Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2004, 14:45   #1
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard Moslimgemeenschap keurt moord op Van Gogh niet af

De islamitische gemeenschap keurt de moord op Van Gogh niet af. Iets wat we al langer wisten maar toch leuk als zogenaamd gematigde moslims dit nog eens bevestigen. Onderstaande quote komt van op 'kif kif', de interculturele site van Vlaanderen.

Citaat:
idd ik begrijp die moordenaar van van Gogh

Wie is Van Gogh om onze geloof te beledigen?

Het staat duidelijk in de grondwet, dat elke vorm van discriminatie op het gebied van RELIGIE dient gestrafd te worden, als de overheid dat niet doet wie gaat dat dan doen?

Ik heb ook een hekel aan die Marrokanen die op TV komen die gewoon tegen de Nederlanders liegen en die zeggen" ja de marrokaanse gemeenschap reageert met afschuw" NEE da's niet waar, ik ken Marokanen persoonlijk die juist gelukkig zijn, omdat die zak vermoord is,

ik heb het meerdere keren al voorheen gezegd, als het zo verdergaat dan stevenen we af op een godsdienstoorlog, vanaf dat een andersgelovige zich gaat moeien met een moslim dan zijn we vertrokken, en dat is wat gebeurt is, een andersgelovige nl Van Gogh begon zich te moeien in het geloof van de hele Moslimgemeenschap van Nederland hebben jullie ooit ONS horen slechtspreken over de Katholieken en Protestanten? Ik denk het niet

de meeste leden van de islamitische gemeenschap staan positief tegen de dood van Van Gogh omdat hij ons geloof BELASTERDE (zogezegd vrijheid van meningsuiting)

Laten we zeggen, je kunt vrijheid van meningsuiting ook misbruiken, je kan alles slecht of goed gebruiken, maar van Gogh heeft de vrijheid van meningsuiting verkracht,

en waarvoor dient vrijheid van meningsuiting? Indien een groep onderdrukt wordt en dat dat groep zich bevrijdt uit de onderdrukking en niet om andere groepen uit te maken en te provoceren,

jullie moeten weten atheisten, wij Moslims zijn godvrezend, we zijn heel bang van Allah, en we behandelen onze Koran goed, we zouden het nooit durven om bijvoorbeeld verzen van de Koran ergens te schrijven op je lichaam, omdat het HEILIGSCHENNIS is, en da's wat Ayaan Hirsi Ali gedaan heeft,

en ook wat die Homogroepering ging doen in Borgerhout om overal affiches met 2 Marrokaansuitziende jongens die mekaar kussen, wat ze willen is alleen maar Provocatie en Provocatie

En de vorige keer heb ik gezien dat Nederland van plan is om elke geloof eens goed aan te pakken, oke dan moeten ze ook Amerika aanpakken waarbij Bush telkens zegt "God bless you", hij is nog geloviger dan de meeste moslims,

last but not leas, het is verkeerd om het leven te nemen van een mens

want voor de moslims is het verkeerd iemand te doden, eigenlijk mag zoiets niet maar er zijn moslims die een sterkere imaan/geloof hebben en die helemaal niet radicaal zijn, die mensen zijn gewoon geen cultuurmoslims, zoals de meerderheid,en vanaf dat hun geloof dat ze zo ernstig opnemen aangevallen wordt ja dan begint het vuurwerk,

Het is verkeerd om die Theo Van Gogh te doden maar hij heeft ook moslims geprovoceerd, door dat Filmpje en door zijn uitspraken over de Moslims
http://www.kifkif.be/index.php?name=...dc0d41b10fe783

Laatst gewijzigd door Weisse Wolf : 23 november 2004 om 14:46.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 15:02   #2
Laudi
Schepen

Laudi's schermafbeelding

Standaard

Waar zitten ze allemaal , Filosoof, Raf , piano .... ?
Benieuwd hoe ze dit gaan ontkrachten ?
Laudi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 15:16   #3
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laudi
Waar zitten ze allemaal , Filosoof, Raf , piano .... ?
Benieuwd hoe ze dit gaan ontkrachten ?
Wat ontkrachten, liefje? De bijdrage van één Marokkaan op één internetforum? Kom kom, laten we een beetje ernstig blijven hé...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 15:19   #4
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

hetgeen we moeten doen is de islam blijven bekritiseren en belachelijk maken, net zoals we dat met het christendom doen.

zo dwingt men de islam zijn ware aard te tonen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 15:23   #5
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
hetgeen we moeten doen is de islam blijven bekritiseren en belachelijk maken, net zoals we dat met het christendom doen.

zo dwingt men de islam zijn ware aard te tonen.
Je lokt m.a.w. zo veel mogelijk haat en agressie uit om vervolgens te kunnen zeggen: "kijk een hoe die mensen vol haat en agressie zitten"... Is het dat zo'n beetje?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 15:26   #6
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Je lokt m.a.w. zo veel mogelijk haat en agressie uit om vervolgens te kunnen zeggen: "kijk een hoe die mensen vol haat en agressie zitten"... Is het dat zo'n beetje?
hoe bedoel je, haat en agressie uitlokken?
als de islam een vreedzame godsdienst is zoals de andere zal ze toch wel tegen kritiek kunnen zeker?

is de islam dan geen godsdienst zoals het christendom?

waarin verschillen ze dan van elkaar, raf?

vertel het eens aan ons.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 23 november 2004 om 15:27.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 16:01   #7
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
De islamitische gemeenschap keurt de moord op Van Gogh niet af. Iets wat we al langer wisten maar toch leuk als zogenaamd gematigde moslims dit nog eens bevestigen. Onderstaande quote komt van op 'kif kif', de interculturele site van Vlaanderen.

http://www.kifkif.be/index.php?name=...dc0d41b10fe783
"Alle teksten vallen onder de verantwoordelijkheid van de respectievelijke auteurs.
Het forum van kifkif.be is een open medium en vzw Kif Kif hoeft niet met de inhoud ervan akkoord te gaan.
Vzw Kif Kif is principieel gekant tegen elke vorm van racisme, discriminatie, islamofobie, antisemitisme en homofobie.
Voor mogelijke klachten over inzendingen dient u zich te wenden tot [email protected]."

je ziet spoken, Wolf.

dan kan je evengoed zeggen dat dit een nazi-site is!
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=788
Oud 23 november 2004, 17:08   #8
Laudi
Schepen

Laudi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier is em, se , de jah-jahnet ..
Hoezo , die mensen ?? het is toch maar ene moslim op één forum van generlei betekenis

Laatst gewijzigd door Laudi : 23 november 2004 om 17:08.
Oud 23 november 2004, 17:10   #9
Laudi
Schepen

Laudi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ontkrachten, liefje? De bijdrage van één Marokkaan op één internetforum? Kom kom, laten we een beetje ernstig blijven hé...
Ene marokkaan met moordneigingen is er ene teveel , patat
Oud 23 november 2004, 17:18   #10
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En één Laudi zijn er twee teveel!
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 17:26   #11
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lees dan de titel van deze "topic" nog eens, en geef gewoon toe dat het férm overdreven is.
Oud 23 november 2004, 20:28   #12
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy
lees dan de titel van deze "topic" nog eens, en geef gewoon toe dat het férm overdreven is.
Volgens die Marokkaan is het allesbehalve overdreven en hij als insider kan het weten!
Citaat:
de meeste leden van de islamitische gemeenschap staan positief tegen de dood van Van Gogh
Oud 23 november 2004, 20:34   #13
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
In uw multiculturele droomwereldje keuren ze dat natuurlijk af, net zoals ze de aanslagen van 9/11 afkeurden.
Rafke toch, wat ben je een naïef kereltje.

Laatst gewijzigd door Weisse Wolf : 23 november 2004 om 20:34.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 20:40   #14
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

yep, en een bub'er is genoeg om de mening van gans de belgische gemeenschap te vertolken...
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 20:45   #15
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
yep, en een bub'er is genoeg om de mening van gans de belgische gemeenschap te vertolken...
U vergelijkt appels met peren. Die Marokkaan zal toch zelf wel weten wat er leeft in zijn gemeenschap? Zelfs ik weet dat, ik woon tussen dat ongedierte en kom er ook dagelijks mee in contact op het werk.
Oud 23 november 2004, 20:45   #16
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Volgens die Marokkaan is het allesbehalve overdreven en hij als insider kan het weten!
Tsk... tsk... tsk..., die veralgemeningen toch. Hoe groot zou die Marokkaan zijn vrienden- en/of kennissenkring zijn? 50? 100? 200? 500? En elk van hun zou eenzelfde statement als hij gedaan hebben? Op enkele honderdduizenden zogezegde Moslims is dat toch bitter weinig om over de Islamitische Gemeenschap te spreken. Goedkoop, beste Wolf. Zeer goedkoop en demagogisch argument. Tsk...tsk...tsk...
Oud 23 november 2004, 20:50   #17
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Tsk... tsk... tsk..., die veralgemeningen toch. Hoe groot zou die Marokkaan zijn vrienden- en/of kennissenkring zijn? 50? 100? 200? 500? En elk van hun zou eenzelfde statement als hij gedaan hebben? Op enkele honderdduizenden zogezegde Moslims is dat toch bitter weinig om over de Islamitische Gemeenschap te spreken. Goedkoop, beste Wolf. Zeer goedkoop en demagogisch argument. Tsk...tsk...tsk...
Kom kom, je moet daar niet moeilijk over doen, de meesten keuren het niet af en dat weet jij evengoed als ik.
Oud 23 november 2004, 21:23   #18
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
hoe bedoel je, haat en agressie uitlokken?
als de islam een vreedzame godsdienst is zoals de andere zal ze toch wel tegen kritiek kunnen zeker?

is de islam dan geen godsdienst zoals het christendom?

waarin verschillen ze dan van elkaar, raf?

vertel het eens aan ons.
ISLAM IST FRIEDEN.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 21:48   #19
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Moslimgemeenschap keurt de moord op van Gogh niet af, zo luidt de titel van deze discussiedraad.

Wat is dat, dé moslimgemeenschap? Ik heb weet van moslims die de moord wel degelijk afkeuren. Ik heb weet van moslims die beweren dat wat die andere moslims zeggen niet waar is. En ik heb weet van moslims die juichten.

Ik dacht dat het recht op een eigen mening onschendbaar was. Als iemand (moslim of niet) die moord afkeurt, dan doet hij dat met alle recht. Als iemand anders (moslim of niet) die afkeuring in twijfel trekt, dan is dat zijn goed recht. En als iemand (moslim of niet) blij is met de dood van van Gogh, dan is dat - hoewel weinig piëteitsvol - zijn goed recht.

Ik stel vast dat er ook onder de niet-moslims nogal wat discussie bestaat rond de omstandigheden i.v.m. de moord op van Gogh. Sommigen beweren dat de heer van Gogh het over zichzelf heeft afgeroepen en stellen hem zélf verantwoordelijk voor zijn eigen dood, anderen erkenden dat van Gogh op een weinig dialoogbevorderende wijze zijn standpunten m.b.t. de islam naar buiten bracht, maar vonden dat hij het niet verdiende vermoord te worden, en nog anderen bombardeerden van Gogh ineens tot symbool van de vrije meningsuiting.

Het recht op een eigen mening is onschendbaar, en dat geldt voor moslims zowel als voor niet-moslims.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 16:49   #20
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco
Moslimgemeenschap keurt de moord op van Gogh niet af, zo luidt de titel van deze discussiedraad.

Wat is dat, dé moslimgemeenschap? Ik heb weet van moslims die de moord wel degelijk afkeuren. Ik heb weet van moslims die beweren dat wat die andere moslims zeggen niet waar is. En ik heb weet van moslims die juichten.

Ik dacht dat het recht op een eigen mening onschendbaar was. Als iemand (moslim of niet) die moord afkeurt, dan doet hij dat met alle recht. Als iemand anders (moslim of niet) die afkeuring in twijfel trekt, dan is dat zijn goed recht. En als iemand (moslim of niet) blij is met de dood van van Gogh, dan is dat - hoewel weinig piëteitsvol - zijn goed recht.

Ik stel vast dat er ook onder de niet-moslims nogal wat discussie bestaat rond de omstandigheden i.v.m. de moord op van Gogh. Sommigen beweren dat de heer van Gogh het over zichzelf heeft afgeroepen en stellen hem zélf verantwoordelijk voor zijn eigen dood, anderen erkenden dat van Gogh op een weinig dialoogbevorderende wijze zijn standpunten m.b.t. de islam naar buiten bracht, maar vonden dat hij het niet verdiende vermoord te worden, en nog anderen bombardeerden van Gogh ineens tot symbool van de vrije meningsuiting.

Het recht op een eigen mening is onschendbaar, en dat geldt voor moslims zowel als voor niet-moslims.
Oproepen tot geweld en in dit geval het tolereren ervan valt niet onder het recht op vrije meningsuiting. Of vind u soms van wel?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be