![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
15/12 Nationalistische Blocher wordt minister van justitie Zwitserland
De nationalistische politicus Christoph Blocher wordt minister van justitie van Zwitserland en krijgt daarmee verantwoordelijkheid voor het immigratiebeleid. Dat heeft de regering zondag bekendgemaakt. Minister van justitie Ruth Metzler van de Christelijke Volkspartij moest voor Blocher wijken. Blocher werd woensdag door het parlement in het kabinet gekozen. Zijn partij, de Zwitserse Volkspartij (SVP), was daarvoor al in het zeven leden tellende kabinet, de Bondsraad, vertegenwoordigd, maar had op grond van de uitslag van de in oktober gehouden parlementsverkiezingen een tweede zetel geëist. De SVP is sinds de parlementsverkiezingen de grootste partij en had gedreigd uit de Bondsraad te stappen als Blocher geen minister mocht worden. Blocher, die tegen de Europese Unie en voor een rigide asielbeleid is, werd in drie stemronden gekozen. In de eerste ronde kregen hij en Metzler beide 116 stemmen, in de tweede kreeg Blocher en 119 en in de derde 121, precies het aantal dat hij nodig had om te worden gekozen. Het parlement heeft 200 zetels. De 63-jarige Blocher, die zichzelf als de stem des volks beschouwt, trok internationaal de aandacht toen hij luidruchtig campagne voerde tegen buitenlandse druk op Zwitserse banken om schadevergoeding te betalen aan nazaten van slachtoffers van de holocaust. De SVP fulmineerde in de periode voor de verkiezingen in paginagrote krantenadvertenties tegen "in de watten gelegde criminelen, schaamteloze asielzoekers en de meedogenloze Albanese maffia". Sjongejonge. Flupke binnenkort minister van Justitie ? En Annemans op openbare werken ? Ik denk al te weten wat er met de nutteloze Antwerpse Metropijpen gaat gebeuren ... :eek: ... Cipiers onder de Carnotstraat gevraagd ... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Europees Commissaris
|
Ongehinderd door wetten zal de man ongetwijfeld goedbedoeld (?)
aan een grote kuis beginnen. Maar tussen het woord en de daad staan wetten en praktische bezwaren... In Hamburg hadden ze een variant van Pim Fortuin ene meneer Schill, die ook wild om zich heen slaand een verdienstelijke poging deed om de "misdaadscène" in deze grootstad te lijf te gaan - in den beginne waren de resultaten spectaculair tot men ondervond dat het inderdaad om een botte bijlactie ging die meer kwaad dan goed deed.. Als Annemans en De Winter in België even ver zouden geraken, gun ik ze als democraat het voordeel van de twijfel- maar volgens de algemene regels van het spel denk ik dat ze gedwongen door een fanaticiteit eigen aan hun opkomst zullen falen (in hun plannen/niet de mijne) & Daar komt de geografie nog eens om het hoekje kijken : Zwitserland en ook Oostenrijk zijn landen die achter hun bergen desgevallend vrij geïsoleerd hun "ding" kunnen doen. Ze kunnen zelfs het vrachtwagentransport dwingen om over het spoor te gaan wat het transitverkeer betreft... Maar België/Vlaanderen is andere koek : wij leven eigenlijk van uitwisseling/transithandel onze ganse geschiedenis/traditie is gebonden aan "vreemdelingen" het woord "Natie" in het antwerps havenbedrijf alleen al wijst op de voortdurende stimulerende werking van vreemdelingen in handel en scheepvaart hebben vreemdelingen het economisch leven altijd beslissend bepaald Zie ook de diamanthandel waar behalve de lokale joodse gemeenschap ook de oosterse joden en indiërs een grote rol spelen. Het is niet toevallig dat Antwerpen een van de steden is waar het meeste joden van de holocaust gered zijn door diegenen die nu niet bepaald voor de heren Annemans en De Winter zijn.
|
|
|
#3 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Er staat trouwens een interview met de man op: http://www.geocities.com/fortuynisti...ocher2003.html Lang geleden dat ik nog een politicus Tatcher hoorde verdedigen. Misschien hadden ze hem beter minister van economie gemaakt. Voor de rest ken ik hem te weinig om iets zinnigs te zeggen.
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
een goede zaak voor de Zwitsers ! Zo hebben we hier ook iemand nodig en geen franse trutten !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|