Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 december 2003, 12:48   #1
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

05/12/2003
PERSMEDEDELING LIBERAAL APPEL

DE AUTOMOBILIST NOGMAALS GEPLUIMD

Eén van de eerste maatregelen van de paarse regering was het invoeren van een herziening van het belastingregime voor brandstoffen.
Het kwam erop neer dat energieheffingen aan de pomp zouden gecompenseerd worden door een progressieve afbouw van de accijnscompenserende belasting en de inschrijvingstaks.

Een vernuftige vondst die, zo blijkt nu, er uitsluitend op gericht was zoveel mogelijk geld uit de zakken van de automobilist te halen.

5 maanden na de invoering van de maatregel kan een eerste balans worden opgemaakt. De nieuwe energieheffing van Verhofstadt II zal in 2003 niet minder dan 85.000.000 euro opbrengen.
Ondertussen dient de belastingbetaler tot 1 januari 2004 te wachten om te kunnen genieten van de compenserende maatregelen.

Als men het effect van de maatregel doorberekent tot 2008, op een moment dat de inschrijvingstaksten en de accijnscompenserende belasting de facto niet meer zullen bestaan, zal dit de schatkist niet minder dan 1,285 miljard euro opgebracht hebben.

Nogmaals wordt hiermede het bewijs geleverd dat de paarse regering over geen enkele vorm van geloofwaardigheid beschikt wanneer het over belastinghervorming gaat.
Integendeel, onder het voorwendsel de doelstellingen van het Kyoto-protocol te bereiken, verhoogt de regering schaamteloos de belastingen.

Nogmaals is de automobilist het slachtoffer. Hoe lang nog laat de automobilist dit lijdzaam over zich heengaan?


Ward Beysen
Voorzitter
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2003, 17:46   #2
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

De automobilist is de dankbaarste belastingbetaler : hij zal nooit morren
zolang hij maar kan rijden. Het pervers neveneffect is wel dat er van milieuvriendelijke energie niets in huis zal komen zolang men onder het mom van milieuvriendelijke maatregel belastingen kan blijven verhogen.

Vol ongeduld wachten wij op de motoren die op waterstof rijden e.d.

Intussen is het nog altijd goedkoper om in België te tanken dan in sommige ons omringende landen. Dat is ook mooi meegenomen, ik bedoel dat vreemdelingen hier accijns komen betalen...
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2003, 17:50   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
05/12/2003
PERSMEDEDELING LIBERAAL APPEL

DE AUTOMOBILIST NOGMAALS GEPLUIMD

Eén van de eerste maatregelen van de paarse regering was het invoeren van een herziening van het belastingregime voor brandstoffen.
Het kwam erop neer dat energieheffingen aan de pomp zouden gecompenseerd worden door een progressieve afbouw van de accijnscompenserende belasting en de inschrijvingstaks.

Een vernuftige vondst die, zo blijkt nu, er uitsluitend op gericht was zoveel mogelijk geld uit de zakken van de automobilist te halen.

5 maanden na de invoering van de maatregel kan een eerste balans worden opgemaakt. De nieuwe energieheffing van Verhofstadt II zal in 2003 niet minder dan 85.000.000 euro opbrengen.
Ondertussen dient de belastingbetaler tot 1 januari 2004 te wachten om te kunnen genieten van de compenserende maatregelen.

Als men het effect van de maatregel doorberekent tot 2008, op een moment dat de inschrijvingstaksten en de accijnscompenserende belasting de facto niet meer zullen bestaan, zal dit de schatkist niet minder dan 1,285 miljard euro opgebracht hebben.

Nogmaals wordt hiermede het bewijs geleverd dat de paarse regering over geen enkele vorm van geloofwaardigheid beschikt wanneer het over belastinghervorming gaat.
Integendeel, onder het voorwendsel de doelstellingen van het Kyoto-protocol te bereiken, verhoogt de regering schaamteloos de belastingen.

Nogmaals is de automobilist het slachtoffer. Hoe lang nog laat de automobilist dit lijdzaam over zich heengaan?


Ward Beysen
Voorzitter
Is dit het begin van de verkiezingscampagne van het Liberaal Appel?

Jullie kiezen dus voor het thema : de auto.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2003, 14:11   #4
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.175
Standaard

Op nieuwjaar verdwijnt het verplichte bonus-malussysteem in de autoverzekering. Dat leidt tot grote veranderingen in de tarievenstructuren. Vooral de strijd om de goede chauffeurs, die quasi ongevalvrij rijden, neemt toe. Marktleider Axa bij voorbeeld, geeft hen een joker, waardoor hun premie na één ongeval nog niet omhoog gaat. Fortis-bankverzekeringen stelde gisteren een gelijkaardig systeem voor. De ene maatschappij na de andere voert ook afzonderlijke tarieven voor bepaalde jongeren en senioren in.

"De verzekeraars zijn de goede chauffeurs aan het paaien met goede voorwaarden", zegt François de Clippele van de Beroepsvereniging van de Verzekeringsondernemingen (BVVO). Europa heeft geëist dat het huidige bonus-malussysteem in de autoverzekering verdwijnt. Dat geeft de mogelijkheid om de premies aan te passen aan de aangerichte schade. Voorlopig lijken verzekeraars zich daar niet aan te wagen. Ze beginnen met hun goede chauffeurs te belonen.

Joker KBC-verzekeringen kondigde vorige maand al aan dat het jongeren die vijf jaar ongevallenvrij rijden al het beste tarief krijgen. Marktleider Axa schreef recent zijn 380.000 beste chauffeurs aan: wie twee jaar op bonus-malus nul rijdt, krijgt een joker waarmee hij één ongeval mag hebben zonder zijn nul te verliezen. Fortis bankverzekeringen kondigde gisteren aan dat ze vanaf 1 februari een bonus-malusschaal -1 en -2 invoeren. Wie met een bonus-malus 0 een jaar ongevalvrij rijdt, krijgt dus die -1, een jaar later die -2. De premie verlaagt weliswaar niet. Maar bij een ongeval met fout gaat de premie ook niet omhoog. Jongeren :Ook naar jongeren toe zijn de verzekeringsmaatschappijen nieuwe systemen aan het bedenken. Ze worden daar trouwens toe gedwongen: minister van Economie Fientje Moerman heeft hen tot het midden van december gegeven om iets te doen aan de torenhoge premies. KBC en Fortis wachtten daar niet op. Zij voeren een systeem in waardoor de jongere ingeschreven wordt op de autoverzekering van de ouders. Bedoeling is dat de jongere zijn eerste verzekeringspremie berekend wordt op basis van het aantal jaren dat hij ongevalvrij rijdt met de auto van zijn ouders. Dat niet alleen. Fortis subsidieert voor jonge chauffeurs een dagcursus defensief rijden: zij betalen slechts een kwart van de kostprijs (37 euro). Senioren : Bankverzekeraars als Fortis en KBC lonken ook naar de oudere chauffeurs. Die senioren zijn vaak heel goede klanten voor andere bankproducten. Hen zomaar uitsluiten kan dus niet. Integendeel: Fortis geeft zelfs een korting van vijf procent vanaf 56 jaar. Voor het overige worden senioren behandeld als andere klanten: ze mogen dan nog wat meer ongevallen hebben, die beperken zich vaak tot blikschade waardoor de kost niet noodzakelijk zo hoog oploopt, zo redeneren de verzekeraars althans.

bron: Het Volk
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2003, 19:48   #5
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Nu mag men toch ook een ongeval hebben zonder dat de premie omhoog gaat!!

Met dien verstande dat men op 00 staat!, dus een goede klant is.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2003, 20:00   #6
Peace
Europees Commissaris
 
Peace's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2003
Berichten: 6.859
Standaard

WIJ WORDEN NIET MEER GEPLUIMD
[size=6]MAAR BESTOLEN[/size]

In al die jaren dat ik al meedraai, heb ik nog nooit zo een regering meegemaakt die ons zoveel voorgelogen heeft en ons op zo een slinkse wijze aan het bestelen is.

De auto is weliswaar altijd al een melkkoe geweest maar bij deze regering wordt dit melken tot pure diefstal.

Deze regering gaat best de geschiedenis in als de regering van de valse beloften en de verdoken belastingen.

Dank u wel Verhofstadt, dank u wel Stevaert.
__________________
SOCIALISTEN. DE PARTIJ VAN GEESTELIJK MINDER BEDEELDEN EN VREEMDELINGEN
Peace is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2003, 08:50   #7
Suits You, Sir!
Burgemeester
 
Suits You, Sir!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2003
Berichten: 522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
05/12/2003
PERSMEDEDELING LIBERAAL APPEL

DE AUTOMOBILIST NOGMAALS GEPLUIMD

Eén van de eerste maatregelen van de paarse regering was het invoeren van een herziening van het belastingregime voor brandstoffen.
Het kwam erop neer dat energieheffingen aan de pomp zouden gecompenseerd worden door een progressieve afbouw van de accijnscompenserende belasting en de inschrijvingstaks.

Een vernuftige vondst die, zo blijkt nu, er uitsluitend op gericht was zoveel mogelijk geld uit de zakken van de automobilist te halen.

5 maanden na de invoering van de maatregel kan een eerste balans worden opgemaakt. De nieuwe energieheffing van Verhofstadt II zal in 2003 niet minder dan 85.000.000 euro opbrengen.
Ondertussen dient de belastingbetaler tot 1 januari 2004 te wachten om te kunnen genieten van de compenserende maatregelen.

Als men het effect van de maatregel doorberekent tot 2008, op een moment dat de inschrijvingstaksten en de accijnscompenserende belasting de facto niet meer zullen bestaan, zal dit de schatkist niet minder dan 1,285 miljard euro opgebracht hebben.

Nogmaals wordt hiermede het bewijs geleverd dat de paarse regering over geen enkele vorm van geloofwaardigheid beschikt wanneer het over belastinghervorming gaat.
Integendeel, onder het voorwendsel de doelstellingen van het Kyoto-protocol te bereiken, verhoogt de regering schaamteloos de belastingen.

Nogmaals is de automobilist het slachtoffer. Hoe lang nog laat de automobilist dit lijdzaam over zich heengaan?


Ward Beysen
Voorzitter
Is dit het begin van de verkiezingscampagne van het Liberaal Appel?

Jullie kiezen dus voor het thema : de auto.
Met als lijsttrekker: Michel Vailant. 8)
Suits You, Sir! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2003, 10:26   #8
BCD
Gouverneur
 
BCD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2003
Locatie: Oostrozebeke
Berichten: 1.146
Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Je moet weten dat men gewoonweg de middelklasse viseerd en dus hun zakken wil leeghalen zoals dit veelal het geval is. Wanneer nagaat dan zul je merken dat men vele maatregelen treft waabij rijken noch armen moeten voor ophoesten maar de werkende mens.
Het is ook de gemakkelijkste groep.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2003, 10:55   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Op nieuwjaar verdwijnt het verplichte bonus-malussysteem in de autoverzekering. Dat leidt tot grote veranderingen in de tarievenstructuren. Vooral de strijd om de goede chauffeurs, die quasi ongevalvrij rijden, neemt toe. Marktleider Axa bij voorbeeld, geeft hen een joker, waardoor hun premie na één ongeval nog niet omhoog gaat. Fortis-bankverzekeringen stelde gisteren een gelijkaardig systeem voor. De ene maatschappij na de andere voert ook afzonderlijke tarieven voor bepaalde jongeren en senioren in.

"De verzekeraars zijn de goede chauffeurs aan het paaien met goede voorwaarden", zegt François de Clippele van de Beroepsvereniging van de Verzekeringsondernemingen (BVVO). Europa heeft geëist dat het huidige bonus-malussysteem in de autoverzekering verdwijnt. Dat geeft de mogelijkheid om de premies aan te passen aan de aangerichte schade. Voorlopig lijken verzekeraars zich daar niet aan te wagen. Ze beginnen met hun goede chauffeurs te belonen.

Joker KBC-verzekeringen kondigde vorige maand al aan dat het jongeren die vijf jaar ongevallenvrij rijden al het beste tarief krijgen. Marktleider Axa schreef recent zijn 380.000 beste chauffeurs aan: wie twee jaar op bonus-malus nul rijdt, krijgt een joker waarmee hij één ongeval mag hebben zonder zijn nul te verliezen. Fortis bankverzekeringen kondigde gisteren aan dat ze vanaf 1 februari een bonus-malusschaal -1 en -2 invoeren. Wie met een bonus-malus 0 een jaar ongevalvrij rijdt, krijgt dus die -1, een jaar later die -2. De premie verlaagt weliswaar niet. Maar bij een ongeval met fout gaat de premie ook niet omhoog. Jongeren :Ook naar jongeren toe zijn de verzekeringsmaatschappijen nieuwe systemen aan het bedenken. Ze worden daar trouwens toe gedwongen: minister van Economie Fientje Moerman heeft hen tot het midden van december gegeven om iets te doen aan de torenhoge premies. KBC en Fortis wachtten daar niet op. Zij voeren een systeem in waardoor de jongere ingeschreven wordt op de autoverzekering van de ouders. Bedoeling is dat de jongere zijn eerste verzekeringspremie berekend wordt op basis van het aantal jaren dat hij ongevalvrij rijdt met de auto van zijn ouders. Dat niet alleen. Fortis subsidieert voor jonge chauffeurs een dagcursus defensief rijden: zij betalen slechts een kwart van de kostprijs (37 euro). Senioren : Bankverzekeraars als Fortis en KBC lonken ook naar de oudere chauffeurs. Die senioren zijn vaak heel goede klanten voor andere bankproducten. Hen zomaar uitsluiten kan dus niet. Integendeel: Fortis geeft zelfs een korting van vijf procent vanaf 56 jaar. Voor het overige worden senioren behandeld als andere klanten: ze mogen dan nog wat meer ongevallen hebben, die beperken zich vaak tot blikschade waardoor de kost niet noodzakelijk zo hoog oploopt, zo redeneren de verzekeraars althans.

bron: Het Volk
Is het niet zo dat in het huidig bonusmalus systeem men pas meer gaat betalen vanaf trap 3 ?
Per ongeval stijgt men met 2 trappen en daalt met 1 trap per jaar ongevalvrij.
De joker lijkt mij dus minder gunstig dan de huidige regeling.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2003, 11:21   #10
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Iedereen op dit forum loopt kwasi altijd te zeiken dat de belating op arbeid té hoog is. Wanneer er dan een belastingsverschuiving komt, naar Energie (altijd 1 van de dingen naarwaar ze willen verschuiven), dan is het niet goed.
Tja....

Ik vind de maatregel prima, want bij ons thuis rijden we niet met de auto. Maar ondervinden we wel last van de mensen die het wél doen.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2003, 11:22   #11
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Ik onthou ook dat er iemand in deze thread gepost heeft dat de accijnzen hier lager zijn dan in onze buurlanden. Dus amai, dáár worden de mensen nogal eens gepluimd!
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2003, 11:41   #12
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
De automobilist is de dankbaarste belastingbetaler : hij zal nooit morren
zolang hij maar kan rijden. Het pervers neveneffect is wel dat er van milieuvriendelijke energie niets in huis zal komen zolang men onder het mom van milieuvriendelijke maatregel belastingen kan blijven verhogen.

Vol ongeduld wachten wij op de motoren die op waterstof rijden e.d.
Daar betaal je geen belasting op, dus de hoge belasting is juist een stimulans om dat soort auto's te ontwikkelen.
Als we het met z'n allen zouden doen, wordt onze energie op termijn waarschijnlijk goedkoper, de macht van de oliebaronnen kleiner, ...
http://www.economist.com/printeditio...ory_ID=2155717
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be