Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2003, 20:33   #1
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Hahahaha stank voor dank!!!!

Veel mensen hadden zonder twijfel een scherpe uithaal naar Iran en vooral naar de Arabische landen verwacht. Maar neeje Ebad ergerde zich aan de hypocrisie waarmee het Westen te werk gaat!
Goed zo!

Haar nationalistische gevoel voor iran en haar liefde voor het land heeft het gehaald van de 1miljoen euro prijsgeld.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2003, 20:54   #2
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Hahahaha stank voor dank!!!!
Meer dan stank voor dank had ik eigenlijk niet verwacht ...
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2003, 21:09   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Dat is dus typisch.
Eerst liegen dat het niet schoon is om de miljoen dollar prijs te krijgen, en dan een dolk in de rug van de westerse benefactors van Novel steken.
Die moslim bitch is uiteindelijk geen zak beter dan de ayatollah's.
Oud 10 december 2003, 21:12   #4
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Ik vond al van in het begin dat er iets was met dat mens.

De manier waarop ze buiten Iran zonder hoofddoek rondloopt en in Iran zonder problemen haar islamvodden aantrekt.

Dit vaag vermoeden werd nu bevestigd door haar uithalen naar de VS die volgens haar de mensenrechten zouden schenden in Afghanistan en in Irak. Maar ook door de verschillende hoofddoeken die goedkeurend zaten toe te kijken en te luisteren in de zaal waar de prijs werd toegekend.

Er was zelfs een man in het publiek die het nodig vond rechtop te gaan staan en zijn enthousiasme te uiten. Je kon zien dat hij het moeilijk had om niet "Allah Akhbar" te roepen.

Dat mens is blijkbaar weer eens het zoveelste islamitisch paard van Troje dat men hier heeft binnengehaald.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2003, 21:18   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat Nobel-bestuur zou eens voorzichtiger tewerk moeten gaan, hé.

Eerst geven ze een Nobelprijs voor de vrede aan Arafat ( ), een man met handen vol bloed. Om nog bloeddorstiger dan hem te vinden moet je al in de echte riool van de wereld zoeken (afrikaanse en andere moslim-dictaturen).

En nu een iranese moslim-extremist die voor de schijn en waarschijnlijk ook het geld wat is gaan brabbelen over de rechten van de vrouw in Iran. Ze bedoelde dat ze genoeg motten had gekregen van haar man.
Oud 10 december 2003, 21:19   #6
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Dat is dus typisch.
Eerst liegen dat het niet schoon is om de miljoen dollar prijs te krijgen,
Heeft ze gelogen, dan?

Citaat:
en dan een dolk in de rug van de westerse benefactors van Novel steken.
Die moslim bitch is uiteindelijk geen zak beter dan de ayatollah's.
Vrijheid van meningsuiting, en zus, en zo...
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2003, 21:23   #7
Mustapha
Gouverneur

Standaard

Nog meer Ebad is een vrome moslim die zich keurig aan de 5pilaren houdt!
En ze neemt Fatima, dochter van de profeet als voorbeeld voor haar strijd:
Citaat:
In plaats van koningin Farah Diba en al haar decadentie werd Fatima Zahra, de dochter van de profeet Mohammed, het nationale rolmodel voor vrouwen. Op diverse muurschilderingen in Iran worden vrouwen aan haar karaktereigenschappen herinnerd. Haar gelovigheid, kuisheid en goed huisvrouwschap. Shirin Ebadi focust liever op de andere kant van haar persoonlijkheid. ,,Ik bewonder Fatima om haar strijd tegen onrecht en als vechter voor haar eigen rechten'', zegt Ebadi. ,,Alle vrouwen zijn tegelijk huisvrouw, ik ook, maar het is Fatima's gevecht dat me écht interesseert.''
Ze bidt 5keer en verloochend haar mooie godsdienst niet!
Citaat:
Haar kennis van de islam is een van de redenen waarom het Iraanse geestelijke establishment moeilijk greep kan krijgen op Ebadi. Anders dan andere belangrijke strijders voor de mensenrechten is de Nobelprijswinnares een overtuigd moslim die vijf keer per dag bidt en geestelijken van repliek kan dienen als ze hun interpretatie van de islam als waarheid brengen.
Een mooiere ambassadrice kan de islam niet beter hebben in deze tijd. Als een nobelprijswinnaar zegt "islam kan samen gaan met democratie", wie zal haar tegenspreken?
Citaat:
,,Ik heb altijd gezegd dat islam niet tegen de democratie is. Dat mensenrechten en islam samen kunnen gaan. Ik strijd juist tegeneen patriarchale samenleving waar mannen het voor het zeggen hebben en op hun manier invulling aan ideeën geven'', zegt Ebadi.
Haar mooie argument ivm hoofddoeken, hoe ze met een simpele zin het Westerse hypocrisie van vrijheid ondermijnt:
Citaat:
Bezorgd volgt ze de discussie die op dit moment in Frankrijk en Nederland heerst over het verbieden van hoofddoekjes op scholen. ,,Vrouwen weren omdat ze een hoofddoek dragen is precies hetzelfde als die verplichten'', zegt Ebadi. ,,Ik geloof in vrijheid. Vrijheid om de hoofddoek af te doen en vrijheid om hem op te zetten.''
Ze is niet tegen de staat Iran als geheel maar enkel tegen het rechtssysteem!
Citaat:
Nobelprijs of niet, de gedrongen vrouw gaat onvermoeibaar door met haar aanvallen op het Iraanse rechtssysteem. Met het wetboek en de internationale verklaring van de rechten van de mens in de hand, want dialoog en overtuiging zijn volgens haar de enige juiste manieren om onrecht te bestrijden.
Al bij al heeft ze zich niet laten verleiden door de miljoenen!
Oud 10 december 2003, 21:23   #8
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Dat Nobel-bestuur zou eens voorzichtiger tewerk moeten gaan, hé.

Eerst geven ze een Nobelprijs voor de vrede aan Arafat ( ), een man met handen vol bloed. Om nog bloeddorstiger dan hem te vinden moet je al in de echte riool van de wereld zoeken (afrikaanse en andere moslim-dictaturen).

En nu een iranese moslim-extremist die voor de schijn en waarschijnlijk ook het geld wat is gaan brabbelen over de rechten van de vrouw in Iran. Ze bedoelde dat ze genoeg motten had gekregen van haar man.
Tja, Henry Kissinger en Menachem Begin hebben ook een Nobelprijs voor de vrede mogen ontvangen.

Misschien hebben ze daar bij het Nobelcommittee wel gevoel voor zwarte humor?
Oud 10 december 2003, 21:24   #9
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog meer Ebad is een vrome moslim die zich keurig aan de 5pilaren houdt!
Dacht ik het niet? Een echte pilarenbijter!

Oud 10 december 2003, 21:34   #10
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog meer Ebad is een vrome moslim.
Inderdaad, geen zak beter dan die zotte ayatollas.

Citaat:
Al bij al heeft ze zich niet laten verleiden door de miljoenen!
Toch wel. Want de echte anti's hebben de nobelprijs geweigerd. Die shirin ebada ging gewoon voor de money (wat is het westerse kapitalisme toch mooi), om eens dat de buit binnen was terug te vallen in de islamistische rethoriek.

Maar ik begrijp wel dat jij haar voorbeeldig vind. Zelfs de moslims van hier zijn meestal zo, alles behalve trouwe Westerlingen.
Oud 10 december 2003, 22:50   #11
Hanne
Banneling

Standaard

Aanbevolen lectuur voor Mustapha :

www.faithfreedom@org

testimonials

why I left Islam

getuigenissen van ex-moslims over de achterlijkheid van de islam

Een echte aanrader voor iedereen die wat meer wil te weten komen over de ware aard van de islam.

Moeilijk verteerbare kost voor gehersenspoelde moslims. Dus, een klein efforke Mustapha, en wie weet gaat er een branden ...
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2003, 23:12   #12
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een mooiere ambassadrice kan de islam niet beter hebben in deze tijd. Als een nobelprijswinnaar zegt "islam kan samen gaan met democratie", wie zal haar tegenspreken?
Al Q'aida, Hamas, Johad, Hezbollah en andere idolen van jou zullen dit tegenspreken, dit was trouwens de reden voor de aanslagen in Istanbul die jij toch zo gerechtvaardigd vond, dus in die zin zegt die vrouw toch iets dat helemaal tegen jouw mening indruist Mustapha?
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2003, 23:36   #13
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als een nobelprijswinnaar zegt "islam kan samen gaan met democratie", wie zal haar tegenspreken?
Ikke niet! er is geen enkele reden waarom Moslims geen recht zouden hebben op de basisrechten die deel uitmaken van een democratisch systeem.
Eerst Irak democratisch krijgen ... en dan Iran, Syrie etc...

Blij dat we eens aan dezelfde kant staan Mustapha !
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2003, 23:44   #14
Stefanie
Minister-President

Standaard

Over deze vrouw persoonlijk zal ik me niet uitspreken, maar aan wat ze vandaag gezegd heeft, stoor ik me wel. En wel om de volgende reden: Ze had het over Guantanamo. Daarbij is de V.S. de schuldige. Over de verantwoordelijkheid van de moslims rept ze met geen woord. De V.S. moet zich volgens haar verantwoorden voor wat ze uitspoken op Guantanamo, de moslims moeten echter nooit verantwoording afleggen. Kijk eens naar wat er gebeurd is vlak na 11 september 2001. Hoeveel moslimsleiders namen er ondubbelzinnig afstand van die terroristen? Of neem nu de AEL. Tja, als je zulke uitspraken doet, dan k�*n de V.S. niet anders dan wantrouwig zijn. Tenslotte moeten de leiders van de V.S. ook hun verantwoordelijkheid opnemen voor de veiligheid van de Amerikaanse bevolking. De AEL hun zegje over 11 september laten doen en NIET hard optreden kon niet. En ik heb nog een ander voorbeeld. In rondom 10 was er dat debat met Hirsi Ali Ayaan. Ik heb daar een stuk van gezien. Die éne zei dat hij niets met 11 september te maken had. Hij kon er niet aan doen en daarmee was volgens hem de kous af. Kijk, zo gaat dat niet. Als je over 11 september praat, kan je niet om zijn godsdienst heen. Dus, niets mee te maken is larie. Zijn godsdienst was er nu eenmaal bij betrokken. En dan was er nog die iman in die Londense moskee. Die iman toonde openlijk sympathie voor Bin Laden! Ik vind: als je de V.S. veroordeelt, moet je eerst kijken naar wat die iman gezegd en gedaan heeft.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2003, 00:07   #15
Mustapha
Gouverneur

Standaard

Hanne, lees het volgende! Een aanrader en dat geschreven door uw referentiecorrecte westers model

Lees de volgende commentaren van Westerse schrijvers:

"Als een groot streven, karige middelen, en verbazingwekkende resultaten, de drie voorwaarden zijn voor menselijk genie, wie zou dan durven welke grote man uit de moderne geschiedenis dan ook, te vergelijken met Mohammed? De beroemdste mensen maakten alleen wapens, wetten en imperiums. Zij stichten, als ze dat al deden, alleen materiële machten die vaak voor hun ogen afbrokkelden. Deze man verroerde niet alleen hele legers, wetten, imperiums, mensen en dynastie’s, maar miljoenen mensen, een derde van de toen bewoonde wereld; en meer dan dat hij verroerde de altaars, de goden, de religies, de ideeën, de overtuigingen en zielen...zijn geduld, zijn ambities, welke totaal toegewijd waren aan een idee en op geen enkele manier gebaseerd waren op een streven naar een imperium, zijn voortdurende gebeden, zijn mysterieuze gesprekken met God, zijn dood en zijn overwinningen zelf daarna; alle deze zaken getuigen niet van een bedrieger,, maar van een vastberaden overtuiging die hem de kracht gaf een dogma te herstellen. Deze dogma was tweevoudig, de eenheid van God en de immaterialiteit van God; het eerste vertelt wat God is en de laatst wat God niet is; beiden zijn een verwerping van de valse goden.

"filosoof, orator, apostel, wetgever, krijger, veroveraar van ideeën, hersteller van ratiotionele dogma's, van een cultuur zonder beelden; de stichter van twintig wereldse imperiums en een spirituele imperium, dat is Mohammed. Met betrekking tot alle maatstaven waaraan menselijke grootheid wordt gemeten, kunnen we ons wel afvragen, is er een groter man dan hij ?" Lamartine, HISTOIRE DE LA TURQUIE, Paris, 1854, Vol. II, pp. 276-277.

"Het is niet de verspreiding van zijn religie die onze bewondering verdient, dezelfde onbesmette en perfecte indruk die hij in Mekka en Medina maakte, zijn behouden gebleven, na de revoluties van de afgelopen twaalf eeuwen door de Indiase, Afrikaanse en Turkse bekeerlingen tot de Koran... The volgelingen van Mohammed zijn er in geslaagd de verleidingen te weerstaan om het voorwerp van hun overtuiging en toewijding, te verlagen tot menselijke zintuiglijke verbeeldingen. "I getuig dat er geen God is dan Allah en dat Moham�*med Zijn boodschapper is," is de eenvoudige en onveranderlijke getuigenis van Islam. Het intellectuele beeld van een Godheid is nooit verlaagd tot een zichtbaar afbeelding; de eerbiedwaardigheid van de profeet is nooit verheven geworden, boven de maatstaven van het menselijke en zijn volgelingen maken nog steeds dankbaar gebruik van zijn voorschriften" Edward Gibbon and Simon Ocklay, HISTORY OF THE SARA�*CEN EMPIRE, London,.

"Hij was een keizer en een paus ineen; maar hij was een paus zonder pauselijke pretenties,een keizer zonder keizerlijke legioenen: zonder een leger, zonder een bodyguard, zonder een paleis, zonder een vast inkomen; als ooit een mens terecht kon beweren dat hij bij goddelijkemachte regeerde,dan wat het Mohammed, want hij had 'alle' macht zonder de instrumenten of de steun." --Bosworth Smith, MOHAMMAD AND MO�*HAMMADANISM, London, 1874, p. 92.

"Het is onmogelijk dat iemand die het leven en karakter van de grote Profeet van Arabië heeft bestudeerd, en die weet hoe hij dacht en hoe hij leefde, geen ontzag krijgt voor deze machtige Profeet, een van de grote boodschappers van de Verhevene. Ik zelf vind steeds hernieuwde bewondering, bij het weer lezen over het leven van deze machtige arabische leraar." --Annie Besant, THE LIFE AND TEACHINGS OF MUHAMMAD, Madras, 1932, p. 4.

"Zijn bereidwilligheid om vervolging omwille van zijn overtuiging te doorstaan, het hoge morele karakter van de mensen die in hem geloofden en naar hem opkeken als een leider, en de grootheid van wat hij bereikt heeft alle getuigen van zijn onfeilbare integriteit. Het is onbegrijpelijk dat Mohammed in het westen zo onder gewaardeerd wordt." --W. Montgomery Watt, MOHAMMAD AT MECCA, Oxford, 1953, p. 52.

"Mijn keuze van Mohammed als nummer een op mijn lijst van 's werelds meest invloedrijke personen zal sommige lezers verbazen en anderen zullen er vraagtekens bij plaatsen, maar hij is de enige mens in de geschiedenis die uiterst succesvol was op religieus en seculier niveau." --Michael H. Hart, THE 100: A RAN�*KING OF THE MOST INFLUENTIAL PERSONS IN HISTORY, New York: Hart Publishing Company, Inc., 1978, p. 33.

---------------------------------------------------
Of bent u liever geinteresseerd in de nieuwe moslims. Kijk vooral naar de meerderheid onder zusters

http://www.overgave.com/nieuwe_generatie.htm

Alvast succes!
Oud 11 december 2003, 00:52   #16
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Wat ik in de Volkskrant gelezen heb, lijkt me geheel anders. Je kan het trouwens hier nog eens nalezen. Daarin krijgt de manier van Amerikaans oorlogvoeren een veeg uit de pan en terecht....
Oud 11 december 2003, 01:02   #17
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Wat ik in de Volkskrant gelezen heb, lijkt me geheel anders. Je kan het trouwens hier nog eens nalezen. Daarin krijgt de manier van Amerikaans oorlogvoeren een veeg uit de pan en terecht....
Voor alle duidelijkheid: 't Was in mijn vorige post niet de bedoeling om de V.S. te verdedigen, maar dat de Amerikanen wantrouwig staan tegenover de moslimwereld in het algemeen, met die toestanden op Guantanamo tot gevolg hebben de moslims toch ook aan zichzelf te danken.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2003, 01:20   #18
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor een moslim-extremiste had ze anders wel behoorlijk wat kritiek op het regime in haar moederland. maar blijkbaar bestaat de wereld volgens jullie uit twee polen: ofwel ben je voor de VS en vind je dat ze het recht hebben waar dan ook ter wereld militair in te grijpen, ofwel ben je een aanhanger van Al-Quaida of de ayatollahs. De mogelijkheid dat je tegen ALLETWEE bent kan blijkbaar niet volgens jouw, en al helemaal niet als moslim. Maar ik zal u zeggen: de meerderheid van moslims en zeker de Iraniërs heeft zowel een hekel aan de Ayatollahs en andere extremisten als aan Bush. De VS wil niets liever dan trouwe dictators aan de macht helpen die braafjes hun olie aan de Amerikanen verkopen tegen een zachte prijs, de Ayatollahs en soortgenoten willen dan weer hun bevolking onderwerpen aan een middeleeuws regime. Beiden hebben ze een ongelofelijke verachting voor de bevolking én voor de democratie.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2003, 09:35   #19
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad Tomm, helemaal mee eens.

Het Nobelcomitee maakte hier een dappere en positieve keuze.
Dit is het soort signalen dat meer naar de moslim-gemeenschap zou moeten gestuurd worden.
Zoals Tomm trouwens al schreef is Ebadi even kritisch voor
de fundamentele en dogmatische islamisten als voor de VS.
Blijkbaar hebben sommige mensen een nogal simplistisch
bi-polair wereldbeeld (you're with or against us, Yihaaa...)
en kunnen niet begrijpen dat je een individueel standpunt kunt
innemen waarbij je zowel VS als Radicale moslims veroordeelt....

Ebadi kan nu fungeren als rolmodel voor een generatie
Iraanse vrouwen en dat kan alleen maar postitief genoemd worden.
Ik hoop dat nog vele moslima's in haar voetstappen treden.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2003, 13:41   #20
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Aan Tomm en Parcifal.

Laten we eens eventjes niet hebben over de Amerikaanse politiek in het algemeen of over de ayatollah's en hun regimes.

Wat ik goed begrijp is dat jullie ook medestanders zijn van een democratizering van de moslimlanden.

Is dat niet wat Bush momenteel probeert te doen in Irak?

Los van het feit of jullie in eerste instantie tegen die oolog waren, of dat jullie ook niet geloven in de moetieven die naar voren werden gebracht, of nog dat jullie gewoon een hekel hebben aan Bush.

Op dit moment willen de Amerikanen niets anders dan de situatie in Irak stabilizeren, en er een democratisch systeem proberen in te voeren.

Waarom kun jullie dat niet steunen? Dat staat toch gelijk met wat je anders zou willen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be