![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() De minister van Binnenlandse Zaken, Patrick Dewael (VLD), heeft het licht op groen gezet voor de aanstelling van een coördinator voor de integrale veiligheid in Mechelen. Deze coördinator zal instaan voor het opstellen van een integraal veiligheidsplan met afdwingbare aanbevelingen. Volgens Dewael is het een uniek pilootproject voor Vlaanderen, waarbij de Staat de loonkost van de coördinator voor zijn rekening neemt. Naast het opstellen van een integraal veiligheidsplan voor Mechelen behoort het ook tot de taak van de coördinator om de samenwerking tussen de diensten Welzijn, Preventie, de lokale politie, het parket en Justitie en alle andere stadsdiensten verder uit te bouwen.
Bron GVA Dat er na zovele jaren van onveiligheid niemand op dit idee is gekomen. Een coördinator !!! die een plan maakt, en wat voor één,"veiligheidsplan". Alle criminelen gaan in angst leven,sissen en beven zullen ze. Want owé als de "coördinator" zen vinger opsteekt. Ze zullen er nachtmerrie's van overhouden. Alle bejaarden zullen sjakossen de lucht in zwieren,niemand zal hen nog lastig vallen,want de coördinator zal met zen plan al die stoute mensen tot rede brengen. Oef, bedankt Patrick ,je bent een geweldig man ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Waar in Mechelen gaan ze een kantoortje inrichten voor deze ambtenaar?
In de Quick? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist Piano.
De ondergrond van Anwterpen is dan ook één grote bunker vol wapentuig voor dat doel. Al eens kennis gemaakt met bijv.een ombudsman? Hoe zou het toch maar komen dat die vaak meer klagen dan de klagers die zich tot hen wenden omdat ze tegen zoveel muren van onwil lopen? Jij denkt dus dat het met een coördinator anders zal zijn?
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ze gaan aan hun 200.000 jobs die ze beloofd hebben nog halen !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Die problemen werden van begin af aan gerecupereerd door het Vlaams Blok en daardoor taboe voor de (vaak zogenaamde) democratische partijen. De absurde consequentie is dan ook dat iedereen die de problemen definieert, als 'racist' uitgescholden wordt, ook al is de betrokkene zelf antiracist... Kortom, de reëel bestaande onveiligheidsproblemen in Mechelen (en andere gemeenten) kunnen heel gemakkelijk aangepakt worden dor een consequent en coherent politioneel en justitieel beleid (de juiste dosis repressie in combinatie met educatieve maatregelen van cultuurassimilatie). Wie een coördinator aanstelt geeft eigenlijk te kennen dat politie en justitie NIET goed werken... Van twee dingen één: - ofwel klopt dat en dan is het aan de bevoegde ministers (en de burgemeetsers) om daar direct op te reagren - ofwel klopt dat niet en dan zou de politie en de justitie de minister moeten terugfluiten (of aanklagen wegens laster). Kortom, wie antiracist is, moet consquent reageren tegen strattereeur van extreemrechts en islamschoffies. Geen van beiden kan getolereerd worden. laat je deze twee groepen wèl begaan, ja dan zal het Blok blijven groeien !
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Maar ik ben het met je eens dat criminaliteit moet aangepakt worden, de manier waarop, daar ligt het verschil. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |||||||||
Schepen
|
![]() Citaat:
ja, ik beschouw de islam als een gevaarlijke (fascitische) ideologie en jammer genoeg is de 'minderheid' waar jij het oev rhebt enkel de visueel zichtabre en hoorbare minderheid; de meerderheid er islamitische jongeren is ofwel al gevonden voor een radicale, racistisch gedrag ofwel vormen zij een danlbaar potentiële doelgroep voor islamracisme. Ik ben ook heel voorzichtig met racisme maar islamtisch racisme is schering en inslag (en ook consequent voor een goede islamiet), net als andere godsdiensten dat i, hun duistere tijden ook waren. overleg is prima, maar niet als het hek van de dam is...Met facisten overleg je niet, die moet je hardhandig aanpakken, want overleg is hun paard van Troje. Idem voor islamitisch geïnspireerde individuen en groepen: overleg is ook daar uit den boze. cultuurassmilatie is juist wel de regel; geen enkele Vlaming kan bijvoorbeeld nog beweren 'puur Vlaming ' te zijn: we hebben allemaal Hollands, Spaans, Italiaans, Duits, Brits of wat dan ook bloed in ons; heel Europa (en de VSA, Australië, Canada en van langsom meer en meer Afrikaanse, Aziatische en Latijns-Amerikanse landen) is één groot resultaat van cultuurassimilatie. Wanneer één cultuur (bovendien religieus overheerst) zich afzet tegen dit voorlopig cultureel eindresultaat (het minst slechte dat we ooit hebben gehad qua democratische waarden en menserechten) dan kan dat NIEt getolereerd worden. Bijgevolg geldt voor de islam en de facisten van het Blok één duidelijke regel: no paseran. De islam is niet zomaar een religie: het is ene religie die tegelijk politiek is, vandara dat de link let het facisme gauw gezet is!
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ten andere, toen bij de laatste verkiezingen het AEL samen een coalitie aanging met de PVDA onder de kartellijst Resist, haalden dat kartel maar 17.000 stemmen, dat was dus nog 3.000 stemmen minder dan toen voorheen de PVDA het alleen deed. De politieke islam in België is nagenoeg onbestaande en van generlei betekenis of invloed. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | ||||||||
Schepen
|
![]() Citaat:
- naast de 'officiële' moskeeën bestaan er hodnerden niet officiële moskéeën (vermomd als vzw's of meestal als privéwoning! zo waren er in één kilomter in de omtrek van mijn ex-woonplaats 15 moskeeën, de meest evoor Marokkanen, maar sommige voor Pakistaniers en Turken. - door deze bewuste satelissering is het voor de moslimwatchers onmogelij om een reël beeld te verkrijgen van de reële strijd van de islam in België - ik heb het niet over straatcrimineeltjes maar over de DAGELIJKSe, systematische en vooral subtiele islamisering van hele wijke en bij uitrbeiding van alle levenssferen waarde betrokkenn terchtraken (onderwijs, sociala-cultureelwerk, privésector, openbare sector, politiek enzovoorts): gekenmerkt door een systematische en coherente houidng van sminachting jegens alles en iedereen die niet islamitisch is (vrouwen, mannen, beroepscategorieën enzovoorts); deze minachting mondt vaak uit op agressief verbaal geweld en corporeel geweld en intimidatie door jongeren (kinderen zelf), jongvolwassenen en volwassenen (die het spel echter veel subtieler spelen): dit geweld is als volgt qua voorkeur van belang: - verbaal en ander geweld van alle moslims jegens andersgelovigen (en ongelovigen) - geweld van jongens tegens meisjes (eerst de niet-moslims en daarna de moslima; bij voorkeur d eeigen meoder of zussen die dit noiit bestraffen) dit reikt veel verder dan in je gruwelijkste dromen over de reïteratie van het facisme, piano; dit is dagelijsk erealiteit die sluipend uitzwermt.. En het ergste is dat enkel de Blokkers daar (jammer genoeg) oog voor hebben, maar dat is logisch: soort herkent soort ! nogmaals ik heb het niet over appelsiendiefstallen maar over de systematische voorberieidng van de onderdrukking, net als destijds tijdens het begin van de jodenhata in Duitsland. ik wete waarover ik het heb maar meer kan ik er niet over zeggen aangezien ik geen mensen in gevara wil brengen (heb van 1991 tot 1996 mijn doctoraat voorbereid via participerende observatie sbij druggebruikers waarbij slechts twee mensen mijn ware identiteit kende, terwijl de rest van België, inclsueif ministers ,politiemensen, wetenschappers enzovoorts dachten dat ik druggebruiker was).. ben nu iets analoogs bezig met islamfacisme.. meer zehg ik niet!
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
![]() [quote="jeanblanquart"]
Citaat:
Ps: voor iemand die een doctoraat heeft afgelegd, typ je veel fouten, je kan je tekst aanpassen door op de button 'wijzig' te klikken. Ik heb de meest in het oog springende fouten onderlijnd om het je gemakkelijk te maken. Zonder dank. Ps2: ik ben maar een laaggeschoolde, dat helpt naar 't schijnt ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Jeanblanquart, nieds van hecheen gy shrijft kan waar zyn wand gy shrijft teveel fauten! Wedden dat de spek-pater u daar zal op pakken?
![]()
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tien jaar geleden van een ex. hoofd-BOB gehoord die vloeiend Turks sprak en die het met eigen oren hoorde in één van die 'gebedshuizen': Binnen 20 jaar moet 'het' gebeurd zijn. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
Niet voor niets worden vele van deze 'gebedshuizen' vanuit de Arabische wereld gesponsord. Maar onze Piano weet alles natuurlijk veel beter. Hij kent die vele gebedshuizen dan ook niet alleen vanbuiten. Of zouden ze daar even slim zijn als de Piano en hun werk stilzwijgend doen?
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een coordinator aanstellen mensen laat je niet blij maken met loze belofte;toen in Borgerhout met een betoging vele jaren geleden een 80 jarige man is doodgestampt en sindsdien het groeningerplein als bijeenkomstplaats werd aanzien door het tuig , heeft men beloofd om er en politiekantoortje te zetten.Er stond een huisje leeg en dat zouden ze gebruiken.Nu zovele jaren later staat dat huisje nog leeg en is er nog geen politiekantoor,nog steeds komen de migranten daar samen om te bekokstoven wat ze gaan doen.Ik geloof zulke dingen de dag dat ik het zie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hij moeten zorgen voor een goede samenwerking tussen de verschillende overheidsdiensten. Dus het "veiligheidsprobleem" ligt niet aan allerhande criminele activiteiten op straat,maar aan de slechte werking van het overheidsapparaat. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rijkswacht en politie moesten daarvoor onder hetzelfde dak. Mislukt dus ondanks al die kosten?
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Ik zal eens met de natte vinger een voorspelling doen.
Die coördinator gaat vaststellen dat er één of ander dienst,die ook zen "gedacht" moet geven inzake onveiligheid,niet correct werkt. Op zijn beurt gaat die dan vertellen dat ze teweinig mensen en middelen hebben. Dan wordt er een "extern" bedrijf aangetrokken die een onafhangkelijk onderzoek moet opmaken of dit welt klopt. Het resultaat is,dat niet alleen die geviseerde dienst verantwoordelijk is,maar nog andere diensten Dus buiten die coördinator moet er een "toezichtsbediende" komen die dan nog eens moet controleren of alles wel gaat zoals afgesproken... En zo gaat dat eindeloos verder,en wie wordt er met rust gelaten... Juist, de persoon(en) die dagelijks plannen maakt om de boel opstelten tezetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het verband tussen criminaliteit en het onveiligheidsgevoel is bijzonder klein (tot zelfs verwaarloosbaar) Zeer interessant om lezen in dit verband is 'Anatomie en oorzaken van het wantrouwen' van M.Elchardus en W.Smits (op www.liberales.bevindt u een bespreking terug van dit boek) Fraude, wit-was-praktijken, ... zijn in mijn ogen een net iets groter probleem dan kruimeldiefstal (hoe onprettig dit laatste vaak ook mag zijn)
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |