetten bij verkiezingen en die mogen de zotste dingen voorstellen. Dat laat mij koud. Ze mogen echter niet als prive militie optreden of politionele taken doen. Dat moet verboden worden via de wet op de prive milities.

Ben ik volmondig mee eens. Het Vlaams Blok dat voorstelt om een andere politieke partij te verbieden, en schreeuwt als een gekeeld varken als de eigen politieke toekomst (en vooral de grote poenpakkerij in gevaar komt), wat kan "politiek" toch plezant zijn...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 14:18   #6
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Er is nog altijd een verschil tussen een partij en een privé-militie; De ene predikt verandering en de ander revolutie. Welk is het gevaarlijkst voor de democratie ?
Oud 27 november 2003, 14:23   #7
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar

Ben ik volmondig mee eens. Het Vlaams Blok dat voorstelt om een andere politieke partij te verbieden, en schreeuwt als een gekeeld varken als de eigen politieke toekomst (en vooral de grote poenpakkerij in gevaar komt), wat kan "politiek" toch plezant zijn...
inderdaad
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 14:25   #8
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Er is nog altijd een verschil tussen een partij en een privé-militie; De ene predikt verandering en de ander revolutie. Welk is het gevaarlijkst voor de democratie ?
Er is niet veel verschil tussen beide partijen, allebei extremistisch , allebei voor "hun volk" , allebei op het randje van racisme, ...

Het VB roept trouwens op voor de vernietiging van belgie is dat geen vorm van revolutie?
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 14:30   #9
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Ik wil de Vlaams Blokbetoging tegenkomen waar winkelruiten worden ingeslagen, auto's vernield, gezochte misdadigers gepakt kunnen worden en er geplunderd wordt. Zijn er Vlaams Blokkers die de politie stalken en patrouilles uitsturen om te zien of de politie haar werk wel goed doet ? Zijn er "Vlaamse" verenigingen die dit uit naam van het Vlaams Blok doen ?
Oud 27 november 2003, 14:31   #10
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard

Duidelijk dat het Vlaams Blok de aandacht wil afleiden van haar eigen proces.
Filip Dewinter heeft het de laatste tijd blijkbaar heel druk met het neerleggen van zijn''gegronde klachten''. Mogen wij ons aan een Amerikaanse film verwachten met de A.E.L.in de hoofdrol op KA2
Oud 27 november 2003, 14:32   #11
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Er is niet veel verschil tussen beide partijen, allebei extremistisch , allebei voor "hun volk" , allebei op het randje van racisme, ...

Het VB roept trouwens op voor de vernietiging van belgie is dat geen vorm van revolutie?
Hmm, het Vlaams Blok komt op voor de Vlamingen in Vlaanderen, wat is daar extremistisch aan? En op het randje van racisme is tegenwoordig niet moeilijk ( wie bv durft zeggen dat hij biefstuk friet lekkerder vindt dan kebab begeeft zich tgwoordig ook al op het randje van racisme bij wijze van spreken), maar het is wel duidelijk geen racisme!
En die revolutie zien wij eerder als de fluwelen revolutie zoals in Tsjechoslovakije!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 15:00   #12
Malinwa
Partijlid

Malinwa's schermafbeelding

Standaard

Het AEL is tot op heden GEEN POLITIEKE PARTIJ.
Indien dit wel zo is, wat zijn hun POLITIEKE Punten op hun Partijprogramma?

Ik weet dat ze samen met de PVDA zijn opgekomen onder een andere naam maar niet onder de naam AEL, wel onder de naam RESIST.

HET VLAAMS BLOK vraagt NIET de ontbinding van RESIST maar van de moslimfundamentalistische scoutsgroep, AEL genaamd.

Dus ipv de woorden te verdraaien van De Winter kunde beter zwijgen.
Oud 27 november 2003, 15:12   #13
Malinwa
Partijlid

Standaard

toch nog even dit meegeven:
had de cijfers nog niet echt bekeken, maar als je goed ziet, dan is er maar 1 Waalse partij die meer stemmen heeft terwijl de rest minder dan het VB heeft.
Wou dit gewoon nog is oprakelen.
Sorry als sommige mensen hier last mee zouden hebben.
BTW, bron :
http://verkiezingen2003.belgium.be/e...table_top.html

VLD 1.009.223 888.973 15.36%
sp.a-spirit 979.750 n/a 14.91%
CD&V 870.749 n/a 13.25%
VLAAMS BLOK 761.407 613.523 11.59%
N-VA 201.399 n/a 3.06%
AGALEV 162.205 434.446 2.47%

PS 855.992 631.653 13.02%
MR 748.952 n/a 11.40%
CDH 359.660 n/a 5.47%
ECOLO 201.118 457.281 3.06%
Oud 27 november 2003, 15:14   #14
Abdel
Vreemdeling

Abdel's schermafbeelding

Standaard

Het Vlaams Blok zal eerder ontbonden worden dan de AEL denk ik. Het Vlaams Blok is verantwoordelijk voor de oplaaiingen in de Antwerpse migrantenbuurten zoals Turnhoutsebaan in Borgerhout.

Ik wacht met ongeduld op de uitslag van het proces, dat het Vlaams Blok voor eens en altijd zal verbieden. Ze zullen dan wel een andere partij oprichten, maar de eer is er dan wel goed af. En als dan nog het Cordon Sanitaire opgedoekt wordt, dan zal de modale burger inzien dat dit partijtje slechts een vereniging van facistoide paranoia's is, die langzaam maar zeker zal wegkwijnen in de politieke vergeetput.

Het Vlaams Blok zal even snel (en hard!) vallen als het opgekomen is!
Oud 27 november 2003, 15:17   #15
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdel
Het Vlaams Blok zal eerder ontbonden worden dan de AEL denk ik. Het Vlaams Blok is verantwoordelijk voor de oplaaiingen in de Antwerpse migrantenbuurten zoals Turnhoutsebaan in Borgerhout.

Ik wacht met ongeduld op de uitslag van het proces, dat het Vlaams Blok voor eens en altijd zal verbieden. Ze zullen dan wel een andere partij oprichten, maar de eer is er dan wel goed af. En als dan nog het Cordon Sanitaire opgedoekt wordt, dan zal de modale burger inzien dat dit partijtje slechts een vereniging van facistoide paranoia's is, die langzaam maar zeker zal wegkwijnen in de politieke vergeetput.

om u voor allochtoon te laten doorgaan zal je toch nog effekes moeten oefenen zelle!
Oud 27 november 2003, 15:18   #16
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan u dat op een of andere manier verklaren of verduidelijken want ik ben niet echt mee hoor!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 15:19   #17
Abdel
Vreemdeling

Abdel's schermafbeelding

Standaard

[quote="jan hyoens"]

om u voor allochtoon te laten doorgaan zal je toch nog effekes moeten oefenen zelle! [quote]

Hoe bedoelt u?
Oud 27 november 2003, 15:20   #18
Malinwa
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdel

Tja, chance dat er nog zoiets bestaat als fantasie.
Geniet nog van uw suikerfeest en komt dan terug naar de realiteit.

EN JULLIE OUDERS ZIJN VERANTWOORDELIJK VOOR DE OPVOEDING VAN JULLIE KINDEREN.
Maar ja, als ge op straat opgroeit in MArokko dan hebde natuurlijk geen waardige WESTERSE opvoeding genoten.

Btw, ge schrijft goed Nederlands.
Toch nog ene die naar school is geweest!
Oud 27 november 2003, 15:21   #19
jan hyoens

Standaard

[quote="Abdel"][quote="jan hyoens"]

om u voor allochtoon te laten doorgaan zal je toch nog effekes moeten oefenen zelle!
Citaat:

Hoe bedoelt u?
Dat abdel uwe echte naam niet is! of vergis ik mij?
Oud 27 november 2003, 15:25   #20
Abdel
Vreemdeling

Abdel's schermafbeelding

Standaard

Is Jan Hyoens uw echte naam dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Kan u dat op een of andere manier verklaren of verduidelijken want ik ben niet echt mee hoor!
Wat moet ik verduidelijken? Dat de AEL langer zal bestaan dan het Vlaams Blok?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be