![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
|
Bij mijn weten het eerste land dat een vervolging van Bush voorstaat,
en ik ben het daar van harte mee eens. Het is in deze moderne tijd in toenemende mate onacceptabel geworden dat landen eenzijdig privé-oorlogjes uitvechten ten koste van grote aantallen slachtoffers. De VN was niet voor de oorlog in Afghanistan en evenmin voor de oorlog in Irak. Uiteindelijk zijn zo niet deze bezette landen, die zelf nauwelijks of geen bedreiging voor andere landen vormden, maar hun bezetters de werkelijke schurkenstaten. Ook Blair en onze eigen premier Balkenende dienen wat mij betreft te worden berecht voor hun verantwoordelijkheid voor de onnodige dood van honderdduizenden. Gepubliceerd 8:28 4 januari 2007 Bron: Volkskrant.nl Venezuela: Bush berechten voor misdaden in Irak AP CARACAS - De gehele regering van de Amerikaanse president George Bush, inclusief hijzelf, moet zich net als de zaterdag geëxecuteerde Saddam Hussein verantwoorden voor de misdaden die zijn begaan in Irak. Dat heeft het Venezolaanse ministerie van buitenlandse zaken woensdag verklaard. Venezuela veroordeelde de ophanging van Saddam als het uitvloeisel van "een schijnproces uitgevoerd door rechtbanken die zijn opgedrongen door binnenvallende troepen en waarvan het leger van de Verenigde Staten aan het hoofd staat". Volgens het ministerie is het laakbaar dat Saddam is opgehangen omdat hij "ongeveer 150 mensen" liet ombrengen, terwijl Bush de dood van duizenden Iraakse burgers en Amerikaanse soldaten op zijn geweten zou hebben. De Venezolaanse president Hugo Chavez, een fel criticus van Washington, was in 2000 het eerste buitenlandse staatshoofd dat Saddam na de Golfoorlog van 1991 een bezoek bracht - tot grote woede van de Amerikanen. Hij werd door de toenmalige Iraakse president warm onthaald. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
|
|
#2 |
|
|
On Thu, 04 Jan 2007 10:28:21 +0100, Hans <[email protected]> wrote:
>On Thu, 04 Jan 2007 10:03:08 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >wrote: > >>Bij mijn weten het eerste land dat een vervolging van Bush voorstaat, >>en ik ben het daar van harte mee eens. > >Dáár zal Bush wakker van liggen: een steuntrekker in Zwolle die tegen >hem is.... In een democratie hoort de mening van iedere burger even zwaar te wegen. Of ben jij geen democraat?! -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
|
|
#3 |
|
|
On Thu, 04 Jan 2007 10:03:08 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]>
wrote: >Bij mijn weten het eerste land dat een vervolging van Bush voorstaat, >en ik ben het daar van harte mee eens. Dáár zal Bush wakker van liggen: een steuntrekker in Zwolle die tegen hem is.... |
|
|
#4 |
|
|
Hans wrote:
> Dáár zal Bush wakker van liggen: een steuntrekker in Zwolle die tegen > hem is.... De meningen van Sjoerd Bakker worden verstrekt met een Certificaat van 100% Ineffectiviteit. Per duizend leveren ze nog geen dubbeltje op. |
|
|
#5 |
|
|
yew betcha <[email protected]> wrote in news:[email protected]:
> Hans wrote: > >> Dáár zal Bush wakker van liggen: een steuntrekker in Zwolle die tegen >> hem is.... > > De meningen van Sjoerd Bakker worden verstrekt met een Certificaat van > 100% Ineffectiviteit. > > Per duizend leveren ze nog geen dubbeltje op. > Hoe effectief is deze mening van jou ? Op welke wijze kan men de effectiviteit van een mening meten en er een waarde aan toekennen? Bro Max Prendergast, R.W.G.M. |
|
|
#6 |
|
|
Bro Max Prendergast, R.W.G.M. wrote:
> Op welke wijze kan men de effectiviteit van een mening meten en er een > waarde aan toekennen? Simpel. Door iets te ondernemen. Sjoerd Bakker voegt nooit de daad bij het woord. Nimmer. Iedereen die hier langer dan drie dagen rondhangt beschikt over dit inzicht. Behalve Sjoerd Bakker zelf natuurlijk, want die is geestelijk niet in orde. |
|
|
#7 |
|
|
On Thu, 04 Jan 2007 11:49:56 +0100, yew betcha <[email protected]>
wrote: >Bro Max Prendergast, R.W.G.M. wrote: > >> Op welke wijze kan men de effectiviteit van een mening meten en er een >> waarde aan toekennen? > >Simpel. Door iets te ondernemen. > >Sjoerd Bakker voegt nooit de daad bij het woord. Nimmer. > >Iedereen die hier langer dan drie dagen rondhangt beschikt over dit >inzicht. Behalve Sjoerd Bakker zelf natuurlijk, want die is geestelijk >niet in orde. dat is een interessante diagnose uit de mond van een ponstypiste. Cheers, Pieter |
|
|
#8 |
|
|
yew betcha tikte:
> Hans wrote: > >> Dáár zal Bush wakker van liggen: een steuntrekker in Zwolle die tegen >> hem is.... > > De meningen van Sjoerd Bakker worden verstrekt met een Certificaat van > 100% Ineffectiviteit. > > Per duizend leveren ze nog geen dubbeltje op. En wat schuiven die briljante meningen van jou, beste yew? |
|
|
#9 |
|
|
"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Bij mijn weten het eerste land dat een vervolging van Bush voorstaat, > en ik ben het daar van harte mee eens. Het is in deze moderne tijd in > toenemende mate onacceptabel geworden dat landen eenzijdig > privé-oorlogjes uitvechten ten koste van grote aantallen slachtoffers. > De VN was niet voor de oorlog in Afghanistan en evenmin voor de oorlog > in Irak. Uiteindelijk zijn zo niet deze bezette landen, die zelf > nauwelijks of geen bedreiging voor andere landen vormden, maar hun > bezetters de werkelijke schurkenstaten. Ook Blair en onze eigen > premier Balkenende dienen wat mij betreft te worden berecht voor hun > verantwoordelijkheid voor de onnodige dood van honderdduizenden. Je bedoelt die kerel in dat Oranje pakkie, die twee keer geprobeerd heeft de macht via de kalasnifofof te veroveren? De nieuwe loot aan de linkse stam, ja de nieuwe linkse messias, de zoveelste. Heeft zelf 30 van de allernieuwste straaljagers gekocht van Poetin. Deelt wapens uit aan zgn linkse gurrolla groepen alsof het snoepies zijn. De producenten van olie daar hebben een steeds grotere oplopende schuld van miljarden. Er wordt bijn niet geinvesteerd. De handel loopt steeds meer via de regering waardoor private enterprising achteruit holt. Dat gaat dezelfde kant op als met Sadam wat ik je brom. Hang die vent op voor het te laat is. Nu al heeft die luis tigduizenden slachtoffers gemaakt. Dit valt me toch tegen van je Sjoerd. vloerkleed |
|
|
#10 |
|
|
Franneke wrote:
> En wat schuiven die briljante meningen van jou, beste yew? Een jijbak! Franneke is in vorm. |
|
|
#11 |
|
|
"yew betcha" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Franneke wrote: > >> En wat schuiven die briljante meningen van jou, beste yew? > > Een jijbak! Franneke is in vorm. Anyway: de meningen van Sjoerd worden in elk geval gelezen, die van jou niet, want je hebt ze niet of durft ze niet te geven. |
|
|
#12 |
|
|
yew betcha tikte:
> Franneke wrote: > >> En wat schuiven die briljante meningen van jou, beste yew? > > Een jijbak! Franneke is in vorm. Beeld je maar niks in, beste yew. Niks jijbak. Is gewoon human interest. Nou, wat schuiven jouw meningen? |
|
|
#13 |
|
|
On Thu, 4 Jan 2007 18:04:07 +0100, "vloerkleed" <[email protected]>
wrote: > >"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> Bij mijn weten het eerste land dat een vervolging van Bush voorstaat, >> en ik ben het daar van harte mee eens. Het is in deze moderne tijd in >> toenemende mate onacceptabel geworden dat landen eenzijdig >> privé-oorlogjes uitvechten ten koste van grote aantallen slachtoffers. >> De VN was niet voor de oorlog in Afghanistan en evenmin voor de oorlog >> in Irak. Uiteindelijk zijn zo niet deze bezette landen, die zelf >> nauwelijks of geen bedreiging voor andere landen vormden, maar hun >> bezetters de werkelijke schurkenstaten. Ook Blair en onze eigen >> premier Balkenende dienen wat mij betreft te worden berecht voor hun >> verantwoordelijkheid voor de onnodige dood van honderdduizenden. > > >Je bedoelt die kerel in dat Oranje pakkie, die twee keer geprobeerd heeft de >macht via de kalasnifofof te veroveren? >De nieuwe loot aan de linkse stam, ja de nieuwe linkse messias, de >zoveelste. >Heeft zelf 30 van de allernieuwste straaljagers gekocht van Poetin. Deelt >wapens uit aan zgn linkse gurrolla groepen alsof het snoepies zijn. >De producenten van olie daar hebben een steeds grotere oplopende schuld van >miljarden. Er wordt bijn niet geinvesteerd. >De handel loopt steeds meer via de regering waardoor private enterprising >achteruit holt. >Dat gaat dezelfde kant op als met Sadam wat ik je brom. >Hang die vent op voor het te laat is. Nu al heeft die luis tigduizenden >slachtoffers gemaakt. >Dit valt me toch tegen van je Sjoerd. De topic is het berechten van Bush voor misdaden in Irak. Wat jij hier naar voren brengt zal al dan niet waar zijn, maar heeft niets met zo'n berechting te maken. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
|
|
#14 |
|
|
"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Thu, 4 Jan 2007 18:04:07 +0100, "vloerkleed" <[email protected]> > wrote: > >> >>"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >>news:[email protected]. .. >>> Bij mijn weten het eerste land dat een vervolging van Bush voorstaat, >>> en ik ben het daar van harte mee eens. Het is in deze moderne tijd in >>> toenemende mate onacceptabel geworden dat landen eenzijdig >>> privé-oorlogjes uitvechten ten koste van grote aantallen slachtoffers. >>> De VN was niet voor de oorlog in Afghanistan en evenmin voor de oorlog >>> in Irak. Uiteindelijk zijn zo niet deze bezette landen, die zelf >>> nauwelijks of geen bedreiging voor andere landen vormden, maar hun >>> bezetters de werkelijke schurkenstaten. Ook Blair en onze eigen >>> premier Balkenende dienen wat mij betreft te worden berecht voor hun >>> verantwoordelijkheid voor de onnodige dood van honderdduizenden. >> >> >>Je bedoelt die kerel in dat Oranje pakkie, die twee keer geprobeerd heeft >>de >>macht via de kalasnifofof te veroveren? >>De nieuwe loot aan de linkse stam, ja de nieuwe linkse messias, de >>zoveelste. >>Heeft zelf 30 van de allernieuwste straaljagers gekocht van Poetin. Deelt >>wapens uit aan zgn linkse gurrolla groepen alsof het snoepies zijn. >>De producenten van olie daar hebben een steeds grotere oplopende schuld >>van >>miljarden. Er wordt bijn niet geinvesteerd. >>De handel loopt steeds meer via de regering waardoor private enterprising >>achteruit holt. >>Dat gaat dezelfde kant op als met Sadam wat ik je brom. >>Hang die vent op voor het te laat is. Nu al heeft die luis tigduizenden >>slachtoffers gemaakt. >>Dit valt me toch tegen van je Sjoerd. > > De topic is het berechten van Bush voor misdaden in Irak. Wat jij hier > naar voren brengt zal al dan niet waar zijn, maar heeft niets met zo'n > berechting te maken. Daar heb je al een poster over opgestart toch? Jij als voorstander dat Bush die terecht moet staan, vind ik het een duidelijke verzwakking in je betoog dat je Hugo Chavez. er bij haalt. Zie mijn posting waarom. Als ik mocht kiezen zou ik Chavez nu al voor het int. hof halen inplaats van Bush om erger in de toekomst te voorkomen. Je weet hoe traag die lui werken. Alletwee lijkt me zinloos daar je dan 20 jaar verder bent. Bush wordt sowieso vrijgespoken door een objectief hof, daar Irak een bevrijdingoorlog was, gelijk de tweede wereldoorlog, waarbij de dictator tot twee keer toe een buurland heeft aangevallen, naar de wereld toe gedreigd heeft met biologische en nucleiare wapens, en at last but not at least minstens 2 miljoen irakezen heeft verjaagd waarvan een deel in de usa en een deel in europa zitten. keurig over de wereld van de VN staten verdeeld dus. Nadeel van die Irakezen vind ik altijd, dat je er wie weet mee kan chinezen maar er niet mee kan kezen. Dat houden ze liever onder mekaar. Discrimincatie dus waar ik de grote leider Wereld man met al zijn wijsheid wel is over wil horen!!!!!!!!!!!!1 Ik zie Bush dus als een bevrijder alla Roosevelt in de tweede wereldoorlog. En ja De geallieerden olv de Amerikanen moesten toen ook een verbond met de duivel sluiten ergo zeg: Stalin als leider van een tak van de linkse boom. Ik ben dus tegen! Vloerkleed |
|
|
#15 |
|
|
On Thu, 4 Jan 2007 21:43:03 +0100, "vloerkleed" <[email protected]>
wrote: > >"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Thu, 4 Jan 2007 18:04:07 +0100, "vloerkleed" <[email protected]> >> wrote: >> >>> >>>"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >>>news:[email protected] ... >>>> Bij mijn weten het eerste land dat een vervolging van Bush voorstaat, >>>> en ik ben het daar van harte mee eens. Het is in deze moderne tijd in >>>> toenemende mate onacceptabel geworden dat landen eenzijdig >>>> privé-oorlogjes uitvechten ten koste van grote aantallen slachtoffers. >>>> De VN was niet voor de oorlog in Afghanistan en evenmin voor de oorlog >>>> in Irak. Uiteindelijk zijn zo niet deze bezette landen, die zelf >>>> nauwelijks of geen bedreiging voor andere landen vormden, maar hun >>>> bezetters de werkelijke schurkenstaten. Ook Blair en onze eigen >>>> premier Balkenende dienen wat mij betreft te worden berecht voor hun >>>> verantwoordelijkheid voor de onnodige dood van honderdduizenden. >>> >>> >>>Je bedoelt die kerel in dat Oranje pakkie, die twee keer geprobeerd heeft >>>de >>>macht via de kalasnifofof te veroveren? >>>De nieuwe loot aan de linkse stam, ja de nieuwe linkse messias, de >>>zoveelste. >>>Heeft zelf 30 van de allernieuwste straaljagers gekocht van Poetin. Deelt >>>wapens uit aan zgn linkse gurrolla groepen alsof het snoepies zijn. >>>De producenten van olie daar hebben een steeds grotere oplopende schuld >>>van >>>miljarden. Er wordt bijn niet geinvesteerd. >>>De handel loopt steeds meer via de regering waardoor private enterprising >>>achteruit holt. >>>Dat gaat dezelfde kant op als met Sadam wat ik je brom. >>>Hang die vent op voor het te laat is. Nu al heeft die luis tigduizenden >>>slachtoffers gemaakt. >>>Dit valt me toch tegen van je Sjoerd. >> >> De topic is het berechten van Bush voor misdaden in Irak. Wat jij hier >> naar voren brengt zal al dan niet waar zijn, maar heeft niets met zo'n >> berechting te maken. > >Daar heb je al een poster over opgestart toch? Niet dat ik weet. >Jij als voorstander dat Bush die terecht moet staan, vind ik het een >duidelijke verzwakking in je betoog dat je Hugo Chavez. er bij haalt. Maakt het eventuele gedrag van Chavez de misdaden van Bush minder erg?! Dat zou ik een erg bedenkelijke en zelfs corrupte benadering van dit vraagstuk vinden. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
|
|
#16 |
|
|
"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Thu, 4 Jan 2007 21:43:03 +0100, "vloerkleed" <[email protected]> > wrote: > knip. > > Maakt het eventuele gedrag van Chavez de misdaden van Bush minder > erg?! Dat zou ik een erg bedenkelijke en zelfs corrupte benadering van > dit vraagstuk vinden. Jammer voor you, maar daar ik geen reactie krijg op mijn argumenten, moet ik constateren dat het niet meer dan een mening is, gebaseerd op onderbuikgevoelens. Ter geruststelling: die mening deel je met miljoenen anderen waardoor het een soort geloof is geworden. Vaak aanhangers van een tak van de linkse boom trouwens die geloven als iets doms zien. Nu zijn ze er ongemerkt toch een onderdeel van. Het kan verkeren. vloerkleed |
|
|
#17 |
|
|
On Thu, 4 Jan 2007 22:25:30 +0100, "vloerkleed" <[email protected]>
wrote: > >"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Thu, 4 Jan 2007 21:43:03 +0100, "vloerkleed" <[email protected]> >> wrote: >> >knip. >> >> Maakt het eventuele gedrag van Chavez de misdaden van Bush minder >> erg?! Dat zou ik een erg bedenkelijke en zelfs corrupte benadering van >> dit vraagstuk vinden. > >Jammer voor you, maar daar ik geen reactie krijg op mijn argumenten, Welke argumenten?! Jij hebt helemaal geen argumenten gegeven waarom Bush niet als oorlogsmisdadiger zou moeten worden berecht... je hebt alleen Chavez zwart proberen te maken. > moet ik >constateren dat het niet meer dan een mening is, gebaseerd op >onderbuikgevoelens. Onbenullige non-argumentatie. Nogmaals: maakt het eventuele gedrag van Chavez de misdaden van Bush in Irak minder erg?! -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
|
|
#18 |
|
|
"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Thu, 4 Jan 2007 22:25:30 +0100, "vloerkleed" <[email protected]> > wrote: > >> >>"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >>news:[email protected]. .. >>> On Thu, 4 Jan 2007 21:43:03 +0100, "vloerkleed" <[email protected]> >>> wrote: >>> >>knip. >>> >>> Maakt het eventuele gedrag van Chavez de misdaden van Bush minder >>> erg?! Dat zou ik een erg bedenkelijke en zelfs corrupte benadering van >>> dit vraagstuk vinden. >> >>Jammer voor you, maar daar ik geen reactie krijg op mijn argumenten, > > Welke argumenten?! Jij hebt helemaal geen argumenten gegeven waarom > Bush niet als oorlogsmisdadiger zou moeten worden berecht... je hebt > alleen Chavez zwart proberen te maken. Ze staan er luid en duidelijk! En dat jij het er niet mee eens bent dat is dan jammer, maar hopenlijk gedraag ik me niet zo kinderachtig als jij nu doet. Ik maak Chavez niet zwart, dat doet die zelf. Er zijn al genoeg artikelen en reportages daarover verschenen. Weet je soms ook niet dat hij minimaal 1 putch heeft gedaan en waarschijnlijk 2. maar daar ben ik niet zeker van. > > >> moet ik >>constateren dat het niet meer dan een mening is, gebaseerd op >>onderbuikgevoelens. > > Onbenullige non-argumentatie. Nogmaals: maakt het eventuele gedrag van > Chavez de misdaden van Bush in Irak minder erg?! Waarom? je blijft de antwoorden schulden op mijn argumenten en dan ga je je vervelend gedragen. Wat jij nu doet kan echt niet! vloerkleed. |
|
|
#19 |
|
|
On Thu, 4 Jan 2007 22:49:28 +0100, "vloerkleed" <[email protected]>
wrote: > >"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Thu, 4 Jan 2007 22:25:30 +0100, "vloerkleed" <[email protected]> >> wrote: >> >>> >>>"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >>>news:[email protected] ... >>>> On Thu, 4 Jan 2007 21:43:03 +0100, "vloerkleed" <[email protected]> >>>> wrote: >>>> >>>knip. >>>> >>>> Maakt het eventuele gedrag van Chavez de misdaden van Bush minder >>>> erg?! Dat zou ik een erg bedenkelijke en zelfs corrupte benadering van >>>> dit vraagstuk vinden. >>> >>>Jammer voor you, maar daar ik geen reactie krijg op mijn argumenten, >> >> Welke argumenten?! Jij hebt helemaal geen argumenten gegeven waarom >> Bush niet als oorlogsmisdadiger zou moeten worden berecht... je hebt >> alleen Chavez zwart proberen te maken. > >Ze staan er luid en duidelijk! Nee hoor. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
|
|
#20 |
|
|
vloerkleed tikte:
> "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> On Thu, 4 Jan 2007 22:25:30 +0100, "vloerkleed" <[email protected]> >> wrote: >> >>> >>> "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> On Thu, 4 Jan 2007 21:43:03 +0100, "vloerkleed" <[email protected]> >>>> wrote: >>>> >>> knip. >>>> >>>> Maakt het eventuele gedrag van Chavez de misdaden van Bush minder >>>> erg?! Dat zou ik een erg bedenkelijke en zelfs corrupte benadering >>>> van dit vraagstuk vinden. >>> >>> Jammer voor you, maar daar ik geen reactie krijg op mijn argumenten, >> >> Welke argumenten?! Jij hebt helemaal geen argumenten gegeven waarom >> Bush niet als oorlogsmisdadiger zou moeten worden berecht... je hebt >> alleen Chavez zwart proberen te maken. > > Ze staan er luid en duidelijk! Ook ik heb je verhaaltjes in deze draad nog eens doorgelezen, maar kan helaas geen argumenten ontdekken waarom jij vindt dat Bush moet worden berecht. Kun je ze misschien nog eens puntsgewijs hieronder neerzetten? Daar zouden de dommeren onder ons, zoals Sjoerd en ik, je buitengewoon dankbaar voor zijn. |