![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Wie gaat zich opofferen voor de aarde te redden geloofd mij niemand,l daar ben ik zeker van . Langzaam maar zeker is de aarde naar de kloten aan het gaan ,ik schat nog een 50jaar en dan begint de miseren met de natuur. Wie niet hoord moet maar voelen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() IK ben al een "hele tijd" bezig met een minder milieu belastende levensstijl.
Dat is de offer die je moet maken.
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb geen rijbewijs. Dus ik zal een pak minder vervuilen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() de aardkloot
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() ik heb wel een rijbewijs maar toch geen geld voor een auto zodus
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() als jullie geen auto hebben dan kan ik wat extra compenseren met mijn hummer.
merci |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Dat is waar. Niets maar dan ook niets blijft duren, je kan niet verwachten dat we hier eeuwig gaan rondlopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() mag je van mij gerust maar aangezien je parasiteert op onze millieugebruiksruimte moet je schadevergoeding betalen he.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() je leest zelf dat niemand zich daar druk over maakt over onze aarde .Het zal mijn tijd wel duren gemakkelijk he
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Alleen wordt er hopelijk niet te lang mee gewacht, want de nood wordt zo stilaan wel redelijk hoog. Iets wat dat met zich meebrengen is dat het tegenwoordig nog te gemakkelijk is om gewoon verder te doen en de feiten te negeren, zie maar hoeveel mensen om je heen zich daaraan schuldig maken. Als de èchte problemen zich voordoen, zal er wel iets ondernomen worden (hoop ik). De Franse revolutie bv. was er waarschijnlijk ook niet gekomen als je nog netjes eten in de supermarkt kon kopen. En intussentijd, hoop doet leven hé. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zin heeft al dat opofferen als we niet eerst zorgen dat we het mondiaal aanpakken,wetende dat de USA en China de grooste vervuilers zijn en bijna geen milieuwetgeving hebben, en wij in Europa met de strengste wetgeving rond het milieu zitten
![]() |
#13 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wel ik maak me daar al jaren zorgen over en daarom besloot ik minder en doelbewust te consumeren. Verder wil ik geen auto = werkt de luiheid in de hand.
Ik vrees dat het probleem ligt volgens mij aan het gegeven dat onze maatschapij verslaafd is aan het woord economische groei. (= massa-consumtie )
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Ik wil mij wel inzetten.
Maar ik geef toe dat er een zeker luiheid in mij zit. Zo zal ik gemakkelijk de auto nemen wegens het comfort. Als ik naar Antwerpen stad ga dan neem ik altijd de fiets. Dat is zo'n 20 kilometer heen en 20 kilometer terug. Het is maar 1 moeite, maar het is een begin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp die hetze niet. De aarde warmt op, big deal. Dat gebeurt al miljarden jaren in cyclusvorm.
Waar was Al Gore toen de Sahara een bos was?
Laatst gewijzigd door lombas : 2 januari 2007 om 15:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dus lombas er is echt niets gaande volgens U ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, de aarde warmt op. En nu? Tussen pakweg 1300 en 1800 koelde ze drastisch af. Ijverde Groen! toen voor meer fabrieken?
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vind jij dit logisch en normaal? ![]() Of komt dat ook om de zoveel tijd terug?
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben er zelf ook van overtuigd dat het een bepaalde cyclus is.
MISSCHIEN, maar dan heel misschien kan het zijn dat de mens daar nu wel een extra handje aan meewerkt. So be it. Op National Geographic loopt momenteel een documentaire daarover. Eén van de geïnterviewden is de Afrikaanse mevrouw die omwille van haar bomenproject een tijd geleden een Nobelprijs mocht ontvangen. Volgens haar veroorzaakt elke mens in zijn ganse leven het equivalent aan CO2 wat 10 bomen kunnen zuiveren. Gezien de massale boskap waardoor de longen van de aarde weldegelijk worden aangetast, vind ik dat iedereen - in navolging van die mevrouw - ergens minstens 10 bomen zou moeten aanplanten. De vraag is dan natuurlijk: w�*�*r kunnen we dat doen? Er bestaat toch zoiets als een bermdecreet? Waarom kan men op die kilometerslange bermen geen bomen zetten? Er moet toch nog wat plaats zijn op niet-gecultiveerde gronden waar men bomen kan laten groeien? En verder: een zeer behoudsgezind gebruik van energie. NB. ik zet ondertussen mijn TV wel af, maar hoe krijg ik mijn CD/Tuner ding uit zonder me dagelijkse in bochten te moeten wringen om die pries uit te trekken? Weet iemand dat? Ik gebruik ook spaarlamp (1) om ' s avonds TV te kijken. Raar genoeg flikkert die als ik de schakelaar (staande lamp) uitdraai en stopt die ook enkel als ik de pries uittrek? Iemand met verstand van ellekentriek om me dat uit te leggen? Heb ook maar pieteklein tuuteke, zet enkel chauffage aan in bewoonde kamers (geen badkamer: plaatselijke verwarming op het moment dat je er moet zijn, geen gang, geen slaapkamers). Wie doet beter?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben ik verantwoordelijk voor mensen die acht uur aan een stuk in de zon gaan liggen, drie weken lang?
![]() |