Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2006, 14:23   #1
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard Uitverkoop patrimonium gaat door!!

Voor 31 december 2006 moet voor een half miljard euro verschillende openbare gebouwen verkocht worden om de begroting te doen kloppen :

Wat houden we uiteindelijk nog over??
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 14:24   #2
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Het is verschrikkelijk!!!
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 14:24   #3
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

nada, hoe zit het trouwens met de goudvoorraad ?
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 14:24   #4
Tavek
Banneling

Standaard

Regering verkoopt Afrikamuseum Tervuren
do 07/12/06 - De regering-Verhofstadt verkoopt onder meer het Museum voor Midden-Afrika in Tervuren om de begroting te doen kloppen. Tegen het einde van de maand wil de regering een hele reeks gebouwen verkocht krijgen. Dat moet 500 miljoen opbrengen en de begroting in evenwicht krijgen.
Er staat een lange lijst gebouwen te koop, met enkele opmerkelijke pronkstukken, zoals het Museum voor Midden-Afrika in Tervuren. Het gebouw werd in 1992 nog gerenoveerd.
(foto Belga) Verder op de lijst de WTC-torens 3 en 4 in Brussel en enkele kabinetten in de Brusselse politieke wijk.

Ook het gebouw van de Nationale Munt, in de Pachecolaan, wordt verkocht.

In totaal worden zestig gebouwen van de overheid verkocht. Sommige zijn nog maar pas gerenoveerd.

In totaal moet de verkoop van de gebouwen meer dan 500 miljoen euro opbrengen.

En het moet snel gaan: de gebouwen worden nu aangeboden en moeten verkocht worden voor het einde van het jaar. Anders dreigt een tekort op de begroting van 2006.

Ook de ambassade van Tokio is nog altijd niet verkocht. Dat gebouw is voor zo'n slordige 400 miljoen euro in de begroting ingeschreven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 14:26   #5
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Voor 31 december 2006 moet voor een half miljard euro verschillende openbare gebouwen verkocht worden om de begroting te doen kloppen :

Het afrikamuseum alvast niet. Ik hoop dat de Vlaamse regering nog wat geld overheeft.

Waanzin is het. Dat je 1 keer, of zelfs 2 keer je begroting oplapt met eenmalige maatregelen tijdens bv. een economische crisis snap ik nog. Maar 8 jaar aan een stuk!?!
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 14:42   #6
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

En ze zeggen dat het voor eind dit jaar verkocht moet zijn. Wat voor een verkoper plaats nu een timing op de verkoop? Een beetje immoboer wacht zo lang mogelijk tot voor de opmaak van de volgende begroting. Tja en dan zeggen dat sommigen dit een "linkse" regering noemen. Fuck zelfs Thatcher en Reagan gingen niet zo ver om museums en ambassades te verkopen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 14:49   #7
omaplop
Minister-President

Standaard

Ik vrees dat ons land virtueel failliet is: meer schulden dan kapitaal!!

Laat ons maar zelf zorgen voor onze oude dag, want we betaalden (betalen) wel pensioenbijdrage, maar trekken wordt iets anders.

Ik vrees zelfs terug naar de kous onder de matras, want wat we hebben, zullen ze terugeisen om de putten te vullen.

Eigenlijk zijn steuntrekkers en mensen met schulden de meest intelligente , want wie niets heeft , kan niets geven of afgepakt worden.

Laatst gewijzigd door omaplop : 7 december 2006 om 15:13.
Oud 7 december 2006, 14:51   #8
omaplop
Minister-President

Standaard

Een termijn zetten op een verkoop getuigt sowieso al niet van grote intelligentie: als een eventuele koper weet dat het weg MOET, dan zal hij toch niet zo zot zijn om veel te bieden, laat staan dat er tijd is om tegen elkaar op te bieden.

Waar blijft het gezond verstand van onze "leiders"??

Laatst gewijzigd door omaplop : 7 december 2006 om 14:52.
Oud 7 december 2006, 15:01   #9
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een termijn zetten op een verkoop getuigt sowieso al niet van grote intelligentie: als een eventuele koper weet dat het weg MOET, dan zal hij toch niet zo zot zijn om veel te bieden, laat staan dat er tijd is om tegen elkaar op te bieden.

Waar blijft het gezond verstand van onze "leiders"??
Is er dat dan ooit geweest?
Is er dat ooit geweest onder de meerderheid van de belgen die in de praatjes blijven geloven van onze 'leiders'?

Nee, anders blijf je geen 8 jaar aan de macht...de mensen gaan eerst vanalles moeten zien misgaan...en dan pas gaan ze anders stemmen.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 15:04   #10
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

En opnieuw stel ik mezelf de vraag, waarom ga ik nog werken? Waarom PROBEER ik nog wetten te respecteren?
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 15:10   #11
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Zijn ze nu totaal gek geworden? En het geldverslindende federalisme blijft maar bestaan…
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 15:11   #12
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
En opnieuw stel ik mezelf de vraag, waarom ga ik nog werken? Waarom PROBEER ik nog wetten te respecteren?
Om het establishment te betalen.
Om al de werklozen te betalen.
Om al de zieken te betalen (waar ik niks op tegen heb).
Om al die illegalen te onderhouden.
enz enz enz enz enz

Eigenlijk is het slimmer om in het zwart te gaan werken ze...en zien dat je genoeg centjes bij elkaar hebt voor den oude dag.
Ik als jongere zie de toekomst zwart in...ik ga ervan uit dat ik geen rotte bal later ga trekken en in armoede ga moeten leven als het van de staat gaat afhangen.
Op pensioenfondsen durf ik ook al niet te rekenen, want tegen dat ik op pensioen moet gaan zou de olie ook op zijn.
Met alle gevolgen van dien...dus pensioenfondsen gaan ook al niet overeind blijven.
Terwijl ik snul, heel mijn leven ga werken...voor wat? Voor niks...voor de staat rijker te maken en zelf gene rotte bal over te houden.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 15:16   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
nada, hoe zit het trouwens met de goudvoorraad ?
Die is volgens mij al lang verlapt, ...

ik geloof nooit dat ze die nog hebben.

Misschien kunnen ze nog wa bollen van 't atomium verkopen en vila Clementine, de Lorre kan dan in da speelhuiseke gaan wonen van de kotters van Filip in den hof van 't paleis.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 15:21   #14
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Ze hebben nog een deel van de goudvoorraad dacht ik. Het meeste daarvan is overigens opgeslagen in de VS.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 15:24   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat ons land virtueel failliet is: meer schulden dan kapitaal!!

Laat ons maar zelf zorgen voor onze oude dag, want we betaalden (betalen) wel pensioenbijdrage, maar trekken wordt iets anders.

Ik vrees zelfs terug naar de kous onder de matras, want wat we hebben, zullen ze terugeisen om de putten te vullen.

Eigenlijk zijn steuntrekkers en mensen met schulden de meest intelligente , want wie niets heeft , kan niets geven of afgepakt worden.

Het begint inderdaad een klimaat te worden, waarin ge uw poen best van al wegstopt, zelf in vastgoed is het niet veilig, want dan stropen ze u met belastingen, ... Buitenland, (binnen europa moogt ge ook vergeten) uw geld is enkel nog veilig op de kaaimaneilanden of andere zuiderse belastingsparadijzen, minstens 1000 km van europa ...

De poen die ge zwart hebt ,maakt hem niet wit, zwart houden en wegsluizen die handel, anders hebben ze u toch met uw pietje.

en best in vreemde valuta, als ze den euro moeten devalueren, omdat het allemaal naar de bom geholpen is, hebt ge uw dollars nog, of uwe staaf goud.

En als ge kunt, gaat lopen, nu kan het nog, mits ge wat kapitaal hebt, of gestudeerd hebt, er zijn landen genoeg waar ze uw arbeid wel apprecieren.

Ze willen belgen voor de allochtonen, en beroepsprofiteurs uit walonië wel geef het ze, dat ze het dan maar oplossen ook.
Oud 7 december 2006, 15:25   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ze hebben nog een deel van de goudvoorraad dacht ik. Het meeste daarvan is overigens opgeslagen in de VS.
Ik dacht dat die verkocht was, maar k weet niet in hoeverre hij verkocht is. Ik kan verkeerd zijn ook natuurlijk.
Oud 7 december 2006, 15:31   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

N.a.v. de "begrotingscontrole" even wijzen op de slinkende goudvoorraad van de Nationale Bank van België. Van ca.1300 ton in 1988 tot nu nog 200 ton.

Dit vond ik op nen Blog van J Verstrepen, dus we zouden nog iet van een 200 ton goud hebben, ...

Nog maar een fractie van wat we dus 20 jaar geleden hadden.
Oud 7 december 2006, 15:36   #18
Zyp
Parlementslid

Standaard

Waarschijnlijk een domme vraag, maar...

Als de staat wederom zaken met serieus verlies verkoopt, is er dan niets of niemand die hen kan tegenhouden? zoals een raad van state of dergelijke?
Als men zulke uitverkopen houd dan is dit toch schade aan land en landsbelang? En dan zou iemand iets of iemand die molen toch moeten kunnen afschaffen, of op z'n minst blokkeren zodat ze toch al tijdelijk niet kunnen verkopen?

Welke weg moet men bewandelen om zulke praktijken onmogelijk te maken?
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 15:38   #19
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Zijn ze nu totaal gek geworden? En het geldverslindende federalisme blijft maar bestaan…
idd hans, twordt hoog tijd dat deze onstaat ontbonden wordt !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 15:39   #20
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
...
De kasten zitten al zo vol lijken dat men op zoek is naar nieuwe kasten, een mooi kado aan de volgende regering !

Ik denk dat ik maar eens een patent op het woordje 'crisisbelasting' ga aanvragen, dat kan mij nog veel geld opbrengen vrees ik
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be