![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Nog geen drie op de honderd Belgen hebben vorig jaar een onderneming opgericht of waren er één aan het oprichten. Dat blijkt uit cijfers van de Vlerick Management School. België blijft daarmee sterk onder het Europese gemiddelde van vijf op de honderd.
Ons land is een van de minst ondernemende landen ter wereld. 2,73 procent van de Belgen tussen 18 en 64 jaar heeft vorig jaar een onderneming opgericht. In Vlaanderen ligt dat percentage iets hoger met 3,05 procent. Zowel in het Europese als het internationale lijstje van onderzochte landen bengelen we helemaal achteraan. Die trend doet zich al jarenlang voor. We zijn nooit echt een ondernemend volkje geweest. Kijk maar naar de Nederlanders, die zitten al van in de middeleeuwen in alle werelddelen handel te voeren. Trouwens, wie wil er in deze onzekere tijden nog een bedrijfje beginnen? Je moet al pakken poen hebben om een eigen zaak te starten. Een bestaande zaak overnemen lijkt me nog het veiligste tegenwoordig! Als u echter wel iets wilt ondernemen, zal ik daar geen stappen tegen ondernemen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan zijn die nog van plan in te breken in de zeer kleine ondernemingen... ![]() ![]() Men moet al goed gek zijn om de strijd te willen aangaan met organisaties die de ondernemer als een natuurlijke vijand beschouwt... en die dan bovendien nog geen rechtspersoonlijkheid bezit... Laatst gewijzigd door Chipie : 11 januari 2007 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik zou iets willen ondernemen tegen het wilde kapitalisme.
Gelieve te storten op mijn rekeningnummer 131-131313131-13 Dank u bij voorbaat. Laatst gewijzigd door eno2 : 11 januari 2007 om 11:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer hooggeschoolden tegenwoordig dan vroeger en dus die zoeken liever een aangepaste functie bij een bestaand bedrijf.
Anderzijds is ondernemen voor lagere geschoolden moeilijk aan het worden om tegen de competentie van die grote bedrijven en hun personeel op te boksen. Ik vrees dat we naar een bijna 0% ondernemerschap zullen dalen met de tijd.
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het leven is zo al gejaagd genoeg om daarbovenop nog eens ondernemend te gaan zijn. Niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had altijd heel graag een eigen bedrijfje gehad,maar was te arm om een beginkapitaal te kunnen bijeen sparen,en lenen als arme durfde ik zeker niet
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op welk bedrijfje had je gedacht?
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel ik was 25 jaar toen ik een grote kapperszaak werkten,en toen had ik wel grote ambities nu ben ik bijna 50 en denk eerder aan mijn pensioen dus....
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De prijs van te lang wachten dus.