Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

Discussietools
Oud 13 januari 2007, 13:29   #1
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard Met hoeveel van mijn 20 punten gaat u akkoord ?

Hieronder heb ik op een kernachtige (weliswaar niet-limitatieve) manier samengevat waar ik zoal voor sta. Met hoeveel van mijn 20 hiernavermelde standpunten kunt u akkoord gaan ?

1. waterdichte immigratiestop;
2. alle illegale vreemdelingen opsporen en ze vervolgens allemaal effectief uitwijzen;
3. afschaffing snelbelgwet en ze vervangen door de “strengbelgwet”;
4. afschaffing van het vreemdelingenstemrecht;
5. behoud van de vrije meningsuiting en bijgevolg de afschaffing van de antiracismewet;
6. een asielontmoedigingsbeleid;
7. afschaffing ontwikkelingshulp;
8. harde aanpak van de criminaliteit;
9. afschaffing van de strafrechterlijke minderjarigheid;
10. geen genade voor drugsgebruik en de drugsverslaafden verplichten om (op hun eigen kosten) af te kicken;
11. scholen waar opnieuw orde en tucht heerst;
12. het sociaal profitariaat grondig aanpakken (daardoor zou het mogelijk moeten zijn aanzienlijk te besparen op de sociale uitgaven zonder dat de echte behoeftigen worden getroffen);
13. afschaffing van het brugpensioen, wegens onbetaalbaar. Wie vroeger wil stoppen met werken, moet maar een vermogen bij elkaar zien te sparen;
14. werklozen gemeenschapsdiensten laten verrichten (als ze zich niet willen bijscholen) zodat de belastingbetaler waar krijgt voor zijn geld;
15. structurele, taboeloze besparingen ten einde er voor te zorgen dat we aanzienlijke begrotingsoverschotten hebben zodat de staatsschuld kan dalen;
16. een bedrijfsvriendelijk economisch beleid zodat de economie meer ruimte krijgt om te groeien. Alleen economische groei zorgt voor meer en voor echte werkgelegenheid. Al de rest is zever;
17. de werknemers de kans geven om meer uren te werken zodat ze meer kunnen verdienen;
18. alle NAVO-verplichtingen nauwgezet nakomen;
19. streven naar uitstekende relaties met Amerika;
20. ons veto stellen tegen de toetreding van Turkije tot de Europese Unie. Europa moet Europees blijven.
Cynicus is offline  
Oud 15 januari 2007, 23:33   #2
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Zijn "uw" 20 standpunten niet afkomstig van het 70-puntenprogramma van het VB zelf?
Uh-Huh is offline  
Oud 16 januari 2007, 13:18   #3
Filip De Man

Filip De Man's schermafbeelding

Standaard

Ik merk dat we het minstens voor driekwart met elkaar eens zijn.
Een voorbeeldje van onenigheid: het zijn juist de Amerikanen die aandringen op Turkse aansluiting...
Filip De Man is offline  
Oud 16 januari 2007, 13:20   #4
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Ik merk dat we het minstens voor driekwart met elkaar eens zijn.
Een voorbeeldje van onenigheid: het zijn juist de Amerikanen die aandringen op Turkse aansluiting...
Kunt u dan eens wat meer in detail treden?
Ik vind je antwoorden nogal kort, eerlijk gezegd...
Oud 17 januari 2007, 01:10   #5
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

bump ... zelfde vraag als khonnor
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline  
Oud 17 januari 2007, 13:34   #6
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Het is de VS die Turkije (naast militiar via de NAVO) ook politiek en economisch meer bij het Westen wil laten aansluiten om daardoor Turkije marionet te maken in het M-O. Maar of dat echt voorname drijfveren zijn binnen de EU om de gesprekken te voeren, weet ik nog niet zo zeker.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 17 januari 2007 om 13:35.
StevenNr1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be