![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Ben ik blij dat ik niet rook.
Bewijs voor de vrouw dat er nog vuilere bureaus zijn ![]() ![]()
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() zaaaaaaaaaaaaaalig!
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() GIEREEEEEUUUUHHHHH!!!!!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jarghhhh
da's een voorbeeld van Wansmaak Klasse AA+. Dat vermangelde toetsenbord vind ik geen probleem, de hoeveelheid saffen een voorbode voor een setje geasfalteerde longen, maar die fles gordons dry gin aan de rechterkant.. da's "Zum Kotsen".Hoe mensen dat kunnen drinken, dat blijft me een raadsel.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar allee, dat is toch lekker
![]()
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Computer weggegooid?
Marlboro Chemical, met een subtiel vleugje verbrande plastiek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor wie maar niet ontmoedigd raakt:
Twee foto's van een long van een gezonde man (met wat zwarte vlekken wegens pollutie) vergeleken met twee foto's van een long van een roker die er uiteindelijk door gestorven is. ![]() Above: Normal city dwellers lung. Note black specks throughout indicative of carbon deposits from pollution. Compare this to the lung below. ![]() Smokers lung with cancer. White area on top is the cancer, this is what killed the person. The blackened area is just the deposit of tars that all smokers paint into their lungs with every puff they take. To get a sense of how a long is altered by smoking to cause emphsema look at the pictures below. The first is a picture of an inflated non-smoker city dweller's lung. ![]() As in the normal picture of a lung above, you can see carbon deposits collected throughout from pollution effects. But when contrasted with a smoker's lung with emphysema... ![]() ...there is a very dramatic visible difference. Not only is the discoloration the issue, but the lungs have literally been ripped out of shape making breathing extremely difficult and eventually impossible. Veel plezier bij u volgende sigaret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() SLIK
![]() Kan dit ook voorkomen bij passieve meerokers?
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daar wordt ik nerveus van se. Rap een sigaretje smoren om te bekomen.
Ik snap nog altijd niet waarom rokers evenveel betalen als anderen voor sociale zekerheid, terwijl het overduidelijk bewezen is dat ze zichzelf moedwilling verminken.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() Rokers zijn de beste oplossing tot nogtoe om de vergrijzing tegen te gaan.
Rokers geven veel geld uit om hun steentje bij te dragen aan de betaalbaarheid van de pensioenen van de niet rokers. Ten eerste willen ze persoonlijk niet bijdragen tot de pensioenkosten (halen ze toch niet) en tijdens hun actieve loopbaan sponsoren ze de staat extra. Ze betalen meer belastingen (voor de effectieve prijs van een sigaret moet je het anders niet laten) zodat ze bovenop hun normale bijdragen ook nog geld binnenbrengen voor de niet rokers. Rokers zijn dus begaan met hun niet rokende medemens, ze zijn begaan met de jeugd en zelfs met de medische industrie. Rokers die er financieel nog goed genoeg voor zitten als ze kanker krijgen of nog van enige sociale zekerheid kunnen genieten zijn big bussines. Sterven van ouderdom is het slechtste wat je kan doen, toch zeker zonder klant te zijn eerst. Kanker is voor de industrie het beste. Chemotherapie, bestralingen, pillen om de misselijkheid van deze zaken te bestrijden, pillen om de neveneffecten van die pillen te bestrijden, scans om de haverklap om te zien hoe slecht het is, consultaties bij de oncoloog, de huisarts, de psycholoog enz. Blijkbaar is de roker te veel begaan met z'n medemens maar heeft een of andere studie aangewezen dat het interessanter is om het geld van de roker gewoon te incasseren, de medische hulp aan hem of haar te beperken zodat ze met de overschot niet rokers langer kunnen uitmelken. Enfin, ze zullen wel een reden gevonden om rokers te demoniseren. Ik heb echter een licht vermoeden dat het niet gaat om de gezondheid van de actieve noch de passieve roker.
![]() |
#14 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou er best eens een volledig objectieve studie willen over lezen. Wat levert een roker op qua taksen? Wat kost hij werkelijk meer in geval van oorzakelijkheid bij de tabak van zijn ziekten, al dan niet terminaal. Dient ook in kaart gebracht te worden: de bonus aan economische bedrijvigheid die de tabaksgiganten veroorzaken....... 't Lijkt me allemaal niet zo simpel te becijferen.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb in een ver verleden eens een artikel gelezen waarin inderdaad stond dat het totaalbedrag dat rokers bij de toenmalige accijnzen én de jaren pensisoen minder bespaarden groter was dan de extra kost van de behandelingen (want ook niet rokers kunnen kanker krijgen).
Ik vraag me wel af of er geen recentere data zijn.
![]() |
#20 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze worden minder oud en oudere mensen kosten nu eenmaal meer aan gezondheidszorg. Er zijn heel wat aspecten die in rekening moeten gebracht worden. |
||||
![]() |
![]() |