![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Belga meldt op 1 januari :
"(...) In Laken ten slotte stierf maandag een passagier van een wagen bij een verkeersongeval. Het slachtoffer zat op de achterbank van een wagen die na een aanrijding in brand vloog, en verkoolde. De bestuurder en een andere passagier overleefden het ongeval, dat omstreeks 09.30 uur op de Van Praetlaan in Laken gebeurde. Een Seat reed er om een nog onbekende reden tegen een boom en vloog in brand." Bruinschrijvers klagen steen en been dat de "gekleurde" media systematisch verdoezelen dat allochtonen verantwoordelijk zijn voor criminele feiten. Ongetwijfeld een samenzwering tussen die media en "de linksen". Dus even een tegenvoorbeeld : In het bovenstaande persbericht vergeet men te vermelden dat het 2 jonge allochtonen zijn die de bestuurder en de passagier hebben gered door ze uit het brandende wrak te halen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waren de twee jongeren misschien degenen die de aanrijding hadden veroorzaakt dat ze er zo geheimzinnig over doen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Van mij krijgen ze een "speek-medaille"
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee, net zomin dat "jongeren" de twee inzittenden hadden gered. Vandaar mijn vraag.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
" (Belga) In Laken is maandagochtend een man om het leven gekomen bij een verkeersongeval. Het slachtoffer zat op de achterbank van een wagen die na een aanrijding in brand was gevlogen. De bestuurder van de wagen en een andere passagier overleefden het ongeval. Dat meldt het parket van Brussel. Het ongeval gebeurde omstreeks 9.30 uur op de Van Praetlaan. Om een nog onbekende reden botste de wagen er tegen een boom. Daarna vatte de auto vuur. Enkele mensen zagen het ongeval gebeuren en snelden de inzittenden ter hulp. Ze konden de bestuurder en de passagier op de voorzetel bevrijden, maar voor de passagier op de achterbank kwam alle hulp te laat. Hij werd door het vuur verkoold. De twee anderen werden zwaargewond en in kritieke toestand overgebracht naar het ziekenhuis. De precieze oorzaak van het ongeval is nog niet duidelijk. Het parket vermoedt dat overdreven snelheid aan de basis ligt. (kva)" Tijdens een reportage van TV Brussel was er een interview met de redders te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ah toch nog. Ik begon het hier al vrij stil te vinden, maar een accuut gebrek aan sappige verhalen over wrede moslims met scherpe tanden maakt een topic natuurlijk altijd wat minder attractief.
Is deze ietwat fletste one-liner alles wat je over deze heldendaad te zeggen had, of komt er nog een boertje achter? Anders kan ik wel even zachtjes op je rugje kloppen tot het eruit is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Was mij ook opgevallen Doki. Ik zag ook een interview met de redders en maakte dezelfde bedenking. Dat sommigen hier ze alsnog proberen in een slecht daglicht te stellen, is alles behalve verwonderlijk.
Zo stond er deze week trouwens ook een lezersbrief in Humo (oh nee, dat vervloekte linkse blad) waarin iemand beschreef hoe ze op kerstavond met platte band en zonder GSM langs de kant van de weg stond en een hele tijd vergeefs probeerde een auto te doen stoppen. Na een kwartier stopte er eindelijk een auto. Het was een allochtoon koppel en de man heeft onmiddellijk haar band vervangen. En vreemd genoeg is mij ooit hetzelfde overkomen (behalve dan dat ik niet eens de moeite had gedaan om een auto te laten stoppen, die man deed dat gewoon spontaan). Maar positieve verhalen over allochtonen zijn hier niet echt welkom, denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Partijlid
|
![]() Als jonge alochtonen zich in positieve zin laten opvallen is er terecht sprake van een opvallende wederwaardigheid. Alleszins opvallend genoeg voor een speciale vermelding.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Conclusie : als allochtonen criminele daden stellen verkiezen de progressieven het te hebben over 'jongeren'. De behoefte aan precisering is er dan niet. Stellen allochtonen uitzonderlijk positieve daden, dan moet er wel gepreciseerd te worden. Dan mag men niet langer spreken van "jongeren", maar van allochtone jongeren, en liefst op bladzijde 1 van de krant.
Het spreekt vanzelf dat de zelfverklaarde progressieven deze logica enkel wensen toe te passen op de 'verrijkenden'. Geen haar op Edina's hoofd om dezelfde logica toe te passen op bij voorbeeld 2 Vlaams Belangers die een geaccidenteerde uit een brand voertuig zouden halen. Dat zou 'not done' zijn ter linker zijde. De precisering van VB-er moet bij voorkeur misbruikt worden bij het tot dader te bombarderen slachtoffer, dit om de criminele daden van jeudige allochtonen te minimaliseren. De vertrouwde hypocrisie dus, niets nieuws onder de zon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer ik bvb een band vervang van iemand die langs de weg staat, dan verwacht ik niet meteen daarvoor in de krant te komen en 's lands loftuigingingen in ontvangst te mogen nemen... Wanneer ik een auto openbreek en gesnapt word, tja, dan kom ik wel in de krant. Volledig akkoord echter dat, wanneer het de moeite loont om er extra aandacht aan te besteden, zoals het voorval met het brandende voertuig, men dan evengoed erbij mag vermelden dat het om helpende allochtonen gaat! Wellicht ligt dat ook aan het feit dat negatieve feiten liefst zoveel mogelijk verdoezeld moeten worden indien er allochtonen zijn bijbetrokken: het is "niet relevant" zoals sommigen zo mooi zeggen! En dan gaat men bij "de goede" feiten soms dezelfde "vanzelfsprekendheid" toepassen... 't Is niet gemakkelijk, 't is moeilijk om voor iedereen goed te doen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die 'sommigen' stellen 'ze' niet in een slecht daglicht. Die 'ze' doen dat zelf, volledig op eigen houtje, en op frequente wijze. En die 'sommigen' stellen dat aan de kaak, tot grote ergernis en verzuring van zij die nog steeds krampachtig pogen het fabeltje van de multiculturele verrijking verkocht te krijgen en blind blijven voor de ellende waarvoor ze verantwoordelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar het mij wel om ging in deze thread is dat sommige mensen de media er continu van beschuldigen de waarheid selectief voor te stellen, in het voordeel van links. Dat die beschuldigingen vals zijn wou ik even aantonen met een tegenvoorbeeld van een gevestigde informatiebron (Belga). Zouden de beschuldigingen waar zijn, dan zou je verwachten dat Belga zeker zou vermelden dat het om jongeren van Turkse origine ging. Niet dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hadden het voor mij gerust kunnen vermelden, maar dan op de manier dat we gewoon zijn:
Twee jongeren hebben de bestuurder en de passagier uit het brandende wrak gered. Mocht er gerust bijstaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het feit dat de media overgeschakeld is op die terminologie is niets anders dan de waarheid selectief verbloemen. Selectief verbloemen omdat de waarheid over het torenhoge aandeel in de criminaliteitscijfers van jongeren van een bepaalde etnische afkomst het daglicht niet meer mocht zien. Het moest allemaal verbloemd worden. De hypocriete terminologietruuk mocht niet baten. Als de media het over jongeren heeft hoeft niemand zich meer de vraag te stellen over wie het gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit bewijst eens te meer dat DE allochtoon niet bestaat. Ook ik heb al meermaals hulp gekregen van vreemdelingen bij allerhande werkjes thuis en bij pech.
![]() |