![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() "Tom" <[email protected]> wrote in
news:[email protected]: > > "balletje" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]. .. > >> Moet je ook op doorreis dit vignet aanschaffen? > > Ja. > >> En waar word al dat geld voor gebruikt? > > Lantaarnpalen en frietkotten. > >> Mag Nederland dit nu ook doen? > > Ja/nee - dat ligt aan de Europese Commissie. > >> Wat vind Europa hiervan? > > De EC is er vooralsnog op tegen. De vraag is echter of de bezwaren van > de EC stand houden zolang ook andere Europese landen die lid zijn van de > Europese Unie op hun snelwegen aan de grens tol mogen heffen, zoals > Oostenrijk. Overigens meende ik dat eerdere voorstellen ook in BE repten van 'snelwegen', terwijl het huidige bericht alle wegen omvat. Waarschijnlijk dezelfde onzorgvuldigheid, anders lijkt het me een extra stok voor de EC.... (het argument 'transito verkeer' houdt niet echt stand igv gezapig voorthobbelende toeristen die het land doorkruisen over boerenwegen) Toch frappante voorzienigheid, dat TomTom & Co de optie 'niet-snelwegen' kennen, boven 'niet-tolwegen'.... >> Vragen,vragen vragen! >> (Normaal mag je geen scheet laten zonder een of andere >> Europese commisie.) > > Nu ook niet. Afijn, 1 scheet dan. > > Tom. > > > -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
![]() |
#2 |
|
![]() "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]. .. > http://www.demorgen.be/dm/nl/nieuws/...?wt.bron=Telex |
![]() |
#3 |
|
![]() Goh Wisenose: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > http://www.demorgen.be/dm/nl/nieuws/...?wt.bron=Telex Het is pure discriminatie van buitenlanders, eigenlijk wel heel erg om te zien dat ze ondanks hun cordon sanitair, steeds meer op De Winter gaan lijken daar in de regering :-( -- Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, And it holds the universe together.... Carl Zwanzig Heb je nog vragen? => http://faq.luiemotorfiets.net/ |
![]() |
#4 |
|
![]() Willem-Jan Markerink wrote:
> "Tom" <[email protected]> wrote in > news:[email protected]: > >> >> "balletje" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]. .. >> >>> Moet je ook op doorreis dit vignet aanschaffen? >> >> Ja. >> >>> En waar word al dat geld voor gebruikt? >> >> Lantaarnpalen en frietkotten. >> >>> Mag Nederland dit nu ook doen? >> >> Ja/nee - dat ligt aan de Europese Commissie. >> >>> Wat vind Europa hiervan? >> >> De EC is er vooralsnog op tegen. De vraag is echter of de bezwaren >> van de EC stand houden zolang ook andere Europese landen die lid >> zijn van de Europese Unie op hun snelwegen aan de grens tol mogen >> heffen, zoals Oostenrijk. > > Overigens meende ik dat eerdere voorstellen ook in BE repten van > 'snelwegen', terwijl het huidige bericht alle wegen omvat. > Waarschijnlijk dezelfde onzorgvuldigheid, anders lijkt het me een > extra stok voor de EC.... En diezelfde politici, die dit soort maatregelen invoeren, ons maar warm maken voor de EU met die grondwet enzo; we zijn uiteindelijk allemaal een. Geen grenzen meer, anders kunnen we de slag met India en China niet winnen... behalve als ze op een makkelijke manier van hun mede-EU burgers wat centen uit de zakken kloppen kunnen, dan laten diezelfde politici ineens zie wat die hele EU hunzelf nou eigenlijk waard is. |
![]() |
#5 |
|
![]() Michael de Visser wrote:
[knip] >> Overigens meende ik dat eerdere voorstellen ook in BE repten van >> 'snelwegen', terwijl het huidige bericht alle wegen omvat. >> Waarschijnlijk dezelfde onzorgvuldigheid, anders lijkt het me een >> extra stok voor de EC.... > > En diezelfde politici, die dit soort maatregelen invoeren, ons maar warm > maken voor de EU met die grondwet enzo; we zijn uiteindelijk allemaal een. > Geen grenzen meer, anders kunnen we de slag met India en China niet > winnen... behalve als ze op een makkelijke manier van hun mede-EU burgers > wat centen uit de zakken kloppen kunnen, dan laten diezelfde politici > ineens zie wat die hele EU hunzelf nou eigenlijk waard is. Laten we het vignet maar beperken tot de auto's met geel-zwarte nummerplaat met een sleurhut achteraan. |
![]() |
#6 |
|
![]() Gunter Schelfhout wrote:
> Michael de Visser wrote: > > [knip] > >>> Overigens meende ik dat eerdere voorstellen ook in BE repten van >>> 'snelwegen', terwijl het huidige bericht alle wegen omvat. >>> Waarschijnlijk dezelfde onzorgvuldigheid, anders lijkt het me een >>> extra stok voor de EC.... >> >> En diezelfde politici, die dit soort maatregelen invoeren, ons maar >> warm maken voor de EU met die grondwet enzo; we zijn uiteindelijk >> allemaal een. Geen grenzen meer, anders kunnen we de slag met India >> en China niet winnen... behalve als ze op een makkelijke manier van >> hun mede-EU burgers wat centen uit de zakken kloppen kunnen, dan >> laten diezelfde politici ineens zie wat die hele EU hunzelf nou >> eigenlijk waard is. > > Laten we het vignet maar beperken tot de auto's met geel-zwarte > nummerplaat met een sleurhut achteraan. En de vrachtwagens en de Polen. Wat denk je wat er gaat gebeuren als elk land binnen de EU zoiets invoert? Dan hadden we die EU net zo goed niet in kunnen voeren. Of is die EU er alleen maar voor om een stel politici aan een goed inkomen te helpen? |
![]() |
#7 |
|
![]() "Michael de Visser" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Gunter Schelfhout wrote: >> Michael de Visser wrote: >> >> [knip] >> >>>> Overigens meende ik dat eerdere voorstellen ook in BE repten van >>>> 'snelwegen', terwijl het huidige bericht alle wegen omvat. >>>> Waarschijnlijk dezelfde onzorgvuldigheid, anders lijkt het me een >>>> extra stok voor de EC.... >>> >>> En diezelfde politici, die dit soort maatregelen invoeren, ons maar >>> warm maken voor de EU met die grondwet enzo; we zijn uiteindelijk >>> allemaal een. Geen grenzen meer, anders kunnen we de slag met India >>> en China niet winnen... behalve als ze op een makkelijke manier van >>> hun mede-EU burgers wat centen uit de zakken kloppen kunnen, dan >>> laten diezelfde politici ineens zie wat die hele EU hunzelf nou >>> eigenlijk waard is. >> >> Laten we het vignet maar beperken tot de auto's met geel-zwarte >> nummerplaat met een sleurhut achteraan. > > En de vrachtwagens en de Polen. Wat denk je wat er gaat gebeuren als elk > land binnen de EU zoiets invoert? Dan hadden we die EU net zo goed niet in > kunnen voeren. Of is die EU er alleen maar voor om een stel politici aan een > goed inkomen te helpen? > Jouw laatste vraag stellen meerderen, ook in andere landen. In een Duitse krant stond vandaag de kop "Gehalts-Irrsinn EU-Spitzenbeamten". http://www.bild.t-online.de/BTO/news...e-irrsinn.html |
![]() |
#8 |
|
![]() "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef:
> Overigens meende ik dat eerdere voorstellen ook in BE repten van > 'snelwegen', terwijl het huidige bericht alle wegen omvat. > Waarschijnlijk dezelfde onzorgvuldigheid, anders lijkt het me een extra > stok voor de EC.... Als het alle wegen zijn dan voorzie ik een ramp voor de Belgische grensstreek. Hier in Limburg over de grens wemelt het van de Nederlandse kentekens bij de Belgische middenstand. Bij de tankstations zie ik voornamelijk gele kentekens. Reken maar dat die gaan afhaken. Ik als eerste, 60 euro per jaar bespaar ik zeker niet in Belgie. Maar goed, hopelijk gaat het alleen over de snelwegen. Gr. Ton. |
![]() |
#9 |
|
![]() > Als het alle wegen zijn dan voorzie ik een ramp voor de Belgische
> grensstreek. Hier in Limburg over de grens wemelt het van de > Nederlandse kentekens bij de Belgische middenstand. Bij de > tankstations zie ik voornamelijk gele kentekens. Reken maar dat die > gaan afhaken. Ik als eerste, 60 euro per jaar bespaar ik zeker niet > in Belgie. Maar goed, hopelijk gaat het alleen over de snelwegen. > Gr. Ton. De grensstreek zou een generaal pardon moeten krijgen. En hoe zit het met de mensen die in belgie werken en in nederland wonen? En hoe zit het met de mensen in zeeuws-vlaanderen? Die kunnen alleen via belgie en via een dure toltunnel naar de rest van nederland toe. Het wachten is nu tot nederland ook tol gaat heffen voor buitenlanders. En de enige die dan lacht is de staatskas want alle burgers worden armer.. De europese unie is op deze manier een aanfluiting. Het europese hof zou deze tolheffing moeten verbieden. |
![]() |
#10 |
|
![]() Op Thu, 11 Jan 2007 13:19:07 +0100 kwam uit het klavier van Michael de Visser
onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > Gunter Schelfhout wrote: >> Michael de Visser wrote: >> >> [knip] >> >>>> Overigens meende ik dat eerdere voorstellen ook in BE repten van >>>> 'snelwegen', terwijl het huidige bericht alle wegen omvat. >>>> Waarschijnlijk dezelfde onzorgvuldigheid, anders lijkt het me een >>>> extra stok voor de EC.... >>> >>> En diezelfde politici, die dit soort maatregelen invoeren, ons maar >>> warm maken voor de EU met die grondwet enzo; we zijn uiteindelijk >>> allemaal een. Geen grenzen meer, anders kunnen we de slag met India >>> en China niet winnen... behalve als ze op een makkelijke manier van >>> hun mede-EU burgers wat centen uit de zakken kloppen kunnen, dan >>> laten diezelfde politici ineens zie wat die hele EU hunzelf nou >>> eigenlijk waard is. >> >> Laten we het vignet maar beperken tot de auto's met geel-zwarte >> nummerplaat met een sleurhut achteraan. > > En de vrachtwagens en de Polen. Wat denk je wat er gaat gebeuren als elk > land binnen de EU zoiets invoert? Dan hadden we die EU net zo goed niet in > kunnen voeren. Of is die EU er alleen maar voor om een stel politici aan een > goed inkomen te helpen? Het is niet de EU, maar België die die maatregel invoert. Een maatregel zoasl Zwitserland die ook al weer enige decennia kent, en Oostenrijk idem dito. Op zich terecht, de gebruiker betaalt. Belgen betalen al wegenbelasting en nu zullen andere gebruikers ook moeten betalen. Ofschoon tolrijden zoals in Frankrijk, Spanje en Italië eerlijker is is hetw egenvignet een goede oplossing om de gebruikers te laten betalen en de Belgische autobezitter een beetje te ontzien. > > -- 'Graus wil het fatsoen terug in Nederland. Desnoods met harde hand'. (Op de website van de PVV). Die 'harde hand' heeft zijn vrouw wel gevoeld ja! (commentaar NH) NH. http://www.nholtz.dds.nl |
![]() |
#11 |
|
![]() On Thu, 11 Jan 2007 11:52:51 GMT, Gunter Schelfhout
<[email protected]> wrote: >Michael de Visser wrote: > >[knip] > >>> Overigens meende ik dat eerdere voorstellen ook in BE repten van >>> 'snelwegen', terwijl het huidige bericht alle wegen omvat. >>> Waarschijnlijk dezelfde onzorgvuldigheid, anders lijkt het me een >>> extra stok voor de EC.... >> >> En diezelfde politici, die dit soort maatregelen invoeren, ons maar warm >> maken voor de EU met die grondwet enzo; we zijn uiteindelijk allemaal een. >> Geen grenzen meer, anders kunnen we de slag met India en China niet >> winnen... behalve als ze op een makkelijke manier van hun mede-EU burgers >> wat centen uit de zakken kloppen kunnen, dan laten diezelfde politici >> ineens zie wat die hele EU hunzelf nou eigenlijk waard is. > >Laten we het vignet maar beperken tot de auto's met geel-zwarte nummerplaat >met een sleurhut achteraan. Inderdaad meer moet dat niet zijn. |
![]() |
#12 |
|
![]() Op Thu, 11 Jan 2007 14:50:43 +0100 kwam uit het klavier van Eva
onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: >> Als het alle wegen zijn dan voorzie ik een ramp voor de Belgische >> grensstreek. Hier in Limburg over de grens wemelt het van de >> Nederlandse kentekens bij de Belgische middenstand. Bij de >> tankstations zie ik voornamelijk gele kentekens. Reken maar dat die >> gaan afhaken. Ik als eerste, 60 euro per jaar bespaar ik zeker niet >> in Belgie. Maar goed, hopelijk gaat het alleen over de snelwegen. Ach, wat is nou 60 Eurii per jaar vergeleken met de totale auwtokosten die je in een jaar maakt? >> Gr. Ton. > > De grensstreek zou een generaal pardon moeten krijgen. En hoe zit het met de > mensen die in belgie werken en in nederland wonen? En hoe zit het met de > mensen in zeeuws-vlaanderen? Die kunnen alleen via belgie en via een dure > toltunnel naar de rest van nederland toe. De gebruiker betaalt. En dan zijn de Zeeuws Vlamingen nog relatief goedkoop uit. Wat dacht je van een inwoner van de Waddeneilanden? Wat die aan de veerdiensten uitgeeft? Punt is dat autorijden geld kost, en dat de kosten het beste zo dicht mogelijk bij de gebruiker moeten liggen. Waarom zou een Belg die nauwelijks rijdt moeten betalen voor wegen waar 'Ollanders met sleurhutten doorrijden naar Frankrijk en in België geen Euro uitgeven? > Het wachten is nu tot nederland ook tol gaat heffen voor buitenlanders. En > de enige die dan lacht is de staatskas want alle burgers worden armer.. > De europese unie is op deze manier een aanfluiting. Het europese hof zou > deze tolheffing moeten verbieden. Als de EU er een stikje voor steekt moet België gewoon de autostrades privatiseren en tol gaan heffen voor iedereen en de wegenbelasting voor Belgen afschaffen. > > -- 'Graus wil het fatsoen terug in Nederland. Desnoods met harde hand'. (Op de website van de PVV). Die 'harde hand' heeft zijn vrouw wel gevoeld ja! (commentaar NH) NH. http://www.nholtz.dds.nl |
![]() |
#13 |
|
![]() "Lost in Iceland" <[email protected]> schreef in
bericht news:[email protected]... > Op Thu, 11 Jan 2007 14:50:43 +0100 kwam uit het klavier van Eva > onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > > >> Als het alle wegen zijn dan voorzie ik een ramp voor de Belgische > >> grensstreek. Hier in Limburg over de grens wemelt het van de > >> Nederlandse kentekens bij de Belgische middenstand. Bij de > >> tankstations zie ik voornamelijk gele kentekens. Reken maar dat die > >> gaan afhaken. Ik als eerste, 60 euro per jaar bespaar ik zeker niet > >> in Belgie. Maar goed, hopelijk gaat het alleen over de snelwegen. > > Ach, wat is nou 60 Eurii per jaar vergeleken met de totale auwtokosten > die je in een jaar maakt? Gebruik je eerst even je spellingscontrole. |
![]() |
#14 |
|
> > Ofschoon tolrijden zoals in Frankrijk, Spanje en Italië eerlijker is is > hetw egenvignet een goede oplossing om de gebruikers te laten betalen en > de Belgische autobezitter een beetje te ontzien. In die landen worden snelwegen afzonderlijk geëxploiteerd. Er zijn daar ook alternatieven waardoor je niet wordt gedwongen van die tolwegen gebruik te maken. Dat is dus een totaal andere zaak dan dit onzalige Belgische plan. Voor gewoon weggebruik is immers internationaal de afspraak dat geen dubbele belastingheffing plaatsvindt en dat dus iedereen die in eigen land wegenbelasting heeft betaald, niet ook nog een keer wegenbelasting moet betalen in andere landen. |
![]() |
#15 |
|
![]() Michael de Visser schreef: > Gunter Schelfhout wrote: > > Michael de Visser wrote: > > > > [knip] > > > >>> Overigens meende ik dat eerdere voorstellen ook in BE repten van > >>> 'snelwegen', terwijl het huidige bericht alle wegen omvat. > >>> Waarschijnlijk dezelfde onzorgvuldigheid, anders lijkt het me een > >>> extra stok voor de EC.... > >> > >> En diezelfde politici, die dit soort maatregelen invoeren, ons maar > >> warm maken voor de EU met die grondwet enzo; we zijn uiteindelijk > >> allemaal een. Geen grenzen meer, anders kunnen we de slag met India > >> en China niet winnen... behalve als ze op een makkelijke manier van > >> hun mede-EU burgers wat centen uit de zakken kloppen kunnen, dan > >> laten diezelfde politici ineens zie wat die hele EU hunzelf nou > >> eigenlijk waard is. > > > > Laten we het vignet maar beperken tot de auto's met geel-zwarte > > nummerplaat met een sleurhut achteraan. > > En de vrachtwagens en de Polen. Wat denk je wat er gaat gebeuren als elk > land binnen de EU zoiets invoert? Dan hadden we die EU net zo goed niet in > kunnen voeren. Of is die EU er alleen maar voor om een stel politici aan een > goed inkomen te helpen? Belastingheffing is een bevoegdheid van de lidstaten zelf, niet van de EU. |
![]() |
#16 |
|
![]() "Michael de Visser" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Gunter Schelfhout wrote: >> Michael de Visser wrote: >> >> [knip] >> >>>> Overigens meende ik dat eerdere voorstellen ook in BE repten van >>>> 'snelwegen', terwijl het huidige bericht alle wegen omvat. >>>> Waarschijnlijk dezelfde onzorgvuldigheid, anders lijkt het me een >>>> extra stok voor de EC.... >>> >>> En diezelfde politici, die dit soort maatregelen invoeren, ons maar >>> warm maken voor de EU met die grondwet enzo; we zijn uiteindelijk >>> allemaal een. Geen grenzen meer, anders kunnen we de slag met India >>> en China niet winnen... behalve als ze op een makkelijke manier van >>> hun mede-EU burgers wat centen uit de zakken kloppen kunnen, dan >>> laten diezelfde politici ineens zie wat die hele EU hunzelf nou >>> eigenlijk waard is. >> >> Laten we het vignet maar beperken tot de auto's met geel-zwarte >> nummerplaat met een sleurhut achteraan. > > En de vrachtwagens en de Polen. Wat denk je wat er gaat gebeuren als elk > land binnen de EU zoiets invoert? Dan hadden we die EU net zo goed niet in > kunnen voeren. Of is die EU er alleen maar voor om een stel politici aan > een > goed inkomen te helpen? > Dat laatste zou wel eens een waarheid zo groot als een koe kunnen zijn. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#17 |
|
![]() Op Thu, 11 Jan 2007 15:24:40 +0100 kwam uit het klavier van Havel
onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > "Lost in Iceland" <[email protected]> schreef in > bericht news:[email protected]... >> Op Thu, 11 Jan 2007 14:50:43 +0100 kwam uit het klavier van Eva >> onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: >> >> >> Als het alle wegen zijn dan voorzie ik een ramp voor de Belgische >> >> grensstreek. Hier in Limburg over de grens wemelt het van de >> >> Nederlandse kentekens bij de Belgische middenstand. Bij de >> >> tankstations zie ik voornamelijk gele kentekens. Reken maar dat die >> >> gaan afhaken. Ik als eerste, 60 euro per jaar bespaar ik zeker niet >> >> in Belgie. Maar goed, hopelijk gaat het alleen over de snelwegen. >> >> Ach, wat is nou 60 Eurii per jaar vergeleken met de totale auwtokosten >> die je in een jaar maakt? > > Gebruik je eerst even je spellingscontrole. Hoezo? Op ennelpolitique is het nu eenmaal *Eurii*, *auwto* en *Oeroeboeroe* > > -- 'Graus wil het fatsoen terug in Nederland. Desnoods met harde hand'. (Op de website van de PVV). Die 'harde hand' heeft zijn vrouw wel gevoeld ja! (commentaar NH) NH. http://www.nholtz.dds.nl |
![]() |
#18 |
|
![]() "Onder het plaveisel het moeras" <[email protected]> schreef in
bericht news:[email protected] oups.com... > > Michael de Visser schreef: > > > Gunter Schelfhout wrote: > > > Michael de Visser wrote: > > > > > > [knip] > > > > > >>> Overigens meende ik dat eerdere voorstellen ook in BE repten van > > >>> 'snelwegen', terwijl het huidige bericht alle wegen omvat. > > >>> Waarschijnlijk dezelfde onzorgvuldigheid, anders lijkt het me een > > >>> extra stok voor de EC.... > > >> > > >> En diezelfde politici, die dit soort maatregelen invoeren, ons maar > > >> warm maken voor de EU met die grondwet enzo; we zijn uiteindelijk > > >> allemaal een. Geen grenzen meer, anders kunnen we de slag met India > > >> en China niet winnen... behalve als ze op een makkelijke manier van > > >> hun mede-EU burgers wat centen uit de zakken kloppen kunnen, dan > > >> laten diezelfde politici ineens zie wat die hele EU hunzelf nou > > >> eigenlijk waard is. > > > > > > Laten we het vignet maar beperken tot de auto's met geel-zwarte > > > nummerplaat met een sleurhut achteraan. > > > > En de vrachtwagens en de Polen. Wat denk je wat er gaat gebeuren als elk > > land binnen de EU zoiets invoert? Dan hadden we die EU net zo goed niet > > in kunnen voeren. Of is die EU er alleen maar voor om een stel politici > > aan een goed inkomen te helpen? > > Belastingheffing is een bevoegdheid van de lidstaten zelf, niet van de > EU. Tja, dat is het probleem. Die EU bemoeit zich met van alles en nog wat maar net niet met de zaken die in belang van de burgers zijn. De kam zou moeten door het achterlijke belastingstelsel van veel landen, maar nee: daar gaat de EU niet over. Wel zeuren over concurrentievervalsing en allerlei dwaze regels bedenken waardoor het bedrijfsleven schade lijdt. En waarbij wij als burgers geen voordeel hebben. Wel landen dwingen hun sociale voorzieningen af te breken, waardoor de armoede enorm toeneemt. We hadden al vele jaren geen bedelaars en bedeling meer in dit land. Nu hebben we dat weer terug, leve de armoede, leve de voedselbanken, leve de vooruitgang. En wél allemaal nieuw armoedsgebieden als lid toelaten en enorme bedragen overpompen. Wij (West-)Europese burgers spinnen er allemaal geen garen bij. Net als bij die fantastische Euro die ons kapitalen heeft gekost. Alle verhalen er om heen zijn gelogen, het enige dat waar is dat we binnen een aantal (maar nog lang niet eens alle Europese landen) geen geld meer hoeven te wisselen. Maar het voordeel daarvan is peanuts vergeleken bij de nadelen. |
![]() |
#19 |
|
> >> > >> Ach, wat is nou 60 Eurii per jaar vergeleken met de totale auwtokosten > >> die je in een jaar maakt? > > > > Gebruik je eerst even je spellingscontrole. > > Hoezo? > Op ennelpolitique is het nu eenmaal *Eurii*, *auwto* en *Oeroeboeroe* Ik had ff gemist dat die achterlijken ook meededen. Verdorie mijn fout, ik zal beter opletten... Maar we koppelen nl.politiek wel even af. |
![]() |
#20 |
|
![]() Lost in Iceland <[email protected]> wrote in
news:[email protected]: > Op Thu, 11 Jan 2007 13:19:07 +0100 kwam uit het klavier van Michael de > Visser onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > >> Gunter Schelfhout wrote: >>> Michael de Visser wrote: >>> >>> [knip] >>> >>>>> Overigens meende ik dat eerdere voorstellen ook in BE repten van >>>>> 'snelwegen', terwijl het huidige bericht alle wegen omvat. >>>>> Waarschijnlijk dezelfde onzorgvuldigheid, anders lijkt het me een >>>>> extra stok voor de EC.... >>>> >>>> En diezelfde politici, die dit soort maatregelen invoeren, ons maar >>>> warm maken voor de EU met die grondwet enzo; we zijn uiteindelijk >>>> allemaal een. Geen grenzen meer, anders kunnen we de slag met India >>>> en China niet winnen... behalve als ze op een makkelijke manier van >>>> hun mede-EU burgers wat centen uit de zakken kloppen kunnen, dan >>>> laten diezelfde politici ineens zie wat die hele EU hunzelf nou >>>> eigenlijk waard is. >>> >>> Laten we het vignet maar beperken tot de auto's met geel-zwarte >>> nummerplaat met een sleurhut achteraan. >> >> En de vrachtwagens en de Polen. Wat denk je wat er gaat gebeuren als >> elk land binnen de EU zoiets invoert? Dan hadden we die EU net zo goed >> niet in kunnen voeren. Of is die EU er alleen maar voor om een stel >> politici aan een goed inkomen te helpen? > > Het is niet de EU, maar België die die maatregel invoert. Een maatregel > zoasl Zwitserland die ook al weer enige decennia kent, en Oostenrijk > idem dito. Op zich terecht, de gebruiker betaalt. Belgen betalen al > wegenbelasting en nu zullen andere gebruikers ook moeten betalen. Wij betalen ook in NL al bijna een eeuw wegenbelasting hoor. Dat dat in EU-verband niet beter verdeeld wordt lijkt me niet echt een valide reden om de belastingen maar structureel te gaan verhogen. > Ofschoon tolrijden zoals in Frankrijk, Spanje en Italië eerlijker is is > hetw egenvignet een goede oplossing om de gebruikers te laten betalen en > de Belgische autobezitter een beetje te ontzien. Die wordt in het geheel niet ontzien, die betaalt effectief net zo veel als voorheen. Gezien de staat van het BE-wegdek lijkt het me meer dat BE al enige decennia fors boven haar stand leeft wat de juiste aanwending van belastinggelden betreft. PS: bent *u* dan *wel* bekend met de alleraardigste gedichtjes van ene dominee Niemöller? -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |