Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2006, 11:35   #1
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard Foei ! HLN

Het Laatste Nieuws pakt ieder jaar uit met een 'top 100'
Een top 100 die samengesteld wordt aan de hand van een enquête bij 2000 lezers van die krant.

In die top 100 staan mensen die in het lopende jaar iets van betekenis waren, of op de één of andere manier op een opmerkelijke manier het nieuws haalde.

Zo staan op '6' de ouders van Joe Van Holsbeeck en op '3' Luna en haar oppas.

De ouders van Joe staan de pers te woord, maar voor de moord op Luna lezen we een verslag van een journaliste.
Ik weet niet in hoeverre de nabestaande van Luna al dan niet bereid waren tot een intervieuw.
Dan is ook hun keuze, en dat respecteer ik.

MAAAR!!!

In heel die top 100 wordt er 'GEEN' woord gerept over de dramatische gebeurtenissen met Guido Demoor.
Misschien dat de nabestaande hier ook liever over zwijgen, wat ik tevens respecteer.
Maar je gaat mij niet wijsmaken dat er onder die 2000 lezers teweinig interesse was om dit drama zomaar bla bla te laten, alsof het een dagelijks ongeval was.
Was er echt geen "plaats" in de krant om dit te herdenken...

Ik begrijp er niets meer van.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 11:44   #2
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Het Laatste Nieuws pakt ieder jaar uit met een 'top 100'
Een top 100 die samengesteld wordt aan de hand van een enquête bij 2000 lezers van die krant.

In die top 100 staan mensen die in het lopende jaar iets van betekenis waren, of op de één of andere manier op een opmerkelijke manier het nieuws haalde.

Zo staan op '6' de ouders van Joe Van Holsbeeck en op '3' Luna en haar oppas.

De ouders van Joe staan de pers te woord, maar voor de moord op Luna lezen we een verslag van een journaliste.
Ik weet niet in hoeverre de nabestaande van Luna al dan niet bereid waren tot een intervieuw.
Dan is ook hun keuze, en dat respecteer ik.

MAAAR!!!

In heel die top 100 wordt er 'GEEN' woord gerept over de dramatische gebeurtenissen met Guido Demoor.
Misschien dat de nabestaande hier ook liever over zwijgen, wat ik tevens respecteer.
Maar je gaat mij niet wijsmaken dat er onder die 2000 lezers teweinig interesse was om dit drama zomaar bla bla te laten, alsof het een dagelijks ongeval was.
Was er echt geen "plaats" in de krant om dit te herdenken...

Ik begrijp er niets meer van.
Ja,als de mensen daar nu eenmaal niet voor stemmen. Hoop ook elk jaar dat Billie Jean op 1 komt in de top 2000, maar tevergeefs
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 11:51   #3
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ja,als de mensen daar nu eenmaal niet voor stemmen. Hoop ook elk jaar dat Billie Jean op 1 komt in de top 2000, maar tevergeefs
Zoals je hoopt dat 'Sinterklaas' u elk jaar niet vergeet zeker...
Oud 30 december 2006, 11:56   #4
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zoals je hoopt dat 'Sinterklaas' u elk jaar niet vergeet zeker...
Yup,zoiets

Maar alle gekheid op een stokje, als de mensen niet op deze gebeurtenis gestemd hebben dan is dat zo.
Overigens is het dat beter om je stem te verlenen aan ofwel de moorden in Antwerpen ofwel Joe Vanholsbeeck.
Omdat met drie gelijkaardige categoriën je minder kans maakt om met én van die zaken hoog te geraken omdat de stemmen verdeeld worden.

En ik denk dat de mensen dan ook één van twee gebeurtenissen hebben aangegrepen.
Verder begrijp je ook dat rond de dood van Demoor nog altijd geen zekerheid is, dat is ook iets wat in de gedachten van de mensen mee gespeeld heeft denk ik dan.
Oud 30 december 2006, 12:22   #5
sodoirt
Banneling

Standaard

Voor hen die nog illusies hadden over HLN, hier klikken
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 12:24   #6
De Prof
Minister-President

Standaard

Guido Demoor is gestorven omdat hij opkwam tegen het storend gedrag van bepaalde jongeren.

Vele mensen ondervinden dagelijks wat Demoor overkwam, maar we draaien stilletjes ons hoofd om...
Hij niet, met de gekende gevolgen.
Als dit niet mag herdacht worden, weet je meteen waar de wind vandaan komt.

Ofwel heeft HLN bewust deze gebeurtenis, niet in haar enquete opgenomen, ofwel heeft men ze achteraf geschrapt.

Maar zeggen dat ze niet 'belangrijk' genoeg was is flauwe kul.
In elek jaaroverzicht was er sprake over, soms heel miniem, maar het werd niet doodgezwegen.

Waarom zouden de lezers van HLN dit dan niet belangrijk genoeg vinden.

Wat betreft het proces zelf of de preciese omstandigheden doet weinig terzake.
Had Demoor niet gereageerd dan leefde hij nu nog.
Oud 30 december 2006, 12:31   #7
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Guido Demoor is gestorven omdat hij opkwam tegen het storend gedrag van bepaalde jongeren.

Vele mensen ondervinden dagelijks wat Demoor overkwam, maar we draaien stilletjes ons hoofd om...

Ofwel heeft HLN bewust deze gebeurtenis, niet in haar enquete opgenomen, ofwel heeft men ze achteraf geschrapt.

Maar zeggen dat ze niet 'belangrijk' genoeg was is flauwe kul.
In elek jaaroverzicht was er sprake over, soms heel miniem, maar het werd niet doodgezwegen.

Waarom zouden de lezers van HLN dit dan niet belangrijk genoeg vinden.

Ik ga hier nog niet eens uitgebreid de zaak Demoor bespreken, de rechter zal wel beslissen hoe dat ineen zat en hij is ook de enige die alle bewijzen zal kunnen beoordelen.

Verder moet je je er misschien gewoon bij neerleggen dat er niet genoeg mensen op gestemd hebben in plaats van je in complottheorieën te wikkelen als iets niet strookt met jouw beeld.
Oud 30 december 2006, 12:40   #8
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

tja er is een verschil tussen iemand koelbloedig afknallen zonder aanleiding en in een gevechtje door slechte gezondheid sterven (of het moest anders gelopen zijn...)
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 12:42   #9
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
tja er is een verschil tussen iemand koelbloedig afknallen zonder aanleiding en in een gevechtje door slechte gezondheid sterven (of het moest anders gelopen zijn...)
Dat kan alleen de rechter weten na alle bewijzen gezien te hebben, maar daar gaat deze thread dus niet over
Oud 30 december 2006, 12:51   #10
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat kan alleen de rechter weten na alle bewijzen gezien te hebben, maar daar gaat deze thread dus niet over
Inderdaad.
We gaan de zaak Demoor niet terug uitpluizen.
Daar gaat het niet om.

Maar om nu tezeggen dat er te weinig mensen op stemmen, omdat het niet 'belangrijk' genoeg was, daar geloof ik niks van.

Anders kan je de moord van Joe Van Holsbeeck ook afdoen als een ordinaire roofmoord zoals er zodikwijls één gebeurt.

Laatst gewijzigd door De Prof : 30 december 2006 om 12:51.
Oud 30 december 2006, 12:56   #11
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

vele mensen zitten met een dubbel gevoel na de dood van de moor..., enerzijds wilde hij kalmte op de bus en kreeg hij slaag, langs de andere kant was hij rascistisch en in slechte gezondheid...
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 12:56   #12
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
We gaan de zaak Demoor niet terug uitpluizen.
Daar gaat het niet om.

Maar om nu tezeggen dat er te weinig mensen om stemmen, omdat het niet 'belangrijk' genoeg was, daar geloof ik niks van.

Anders kan je de moord van Joe Van Holsbeeck ook afdoen als een ordinaire roofmoord zoals er zodikwijls één gebeurt.
Ik zeg niet dat het niet belangrijk is. Ik had twee punten:

- de zaak is nog altijd onduidelijk
- er zijn andere gevallen van zinloos geweld (bestaat er dan zoiets als zinvol geweld vraag ik mij ooit af) waar marsen voor werden gehouden, die "erger" zijn omdat de slachtoffers jonger waren.
Verder als je de keuzen hebt uit drie gelijkaardige zaken om voor te stemmen zullen de meeste mensen ook stemmen op de meest controversiële zaken, die het meest aandacht hebben gekregen.

Om even terug naar mijn Billie Jean voorbeeld te grijpen: BJ is voor mij niet dé beste plaat van MJ maar ik stem er wel op omdat ik weet dat daar de meeste mensen op zullen stemmen en zo MJ naar boven wordt geduwd in de poll.Maw ik stem voor de artiest niet voor het lied.

Ik denk dat met Demoor, Vanholsbeeck en de moorden in Antwerpen mensen tot dezelfde conclusie komen. Het is eerder het zinloos geweld dat onder het licht moet komen niet één specifiek geval.
Beter stemmen op Vanholsbeeck of Vanthemsche omdat daar nu eenmaal meer mensen op stemmen en zo de zaken hoger duwen in de ranking.
Als je een beetje begrijpt wat ik bedoel?

Laatst gewijzigd door Kay_ : 30 december 2006 om 12:57.
Oud 30 december 2006, 12:57   #13
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Wie is Demoor, en wie is dat blonde Mormel met het scheve bakhuis dat ook ergens in die top 100 staat ???
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 14:50   #14
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.../...

het is goed dat er zoveel mogelijk wordt gezwegen over de zaak Demoor

het is ten eerste nog de vraag of hij wel reageerde op storende gedrag of dat hij gewoon reageerde omdat deze jongeren door hun afkomst irriteerden

dus de opmerking dat hij reageerde op iets dat we dagelijks tegenkomen is maar zeer de vraag

ook uw besluit dat hij nog zou leven indien hij niet had gereageerd, is ook maar te betwijfelen
even hypothetisch had hij als treinbestuurder kunnen rijden en door de stress aldaar gestorven zijn met misschien meerdere mensenlevens als gevolg
Nicolas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 17:09   #15
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik denk dat met Demoor, Vanholsbeeck en de moorden in Antwerpen mensen tot dezelfde conclusie komen. Het is eerder het zinloos geweld dat onder het licht moet komen niet één specifiek geval.
Beter stemmen op Vanholsbeeck of Vanthemsche omdat daar nu eenmaal meer mensen op stemmen en zo de zaken hoger duwen in de ranking.
Als je een beetje begrijpt wat ik bedoel?
Ik begrijp u best.

Maar ik kan er niet bij dat men uit de drie gevallen 2 uithaald en de derde niet eens vernoemd.
Het zinloos geweld had men voor de drie gerust onder één noemer mogen plaatsen.
Ik denk gewoon dat die 2000 lezers de zaak Demoor gewoon niet mochten beoordelen.
Nu zeggen dat drie teveel is en twee juist genoeg, vind ik maar zwakjes.

Als je ziet dat de twee in de top tien staan, wil dat zeggen dat er veel aandacht is.
Oud 30 december 2006, 17:17   #16
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht

het is ten eerste nog de vraag of hij wel reageerde op storende gedrag of dat hij gewoon reageerde omdat deze jongeren door hun afkomst irriteerden

dus de opmerking dat hij reageerde op iets dat we dagelijks tegenkomen is maar zeer de vraag

ook uw besluit dat hij nog zou leven indien hij niet had gereageerd, is ook maar te betwijfelen
even hypothetisch had hij als treinbestuurder kunnen rijden en door de stress aldaar gestorven zijn met misschien meerdere mensenlevens als gevolg
Dan had men over de zaak Luna en Joe ook moeten zwijgen, daar is het onderzoek ook niet afgerond.

Zen overlijden zou het gevolg zijn van een soort "angst-of vluchtsyndroom"
Ik denk dat je dat als treinbestuurder niet snel zal overkomen.
Die zit 'veilig' en volledig afgeschermt van de reizigers

Laatst gewijzigd door De Prof : 30 december 2006 om 17:18.
Oud 30 december 2006, 17:36   #17
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht

arm België

u hypothekeert de waarde van uw Vlaamse landgenoot !

schaam u ! what a shame !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 20:36   #18
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
Vooral "gevechtje en die slechte gezondheid..." tonen weer aan wat voor een prachtige "paardenbril" je ophebt:niets aan de hand volgens jou... want over een bepaald soort volk moet je best geen negatieve commentaar geven, nietwaar? Het is u wellicht niet opgevallen hoeveel keer er de laatste maanden staking is geweest bij de mensen van het openbaar vervoer, vanwege die "gevechtjes" die toch maar al spelend bedoeld waren nietwaar? Hoeveel keer hebben bepaalde mensen daar mogen blij zijn dat ze nog leven? Uiteraard is er maar één soort misdaad belangrijk: als een allochtoon het slachtoffer is.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be