Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat de daders van zulke vandalenstreken streng moeten worden gestraft??
Ja, natuurlijk...die flitspalen staat er om snelheidsduivels op hun gevaarlijk gedrag te wijzen. 39 49,37%
Strenge straf voor de daders. De paal stond in een bebouwde kom en stond voor de veiligheid van de omwonenden. Toch moet het strenge beleid herbekeken worden 13 16,46%
Correcte actie...men moet overal zo snel kunnen rijden als men wil. vrijheid, blijheid moet je maar denken 11 13,92%
De flitspalen zijn een schandalig middel van de overheid om de mensen hun "zakken" leeg te roven. Vervang de boetes door gevangenisstraffen 16 20,25%
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2003, 21:18   #1
Woutertje
Banneling

Standaard

Overgenomen van de website: http://www.tuftufclub.com/fotos/fotorepo.php?welke=443

Gisterenochtend rond 2:00 uur ging in Werchter de vierde Belgische flitspaal in vlammen op.

De Belgische politie zal beslist geen fan meer zijn van Telefacts. Nadat dit programma liet zien wat er in Nederland gebeurt met flitspalen, is de ene na de andere paal in Vlaanderen hetzelfde lot beschoren.
Gisterenochtend rond 2:00 uur was het de beurt aan de Werchterse Steenweg in Werchter. Het is overigens jammer dat de daders een paal uitkozen die binnen de bebouwde kom staat.

Tenslotte nog dit: we hebben begrepen dat we bij veel Vlamingen een verkeerd beeld hebben gekregen. Aan hun de volgende boodschap:
de Tuf-tuf Club strijdt in Nederland tegen controlevormen die duidelijk tot doel hebben extra inkomsten te genereren. Bij ons vind je zelden controles binnen de bebouwde kom; de Nederlandse politie doet het bij voorkeur op nachtelijke snelwegen, waar mensen geneigd zijn wat harder te rijden en het voor justitie dus goed scoren is.
Wij hebben begrepen dat de getroffen paal in Werchter binnen de bebouwde kom staat en daar geplaatst is nadat meerdere doden zijn gevallen. Aannemend dat die situatie klopt, veroordelen wij deze aanslag ten zeerste. Helaas hebben de media in hun creativiteit en sensatiezucht de 'dichterlijke vrijheid' genomen te insinueren dat wij achter deze aanslag staan of zelfs steken. Dat is beslist niet het geval. Wij betreuren het dat een en ander een verkeerde indruk bij u heeft achtergelaten. Wij zijn keihard tegen het ziekelijke flitsbeleid in Nederland, maar hebben beslist niet de arrogantie te denken dat wij als Nederlanders ons met het Belgische verkeersbeleid hebben te bemoeien.

Woutertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2003, 22:06   #2
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ongehoord inderdaad. het kan dan ook géén toeval zijn dat de daders vermoedelijk roekeloze jongeren zijn met opgefokte wagens die hebben gemerkt dat de paal hen had geflitst en hem dan maar vernield hebben om een boete te ontlopen. Die paal was er gezet om het aantal dodelijke verkeersongevallen die er recent in de buurt gebeurde te stoppen. Een ware slag in het gezicht van de nabestaanden van de verkeersslachtoffers.
Oud 4 november 2003, 23:38   #3
Pallieter
Partijlid

Standaard

Best wel grappig, weg met die flitspalen
Pallieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 00:17   #4
ward
Burger

Standaard

Zelf zou ik ze ook opstoken ...als ik durfde...
Ik heb namelijk ook meer praat achter mijn toetsenbord dan echt.
Alleen, durf ik het ook ZEGGEN
Oud 5 november 2003, 00:49   #5
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Allé nog een paar maanden,en dan kunnen we er ne piek op zetten wa slingers rond doen,kerstbalonnen en wa lichtjes er aan hangen,niet te vergeten een stalleke met een kribbeke voor kindje jezus
Oud 5 november 2003, 03:23   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

80% van de flitspalen staan aan rode lichten, en hebben meer tot doel de roodrijders te snappen.Daar heb ik geen problemen mee.Voor rood stop je. In bebouwde kom hou je je aan de geijkte snelheden,of trager.

Maar de meeste pure snelheidscamera's staan zodanig dat je al heel gauw een boete aan je broek hebt,zelfs als wetsvrezender burger. En die affakkelen, da's geen slecht zak. Beter nog, als ik een fool and fullproof recept heb om die Big Brother krengen te vernielen, dan post ik het op alle relevante fora.

Ikzelf heb geen last ervan, daar mijn voertuig zodanig is aangepast dat die domme dingen mij niet kunnen herkenbaar flitsen.

Waar ik voornamelijk bang voor ben, de dag dat de flitspalen hun info direct versturen via een soort van internet verbinding.Want dan is Big Brother aan de gang.
Oud 5 november 2003, 07:05   #7
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Ik heb vorig jaar een dierbre verloren een meisje van 19 in vosselaar doordat haar vriend die achter het stuur zat te hard reed.Ze gingen uit de bocht en vlogen tegen een boom .Ze was op slag dood de bestuurder kwam ervan af met kleerscheuren.Daar in die bocht staan geen flitspalen maar wel de resten van de vele ongevallen die er al gebeurd zijn.Dat ze op zulke plaatsen flitspalen zetten dat zou ik nog begrijpen.Op de wegen die van dancings naar de hoofdbaan leiden is het best te begrijpen dat er zouden staan.Maar daar staan er dan gewoonlijk geen.Daar waar de werkende mens dagelijks voorbij moet daar staan er dan teveel.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 10:35   #8
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Ach, hoe grootmoedig van die Nederlandse club dat ze vinden dat je palen binnen de bebouwde kom niet mag vernietigen...
Wat een geluk dat er nooit doden vallen buiten de bebouwde kom of 's nachts, nietwaar?

Zelden zo'n cynische hyperegoïstische daden gezien, dat iemand die nog onderschrijft vervult me met walging: Het recht claimen roekeloos te mogen rijden en desnoods tot geweld overgaan om het te claimen, terwijl er elk jaar duizenden mensen 's nachts en overdag, binnen en buiten de bebouwde kom, worden doodgereden, je moet het gore lef maar hebben...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 10:46   #9
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Om heel eerlijk te zijn ben ik wel voor het gebruik van flitspalen, maar...

Het kan niet zijn, dat men die flitspalen als paddestoelen uit de grond laat verrijzen. Anders moet men consequent zijn en de bemande snelheidscontroles afschaffen...

Ik heb de indruk dat vele nieuwe palen zodanig geplaatst worden, dat ze meer dienen om de staatskas te spijzen, dan om aan serieuze veiligheidsbevorderend beleid te doen.
Zo staan er in het Antwerpse veel palen op wegen, waar een totaal onrealistisch lage snelheidslimiet wordt gehanteerd.
Dat men deze palen dan affakelt, daar heb ik geen probleem mee!

Anderzijds zijn de zg. roodlichtcameras een uitermate goede zaak!
Deze bevorderen zeker de veiligheid op onze wegen.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 12:32   #10
damawallaby
Lokaal Raadslid

Standaard

Toch mooi hé zo'n "verlichte" flitspaal. En nie veel voor nodig: nen oude autoband ( waar je anders op het stort moet voor betalen), wat benzine ( mag met lood), wat diesel ( mag rooien zijn) en eventueel wat afgedraaide moterolie of fritvet ( moet ge dan weeral niet naar het stort brengen) en een vlammeke.
damawallaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 12:46   #11
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Als het zo doorgaat dan zullen ze er wel een of ander alarm opzetten.

Zodra je aan de paal komt een signaal naar de politie.

Ze kunnen er ook 380V op steken 8)

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 13:19   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Goedkope en niet zo vernielzuchtige oplossing voor het flitspaalprobleem.
1 trapladdertje, en 1 spuitbus verf.

Geen vuurkestook wat Agalev verboden heeft(of toch geprobeerd).geen gezeul met bidons en autobanden.Geen kans zelf aangebrachte brandwonden.
Oud 5 november 2003, 13:21   #13
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder

Ze kunnen er ook 380V op steken 8)
fijn, dan weet ik al wie mijn volgende electiciteitsleverancier wordt

gewoon met een jeep uit de grond trekken!
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 13:28   #14
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Van mij mogen ze op elke autosnelweg om de kilometer een flitspaal zetten.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 13:30   #15
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
U rijdt dan waarschijnlijk ook niet met de wagen?

Oud 5 november 2003, 13:31   #16
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:
U rijdt dan waarschijnlijk ook niet met de wagen?
Ik rij elke dag zo'n 120 kilometer, meestal autosnelweg. En ja, ik rij daar te snel, probeer maar eens in de spits 120 te rijden, dat is stressen, omdat constant iedereen in uw gat komt rijden, u probeert voorbij te steken, of je moet op je rem duwen omdat je achter een vrachtwagen rijdt en iedereen je tegen 140 voorbijvlamt. Je bent door de 'sociale' druk van de medewegggebruikers verplicht om minstens 130 te rijden. En ik ben dat kostbeu. Daarom: overal plitspalen, en dan breng ik niet meer mijzelf en anderen in gevaar door 120 te tuffen, en ben ik niet meer verplicht om met de stroom mee 140 te vlammen.
Oud 5 november 2003, 13:40   #17
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik rij elke dag zo'n 120 kilometer, meestal autosnelweg. En ja, ik rij daar te snel, probeer maar eens in de spits 120 te rijden, dat is stressen, omdat constant iedereen in uw gat komt rijden, u probeert voorbij te steken, of je moet op je rem duwen omdat je achter een vrachtwagen rijdt en iedereen je tegen 140 voorbijvlamt. Je bent door de 'sociale' druk van de medewegggebruikers verplicht om minstens 130 te rijden. En ik ben dat kostbeu. Daarom: overal plitspalen, en dan breng ik niet meer mijzelf en anderen in gevaar door 120 te tuffen, en ben ik niet meer verplicht om met de stroom mee 140 te vlammen.
Een andere manier van rijden is gewoon zelf wat minder stressy achter het stuur te zitten en uw snelheid gewoon niet hoger te leggen dan 120.
Ik rijd zo en ik heb er geen probleem mee.

Oud 5 november 2003, 13:58   #18
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

@ de johan

Als je tellertje 130 aanwijst rij je naar alle waarschijnlijkheid nog geen 120 . (7�*8% afwijking) + ze flitsen pas vanaf een 128km/uur (zegt de commissaris :o ) => da's op je teller waarschijnlijk al 140
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 14:24   #19
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:
Een andere manier van rijden is gewoon zelf wat minder stressy achter het stuur te zitten en uw snelheid gewoon niet hoger te leggen dan 120.
Ik rijd zo en ik heb er geen probleem mee.
Kijk, het zou allemaal veel veiliger en simpeler zijn mochten we ons allemaal aan de wet houden. Blijkbaar is dat wat moeilijk, daarom ben ik voor het radicaal verhogen van de pakkans (NIET de boetes, dat helpt toch niet). Over criminaliteit denk ik hetzelfde.
Oud 5 november 2003, 14:29   #20
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kijk, het zou allemaal veel veiliger en simpeler zijn mochten we ons allemaal aan de wet houden. Blijkbaar is dat wat moeilijk, daarom ben ik voor het radicaal verhogen van de pakkans (NIET de boetes, dat helpt toch niet). Over criminaliteit denk ik hetzelfde.
U heeft gelijk, maar er is een verschil tussen het verhogen van de pakkans en overdrijven, hé!
Als je overdrijft, dan verdwijnt ook meteen het effect.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be