Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2007, 23:27   #1
HFV
Partijlid

HFV's schermafbeelding

Standaard Taalextremisme met Verstrepen

Citaat:
Taalextremisme?
Dat ik sommige mensen met mijn opvattingen voor de voeten loop is nogal logisch. Anderen storen zich dan weer aan mijn openheid en Vlaamsrechtse wereld(s)- heid. En nog anderen, starten een maandenlange 'spam'campagne in eigen rangen in combinatie met 'lekken' in 't Pallieterke, DeMorgen, 't Scheldt en zélfs Blokwatch! ... omdat ik teveel 'Engelse woordjes' gebruik(!) Een mens zoals ik vraagt zich af: 'so?' 'aldus?' Tja. Ik hou niet zo van achterbaksheid, georchestreerde spellekes en vooral 'leugenachtige kettingmails'. Daarom laat ik jullie in alle openheid delen in de discussie.(klik hier voor de spam-mail-e-post) Kwestie dat iedereen, openlijk, zijn of haar zegje kan doen. Antwoorden mag, dit is immers de weblog webstek van de "Free speech" oeps, sorry, deuh.. "vrije mening"

Bron: http://jurgenverstrepen.typepad.com/...e_gaat_vo.html

Het moge ten andermaal duidelijk zijn dat personen als Verstrepen niet thuishoren in een partij die van zichzelf beweert Vlaams-nationalistisch te zijn.

Meer dan een liberale hansworst is Verstrepen niet, hij zou beter samen met de andere liberalen in het Vlaams Belang zijn boeltje pakken.
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen
HFV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 00:16   #2
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HFV Bekijk bericht
Bron: http://jurgenverstrepen.typepad.com/...e_gaat_vo.html

Het moge ten andermaal duidelijk zijn dat personen als Verstrepen niet thuishoren in een partij die van zichzelf beweert Vlaams-nationalistisch te zijn.

Meer dan een liberale hansworst is Verstrepen niet, hij zou beter samen met de andere liberalen in het Vlaams Belang zijn boeltje pakken.
Omdat hij wat Engelse woorden gebruikt?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 00:30   #3
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Omdat hij wat Engelse woorden gebruikt?
O.m., maar vooral omdat hij een liberale hansworst is.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 00:39   #4
PAJOT
Banneling

Standaard

Het verzet tegen Verstrepen groeit en terecht !

Ik denk dat diens laatste weken bij het Vlaams Belang aangebroken zijn, wij zullen er in ieder geval niet om treuren, neen, we geven hem nog een stamp er achter !
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 00:45   #5
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
O.m., maar vooral omdat hij een liberale hansworst is.
Ah zo. En wat vindt u dan zo liberaal aan hem?
Oud 14 januari 2007, 01:04   #6
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
dat hij blijkbaar iets, niet veel, verstandiger is dan de andere Vb-ers?
luvali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 01:07   #7
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
dat hij blijkbaar iets, niet veel, verstandiger is dan de andere Vb-ers?
Jaja, voor verstand moeten we bij de tsjeven zijn
Oud 14 januari 2007, 01:09   #8
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Het verzet tegen Verstrepen groeit en terecht !

Ik denk dat diens laatste weken bij het Vlaams Belang aangebroken zijn, wij zullen er in ieder geval niet om treuren, neen, we geven hem nog een stamp er achter !
Aldus iemand die tot voor kort nog een BUB-logo in zijn onderschrift had.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 01:10   #9
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Jaja, voor verstand moeten we bij de tsjeven zijn
ge geeft het dan toch toe.
luvali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 03:26   #10
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat het VB juist ijverde voor een multi culturele taal. Ik hoorde vanhecke vandaag nog pleitten voor een "forza flandria"
Oud 14 januari 2007, 04:02   #11
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

Allez, de jurgen richt binnenkort een eigen partij op en
gaat in kartel met de jean-marie
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 04:22   #12
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ik dacht dat het VB juist ijverde voor een multi culturele taal. Ik hoorde vanhecke vandaag nog pleitten voor een "forza flandria"
Oud 14 januari 2007, 05:06   #13
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mens zoals ik vraagt zich af: 'so?' 'aldus?' Tja. Ik hou niet zo van achterbaksheid, georchestreerde spellekes en vooral 'leugenachtige kettingmails'

HET KOMT VAN ENEN !!!!

Platte opportunist die overal is gaan zagen achter een gegarandeerd vast goedbetaald postje en enkel het VB wou hem terwille zijn.

Geef hem een goedbetaald mandaat als groene , awel binnen enkele maanden is verstrepen groen !

Afijn , hij valt dan toch ook door de mand bij het Belang.
Het heeft nog lang geduurd

Had al opgevangen dat zijn USA neocon en zionisme gevrij hem niet in dank werd afgenomen, zeker niet nu het anti amerikaans sentiment bij de bevolking alleen maar toeneemt.

Zal nu wel vroeg of laat bij Dedecker gaan bedelen.
Die moet echter niets van zijn israel gevrij hebben ! integendeel, dedecker heeft met eigen ogen de onmenselijke behandeling van de Palestijnen gezien en schuwt niet de waarheid te zeggen.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 08:18   #14
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

ach dat doet hij om Alexandra Colen en Marijke Dillen wat te pesten, ze hadden er eens een opmerking over gemaakt. Maar Verstrepen doet nu eenmaal zijn ding, het is nu eenmaal internet. Hij behoort toch niet tot de top, ondertussen stemmen een pak jongeren op hem.
Hij bereikt hierdoor een ander kiespubliek: progressief-rechts.
Verstrepen word wel meer au serieux genomen door het establishment, waarschijnlijk omdat hij weet wanneer hij zijn mond moet houden.
Maar geloof me: dat is des te gevaarlijker. Idealisten horen liever eigen volk eerst kreten maar slimmerikken pakken dat anders aan. Het eindresultaat blijft immers hetzelfde
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 08:39   #15
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
ach dat doet hij om Alexandra Colen en Marijke Dillen wat te pesten, ze hadden er eens een opmerking over gemaakt. Maar Verstrepen doet nu eenmaal zijn ding, het is nu eenmaal internet. Hij behoort toch niet tot de top, ondertussen stemmen een pak jongeren op hem.
Hij bereikt hierdoor een ander kiespubliek: progressief-rechts.
Verstrepen word wel meer au serieux genomen door het establishment, waarschijnlijk omdat hij weet wanneer hij zijn mond moet houden.
Maar geloof me: dat is des te gevaarlijker. Idealisten horen liever eigen volk eerst kreten maar slimmerikken pakken dat anders aan. Het eindresultaat blijft immers hetzelfde
Verstrepen incarneert niet de VB-gedachte en hoort derhalve niet thuis in de partij maar in de brede frontvorming daarrond.

Verstrepen is het gezich van het platte electorale opportunisme dat de laatste jaren de dienst heeft uitgemaakt bij het Vlaams Belang. Afrekenen met Verstrepen is derhalve afrekenen met het opportunisme.
Oud 14 januari 2007, 08:42   #16
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Aldus iemand die tot voor kort nog een BUB-logo in zijn onderschrift had.
na und ? Ik wil mij voor beide partijen inzetten en zal voor de Kamer VB en voor de Senaat BUB stemmen.

Als de keuze zich ooit echt zou opdringen kan ik dan nog kiezen.

Laatst gewijzigd door PAJOT : 14 januari 2007 om 08:45.
Oud 14 januari 2007, 08:48   #17
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Hij moet buiten;dat hij naar VLOTT gaat.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 11:46   #18
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
na und ? Ik wil mij voor beide partijen inzetten en zal voor de Kamer VB en voor de Senaat BUB stemmen.

Citaat:
Als de keuze zich ooit echt zou opdringen kan ik dan nog kiezen.
En dan zeggen dat de Verstrepen een opportunist is

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Hij moet buiten;dat hij naar VLOTT gaat.
Als het niet bij jou past dan moet het buiten hé, zo kennen we je ondertussen wel al....
Maar ja ik zal weer niet beginnen, of straks ben ik weer " de vijand "

Laatst gewijzigd door DenDane : 14 januari 2007 om 11:54.
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 12:42   #19
HFV
Partijlid

HFV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U moet er zijn webstek eens op naslaan

Die man is een platte opportunist die gewoon een postje wou en gekregen heeft.
Hij draagt niks bij aan het Vlaams Belang.
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen

Laatst gewijzigd door HFV : 14 januari 2007 om 12:43.
HFV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 13:01   #20
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Overgenomen...

From: patrik faveere
To: staf Neel ; Ortwin Depoortere ; Nancy Caslo ; Marleen GOVAERTS ; Luk Sevenhans ; Koen Bultinck ; jaak vandenbroeck ; HAGEN goyvaerts ; Guy Dhaeseleer ; Frieda Van Themsche ; Filip Deman ; bart Laeremans ; Alexandra Colen ; guido tastenhoye
Sent: Wednesday, January 10, 2007 8:01 PM
Subject: Fw: Is Frank Van Hecke een enggeestige oelewapper?

Geachte Partijraadslid,

Frank Van Hecke diende klacht in bij de Vaste Commissie voor Taaltoezicht tegen Rudy Demotte omdat deze minister het nodig vond om een Engelstalige label te gebruiken in een anti-rookcampagne van de regering.
Frank wil hiermee de nefaste invloed van het overmatig gebruik van Engels bestrijden zoals zeer duidelijk in een van de grondbeginselen van het VB genoteerd staat.
Zoals u reeds weet zijn de nationalisten die dit grondbeginsel toepassen volgens Jurgen Verstrepen "enggeestige oelewappers".
Zo vond JV het nodig om een VB-raadslid van Merchtem belachelijk te maken op zijn webwerf omdat deze man het nodig vond - en terecht!- om te protesteren omdat zijn dorp het nodig vond om vooral Engelse en Amerikaanse kerstliederen te spelen op de telefoonwachtlijst.
JV vond het nodig om smalend te vragen of deze man misschien te veel GLUHWEIN of JENEVER gedronken had? Dat is hoe goedmenende VB-leden worden behandeld.
Ik heb nu vergeefs gewacht op een dergelijke reactie van JV op de klacht die Frank ingediend heeft. Maar daar is niets van gekomen en JV is zeer stilletjes gebleven. Ik vraag mij wel af waarom?
JV onderschrijft het grondbeginsel over het Nederlands niet en probeert iedereen -uitgenomen FRANK (twee maten = twee gewichten) belachelijk te maken die zuiver Nederlands bevordert. Amerika ligt JV nader aan het hart dan Vlaanderen en is in feite een Amerikaanse nationalist . Die horen niet thuis in het VB!
Ik verzoek u dan ook vriendelijk om tijdens de partijraad over het goedkeuren van de kandidatuur van JV op onze lijsten de gelegenheid niet te laten voorbijgaan en JV van onze lijsten te laten schrappen.
JV verkondigt ook dat Filip Dewinter aan hem de belofte gemaakt heeft om alle extremisten van welke aard ook uit de partij te zullen zetten. Ook taalextremisten dus? Maar spijtig genoeg voor JV en FDW moet zo een besluit door de partijraad genomen worden en kunnen zij slechts zo een voorstel maken. FDW is niet het hoogste gezag in de partij!
Ik heb de biografie van Karel Dillen door Erik Verstraete nog eens grondig gelezen.
Uit de verschillende uitspraken van Karel kom ik tot het besluit dat onze ere-voozitter een extremist is op verscheidene gebieden.
En hij roept zelfs de nationalisten op om op geen enkel vlak toegevingen te maken en dit talloze keren.
Dat is extremisme en ik ben er trots op dat ik samen met Karel opgetrokken ben bij de VNP omdat hij mijn nationalistische overtuiging kon verwoorden zoals ik het zelf ook zag. En de mensen die mij kennen zullen ervan kunnen getuigen dat ik inderdaad ook een taalextremist ben.
Gaat JV nu ook de uitsluiting vragen van Karel Dillen en gaat Filip Dewinter de eerste stap zetten in de partijraad om dit te verwezenlijken?
Het is duidelijk dat JV niet op onze lijsten thuishoort en ik verzoek u om op de volgende partijraad uw verantwoordelijkheid op te nemen en de profiteur, die teert op het idealistische werk van onze basismilitanten, aan te klagen en instede ervan om Karel Dillen eruit te zetten.
dit lot door JV te laten ondergaan.
De moed om voor uw overtuiging uit te komen past elk partijraadslid.
Wij hebben in de partijraad - het hoogste gezag in de partij - onafhankelijke mensen met moed nodig en geen ja-knikkers zoals in de andere partijen.

Patrik FAVEERE
Stichterslid VNP en VB

Stichtend lid of niet, Patrik zal de pot op mogen. Idealisten zijn niet meer gewenst... Wedden ?
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be